تأثیر واقعیت افزوده (AR) بر بهینه‌سازی موتورهای جستجو

 
 




مقالات وستا

تأثیر واقعیت افزوده (AR) بر بهینه‌سازی موتورهای جستجو

با تغییرات الگوریتم‌های جستجو؛ گوگل در سال ۲۰۱۹ برای اولین‌بار جلوه‌های بصری طراحی شده با واقعیت افزوده را در نتایج خود نشان داد. از این تاریخ به بعد سایت‌ها و صفحات دارای المان‌های سه‌بعدی و AR هم به‌صورت مستقیم در نتایج جستجو قابل‌مشاهده شد.

میزان تعامل کاربر با محتوای AR بیشتر می‌شود و خرید منطقی بر اساس نیاز واقعی مشتری را در پی خواهد داشت.

در ادامه چگونگی تأثیر واقعیت افزوده  (AR) بر بهینه‌سازی موتورهای جستجو را بررسی خواهیم کرد. همچنین تحلیل نحوه ارتقای رتبه‌بندی و ترافیک وب‌سایت‌ها با استفاده از واقعیت افزوده  و استراتژی‌هایی برای بهبود SEO از طریق استفاده از واقعیت افزوده (AR) را ارائه خواهیم کرد.

تأثیر واقعیت افزوده (AR) بر بهینه‌سازی موتورهای جستجو

تأثیر AR  و VR بر سئو سایت

واقعیت افزوده و واقعیت مجازی دو ابزار جدید برای بهبود رتبه‌بندی سایت، تجربه کاربری و سئو به‌حساب می‌آیند. اما تأثیر AR بر جستجو و تکنیک‌های SEO را می‌توان در چند مورد خلاصه کرد:

1. افزایش میزان تعامل کاربر

یکی از معیارها و الگوریتم‌های گوگل و موتورهای جستجوگر میزان تعامل و میزان حضور کاربر در صفحات است. با به‌کارگیری واقعیت افزوده و واقعیت مجازی در سایت، تعامل کاربر در سایت افزایش پیدا می‌کند. میزان تعامل و زمان کاربر می‌تواند از مهم‌ترین شاخص‌های کیفیت محتوا باشد که بر روی سئو تأثیرگذار است.

2.میزان رضایت کاربر

محتوای AR و سئو می‌تواند میزان رضایت کاربر را افزایش دهد. زمانی که کاربر طراحی‌ها و تجربیات AR و VR  را مشاهده کند. عکس‌العمل و بازخوردهایی دارد؛ از جمله:

  •   افزایش تعامل کاربر

  • ارائه نظرات مثبت

  • اشتراک‌گذاری در شبکه‌های اجتماعی

  • بازدیدهای مکرر

هر کدام از این موارد به‌عنوان سیگنال‌های مثبت کاربر شناخته می‌شود. تعامل کاربر با محتوای AR برای سئو و بهبود رتبه‌بندی سایت بالا می‌رود و بسیار مفید است.

3. سازگاری با موبایل

واقعیت افزوده برای دستگاه‌های مختلف تلفن همراه بهینه شده است. یکی از مهم‌ترین تکنیک‌های سئو ( SEO )  سازگاری با موبایل است. به همین علت تعامل کاربر بامحتوا واقعیت افزوده بالا می‌رود و تاثیر در بهبود رتبه‌بندی سایت دارد.

4.رسانه‌های اجتماعی

با تغییرات الگوریتم‌های جستجو میزان اشتراک‌گذاری در رسانه‌های اجتماعی به‌عنوان تعامل کاربر شناخته می‌شود. محتوای AR و سئو جذابیت بالای دارد و باعث اشتراک‌گذاری و انتقال داده‌ها بین کاربران خواهد شد. انتقال داده‌ها و اشتراک‌گذاری به‌عنوان سیگنال‌های اجتماعی برای موتورهای جستجوگر شناخته می‌شود و به‌عنوان شاخص‌های محبوبیت محتوا در نظر گرفته می‌شود.

5. لینک، بک‌لینک و ذکرها

استفاده از واقعیت افزوده و واقعیت مجازی منحصربه‌فرد توجه مابقی سایت‌ها را به خود جلب می‌کند. جذابیت محتوای AR و VR می‌تواند به طور بالقوه منجر به بک‌لینک‌ها، ذکرها و اشاره در سایت‌های دیگر شود. لینک‌های باکیفیت عامل مهمی در بهبود سئو و بهبود رتبه‌بندی سایت می‌شود.

6. سئو محلی با AR

تجربیات و تعامل کاربر با محتوای AR زمانی که مبتنی بر مکان باشد؛ می‌تواند بر سئو محلی تأثیر داشته باشد. به‌عنوان‌مثال تأثیر AR بر جستجو مکان‌های دیدنی، سئو محلی، سیگنال‌های محلی وغیره تجربه کاربری و سئو را بالا می‌برد و باعث بهبود رتبه‌بندی و بالارفتن سایت می‌شود.

مهم‌ترین استراتژی‌هایی بهبود SEO با واقعیت افزوده (AR)

استفاده از ابزارهای هوش مصنوعی، واقعیت افزوده و واقعیت مجازی نیاز به استراتژی‌ دارد. استراتژی قوی و مناسب باعث بهبود رتبه موتورهای جستجو خواهد شد. در ادامه مهم‌ترین استراتژی‌هایی بهبود SEO از طریق استفاده از واقعیت افزوده (AR) را بررسی خواهیم کرد.

·  درک مخاطبان

هر سئوکاری باید مخاطب هدف خود را درک کند و بر محتوای مرتبط با مخاطب هدف تمرکز داشته باشد. سئوکار باید بر اساس نیازهای مخاطب هدف خود محتوا تولید کند و از تولید محتوای عمومی خودداری کند.

الگوریتم‌های موتورهای جستجو قادر هستند محتوای نامربوط را بر اساس تعامل کاربر، پرس‌وجوی، شخصیت او را شناسایی کنند.   

موتورهای جستجو بر اساس تجزیه‌وتحلیل کلان‌داده‌ها می‌توانند؛ تشخیص دهند که مخاطبین چه کسانی هستند و نتایج متفاوتی ارائه دهند. به‌عنوان‌مثال یک پیمانکار حرفه‌ای ساختمان و یک فرد شخصی نتایج یکسانی در هنگام افزودن خانه نمی‌بینند. هوش مصنوعی و واقعیت افزوده می‌تواند نتایج جستجو را بهبود دهد و مدیریت کند.

· محتوای یونیک

داده‌ها و محتواها باید جدید، یونیک و منحصربه‌فرد باشد. محتوا نباید کپی باشد؛ باید متمایز باشد و بر موضوع اصلی متمرکز باشد. واقعیت افزوده و واقعیت مجازی باید پژوهش‌محور باشد. AR می‌تواند با استفاده از نظرسنجی‌ها، مطالعات موردی، مقالات پژوهشی، ارائه داده‌ها و اطلاعات جدید محتوای منحصربه‌فرد و متمایز و یونیک تولید کند.

واقعیت افزوده می‌تواند محتوای متمایز از رقبا تولید کند که باعث جلب‌توجه موتورهای جستجو شود. بهبود رتبه‌بندی جستجو، افزایش بازدید و تعامل کاربر مهم‌ترین مزایای استفاده از واقعیت افزوده ( ar ) است.

·  ارائه مدارک و اثبات تولید محتوا توسط انسان

برای بسیاری از کاربران و الگوریتم‌های موتورهای جستجوگر مهم است که انسان و افراد واقعی پشت محتوا باشد. زمانی که محتوا با تجربه‌ها و احساسات شخصی سروکار دارند؛ بیشتر مایل هستند با افراد واقعی در ارتباط باشند.

در بهترین حالت حتی اگر هوش مصنوعی، واقعیت افزوده و واقعیت مجازی بتواند شبیه‌سازی یک انسان تولیدکننده محتوا را انجام دهند؛ ولی کاربران یک تولیدکننده و انسان واقعی را ترجیح خواهند داد.

ارائه مدارکی که اثبات کند سازندگان و تولیدکنندگان محتوا انسان است؛ برای جلب‌اعتماد و ایجاد اعتبار کاربران بسیار حائز اهمیت است.

ارائه مدارک اثبات تولید محتوا توسط انسان‌مانند:

· بیوگرافی نویسنده

·  نمایه‌های شخصی

· تولید داده‌های استاندارد

تولید داده‌های ساختاریافته با واقعیت افزوده می‌تواند برای بهبود نتایج موتورهای جستجو و رتبه‌بندی سایت‌ها بسیار حائز اهمیت باشد. ارائه اطلاعت، داده‌ها و محتوا باید بر اساس استانداردهای موتورهای جستجو باشد. استاندارد صفحه و محتوا شامل فهرست‌بندی و درک محتوا می‌تواند کار موتورهای جستجو را آسان‌تر کند.

· تمرکز بر تعامل کاربر

تعامل کاربر برای سئو ( seo ) پو موتورهای جستجوگر بسیار مهم است. بر اساس تجربه جذابیت تولید محتوا برای تعامل کاربران و نقاط قوت و مثبت می‌توان با واقعیت افزوده محتوای جذاب‌تر تولید کرد تا به بهینه‌سازی موتورهای جستجو کمک کند.

درک محتوا باید برای کاربر آسان باشد و از نظر بصری جذاب باشد تا کاربر تشویق به تعامل شود. محتوای تعاملی نشانه‌هایی برای خزنده‌های وب است که شامل مواردی مثل نظرسنجی، آزمون، نظرات کاربران وغیره می‌شود.

نظر کاربران می‌تواند میزان تعامل کاربر را نشان دهد و به گوگل و موتورهای جستجو نشان می‌دهد که محتوا با کاربران درگیر است و به‌روز شده است.

سخن آخر

هر سئوکار، ادمینی باید با تغییرات الگوریتم‌های جستجو به‌روز باشد. تأثیر واقعیت افزوده AR را نباید نادیده گرفت و با پیشرفت فناوری محتوای واقعیت افزوده علم و دانش خود را باید تکمیل کرد. صاحبان کلیه مشاغل، سئوکاران، طراحان می‌توانند برای بهبود و بهینه‌سازی سایت در موتورهای جستجوگر؛ سفارش انواع واقعیت افزوده و واقعیت مجازی انجام دهند.

اگر تخصص کافی در مورد واقعیت افزوده، هوش مصنوعی، طراحی و تولید محتوا ندارید؛ می‌توانید از هلدینگ وستا کمک بگیرید. متخصصان وستا سفارش انواع واقعیت افزوده برای بهینه‌سازی در موتورهای جستجوگر، طراحی سایت و اپلیکیشن را بر عهده می‌گیرند.

همچنین کارشناسان وستا به‌صورت شبانه‌روزی به صورت آنلاین آماده پاسخگویی، مشاوره و آموزش به شما عزیزان هستند.

نویسنده : محتوا ساز تاریخ انتشار : چهار شنبه ۴ مهر ۱۴۰۳
   همه مقالات   
 
 
 

درباره وستا


شرکت دانش‌بنیان وستا از سال ۱۳۹۰ با همکاری گروهی از جوانان خلاق و پرتلاش فعالیت خود را آغاز کرد. این جوانان با نگاه به آینده‌ای روشن، دانش و مهارت‌های خود را در حوزه تکنولوژی به کدهای برنامه‌نویسی برای وب‌سایت‌ها و اپلیکیشن‌ها تبدیل کردند. با هدف گسترش فعالیت‌ها و حضور در رقابت‌های بزرگتر، تصمیم گرفتیم تا به‌صورت یک شرکت رسمی وارد عرصه شویم. بدین ترتیب شرکت وستا سیستم با ساختاری فنی و مهندسی شکل گرفت و حضور ما در جامعه فناوری ایران پررنگ‌تر شد. همزمان با پیشرفت تکنولوژی و افزایش دسترسی به اینترنت، وستا توانست با ارائه فناوری‌های نوین، جایگاه خود را به‌عنوان یک شرکت دانش‌بنیان تثبیت کند و در لیست برترین شرکت‌های ایران قرار گیرد. ما در وستا، به‌عنوان خانواده‌ای بزرگ، از چندین تیم متخصص در حوزه‌های مختلف تشکیل شده‌ایم و با همدلی و همکاری، به دنبال تحقق رویاهایمان هستیم. تماشای تحقق آنچه روزی تنها در ذهن داشتیم و اکنون به واقعیت پیوسته، برای ما لذت‌بخش است. اکنون آماده‌ایم تا با استفاده از دانش و تخصص خود در حوزه فناوری‌های روز، به بهترین شکل ممکن به مشتریان و کارفرمایان عزیز خدمت‌رسانی کنیم.

از وستا بیشتر بدانید

نمادها و مجوزهای وستا


  • اینستاگرام وستا
  • لینکدین وستا
  • توئیتر وستا
  • فیسبوک وستا
  • آپارات وستا


Hello[at]Vestateam.net

تمام حقوق این سامانه برای شرکت وستا رهاورد طاها محفوظ بوده و هر گونه کپی برداری پیگرد قانونی دارد © 2011-