بهترین ابزارهای ASO در سال 2023

 
 




مقالات وستا

بهترین ابزارهای ASO در سال 2023

اگر به دنبال بهترین ابزار ASO هستید، کافی است تا انتهای مطلب همراه ما باشید. ما در مقاله امروز وستا می‌خواهیم علاوه‌بر معرفی ابزارهای ASO، ابتدا به معرفی این تکنولوژی پرداخته و درباره اهمیت آن صحبت کنیم.

بهترین ابزارهای ASO

جالب است بدانید که ASO نیز مانند سئو، ابزاری برای بهبود رتبه‌های برتر در برنامه‌های موبایلی مانند Google Play و App Store هستند که در ادامه بیشتر توضیح می‌دهیم.

 

معرفی کامل ASO:

همانطور که می‌دانید روزانه افراد زیادی به دنبال ساخت اپلیکیشن هستند که آن را در برنامه‌هایی چون گوگل‌پلی و  پلی‌استور قرار می‌دهند تا کاربران به آن‌ها دسترسی داشته باشند اما یکی از معضلات اصلی و اساسی افراد فعال در این حوزه از بین میلیون‌ها برنامه، پیدا کردن و دسترسی افراد به اپلیکیشن آن‌ها است. به همین خاطر مبحث ASO برای بهینه سازی اپلیکیشن مطرح شد تا افراد بتوانند با استفاده از آن، مخاطبین بیشتری را برای شناخت اپ خود پیدا کنند.

در حقیقت App Store Optimization یا ASO، فرآیندی است که برای گسترش دسترسی یک برنامه در اپ استور انجام می شود تا در نتایج جستجو بالاتر ظاهر شود. پس با این تفاسیر می‌توان گفت که ابزارهای ASO، روشی برای افزایش دیده شده اپلیکیشن‌ها، دانلودها و همچنین حفظ مشتری‌ها از طریق تعامل هستند که در ادامه به بهترین آن‌ها اشاره خواهیم کرد.

 

بهترین ابزارهای ASO در سال 2023:

از دیگر اسم‌هایی که برای ASO وجود دارد می‌توان به مارکتینگ اپ استور یا سئو اپلیکیشن موبایل اشاره کرد. در حقیقت این تکنولوژی، روشی برای بهبود نمایش برنامه‌ها در موتورهای جستجو فروشگاه‌هایی چون Google Play یا Apple App Store است که علاوه‌بر افزایش تعداد بازدیدها، می‌توان برای اهداف دیگری چون افزایش ترافیک اپلیکیشن و افزایش میزان دانلود نیز استفاده کرد. به همین خاطر برخی از بهترین ابزارهای ASO، به شرح زیر است:

 

AppTweak

در اولین معرفی بهترین ابزار ASO با نام Apptweak آشنا می‌شویم که یکی از دلایل محبوبیت آن را می‌توان بخاطر مشتریانی چون Amazon، Expedia، PayPal، Udemy و LinkedIn در استفاده از این ابزار دانست.

این ابزار یک استراتژی هوشمند تحقیق کلمات کلیدی را ارائه می‌دهد و برنامه کمک می‌کند تا موقعیت بالای نتایج جستجو را حفظ کند. یکی دیگر از چیزهایی که استفاده از Apptweak را جالب کرده، تجزیه و تحلیل کلمات مورد استفاده رقبا است که این موضوع می‌تواند شما را در شما امکان می دهد از رقبای خود جاسوسی کنید و کلمات کلیدی آنها را بررسی کنید.

در واقع تمرکز اصلی این ابزار در طراحی اپلیکیشن با وجود داشتن قابلیت تحقیق کلمات کلیدی، بهبود دیده شدن یک برنامه با افزایش دانلودهای ارگانیک است. پس ویژگی‌های اصلی این ابزار را می‌توان مواردی چون ابزاری برای تحقیق و پیشنهاد کلمات کلیدی به همراه سابقه رتبه بندی کلمات کلیدی، نظارت بر رتبه بندی، رشد و بررسی آمار رقبا، ارائه جدول زمانی، مشاهده و تاریخچه به روز رسانی ASO و همچنین بررسی بک لینک‌های فروشگاه Google Play را معرفی کرد.

 

طرح قیمت گذاری Apptweak

 

StoreMaven

یکی دیگر از ابزارهای بهینه سازی اپ، Storemaven نام دارد و برای افزایش نرخ تبدیل برنامه در فروشگاه‌هایی چون اپ استور و گوگل پلی بسیار مناسب است. شرکت‌های مشهوری که از Storemaven استفاده می‌کنند و به آن اعتماد دارند میتوان به Yahoo، Zynga، Warner Brothers، HBO، Uber و TikTok اشاره کرد.

Storemaven از طریق تست‌های A/B، استفاده از یک رویکرد استراتژیک و علمی برای جذب کاربر ارگانیک را، در نوع خود بی‌نظیر کرده است. پس می‌توان نتیجه گرفت که این ابزار 4 عمل  ایجاد فرضیه استراتژیک، طراحی در انواع مختلف، افزایش دقت تست و در نهایت، تجزیه و تحلیل نتایج را به خوبی انجام می‌دهد.

پس ویژگی‌های ابزار ASO Storemaven را میتوان موارد مهمی چون داشتن رویکردی داده محور، انجام تست A/B، تجزیه و تحلیل نتایج آزمون، تحقیق رقبا، تست و استراتژی داشتن یک صفحه سفارش سازی را بیان کرد.

 

 

Appfigures

یکی دیگر از پلتفرم‌های محبوب در توسعه اپلیکیشن و بهینه سازی برای گوگل پلی یا App Store که وظیفه ارزیابی، تجزیه، تحلیل محیط رقابتی و همچنین بررسی رتبه‌بندی برنامه‌ها را برعهده دارد، ابزاری نیست جز Appfigures.

در واقع این ابزار به دلیل داشتن ویژگی‌هایی مانند استفاده از هوش مصنوعی برای تحقیق در مورد کلمات کلیدی مرتبط، پاسخ به بررسی‌ها، تبدیل داده‌های برنامه به گزارش‌های واضح و کاربر پسند، بررسی‌ها و رتبه بندی‌های خاص کشور برای چیدن یک استراتژی مناسب برای بهتر دیده شدن، نظارت بر درآمد و تبلیغات شبکه‌ها و کشورهای مختلف، تهیه نمودارها و برنامه‌های با عملکرد برتر در هر دسته و در نهایت بررسی کاربران فعال، گزارش‌های باگ و سایر داده‌ها، آن را به یکی از بهترین ابزار ASO برای استفاده افراد فعال در حوزه دیجیتال مارکتینگ و بازاریابی تبدیل کرده است.

 

برای مطالعه بیشتر: بهترین ابزارهای سئو در سال ۲۰۲۳

 

طرح قیمت گذاری Appfigures

 

AppFollow

اگر قصد جذب کاربر ارگانیک را دارید، بدون شک AppFollow بهترین ابزار ASO محسوب می‌شود. از مشتریان مشهور AppFollow باید HBO، Sony، Yahoo، Vevo، Disney و Hubspot را نام برد. جالب است بدانید که AppFollow ادعا کرده با استفاده از ابزارها و ویژگی‌های خود، نرخ تبدیل مشتریان را به طور متوسط ​​11٪ افزایش می‌دهد.

این ابزار قابلیت‌های دیگری مانند نشان دادن موقعیت کلمات کلیدی و گزارش میانگین نرخ تبدیل ماهانه براساس مکان کشورهای مختلف و دسته‌بندی مربوط به هر برنامه را فراهم می‌کند. البته نباید از قابلیت‌های دیگر این ابزار غافل شد، چرا که با استفاده از رتبه‌بندی نمودارهای برتر آن میتوان فهمید که کدام بازی‌ها و برنامه‌ها در اپ استور و پلی استور ترند هستند.

پس بطورکلی از ویژگی‌های مهم این ابزار باید به مواردی چون شناسایی روش‌های بهبود برنامه از طریق بازخورد کاربر و بررسی رقبا، تجزیه و تحلیل محبوبیت پرس‌وجوهای جستجو، تحقیق کلمات کلیدی، رتبه بندی و مرتب‌سازی براساس محبوبیت کلمات کلیدی، برآورد درآمد و نمایش میانگین گزارش تبدیل هر ماه، اشاره کرد.

 

طرح قیمت گذاری AppFollow

 

ASOdesk

یکی دیگر از بهترین ابزار ASO برای بهینه سازی و بهبود رتبه‌های برتر برنامه‌ها در اندروید(android) و آی او اس(ios)، ASOdesk است که توسط شرکت‌هایی چون Kaspersky، Verv، Zephyr، Mamba، Yandex و Abbyy، استفاده می شود.

یکی از ویژگی‌های جالب این ابزار، نمایش لیستی از سوالات پرسیده شده توسط کاربران هنگام جستجوی یک برنامه در اپ استور است. علاوه بر این، اطلاعاتی در مورد کلمات کلیدی رقبا به همراه رتبه بندی آن‌ها را ارائه می‌دهد.  همچنین کلماتی که رقابت در آن‌ها کم است به شما نشان می‌دهد تا در صورت متناسب بودن با اهداف تجاری، از آن‌ها استفاده کرده و از رقبای خود پیشی بگیرید.

در نهایت بعد از کسب بهترین کلمات کلیدی به صورت یک لیست و بهینه سازی برنامه با آن، می‌توان مواردی دیگری مانند میزان نمایش‌ها و بارگیری‌ها، بازدید از صفحه محصول و نرخ تبدیل تقسیم‌بندی شده بر اساس مکان و کشور را بررسی کرد. پس ویژگی‌هایی مانند اتوماسیون پشتیبانی مشتری، در اختیار قرار دادن ابزارهای بازاریابی و مدیریت محصول، تجزیه و تحلیل داده‌ها برای تقویت رشد برنامه در فروشگاه‌های برنامه، شناسایی کلماتی با رقابت کم برای رتبه بندی بهتر، گزارش موقعیت برنامه، ترافیک و همچنین بررسی میزان تاثیر به روز رسانی محصول، باعث شده تا افراد تمایل بیشتری در استفاده از آن داشته باشند.

 

همچنین بخوانید: درآمدزایی از ساخت اپلیکیشن رایگان

 

طرح قیمت گذاری ASOdesk

 

App Radar

از مشتریان محبوب این ابزار باید iTranslate، Arise، Meister، MixVibes، Kolibri و App Radar نام برد. همانطور که می‌دانید، یک برنامه برای بهینه سازی اپ استور و دیگر نرم‌افزارهای فروشگاهی مثل گوگل‌پلی نیاز به یک استراتژیک عالی در خصوص کلمات کلیدی دارد که ابزار App Radar این تضمین را می‌دهد.

در واقع ویژگی‌هایی چون تجزیه و تحلیل و بهینه سازی کلمات کلیدی، رتبه‌بندی و ردیابی لحظه‌ای فروشگاه App، مدیریت بررسی ها و رتبه بندی ها، تحقیق در مورد رقبا ، تجزیه و تحلیل و مدیریت برنامه، بیان نکات شخصی در مورد امتیاز بهینه سازی برنامه و بهبود آن، امکان مقایسه برنامه مشابه با رقبا و اطلاع دادن هنگام پیشی گرفتن از رقیب خود، App Radar را به ابزاری محبوب برای سازندگان اپ تبدیل کرده است.

 

طرح قیمت گذاری App Radar

 

SensorTower

اگر به دنبال یک پلتفرم هوشمند بازاریابی موبایلی هستید، Sensor Tower راه حل شماست. در واقع وقتی نوبت به تصمیم‌گیری برای بهینه سازی برنامه می رسد، Sensor Tower مزیت‌های زیادی را ارائه می‌دهد. به عبارت بهتر این ابزار کمک می‌کند تا تصمیم‌گیری درستی از استراتژی کلمات کلیدی تا تجزیه و تحلیل رقبا داشته باشید. علاوه‌براین، شما می‌توانید برنامه‌های محبوب و ناشران برتر را براساس موقعیت‌های جغرافیایی، میزان دانلود برنامه و درآمد حاصل از آن هم شناسایی کنید. همچنین کلماتی که سختی بیشتری برای جایگاه رتبه برتر در برنامه‌های موبایل وجود دارد را به شما معرفی می‌کند و درکنار آن کلمات پرترافیک هم به شما معرفی می‌کند.

به طورکلی این ابزار، یکی از بهترین‌ها برای انجام تحقیق کلمات کلیدی به ‌شمار می‌رود، چراکه با آن می‌توانید کلماتی که شما را در کسب رتبه برتر یاری می‌کند، متوجه و آن را استفاده کنید. همچنین برای جستجو کلمات کلیدی به صورت محلی و باتوجه به موقعیت مکانی، نباید از Sensor Tower غافل شوید.

 

Checkaso

یکی دیگر از ابزارهایی که برای بهبود برنامه‌ها در جستجو نرم‌افزارهای فروشگاه استفاده می‌شود، Checkaso نام دارد. براساس شاخص ASO Checkaso و اطلاعاتی که درباره بهینه بودن برنامه یا بازی برای فروشگاه ارائه می‌دهد، می توانید یک استراتژی موثر برای رتبه بندی بهتر به دست آورید.

در واقع این ابزار، تحقیق کلمات کلیدی را به صورت خودکار انجام می‌دهد که می‌توانید با زیر نظر گرفتن آن‌ها، رتبه‌بندی اپلیکیشن خود را تعیین کنید.

از بارزترین ویژگی‌های ASO Checkaso می‌توان به بررسی میزان بهینه‌سازی برنامه برای فروشگاه، در اختیار قرار دادن داده‌هایی برای کمک به بهبود نرخ تبدیل و دیده شدن، تجزیه و تحلیل کلمات کلیدی برای افزایش نصب ارگانیک و انجام شروع کار تحقیق کلمات کلیدی به صورت خودکار، اشاره کرد.

 

 

TheTool

یکی دیگر از بهترین ابزارهای ASO که کاملا مبتنی بر عملکرد بوده و می‌توانید به بررسی نصب‌های ارگانیک و غیرارگانیک، نمودارهای برتر فروشگاه، رتبه‌بندی‌ها و دیگر موارد بپردازید، TheTool نام دارد.

از شرکت‌هایی که در طراحی اپ خود از این ابزار استفاده کرده‌اند باید به مواردی چون Ten Square Games، Pixonic و Privalia اشاره کنیم. در حقیقت با انجام کارهایی چون رصد رقبا و کلمات کلیدی آن‌ها، بررسی نصب‌های ارگانیک برنامه و نمایش نمودارهای برتر، باعث شده تا این ابزار هم مورد استفاده افراد قرار گیرد.

 

 

Split Metrics

در نهایت به آخرین معرفی بهترین ابزار ASO می‌رسیم که توسط شرکت‌هایی چون Fruit Ninja، Lab Cave، Lovoo، Wallapop، Mytona و Yandex استفاده و بیشترین کاربرد را در افزایش ترافیک ارگانیک و کاهش هزینه خرید دارد.

این ابزار با ارائه دیدگاه و تعامل کاربران در استفاده از برنامه شما، کمک می‌کند تا رفتار کاربران را بهتر درک کرده و متوجه شوید چه عاملی باعث ایجاد بیشترین تبدیل می‌شود تا از طریق آن ایده‌ها و استراتژی‌های بهتری را به کار بگیرید. به عنوان مثال متوجه شوید که آیا کاربران ویدیو تبلیغاتی شما را تماشا کرده‌اند یا چه مدتی از وقت خود را برای تماشا آن گذاشته‌اند

به غیر از موارد گفته شده این ابزار بررسی عنصر دیگر برنامه مانند نام، توضیحات، نماد، کلمات کلیدی، ویدیوهای تبلیغاتی و دیگر گزینه‌ها را در اختیارتان قرار می‌دهد تا بدانید کدام یک تاثیر بیشتری را روی مخاطب داشته است.

 

 

اکنون انتخاب با شما است

انتخاب بهترین ابزار ASO بعد از ساخت اپ به خودتان بستگی دارد، چراکه نیازهای استفاده افراد از این ابزارها با یکدیگر متفاوت خواهد بود. در حقیقت ما سعی کردیم که از بین ابزارهای ASO، بهترین آن‌ها را به شما معرفی کنیم تا متناسب با اهداف و نیازهای برنامه خود، استفاده کنید. البته یک نکته را به خاطر داشته باشید که اصلی‌ترین هدف استفاده از ASO مواردی چون دیده شده بهتر نرم‌افزار، کاهش هزینه‌های جذب کاربر، دانلود هدفمند و بیشتر برنامه، کمک به جذب خرید برنامه توسط کاربر و در نهایت جذب کاربران هدفمند و شناخت برنامه به مخاطبین سراسر جهان است.

پس اگر شماهم به دنبال یک تیم برنامه نویسی برای اپلیکیشن‌های خود هستید تا آن را در نرم‌افزارهای فروشگاهی گوشی همراه قرار دهید، می‌توانید روی کارشناسان مجموعه ما حساب کنید و برای ارتباط با آن‌ها و دریافت مشاوره، با شماره‌های مجموعه تماس حاصل فرمایید.

 

نویسنده : محتواساز تاریخ انتشار : یک شنبه ۲۱ آبان ۱۴۰۲
   همه مقالات   
 
 
 

درباره وستا


شرکت دانش‌بنیان وستا از سال ۱۳۹۰ با همکاری گروهی از جوانان خلاق و پرتلاش فعالیت خود را آغاز کرد. این جوانان با نگاه به آینده‌ای روشن، دانش و مهارت‌های خود را در حوزه تکنولوژی به کدهای برنامه‌نویسی برای وب‌سایت‌ها و اپلیکیشن‌ها تبدیل کردند. با هدف گسترش فعالیت‌ها و حضور در رقابت‌های بزرگتر، تصمیم گرفتیم تا به‌صورت یک شرکت رسمی وارد عرصه شویم. بدین ترتیب شرکت وستا سیستم با ساختاری فنی و مهندسی شکل گرفت و حضور ما در جامعه فناوری ایران پررنگ‌تر شد. همزمان با پیشرفت تکنولوژی و افزایش دسترسی به اینترنت، وستا توانست با ارائه فناوری‌های نوین، جایگاه خود را به‌عنوان یک شرکت دانش‌بنیان تثبیت کند و در لیست برترین شرکت‌های ایران قرار گیرد. ما در وستا، به‌عنوان خانواده‌ای بزرگ، از چندین تیم متخصص در حوزه‌های مختلف تشکیل شده‌ایم و با همدلی و همکاری، به دنبال تحقق رویاهایمان هستیم. تماشای تحقق آنچه روزی تنها در ذهن داشتیم و اکنون به واقعیت پیوسته، برای ما لذت‌بخش است. اکنون آماده‌ایم تا با استفاده از دانش و تخصص خود در حوزه فناوری‌های روز، به بهترین شکل ممکن به مشتریان و کارفرمایان عزیز خدمت‌رسانی کنیم.

از وستا بیشتر بدانید

نمادها و مجوزهای وستا


  • اینستاگرام وستا
  • لینکدین وستا
  • توئیتر وستا
  • فیسبوک وستا
  • آپارات وستا


Hello[at]Vestateam.net

تمام حقوق این سامانه برای شرکت وستا رهاورد طاها محفوظ بوده و هر گونه کپی برداری پیگرد قانونی دارد © 2011-