۱۵ راهکار برای افزایش بازدید در گوگل

 
 




مقالات وستا

۱۵ راهکار برای افزایش بازدید در گوگل

"خودت را پیدا کن بقیه چیزها در گوگل هست"، این جمله‌ای است که یکی از کامیون‌داران هموطن پشت کامیون خود نوشته بود.

چنین مشاهده‌هایی گویای آن است که تا چه حد جستجو در گوگل یا به اصطلاح سرچ در گوگل یا به قول دیگر "گوگل کردن" در میان اقشار گوناگون مردم به یک امر روتین و رایج و دم‌دستی تبدیل شده است و این گویای میزان اهمیت رتبه گوگل وبسایت شما و تعداد ورودی سایت از مسیر گوگل است. در این مقاله ۱۵ راهکار برای افزایش بازدید در گوگل به شما ارائه خواهیم کرد. همراهی بفرمایید.

۱۵ راهکار برای افزایش بازدید در گوگل

مخاطب هدفِ کالا یا خدماتی که ارائه می‌دهید هر قشری از مردم هم که باشند مهم است که سایت شما با سرچ کلمات مختلف در چه رده و صفحه‌ای از گوگل پدیدار شود. بدیهی است چنانچه وبسایت شما در صفحه اول گوگل باشد و در سه مورد اول  لیست وبسایت‌هایی قرار بگیرید که گوگل برای سرچ‌کننده(جستجوگر) لیست می‌کند، توانسته‌اید بیشتر دیده شوید و در بازاریابی اینترنتی کسب و کار خود از بسیاری از رقبا جلو افتاده‌اید.

در مورد اهمیت افزایش بازدید سایتتان از طریق گوگل خوب است که مقداری عدد و  آمار و ارقام  ارائه دهیم:

صفحه اول گوگل ۷۱ درصد از کلیک‌های ترافیک جستجو را به خود اختصاص می‌دهد و نیمی از ورودی سایت‌های گوناگون از مسیر گوگل است و به قولی، هر روزه نیمی از سفرهای اینترنتی با سوار شدن کاربران بر موتور جستجوی گوگل آغاز می‌شود.

اجازه دهید تشبیهی انجام دهیم‌: اگر وبسایت‌های موجود در اینترنت را به مغازه تشبیه کنیم نیمی از افرادی که به سمت این مغازه‌ها می‌آیند و وارد آنها می‌شوند سوار بر موتور جستجوی گوگل هستند.

یعنی آن‌ها گوشی یا کامپیوتر خود را روشن کرده‌اند و همان اول وارد گوگل شده‌اند و چیزی نوشته‌اند یا با استفاده از جستجوی صوتی یک کلمه یا عبارت را به گوگل داده و خواسته‌اند یک راسته از بهترین مغازه‌ها در آن زمینه را برای آنها در فضای اینترنت ایجاد و ردیف کند.

 

گوگل هم اطاعت امر کرده و یک راسته برای آنها در فضای مجازی درست می‌کند و آنها یه نگاهی به ویترین‌ها(عناوین و تیترها و توضیحات متا و عکس نمایه مقاله و …) انداخته‌اند و معمولا وارد همان مغازه‌های اول تا سوم و البته اغلب مغازه اول، می‌شوند و گشتی در مغازه می‌زنند.

خوب اجازه دهید تا همینجا تشبیهاتی را که ارائه دادیم به زبان فنی و کاربردی بیان کنیم تا شما خواننده عزیز که در پی افزایش بازدید سایت خود از طریق گوگل هستید دقیقا و به صورت واضح و شفاف بدانید که چه کارهایی می‌توانید انجام دهید.

 

۱. وبسایت خود را سئو کنید

سئو به معنی بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو است. بسیاری از ۱۵ راهکاری که ما در این مقاله برای افزایش بازدید در گوگل ارایه می‌کنیم بخشی از سئو کردن سایت هستند. بخشی از بهینه سازی وبسایت جهت مقبول شدن برای موتورهای جستجوی گوگل(سئو) باید هنگام طراحی وبسایت و توسط برنامه نویسان انجام شود اما در بخش‌های بسیاری نیز دست شما باز است که بتوانید بیش از پیش در بازار اینترنتی دیده شوید و افزایش رتبه گوگل را به نحو چشمگیری تجربه کنید.

 

همچنین بخوانید: چرا باید اصول طراحی سایت را رعایت کنیم؟

 

۲. خزیدن در صفحات سایت را برای گوگل آسان کنید

اول اینکه باید کاری کنید که گوگل به راحتی شما را پیدا کند و به راحتی تشخیص دهد که سایت شما مرتبط با موضوع مورد سرچ است. یک کار در این راستا، آن است که محتوای خود را بر محور کلمات کلیدی درست و موثر بنویسید و از کلمات کلیدی در آدرس محتوا(URL)، عنوان و توضیحات متا و تگ‌های تصاویر به میزان کافی استفاده کنید.

 برای مطالعه در مورد کلمات کلیدی موثر یکی از راه‌ها بررسی نحوه عمل رقبای شما در این حیطه است برای این منظور می‌توانید از ابزار Ahrefs استفاده کنید.

استفاده از کلمات کلیدی طولانی را نیز در برنامه داشته باشید.

 

۳. واقعا باکیفیت باشید

برای افزایش رتبه گوگل باید کاری کنید که گوگل علاوه بر اینکه شما را به راحتی پیدا کند، تشخیص دهد که شما یک سایت با کیفیت هستید بنابراین باید واقعا با کیفیت باشید‌.

گوگل تشخیص می‌دهد افرادی که وارد سایت شما می‌شوند چقدر در سایت باقی می‌مانند، در چه صفحاتی گردش می‌کنند، در هر صفحه چقدر توقف می‌کنند، چقدر اسکرول می‌کنند و برای چند بار و روی چه کلیدهایی، کلیک می‌کنند و … . برای اینکه میزان این ارقام را افزایش دهید و بهبود رتبه گوگل را تجربه کنید، باید واقعا با کیفیت باشید.

اگر یک وبسایت با طراحی خوب و محتوای عالی نداشته باشید آیا کاربر تمام کارهای فوق را می‌کند یا اینکه همان چند ثانیه اول سایت را ترک می‌کند و از مغازه ای که برای کسب و کار آنلاین خود تدارک دیده‌اید، خارج می‌شود؟

 

 

۴. ویترین جذاب برای وبسایت خود بچینید

بگذارید دوباره به تشبیه‌مان برگردیم: خوب، هموطنان ما از گوشه و کنار ایران، سوار بر موتور جستجوی گوگل وارد راسته مغازه‌هایی می‌شوند که گوگل ایجاد کرده است. آنها به همان ترتیبی که گوگل ردیف کرده است شروع می‌کنند به مشاهده ویترین‌ها، بنابراین تا اینجا دو داده به دست می‌آوریم:

۱. مهم است که در ردیف‌های اول لیست باشیم و به اصطلاح رتبه گوگل ما خوب باشد.

۲. مهم است که ویترین جذابی داشته باشیم.

بگذارید در اینجا به چیدن یک ویترین جذاب بپردازیم:

همین الان یک کلمه در گوگل سرچ کنید و ببینید لیستی که گوگل در اختیار شما می‌گذارد شامل چه بخشهایی است.

یک بخش مهم، عنوان و دیگری توضیحات متا است که زیر عنوان دیده می‌شود.

ناگفته پیداست که در این بازار پر رقابت، عنوان شما باید قاپ کاربر را بدزدد و توضیحات متا نیز باید کاملا گویای پیش درآمدی جذاب و مفید برای چیزی باشد که کاربر به دنبال آن است.

 

همچنین بخوانید: چرا هر کسب و کاری به تولید محتوای قوی نیاز دارد؟

 

۵. تیترهای غیر قابل مقاومت بنویسید

در ادامه بگذارید قدری در مورد تیترنویسی جذاب حرف بزنیم:

عنوان یا تیتری بنویسید که نه زیادی معمولی باشد و نه در آن اغراق شده باشد. به کار بردن عدد در عنوان به جذابیت آن می‌افزاید. مثلا فرض کنید می‌خواهیم در مورد فواید ماساژ درمانی با سنگ داغ بنویسیم.

عنوان "فواید ماساژ درمانی با سنگ داغ" یک عنوان بی‌حال و بی‌بخار است.

از طرف دیگر عنوان "چرا ماساژ درمانی با سنگ داغ زندگی شما را دگرگون می‌کند"، زیادی مبالغه‌آمیز است. اما عنوان "۱۰ دلیل برای اینکه چرا باید ماساژ درمانی با سنگ داغ را امتحان کنید"، یک عنوان جذاب و کاربردی است.

 

۶.سایت شما باید تجربه کاربری خوبی را برای کاربر رقم بزند

بگذارید داستان تشبیهی خودمان را پی بگیریم: به آنجا رسیدیم که مشتری در مغازه را باز می‌کند و وارد می‌شود، یعنی کاربر روی سایت ما  کلیک می‌کند.

تا اینجا توانستیم احتمال اینکه پای مشتری به داخل مغازه باز شود را زیاد کنیم اما جذب مشتری و گوگل تا همینجا به پایان نمی‌رسد در مرحله بعد باید کاری کنیم که مشتری هر چه بیشتر در مغازه بماند و هرچه بیشتر خرید کند و آنقدر از مغازه خوشش بیاید که آن را کاندید مراجعه‌های بعدی خود نیز بکند.

خوب حالا این تشبیهات را به زبان فنی ترجمه می‌کنیم. ظاهر سایت باید زیبا باشد و فضایی داشته باشد که حرکت و گردش در آن  و دسترسی‌ها آسان باشد. این یعنی سایت شما باید تجربه کاربری(UX) خوبی داشته باشد.

 

همچنین بخوانید:اهمیت UX در موفقیت کسب‌وکار اینترنتی

 

۷.سرعت سایت شما باید بالا باشد

هیچ کاربری حاضر نیست برای لود شدن یک صفحه، بیش از۳ تا ۵ ثانیه صبر کند.

سرعت بارگذاری صفحه‌ها و عکس‌ها باید بالا باشد بنابراین توجه داشته باشید که باید ضمن باکیفیت بودن عکس، حجم آن را پایین نگه دارید.

 

 

۸. سایت شما باید بتواند با صفحه گوشی‌های مختلف هماهنگ شود(ریسپانسیو باشد)

نکته دیگری که موجب می‌شود مشتری یا کاربر در وبسایت شما راحت باشد موبایل‌دوستی آن یا به اصلاح موبایل-فرندلی و ریسپانسیو بودن آن است یعنی سایت شما باید بتواند با گوشی‌های مختلف و اندازه صفحه آن‌ها هماهنگ شود.

 

همچنین بخوانید:چرا باید سایت ریسپانسیو داشته باشیم؟

 

۹. به استفاده خوب و کافی از لینک‌های داخلی اهمیت بدهید

 با استفاده از لینک‌های داخلی خوب و موثر، کاربر می‌تواند به خوبی و با رضایت بین صفحات سایت گردش کند و نیازهای متنوع خود را جواب بگیرد و به این ترتیب زمان بیشتری در سایت شما باقی می‌ماند که این از طرف گوگل یک امتیاز در نظر گرفته می‌شود.

 جالب است بدانید که گرچه گرفتن لینک از سایتهای معتبر(بک‌لینک) موجب افزایش اعتبار سایت شما برای گوگل می‌شود اما وقتی بک‌لینک‌ها بهترین تاثیر را دارند که لینک‌دهی داخلی شما از ساختار خوبی بهره‌مند باشد.

 

۱۰. محتواهایی تولید کنید که به صورت مفید و سرراست، نیاز و دغدغه کاربر را پاسخ دهد

محتواهایی مفید تولید کنید که به صورت شفاف، درست، سرراست و بدون لفظ‌‌ پردازی‌‌های بیهوده، دقیقا پاسخگوی دغدغه کاربر باشد به طوری که وی احساس کند نهایت احترام به وقت و شعور او گذاشته شده است و مشتری وفادار سایت شما شود.

برای اینکه متوجه دغدغه کاربران شوید می‌توانید از بخش "مردم می‌پرسند" گوگل استفاده کنید. همچنین شبکه‌های اجتماعی به خوبی راهنمای شما در کشف مسایل مورد متوجه مردم در بازه‌های زمانی مختلف است.

 

۱۱. محتواهای طولانی در برنامه داشته باشید

همانطور که گفتیم ما باید بتوانیم در سایت خود به خوبی پاسخگوی نیازهای مردم باشیم به همین علت است که یک محتوای طولانی، هم محبوب مردم است و هم محبوب گوگل  زیرا نویدبخش این است که پاسخگوی اغلب جنبه‌های یک مسئله و موضوع خواهد بود.

 

۱۲. محتواهایی تولید کنید که ویروسی شوند تا بیشتر دیده شوید

گفتیم که یکی از راه‌‌های احترام به کاربر این است که پاسخگوی نیاز او باشید. در همین راستا تهیه محتوای جذاب در زمینه‌ای که مردم در تکاپوی گرفتن اطلاعات در مورد آن هستند، یک موقعیت عالی برای پخش گسترده محتوای شما و ویروسی شدن آن است.

به روز کردن محتواهای قدیمی، انتشار منظم محتوا و تولید محتواهای متنی محبوب در دیگر قالب‌های محتوایی همچون ویدیو و اینفوگرافیک و …، تولید محتوای سبز که مطالب آن مشمول مرور زمان نمی‌شود و ... برخی دیگر از کارهایی است که شما باید برای پادشاه سرزمین بازاریابی اینترنتی، یعنی "محتوا" انجام دهید.

 

۱۳. محتوای ویدیویی را فراموش نکنید

ویدیو جایگاه ویژه خود را در جذب مخاطب دارد . مهم است که به اندازه کافی محتوای ویدیویی داشته باشید و در پلت‌فرم‌های ویدیویی همچون آپارات و نماشا بارگذاری کنید؛ حتی اگر ویدیوی شما چندان حرفه‌ای درست نشده باشد.

بسیاری از مردم با ویدیو راحت‌تر هستند تا با متن؛ هرگز درست نیست که به خوشایند کاربران بی‌توجه باشید.

در مورد اهمیت ویدیو به این داده آماری توجه کنید: سایتهای فروشگاهی که از محتوای ویدیویی استفاده کرده اند، رشد درآمد ۴۹ درصدی را نسبت به رقبای خود تجربه کرده‌اند.

 

 

۱۴. از تمام راه‌های درست برای بیشتر دیده شدن محتوای خود استفاده کنید

فرض کنید شما یک متن بسیار خوب و کاربردی می‌نویسید. بگذارید ببینیم چه کارهایی می‌توانیم بکنیم که این محتوا بیشتر دیده شود:

اول اینکه خود متن به لحاظ ویرایشی و استفاده مناسب از فضای خالی و عکس و داستان نویسی جذاب باشد.

دوم اینکه با استفاده از محتواهای متنوع مانند اینفوگرافیک، فیلم، نمودار و … محتوای خود را از یکنواختی دربیاورید و آن را غنی کنید.

سوم اینکه بخش‌هایی از آن را در شبکه‌های اجتماعی مختلف به اشتراک بگذارید. مثلا برخی زیرتیترها را چنان جذاب بنویسید که ارزش توییت شدن داشته باشند یا خلاصه‌ای از مقاله را در لینکدین منتشر کنید و..‌.

کنار محتوا، دکمه‌های اشتراک‌گذاری در شبکه‌های اجتماعی گوناگون را تعبیه کنید.

پست مهمان بنویسید و در آنجا (مثلا به عنوان یکی از منابع)به محتوای خود لینک بدهید.همچنین می‌توانید از این لینک در رپورتاژ آگهی استفاده کنید.

 

همچنین بخوانید:ریپورتاژ چیست و چه مزایایی دارد؟

 

در سالن‌های گفت و گو مانند "نی نی سایت" فعال باشید و به صورت اصولی و درست - و نه تبلیغ‌گونه- لینک محتوای خود را بگذارید.

 در بخش نظرات کاربران گذاشته شده پای پست‌های معتبر از سایتهای معتبر، فعال باشید و از لینک محتوای خود برای پاسخ دادن به دغدغه کاربرانی که نظر نوشته‌اند استفاده کنید. از ایمیل مارکتینگ استفاده کنید و..‌ . شما چه راه‌های دیگری می‌شناسید؟

 

 

۱۵. به صورت حساب شده از هر راه درستی برای بیشتر دیده شدن سایت خودتان استفاده کنید

کسب و کار خود را در گوگل مپ وارد کنید و فرم گوگل برای معرفی کارتان را تکمیل کنید و لینک سایت خود را در قسمت بیوگرافی شبکه‌های اجتماعی بگذارید. برگزاری وبینار، برگزاری آزمون‌هایی برای به چالش کشیدن مخاطبان، برگزاری مسابقه و اهدای جوایز، برگزاری دوره‌های آنلاین آموزشی رایگان، درست کردن پادکست، استفاده از هشتگ‌های مرتبط در شبکه‌های اجتماعی، تبلیغات گوناگون از جمله تبلیغ پولی گوگل، کمپین‌های گوناگون تبلیغاتی در شبکه‌های اجتماعی، تبلیغات بنری در فضای اینترنت و ... برخی دیگر از روش‌هایی هستند که می توانید برای بیشتر دیده شدن سایت و کسب و کار خودتان و افزایش بازدید آن از طریق گوگل استفاده نمایید.

 

همچنین بخوانید:چگونه مکان خود را در گوگل مپ ثبت کنیم؟

 

کلام پایانی

دنیای اینترنت علاوه بر گسترده بودن، مدام در حال تغییر و دگرگونی است بنابراین اگر مایل هستید که در زمان کمتر نتیجه بهتری بگیرید، می‌توانید برای طراحی یک وبسایت اصولی و افزایش بازدید گوگل از طریق سئو و تولید محتوای سئو شده و جذاب، از کارشناسان و متخصصان بازاریابی آنلاین که مدام در حال به روز کردن دانش و توانمندی خود در دنیای پر تکاپوی بازاریابی اینترنتی هستند، کمک بگیرید.

 

نویسنده : محتواساز تاریخ انتشار : یک شنبه ۱۴ آبان ۱۴۰۲
   همه مقالات   
 
 
 

درباره وستا


شرکت دانش بنیان وستا از سال 1390 فعالیت خود را در قالب یک تیم فنی با همکاری عده‌ای از جوانان خلاق و مصمم شروع کرد، جوانانی که به دنبال فردایی روشن روی خط تکنولوژی آنچه آموخته بودند را تبدیل به کدهای برنامه نویسی سایت یا اپلیکیشن می‌کردند. به منظور حضور در رقابت‌های بزرگتر تصمیم بر آن داشتیم که بعنوان یک شرکت فعالیت وسیع‌تری دنبال کنیم و این شد که شرکت وستا سیستم در قالب یک مجموعه فنی و مهندسی شکل گرفت و باعث شد حضور ما در جامعه فناوری ایران پر رنگ‌تر شود، با پیشرفت تکنولوژی و دسترسی بیشتر به اینترنت وستا توانست با ارائه تکنولوژی‌ها و فناوری‌های به‌روز بعنوان یک شرکت دانش‌بنیان شناخته شود و خود را در لیست برترین شرکت‌های ایران قرار دهد. ما در خانواده‌ی بزرگ وستا متشکل از چندین تیم از لاین‌های خدماتی برای تحقق رویاهایمان تلاش می‌کنیم و در کنار یکدیگر از تماشای آنچه روزی تصور کرده بودیم و حالا به آن تجسم بخشیده‌ایم لذت می‌بریم. اکنون آماده‌ایم تا با ارائه دانش و تخصص خود بر پایه تکنولوژی‌های مدرن به مشتریان و کارفرمایان عزیز خدمت‌رسانی کنیم.

از وستا بیشتر بدانید

نمادها و مجوزهای وستا


  • اینستاگرام وستا
  • لینکدین وستا
  • توئیتر وستا
  • فیسبوک وستا
  • آپارات وستا


Hello[at]Vestateam.net

تمام حقوق این سامانه برای شرکت وستا رهاورد طاها محفوظ بوده و هر گونه کپی برداری پیگرد قانونی دارد © 2011-