درآمدزایی از ساخت اپلیکیشن رایگان

 
 




مقالات وستا

درآمدزایی از ساخت اپلیکیشن رایگان

درآمدزایی از ساخت اپلیکیشن، یکی از روش‌هایی است که بسیاری از افراد به آن علاقه‌مند و خواستار دانستن نکات آن هستند. اگر شما هم ایده ساخت اپلیکیشن در سر دارید که از طریق آن می‌خواهید به درآمد برسید، به شما پیشنهاد می‌کنیم تا پایان این مطلب همراه ما باشید.

در واقع می‌خواهیم روش‌های درآمدزایی از ساخت اپلیکیشن رایگان و نکات مهم آن را با شما درمیان بگذاریم تا کسب و کار آنلاین خود را راه‌اندازی کنید.

درآمدزایی از ساخت اپلیکیشن رایگان

مهم‌ترین روش‌های درآمدزایی از ساخت اپلیکیشن

شما می‌توانید طراحی اپلیکیشن خود را با موضوعات مختلفی مانند آموزش کودکان، مباحث آموزشی برای دانشجویان، اپلیکیشن‌های آموزشی و تخصصی برای شغل‌های مختلف، بازی و سرگرمی، استفاده از صنعت مد و لباس، گردشگری، هنر، ساخت یک اپ ورزشی، اطلاعاتی، خبری، مشاوره‌ای و کاریابی، شروع و با آن درآمدزایی کنید.

اما در اینجا قرار است به بیان روش‌هایی پرداخته شود که بعد از ساخت اپلیکیشن، می‌توانید از آن کسب درآمد داشته باشید. این روش‌ها عبارت است از:

 

1- تبلیغات

یکی از رایج‌ترین و درعین حال ساده‌ترین روش‌هایی که افراد می‌توانند به کسب درآمد از اپلیکیشن خود بپردازند، استفاده از روش‌های مختلف تبلیغ است. به طورکلی 4 نوع تبلیغ نمایشی با نام‌های Banner ، Video ، Interstitial و Incentivized وجود دارد که هر کدام از آن‌ها، توسط ارائه‌دهندگان برنامه انتخاب می‌شود اما باید بررسی کنید که آیا کاربر هدف، این نوع تبلیغ را سرگرم‌کننده می‌داند یا آن را مسدود می‌کند؟

اگر این سوال در ذهن شما ایجاد شده که این تبلیغات به چه صورتی انجام می‌گیرد، باید صبر کنید زیرا بعد از معرفی روش‌های درآمدزایی از ساخت اپلیکیشن، به توضیح آن‌ها خواهیم پرداخت.

 

2- خرید اشتراک

خرید اشتراک برنامه یکی دیگر از ایده‌هایی است که تمایلی به استفاده از تبلیغات ندارید. به عبارت ساده‌تر، شما می‌توانید یک دوره کوتاه برای استفاده از نسخه آزمایشی نرم‌افزار خود را در اختیار مخاطب قرار داده و بعد از آن با معرفی یک اشتراک، کاربر را در استفاده از برنامه بدون هیچ محدودیت و نمایش تبلیغی، تشویق کنید.

از برنامه‌ها و برندهای معروفی که این ایده درآمدزایی را پیش گرفته‌اند، می‌توان به Spotify، Dropbox، Evernote و Hulu اشاره کرد. البته بدنیست بدانید که این روش تبلیغ بیشتر برای سرویس‌های ابری، پخش صدا و تصویر و سرویس های اخبار آنلاین، استفاده می‌شود.

مهم‌ترین ویژگی‌ و نقاط قوت این روش مواردی چون درگیر کردن مخاطب به صورت جدی برای استفاده از عملکردهای جدید برنامه، درآمد قابل اطمینان و نگه داشتن مدت زمان بیشتر و طولانی‌تر مشتری است اما باید توجه کنید که به طور مداوم ویژگی و محتوا را برای مشترکین برنامه، به روز کرده و از انتقال هزینه یکباره نرم‌افزار به شارژ ماهانه، خودداری کنید زیرا منجر به واکنش شدید کاربران می‌شود.

 

همچنین بخوانید: 10 نکته مهم قبل از ساخت اپلیکیشن

 

3- خرید درون برنامه‌ای

این ایده درآمدزایی بیشترین کاربرد را در اپلیکیشن‌های سرگرمی دارد که از نمونه‌های خارجی محبوب آن می‌توان به مواردی چون بازی های پابجی (PUBG) و کلش آو کلنز (Clash of Clans) اشاره کرد. از نمونه‌های داخلی نیز که در استفاده از این روش غافل نمانده‌اند باید بازی‌هایی چون خروس جنگی و گلمراد را نام برد.

در واقع روش استفاده از این نوع درآمدزایی به شکلی است که شما ویژگی‌های خاص و پیشرفته برنامه را با خرید آن‌ها در اختیار مشتری قرار می‌دهید و هیجان استفاده از نرم‌افزار را برای مخاطب دوچندان می‌کنید.

جالب است بدانید که بر اساس گزارش فوربس، اپلیکیشن‌هایی که از این روش استفاده می‌کنند، بیشترین درآمد را برای مالکان خود به ارمغان آورده‌اند و انتظار می‌رود که این استراتژی کسب درآمد، در سال‌های پیش رو افزایش یابد. در حقیقت طبق نظرسنجی شرکت فناوری Fyber، در بین آژانس‌های تبلیغاتی و برندها، تقریبا 77 درصد آن‌ها خواستار سرمایه‌گذاری برای این روش بوده‌اند، چراکه این روش نسبت به تبلیغات مرورگر موبایل قابل اعتمادتر بوده و ایجاد تعامل با کاربران، حس خوبی را به آن‌ها القا می‌کند.

 

4- بازاریابی وابسته یا ارجاعی

بازاریابی ارجاعی یعنی ترویج یک محصول یا خدمت توسط شخص ثالث به عنوان راهی برای بهینه‌سازی فرصت‌های درآمدی. در حقیقت شما می‌توانید با ساخت یک اپلیکیشن و بالا بردن افراد دنبال کننده، به تبلیغ برنامه‌های دیگر بپردازید و از آن کسب درآمد کنید.

انواعی که برای بازاریابی وابسته یا ارجاعی وجود دارد شامل موارد زیر است:

هزینه به ازای هر کلیک (CPC)

این مدل درآمد، بر اساس تعداد کلیک‌های نمایش داده شده بر روی یک تبلیغ انجام می‌گیرد که برای استفاده می‌توانید از شبکه‌های محبوبی چون Adfonic یا AdMob گوگل استفاده کنید.

هزینه به ازای هر بازدید (CPV)

این مدل، براساس تعداد تعاملات تبلیغاتی یا بازدیدهای ویدیویی صورت می‌گیرد. شرکت سازنده گوشی‌های BrightHouse توانسته 130 درصد از درآمد اپلیکیشن خود را از طریق شبکه‌های هزینه به ازای مشاهده، افزایش دهد. نمونه بارز استفاده از این روش شبکه اجتماعی یوتیوب است که تبلیغاتی را پخش می‌کند و این وقفه در تماشای ویدئوهایی با مدت زمان طولانی برای کاربر خوشایند است.

هزینه به ازای هر نصب (CPI)

این روش یک مکانیسم بازاریابی نسبتا جدید است که در آن با تبلیغ یک برنامه و نصب آن توسط مخاطب، می‌توانید از اپلیکیشن خود درآمد کسب کنید. بهترین نمونه از شبکه‌های مورد استفاده در این مدل Chartboost و Playhaven است.

 

5- حمایت مالی

این استراتژی تنها در صورتی خوب کار می‌کند که شما به عنوان مالک برنامه، بتوانید حامی مالی با بازار هدف مشابه خود را پیدا کنید. در حقیقت شما برای بهره گرفتن از این روش، نیاز به یک اپلیکیشن با تعداد زیادی کاربر و مخاطب دارید که پس از مراجعه به کمپانی‌ها، بتوانید یک اسپانسر مالی خوب پیدا ‌کنید اما این را به یاد داشته باشید که باید در ازای دریافت پول از اسپانسر، خدمات و محصولات آن‌ها را در اپلیکیشن خود تبلیغ کنید.

این روش باعث ارائه فضای تبلیغاتی برنامه شما توسط برندهایی با محتوای منحصر به فرد می‌شود که اختلال در تجربه کاربر را به حداقل می‌رساند.

 

برای اطلاعات بیشتر: سریعترین روش ساخت اپلیکیشن

 

6- جمع‌آوری و فروش داده‌ها

همانطور که می‌دانید، برنامه‌ها اطلاعات کاربران را از نظر رفتار یا استفاده از سایر برنامه‌ها جمع‌آوری می‌کنند که می‌تواند یک نقطه قوت برای شما باشد. در حقیقت شما با ارائه اطلاعاتی مانند آدرس‌ ایمیل، حساب‌ شبکه‌های اجتماعی و برخی از علاقه‌مندی‌های شخصی کاربران به دیگر کسب‌وکارها، می‌توانید به درآمدزایی از اپلیکیشن خود بپردازید.

دو راه برای انجام اینکار وجود دارد:

1. بررسی کارهای کاربران و پیگیری نحوه فروش اطلاعات و داده‌ها به شرکت‌ها و محققان خارجی

2. استفاده از داده‌های خام

شرکت‌ها در بحث بازاریابی می‌خواهند تبلیغات را به مخاطبان هدف خود نمایش دهند و حاضرند برای به دست آوردن مجموعه‌ای از مخاطبین خود، هزینه پرداخت کنید. پس اگر بتوانید داده‌های مرتبط را جمع آوری کنید، می توانید از آن به عنوان راهی برای کسب درآمد بهره ببرید.

 

7- تامین مالی جمعی

یکی دیگر از روش‌هایی که برای درآمدزایی از ساخت اپلیکیشن وجود دارد، بهره بردن از تامین مالی جمعی است. در این روش ابتدا مبلغ مورد نیاز تخمین و در ادامه طرفداران برای حمایت از شما می‌توانند مبالغی را پرداخت کنند. این روش در ایران چندان رایج نیست اما از مهم‌ترین سرویس‌های جهانی با استفاده از این روش می‌توان به کیک استارتر یا اپ فاندر اشاره کرد.

تنها سختی که در استفاده از این روش وجود دارد، کاربردی بودن اپلیکیشن است. در حقیقت برنامه یا نرم‌افزار شما باید مشکلی را از افراد حل کند تا حاضر به حمایت از شما بدون هیچ چشم داشتی باشند.

 

همچنین بخوانید: آشنایی با معروف ترین وبسایت های وردپرس در دنیا

 

8- Freemium Upsell

آخرین معرفی برای درآمدزایی از ساخت اپلیکیشن، روش فروش فریمیوم است. در این روش کاربران بدون پرداخت هیچ هزینه‌ای، اپلیکیشن را دانلود و در صورتی که محتوای آن را دوست داشته باشند، با انجام خرید به عملکرد آن دسترسی کامل پیدا می‌کنند. با استفاده از این تاکتیک، به دست آوردن تعداد زیادی کاربر جدید به راحتی امکان پذیر است و برنامه‌هایی که روش فروش فریمیوم را برای کسب درآمد استفاده کرده‌اند شامل مواردی چون Spotify، Headspace، Duolingo و Tidal است.

 

معرفی انواع روش‌های تبلیغات

اکنون نوبت به آشنایی با انواع تبلیغات می‌رسیم که به شرح زیر است:

 

1- Banner

این نوع از تبلیغات روند استفاده از اپلیکیشن را دچار اخلال نمی‌کند و بیشتر مواقع در بالا یا پایین صفحه قرار دارد. کلیک این نوع تبلیغات توسط افراد به ندرت صورت می‌گیرد مگر اینکه برندی در ذهن مخاطب به خوبی شناخته شده باشد.

 

2- Video

این تبلیغات که بین 110 تا 30 ثانیه پخش می‌شوند، به صورت خودکار پلی می‌شود که مخاطب بعد از تماشای آن معمولا جایزه‌ای را دریافت می‌کند.

 

3- Interstitial

این تبلیغات به صورت پاپ‌آپ های فول اسکرین در لحظه نمایش داده می شوند که کاربر یا تبلیغ را می‌ببندد یا آن را تماشا می‌کند.

 

 

4- Incentivized

این نوع از تبلیغات روش بسیار خوبی برای ترغیب کاربران در جهت کلیک یا دیدن تبلیغ است، چراکه مخاطب اطمینان دارد بعد از تماشای آن جایزه‌ای به او تعلق می‌گیرد. در این نوع تبلیغ می‌توانید از پر کردن فرم گرفته تا به اشتراک گذاری محتوا و ایده دیگری، استفاده کنید.

 

پایان مطلب

ما سعی کردیم تا رایج‌ترین راه‌هایی که می‌توانید با آن به درآمدزایی از ساخت اپلیکیشن برسید را به شما عزیزان معرفی کنیم اما برای پیاده‌سازی ایده‌های خود نیازی نیست حتما برنامه‌نویسی یاد بگیرید، بلکه می‌توانید یه تیم مجرب و توانمند برای طراحی اپلیکیشن خود داشته باشید.

پس اگر شما ایده ساخت اپلیکیشن‌های مختلفی را داشته اما زمانی برای اجرای آن‌ها ندارید، کار خود را متخصصین ما در وستا بسپارید. پس برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره، با ما تماس حاصل فرمایید.

 

نویسنده : محتواساز تاریخ انتشار : پنج شنبه ۱۱ آبان ۱۴۰۲
   همه مقالات   
 
 
 

درباره وستا


شرکت دانش بنیان وستا از سال 1390 فعالیت خود را در قالب یک تیم فنی با همکاری عده‌ای از جوانان خلاق و مصمم شروع کرد، جوانانی که به دنبال فردایی روشن روی خط تکنولوژی آنچه آموخته بودند را تبدیل به کدهای برنامه نویسی سایت یا اپلیکیشن می‌کردند. به منظور حضور در رقابت‌های بزرگتر تصمیم بر آن داشتیم که بعنوان یک شرکت فعالیت وسیع‌تری دنبال کنیم و این شد که شرکت وستا سیستم در قالب یک مجموعه فنی و مهندسی شکل گرفت و باعث شد حضور ما در جامعه فناوری ایران پر رنگ‌تر شود، با پیشرفت تکنولوژی و دسترسی بیشتر به اینترنت وستا توانست با ارائه تکنولوژی‌ها و فناوری‌های به‌روز بعنوان یک شرکت دانش‌بنیان شناخته شود و خود را در لیست برترین شرکت‌های ایران قرار دهد. ما در خانواده‌ی بزرگ وستا متشکل از چندین تیم از لاین‌های خدماتی برای تحقق رویاهایمان تلاش می‌کنیم و در کنار یکدیگر از تماشای آنچه روزی تصور کرده بودیم و حالا به آن تجسم بخشیده‌ایم لذت می‌بریم. اکنون آماده‌ایم تا با ارائه دانش و تخصص خود بر پایه تکنولوژی‌های مدرن به مشتریان و کارفرمایان عزیز خدمت‌رسانی کنیم.

از وستا بیشتر بدانید

نمادها و مجوزهای وستا


  • اینستاگرام وستا
  • لینکدین وستا
  • توئیتر وستا
  • فیسبوک وستا
  • آپارات وستا


Hello[at]Vestateam.net

تمام حقوق این سامانه برای شرکت وستا رهاورد طاها محفوظ بوده و هر گونه کپی برداری پیگرد قانونی دارد © 2011-