10 ایده برای ساخت اپلیکیشن در سال 1402 (قسمت دوم)

 
 




مقالات وستا

10 ایده برای ساخت اپلیکیشن در سال 1402 (قسمت دوم)

اگر شماهم ایده ساخت اپلیکیشن را در سر دارید، به شما پیشنهاد می‌کنیم تا پایان مطلب همراه ما باشید. البته در مطلب قبلی به معرفی 10 ایده اپلیکیشن در این خصوص پرداختیم اما به دلیل محبوبیت این موضوع توسط افراد، ما هم تصمیم گرفتیم تا چند مورد دیگر از ایده‌های ساخت اپلیکیشن و درآمدزایی را به شما عزیزان معرفی کنیم.

ایده ساخت اپلیکیشن

معرفی 10 ایده اپلیکیشن برای طراحی

اگر به دنبال راه‌اندازی کسب و کار آنلاین، ایده درآمدزایی و طراحی اپلیکیشن هستید، ادامه مطلب را مطالعه کنید زیرا می‌خواهیم برخی دیگر از ایده‌های طراحی اپلیکیشن را به شما معرفی کنیم که بسیار جذاب و شگفت‌انگیز است. این ایده‌ها عبارت‌اند از:

 

1- برنامه ضد اعتیاد به گوشی‌های هوشمند

کاربران گوشی‌های هوشمند به طور متوسط ​​روزی 150 بار گوشی خود را چک می‌کنند. طی بررسی‌های انجام شده درباره این موضوع، 75 درصد از افراد اعتراف کرده‌ که از تلفن همراه خود در حین رانندگی نیز استفاده می‌کنند. علاوه‌برآن 47 درصد از والدین نگران فرزندان خود هستند، چراکه می‌گویند فرزندانشان به استفاده از گوشی‌های هوشمند معتاد شده‌اند.

پس می‌توانید برنامه‌ای ایجاد کنید که فعالیت گوشی‌های هوشمند را کنترل و به افراد کمک ‌کند تا مدت زمان کار کردن از گوشی‌های همراه را پیگیری و درصورت استفاده بیش از حد، به آن‌ها هشدار و ادامه کارکردن برای آن‌ها را متوقف کند.

در حقیقت از این برنامه می‌توان برای تعیین محدودیت‌های زمانی و ارسال هشدار به کاربران در زمان استفاده از تلفن‌های همراه به دفعات زیاد یا روشن بودن صفحه نمایش آن‌ها برای طولانی مدت، استفاده کرد.

 

2- مدیتیشن

امروزه انجام تمریناتی برای آگاهی ذهن، پاکسازی و تخلیه افکار منفی، روش‌های گوناگونی وجود دارد که یکی از محبوب‌ترین آن‌ها، مدیتیشن است. پس اگر شما برنامه‌ای طراحی کنید که تکنیک‌های مدیتیشن اولیه را به کاربران آموزش دهد، قطعا مورد استقبال افراد زیادی قرار خواهد گرفت. در ادامه می‌توانید محیطی را برای آموزش این مهارت به صورت علمی و دقیق‌تر با استفاده از متخصصین آن، راه‌اندازی کنید.

 

همچنین بخوانید: درآمدزایی از ساخت اپلیکیشن رایگان

 

3- راهنمای توریست

ایده ساخت اپلیکیشن دیگری که مورد علاقه برای استارت‌آپ‌ها به‌شمار می‌رود، راهنمای توریست است.

این برنامه با هدف قرار دادن گردشگری مناطق مختلف انجام می‌گیرد تا مردم از آن برای کارهای ساده‌ای مانند پیدا کردن یک رستوران، موزه، جاذبه‌های گردشگری در تعطیلات آخر هفته استفاده کنند.

 

4- برنامه آواز خواندن با موسیقی از پیش ضبط شده

شما با راه‌اندازی این برنامه به افراد کمک می‌کنید تا اگر کسی آرزو خواننده شدن در سر را دارد، به بررسی میزان استعداد خود بپردازد. در این برنامه افراد، آواز خود را با موسیقی ضبط شده از قبل، یک آهنگ ساخته و حتی می‌توان محیطی را فراهم کرد تا اشعار موسیقی روی صفحه، نمایش داده شود تا به فرد در حفظ یک آهنگ کمک کند. چنین برنامه‌هایی در حال تبدیل شدن به بهترین گزینه برای همه سازندگان موسیقی هستند تا استعداد خوانندگی خود را در سراسر جهان را به نمایش بگذارند.

 

برای مطالعه بیشتر: 10 نکته مهم در طراحی وبسایت فروشگاهی

 

5- جستجوی معلم خصوصی برای دانش‌آموزان

جستجو درخصوص معلم خصوص یکی از دغدغه‌های اصلی والدین در طول دوران تحصیلی فرزندان به حساب می‌آید که ایده ساخت اپلیکیشن در این مورد، می‌تواند یک کمک بزرگ به پدر و مادرها باشد.

شما می‌توانید این امکان را در اختیار والدین قرار دهید تا متناسب با معیارهای مورد نظر خود، معلم خصوصی فرزند خود را انتخاب کنند. علاوه‌برآن، معلمان نیز می‌توانند از این برنامه استفاده و به آنها کمک کنند تا دانش‌آموزان بیشتری جذب آموزش‌های آن‌ها شوند، چراکه محدودیت جغرافیایی یا مالی وجود ندارد.

پیشنهاد می‌کنیم در ساخت این اپلیکیشن دسته‌های مختلفی مانند تخصص، هزینه و مکان را طبقه‌بندی کنید تا والدین اطلاعات بیشتری از معلم انتخابی خود داشته باشند.

 

6- استفاده از نقشه‌های دیجیتالی برای مراکز خرید

همیشه مراکز خرید علاوه‌بر تبدیل شدن به محیطی برای خرید، می‌توانند به عنوان سرگرمی و موارد دیگر هم استفاده شوند. به همین خاطر نقشه‌های دیجیتالی به کاربران کمک می‌کند تا پیمایش و مکان‌یابی این مراکز را بهتر و راحت‌تر انجام دهند. در حقیقت چنین نقشه‌هایی برای افرادی که می‌خواهند در وقت خود برای گشت‌وگذار پاساژها و مراکز خرید صرفه‌جویی کنند و به مقایسه کالاها با هم بپردازند، بسیار خوشایند و مطلوب است.

 

7- یادآوری قرص و ردیاب دارو

برنامه‌های تلفن همراه یادآور قرص می‌توانند علی‌رغم یک برنامه کمکی برای یادآوری قرص به افراد در ساعات معین خود، اکوسیستمی را ایجاد کند که با شرکت‌های داروسازی، خرده‌فروشان دارو، بیمه‌های سلامت، ارائه‌دهندگان مراقبت‌های بهداشتی در تعامل و همکاری باشد تا پایبندی بیمار به درمان و مصرف داروها افزایش پیدا کند.

 

همچنین بخوانید: اپلیکیشن یا وب‌سایت، کدام‌یک برای کسب و کار ما بهتر است؟

 

8- تور مجازی

می‌توانید برنامه‌ای ایجاد کنید تا افراد موزه‌ها، مکان‌های دیدنی و سایر جاذبه‌های گردشگری را از خانه در قالب یک تور مجازی تماشا کنند. همچنین می‌توان این امکان را برای کاربران ایجاد کرد که تصاویر 360 درجه با کیفیت بالا و اطلاعات دقیق در مورد سایت‌های گردشگری هم در دسترس افراد قرار گیرد. این برنامه می‌تواند ویژگی‌های دیگری مانند تور راهنما، امکان ذخیره و اشتراک‌گذاری تورهای مورد علاقه به دیگر افراد را فراهم کند.

 

9- پاسخگویی خودکار به تماس

چنین اپلیکیشن‌هایی به کاربران کمک می‌کند تا بدون لمس صفحه نمایش گوشی هوشمند خود، به تماس‌های دریافتی پاسخ دهند. این برنامه می‌تواند بدون نیاز به هدست بلوتوثی کار کند و حتی به یک برنامه شخصی‌سازی تبدیل شود. در این ایده اپلیکیشن، تماس کاربر به‌طور خودکار روی بلندگو قرار می‌گیرد تا فرد بتواند صدای گیرنده تماس را بشنود.

 

10- لباس مجازی

برخی موارد برای خرید پوشاک، یکی از مسائلی که زمان‌بر است و باعث شلوغی مراکز خرید و معطلی در آن می‌شود، بررسی لباس از نظر رنگ، اندازه و سلیقه است.

یک اپلیکیشن لباس مجازی به کاربران این امکان را می‌دهد که بدون پوشیدن لباس‌، آن‌ها را به صورت مجازی امتحان و تجسم کنند. این ویژگی برای مشتریان آنلاین بسیار مفید است، چراکه افراد می‌توانند لباس خود را قبل از خرید مشاهده کنند. علاوه بر این، اپلیکیشن‌های مجازی لباس می‌توانند با کاهش نیاز به نمونه‌های فیزیکی آن، تاثیر مد را تا حدودی کاهش دهند.

 

پیشنهاد میشود: طراحی وبسایت شخصی

 

در نهایت

به پایان مطلب ایده اپلیکیشن برای ساخت و طراحی رسیدیم؛ در این موضوع ایده‌هایی بیان شد که با کمی خلاقیت و حتی ایجاد یک جرقه در فکر شما، می‌تواند باعث ساخت اپلیکیشن و منبعی برای درآمدزایی  شود. اما همیشه یک نگرانی در خصوص این موضوع وجود دارد که چگونه می‌توان مسیر ساخت و طراحی اپلیکیشن را هموار کرد، چراکه با کمی جستجو حتما به این نتیجه می‌رسید که برای پیاده‌سازی آن نیاز به زبان‌های برنامه‌نویسی متعددی است.

بهترین راه‌حل برای شما در این خصوص، سپردن کار به یک تیم مجرب و کاربلد است؛ در واقع یک تیم که از ابتدا تا انتهای کار، همراه شما باشد. به همین دلیل می‌توانید برای داشتن همچین تیم متخصص و کاربلدی برای طراحی اپلیکیشن، با کارشناسان ما در مجموعه وستا تماس حاصل فرمایید تا راهنمایی‌های لازم در اختیار شما قرار بگیرد.

 

نویسنده : محتواساز تاریخ انتشار : پنج شنبه ۱۱ آبان ۱۴۰۲
   همه مقالات   
 
 
 

درباره وستا


شرکت دانش بنیان وستا از سال 1390 فعالیت خود را در قالب یک تیم فنی با همکاری عده‌ای از جوانان خلاق و مصمم شروع کرد، جوانانی که به دنبال فردایی روشن روی خط تکنولوژی آنچه آموخته بودند را تبدیل به کدهای برنامه نویسی سایت یا اپلیکیشن می‌کردند. به منظور حضور در رقابت‌های بزرگتر تصمیم بر آن داشتیم که بعنوان یک شرکت فعالیت وسیع‌تری دنبال کنیم و این شد که شرکت وستا سیستم در قالب یک مجموعه فنی و مهندسی شکل گرفت و باعث شد حضور ما در جامعه فناوری ایران پر رنگ‌تر شود، با پیشرفت تکنولوژی و دسترسی بیشتر به اینترنت وستا توانست با ارائه تکنولوژی‌ها و فناوری‌های به‌روز بعنوان یک شرکت دانش‌بنیان شناخته شود و خود را در لیست برترین شرکت‌های ایران قرار دهد. ما در خانواده‌ی بزرگ وستا متشکل از چندین تیم از لاین‌های خدماتی برای تحقق رویاهایمان تلاش می‌کنیم و در کنار یکدیگر از تماشای آنچه روزی تصور کرده بودیم و حالا به آن تجسم بخشیده‌ایم لذت می‌بریم. اکنون آماده‌ایم تا با ارائه دانش و تخصص خود بر پایه تکنولوژی‌های مدرن به مشتریان و کارفرمایان عزیز خدمت‌رسانی کنیم.

از وستا بیشتر بدانید

نمادها و مجوزهای وستا


  • اینستاگرام وستا
  • لینکدین وستا
  • توئیتر وستا
  • فیسبوک وستا
  • آپارات وستا


Hello[at]Vestateam.net

تمام حقوق این سامانه برای شرکت وستا رهاورد طاها محفوظ بوده و هر گونه کپی برداری پیگرد قانونی دارد © 2011-