10 ایده برای ساخت اپلیکیشن در سال 1402 (قسمت اول)

 
 




مقالات وستا

10 ایده برای ساخت اپلیکیشن در سال 1402 (قسمت اول)

اگر به دنبال ایده اپلیکیشن برای ساخت نرم‌افزار خود هستید، پیشنهاد می‌کنیم تا پایان این مطلب همراه ما باشید، چراکه می‌خواهیم برخی از ایده‌هایی که برای طراحی اپلیکیشن وجود دارد را به شما عزیزان معرفی کنیم. با معرفی این ایده‌ها قطعا ذهن شما خلاق‌تر شده و امکانات بیشتری را به آن‌ها اضافه خواهید تا از این طریق کسب و کار آنلاین خود را راه‌اندازی و درآمدزایی کنید.

ایده ساخت اپلیکیشن

معرفی بهترین ایده اپلیکیشن برای طراحی

در اینجا قرار است 10 ایده ساخت اپلیکیشن که می‌توانید از آن به درآمد برسید را باهم بررسی می‌کنیم که به شرح زیر است:

 

1- مکان‌یاب پارکینگ خودرو

امروزه پارک خودرو به یکی از دغدغه‌های اصلی افراد تبدیل شده که در بسیاری از مواقع کلافه‌کننده است. پس ایجاد اپلیکیشنی که به کاربران این امکان را بدهد با استفاده از دستگاه‌های تلفن‌همراه خود جای پارک پیدا کنند، می‌تواند ایده پرمخاطبی باشد.

حتی در این نرم‌افزار می‌توانید از افرادی که دارای پارکینگ هستند، درخواست اجاره آن به صورت ساعتی، روزانه، هفتگی و حتی ماهانه را داشته باشید. از طرف دیگر، می‌توانید با استفاده از اپلیکیشن خود کاربران را در سفرهای گردشگری کمک کرده و آن‌ها را به سمت پارکینگ‌های رایگان و پولی در منطقه و شهر خود هدایت کنید.

شما با ساخت این نوع اپلیکیشن می‌توانید از طریق دریافت کمیسیون به ازای هر تراکنش یا فهرست کردن و نمایش فضای پارکینگ‌ها در سکو، هزینه دریافت کنید.

 

2- برنامه تحویل سفارش غذا

ایده اپلیکیشن بعدی برای ساخت و طراحی، نرم‌افزار تحویل سفارش غذا در مقابل درب خانه یا محیط کاری است. گرچه برخی از رستوران‌ها و فست‌فودی‌ها با استفاده از داشتن اپلیکیشن‌های اختصاصی خود این امکان را برای کاربران فراهم کرده‌اند اما طراحی یک برنامه‌ای که در آن چندین رستوران و فست‌فودی وجود داشته باشد که باتوجه به منطقه مکانی در اختیار شما قرار گیرد، به نظر ایده جالبی می‌رسد.

در این روش افراد می‌توانند به راحتی لیست غذای رستوران‌ها و فست‌فودی‌های مختلف را مشاهده و به مقایسه بپردازند تا در نهایت با ثبت سفارش خود به صورت آنلاین، آن را در مقابل درب خانه یا محیط کار دریافت کنند.

 

3- امنیت خانه

یکی از مسائلی که برخی افراد برای گردش و سفر با آن مواجه هستند، اطلاع از وضعیت و امنیت خانه است و این را به یاد داشته باشید که ایده‌های فناورانه، همیشه تقاضاهای زیادی را برای استفاده خواهند داشت. حال فرض کنید چقدر خوب می‌شود که افراد همراه با اپلیکیشن‌های موبایل خود از فناوری خانه هوشمند بهره‌مند شوند.

درحقیقت شما می‌توانید برنامه‌ای ایجاد کنید که این امکان را به افراد بدهد تا درهای خود را قفل کنند، چراغ‌های خود را روی تایمر قرار دهند و دوربین‌های امنیتی را از هر کجا نظارت کنند. برنامه‌ها حتی می‌توانند به صاحبان خانه و اجاره‌کنندگان در مورد حسگرهای حرکتی در خانه‌ای که هیچ کسی در آن حضور ندارد را اطلاع دهد و حتی درصورت نیاز با پلیس محلی، آتش نشانی و خدمات پزشکی برای پاسخ سریع به یک حادثه ارتباط برقرار کند.

 

همچنین بخوانید: بهترین ابزارهای سئو در سال ۲۰۲۳

 

4- طراحی دکوراسیون داخلی خانه با برنامه واقعیت افزوده

هنگام خرید مبلمان منزل باید به نکات زیادی توجه کرد. یکی از مهمترین نکات این است که می‌خواهید مبل خود را در کجا قرار دهید و آیا از نظر زیبایی با خانه شما مطابقت دارد یا خیر؟

ایده اپلیکشین با طراحی واقعیت افزوده یا AR به کاربران این امکان را می‌دهد که نه تنها با گوشی خود عکس بگیرند، بلکه با استفاده از مدل‌های سه بعدی در فضاهای مجازی، همه زوایا چیدمان مبل را مشاهده و بدون نیاز به خرید، بررسی کنند که طراحی مبلمان انتخابی در اتاق یا هر محیطی، چگونه به نظر می رسد؟

همانطور که می‌دانید امروزه استفاده از فضای اینترنتی و خرید آنلاین بسیار داغ است، بنابراین فراهم کردن شرایطی که افراد بتوانند قبل از تصمیم‌گیری برای خرید از طریق رابط کاربری و یک فضای مجازی، آن را با ساختار خانه خود مطابقت دهند، قطعا خرید را برای آن‌ها خوشایند می‌کند. این موضوع می‌تواند تنها محدود به مبلمان نباشد و هر وسیله‌ای برای خرید اگر با این ویژگی انجام گیرد، قطعا خرید بهتری را برای افراد رقم خواهد زد.

 

5- اپلیکیشن باغبانی

این برنامه برای کسانی که به دنبال ورود به باغبانی هستند، می‌تواند یک نرم افزار عالی باشد. در حقیقت اگر اپلیکیشنی وجود داشته باشد که در آن نکات و توصیه‌های اولیه و مهم در مورد نحوه مراقبت از انواع گیاهان، آبیاری، کوددهی و هرس ارائه دهد، خدمت بزرگی به افراد در این زمینه می‌کند.

همچنین می‌توان امکانی را فراهم کرد تا افراد با باغبان‌های موفق ارتباط و حتی پیشرفت گیاهان خود را در آن بررسی کنند. همچنین می‌توان کتابخانه‌ای از راهنمای مراقبت ویژه گیاهان ایجاد کرد تا به یک منبعی برای کسب درآمد از اپلیکیشن تبدیل شود.

 

برای اطلاعات بیشتر: طراحی وبسایت ریسپانسیو چیست و چه مزیتی دارد؟

 

6- مراقبت از حیوانات خانگی

ساخت این اپلیکیشن می‌تواند یک برنامه ضروری برای صاحبان حیوانات خانگی در مورد نحوه مراقبت از انواع حیوانات برای تغذیه، نحوه نظافت و آموزش محسوب شود. همچنین شما می توانید یک دسترسی سریع به کتابخانه راهنماهای مراقبت‌ها ویژه فراهم کنید و به کاربران اجازه دهید برای حیوانات خانگی خود، حساب کاربری ایجاد کنند تا اطلاعاتی از قبیل نژاد، سن و سابقه پزشکی آنها ثبت گردد.

 

7- برنامه پیشنهاد غذا با مواد درون یخچال

درست کردن غذا در بیشتر مواقع، دغدغه اصلی بانوان محسوب می‌شود که شما می‌توانید با ساخت یک اپلیکیشن در این موضوع، به مشکل اصلی این قشر عزیز پاسخ دهید اما حتما می‌پرسید چگونه این‌کار را انجام دهیم؟

با ساخت یک اپلیکیشن پیشنهاد غذا با استفاده از مواد غذایی درون یخچال؛ در واقع این برنامه با درنظر گرفتن تمام سبزیجات، ادویه‌ها و سایر مواد غذایی موجود در یخچال، پیشنهاد می‌کند چه غذاهایی را می‌توان برای وعده‌ها آماده کرد. همچنین این برنامه می‌تواند با قرار دادن دستورالعمل‌هایی در مورد نحوه پختن غذا، دسر، فست‌فود، کیک و غیره، برای شما به یک منبع درآمد تبدیل شود.

 

همچنین بخوانید: اپلیکیشن یا وب‌سایت، کدام‌یک برای کسب و کار ما بهتر است؟

 

8- تبادل اسباب‌بازی

همان‌طور که می‌دانید با رشد کودکان و افزایش سن‌ آن‌ها، به مراتب از داشتن برخی اسباب‌بازی‌های خود خسته می‌شوند و به دنبال خرید وسایل جدید باتوجه به سن خود هستند. در حقیقت این ایده، برای جامعه والدینی مناسب است که فرزندانشان درحال رشد و بزرگ‌شدن تا این امکان در اختیار آن‌ها قرار گیرد که به جای خرید اسباب‌بازی‌های جدید، آن‌ها را در اپلیکیشن قرار داده و با اسباب‌بازی‌های دیگر تعویض کنند.

 

9- املاک و مستغلات

برنامه‌ریزی قرار ملاقات، آپلود فهرست‌های جدید و افزودن عکس‌ها و ویدیوهای املاک، می‌تواند یک ایده اپلیکیشن خوب برای مشاورین و صاحبان املاک باشد تا راحت‌تر بتوانند کارهای خود را پیش برده و آن‌ها را مدیریت کنند و علاوه‌برآن می‌تواند به عنوان یک راه حل مدیریت تماس نیز عمل کند. همچنین مدیران دارایی نیز می‌توانند از این اپلیکیشن به عنوان جمع‌آوری اطلاعات اجاره، مدیریت برنامه‌ها، جمع‌آوری بازخورد و رسیدگی به تمام درخواست‌های تعمیر و نگهداری، استفاده کنند.

 

10- مدیریت رستوران

یکی دیگر از ایده درآمدزایی برای ساخت اپلیکیشن، افزایش بهره‌وری رستوران‌ها است. به عبارت بهتر این برنامه می‌تواند به صاحب رستوران‌ها برای مدیریت برنامه‌های روزانه خود کمک بسیاری کند. به عنوان مثال این نوع اپلیکیشن‌ها به صاحبان رستوران کمک می‌کند تا برنامه‌ها و هزینه‌های مربوط به صورتحساب کارکنان خود را مدیریت کنند. علاوه‌برآن می‌توانند در مدیریت حسابداری، فاکتورها و موجودی حساب خود نیز بهره ببرند و به طورکلی، با این برنامه می‌شود مدیریت حسابرسی‌های مختلف رستوران را آسان کرد.

 

به پایان آمد این مطلب، حکایت همچنان باقیست

ما در اینجا به 10 ایده اپلیکیشن برای طراحی و کسب درآمد از آن اشاره کردیم و شاید این سوال در ذهن شما ایجاد شده باشد که آیا نیاز به برنامه‌نویسی است؟

بله، برای ساخت هر نرم‌افزار و سایتی نیاز به متخصصان برنامه‌نویس است اما از این بابت هیچ نگرانی نداشته باشید، چراکه متخصصین ما در مجموعه وستا از ابتدای طراحی ایده اپلیکیشن تا انتهای آن، در کنار شما هستند و از نرم‌افزار شما پشتیبانی می‌کنند. پس اگر نیاز به مشاوره بیشتر داشتید یا سوالی ذهن شما را در خصوص ساخت اپلیکیشن به خود مشغول کرد، کافیست با شماره‌های مجموعه تماس حاصل فرمایید.

 

نویسنده : محتواساز تاریخ انتشار : یک شنبه ۷ آبان ۱۴۰۲
   همه مقالات   
 
 
 

درباره وستا


شرکت دانش بنیان وستا از سال 1390 فعالیت خود را در قالب یک تیم فنی با همکاری عده‌ای از جوانان خلاق و مصمم شروع کرد، جوانانی که به دنبال فردایی روشن روی خط تکنولوژی آنچه آموخته بودند را تبدیل به کدهای برنامه نویسی سایت یا اپلیکیشن می‌کردند. به منظور حضور در رقابت‌های بزرگتر تصمیم بر آن داشتیم که بعنوان یک شرکت فعالیت وسیع‌تری دنبال کنیم و این شد که شرکت وستا سیستم در قالب یک مجموعه فنی و مهندسی شکل گرفت و باعث شد حضور ما در جامعه فناوری ایران پر رنگ‌تر شود، با پیشرفت تکنولوژی و دسترسی بیشتر به اینترنت وستا توانست با ارائه تکنولوژی‌ها و فناوری‌های به‌روز بعنوان یک شرکت دانش‌بنیان شناخته شود و خود را در لیست برترین شرکت‌های ایران قرار دهد. ما در خانواده‌ی بزرگ وستا متشکل از چندین تیم از لاین‌های خدماتی برای تحقق رویاهایمان تلاش می‌کنیم و در کنار یکدیگر از تماشای آنچه روزی تصور کرده بودیم و حالا به آن تجسم بخشیده‌ایم لذت می‌بریم. اکنون آماده‌ایم تا با ارائه دانش و تخصص خود بر پایه تکنولوژی‌های مدرن به مشتریان و کارفرمایان عزیز خدمت‌رسانی کنیم.

از وستا بیشتر بدانید

نمادها و مجوزهای وستا


  • اینستاگرام وستا
  • لینکدین وستا
  • توئیتر وستا
  • فیسبوک وستا
  • آپارات وستا


Hello[at]Vestateam.net

تمام حقوق این سامانه برای شرکت وستا رهاورد طاها محفوظ بوده و هر گونه کپی برداری پیگرد قانونی دارد © 2011-