طراحی وبسایت ریسپانسیو چیست و چه مزیتی دارد؟

 
 




مقالات وستا

طراحی وبسایت ریسپانسیو چیست و چه مزیتی دارد؟

طراحی استاندارد و مناسب از جمله مهم‌ترین مواردی به شمار می‌آيد که در زمان ساخت انواع وب‌سایت‌ها به آن باید توجه کنیم. شناخت و طراحی وبسایت ریسپانسیو این روزها بسیار برای موتورهای جستجو اهمیت دارد و بهتر است با مزایای آن آشنا باشیم. پرسش‌های مختلف کاربران در این زمینه ما را بر آن داشت تا به ماهیت کلی کلیه وب‌سایت‌های پویا یا ریسپانسیو بپردازیم و مزایای این امر را به طور کلی مورد بررسی قرار دهیم. با ما همراه باشید.

طراحی ریسپانسیو

طراحی پویا چه نوع طراحی خاصی است؟

پیش از بررسی مزایای مربوط به طراحی پویا یا ریسپانسیو، بهتر است به طور کامل با ماهیت اصلی چنین مدل طراحی بیشتر آشنا شویم. همه ما تاکنون از سایت‌هایی با طراحی پویا استفاده کرده‌ایم، آن هم بدون این‌ که ساختار کلی آن‌ها را مورد بررسی قرار داده باشیم.

طراحی واکنش گرا به نوعی از طراحی گفته می‌شود که در آن سایت شما خود را با ابعاد و اندازه نمایشگر دستگاه‌های هوشمند گوناگون وفق می‌دهد. با داشتن چنین سایتی، دیگر کاربران هیچ‌گونه محدودیت خاصی از نظر ابعاد و یا سیستم عاملی که با آن در حال وارد شدن به سایت هستند، روبه‌رو نخواهند بود. این سایت‌ها ساختار اصلی و فریم درونی خود را به نحوی تغییر می‌دهند که همه افراد با داشتن هر نوع نمایشگری بتوانند محتوای موجود در آ‌ن‌ها را به طور کامل مشاهده و مطالعه کنند.

 

همان‌طور که می‌دانید امروزه دنیای دستگاه‌های هوشمند به شکل فزاینده‌ای در حال افزایش است. از لپتاپ‌ها گرفته تا تلفن‌های هوشمند و تبلت‌ها همه و همه دارای ابعاد خاص خود هستند و همین امر بهره‌گیری از طراحی وبسایت به شکل ریسپانسیو را به یک اولویت ضروری تبدیل می‌‌کند. چیدمان پارامترهای مختلف در این سایت‌ها به نحوی شکل می‌گیرد که چه در نمایشگرهای بزرگ و چه در نمایشگرهای کوچک، کاربران بتوانند از امکانات مدنظر بهره ببرند.

 

همچنین بخوانید: ۷ مزیت طراحی وبسایت با وردپرس

 

اصلی‌ترین مزیت‌های بهره‌گیری از طراحی وبسایت واکنش گرا

به منظور شناخت بهتر طراحی وبسایت ریسپانسیو لازم است که با مزیت‌های مربوط به این نوع طراحی نیز آشنایی کاملی پیدا کنید. این مزیت‌ها هر یک به نحوی منجر به بهبود تجربه کاربران خواهند شد که خود یک لازمه اساسی به شمار می‌آيد.

 

بارگذاری سریع وب‌سایت

هیچ‌کسی از صفحات لودینگ خسته‌کننده‌ای که دقایق زیادی کاربران را منتظر نگه می‌دارند، خوشش نمی‌آيد! با بهره‌گیری از سیستم طراحی پویا می‌توانیم به این مشکل پاسخ دهیم. طراحی پویا از پلتفرم‌های خاصی همچون فرایند caching کمک می‌گیرد و با توجه به ابعاد کلی صفحه نمایش، به کاهش مدت زمان مورد نیاز برای بارگذاری صفحات مدنظر شما یاری می‌رساند. این امر به خودی خود منجر به بهبود تجربه کاربری و همچنین رضایت خاطر بازدیدکنندگان می‌شود که امری مهم تلقی می‌گردد.

 

برای مطالعه بیشتر: تفاوت طراحی تجربه کاربری با رابط کاربری در چیست؟

 

نگه داشتن کاربران در وب‌سایت

تحقیقات مختلفی نشان داده‌اند که هرچه طراحی یک سایت خاص به سمت پویایی حرکت کند، احتمال اینکه کاربران وقت بیشتر را در آن سایت بگذارنند، افزایش پیدا می‌کند. در واقع با داشتن یک سایت پویا می‌توانید نظر کاربران خود را برای مدت زمان بیشتری جلب کنید. این در حالی است که سایت‌های غیرپویا دارای این ویژگی نیستند و به همین دلیل خیلی سریع کاربران از آن‌ها خسته می‌شوند و به سراغ سایت‌های رقیب می‌روند.

 

 

سئوی بهبودیافته

مورد دیگری که می‌توان از آن به عنوان یکی از مزایای طراحی پویا اشاره کرد،‌ بهبود یافتن سئو به شمار می‌آيد. طراحی به شکل پویا برای موتورهای جستجو از اهمیت بالایی برخوردار است، زیرا نشان می‌دهد که مدیریت وب‌سایت به تجربه کاربری دقت می‌کند.

طراحی وبسایت ریسپانسیو از آپریل سال ۲۰۱۵ میلادی تاکنون در موتور جستجوی گوگل به دقت مورد بررسی قرار می‌گیرد و عموماً‌ وب‌سایت‌های دارای طراحی پویا به رتبه‌های نخست جستجو دست پیدا می‌کنند. علاوه بر این، طراحی پویا به شما کمک می‌کند تا نیازی به طراحی جداگانه برای سیستم عامل‌های دسکتاپ و سیستم عامل‌های موبایل نداشته باشید. همین امر نیز منجر به کاهش تولید محتوای duplicate می‌شود که در امر سئو موضوع مهمی محسوب می‌گردد.

 

برای اطلاعات بیشتر: در طراحی وب سایت چطور ایده پردازی کنیم؟

 

بهبود تجربه جستجو در وبسایت

اگر یک وب‌سایت به شکل واکنش گرا طراحی نشده باشد، کاربران برای جستجو در محتواهای مختلف موجود در آن مجبور به انجام اموری همچون زوم دو انگشتی و یا دابل کلیک‌های متعدد هستند. طراحی پویا به طور کامل این مشکل را برطرف می‌کند و به کاربران اجازه می‌دهد تا بدون نیاز به زوم کردن بر روی وب‌سایت، محتوای مدنظر خود را ببینند.

هرچه این قابلیت به شکل بهتری تعبیه شده و در زمان ساخت وبسایت به آن توجه گردد، شانس اینکه رضایت خاطر کاربران شما افزایش پیدا کند به شکل تصاعدی بیشتر خواهد شد. علاوه بر این، چنین طراحی خاصی موجب می‌گردد تا حتی مواردی همچون بازدید از وب‌سایت به شکل آفلاین نیز به شکل مناسب‌تری صورت بگیرد.

نباید فراموش کنیم که در برخی از شرایط ممکن است کاربران اتصال خود به اینترنت را از دست بدهند و به همین دلیل ضرورت دارد که با ارائه طراحی پویا از ایجاد مشکل برای کاربران جلوگیری کنیم.

 

 

سایر مزایای طراحی وبسایت ریسپانسیو

از جمله سایر مزایای مربوط به این نوع طراحی باید به موارد دیگری همچون گزینه‌های زیر نیز اشاره کنیم:

  • افزایش میزان ترافیک سایت با ساخت وبسایت ریسپانسیو

  • کاهش میزان هزینه‌های توسعه با ساخت سایت بدین شکل

  • کاهش میزان هزینه‌های مربوط به نگهداری با کمک طراحی وبسایت ریسپانسیو

 

سخن پایانی

امروزه بهره‌گیری از طراحی‌ پویا یا ریسپانسیو از جمله مهم‌ترین مواردی به شمار می‌آيد که در زمان تکمیل روند ساخت انواع سایت‌ها باید مورد بررسی قرار بگیرد. یک طراحی پویا به شما اجازه می‌دهد تا از مزایای مختلفی همچون سرعت بارگذاری بالای صفحات مختلف بهره‌مند شوید و بتوانید سایت خود را در دستگاه‌های گوناگون به بهترین شکل ممکن در اختیار کاربران قرار دهید.

اگرچه مزایای کلی این امر کاملاً قابل توجه است، اما چنین مزایایی تنها زمانی قابل مشاهده هستند که در بحث طراحی به کلیه اصول طراحی وبسایت توجه شده باشد. به همین جهت توصیه مي‌شود کاربران تنها به سراغ تیم‌های طراحی خاصی بروند که دارای تجربه بالایی در این رابطه هستند. اگر به دنبال بهترین نوع طراحی وب‌سایت‌های ریسپانسیو هستید، وستا در کنار شما است.

 

نویسنده : محتواساز تاریخ انتشار : چهار شنبه ۱۲ مهر ۱۴۰۲
   همه مقالات   
 
 
 

درباره وستا


شرکت دانش بنیان وستا از سال 1390 فعالیت خود را در قالب یک تیم فنی با همکاری عده‌ای از جوانان خلاق و مصمم شروع کرد، جوانانی که به دنبال فردایی روشن روی خط تکنولوژی آنچه آموخته بودند را تبدیل به کدهای برنامه نویسی سایت یا اپلیکیشن می‌کردند. به منظور حضور در رقابت‌های بزرگتر تصمیم بر آن داشتیم که بعنوان یک شرکت فعالیت وسیع‌تری دنبال کنیم و این شد که شرکت وستا سیستم در قالب یک مجموعه فنی و مهندسی شکل گرفت و باعث شد حضور ما در جامعه فناوری ایران پر رنگ‌تر شود، با پیشرفت تکنولوژی و دسترسی بیشتر به اینترنت وستا توانست با ارائه تکنولوژی‌ها و فناوری‌های به‌روز بعنوان یک شرکت دانش‌بنیان شناخته شود و خود را در لیست برترین شرکت‌های ایران قرار دهد. ما در خانواده‌ی بزرگ وستا متشکل از چندین تیم از لاین‌های خدماتی برای تحقق رویاهایمان تلاش می‌کنیم و در کنار یکدیگر از تماشای آنچه روزی تصور کرده بودیم و حالا به آن تجسم بخشیده‌ایم لذت می‌بریم. اکنون آماده‌ایم تا با ارائه دانش و تخصص خود بر پایه تکنولوژی‌های مدرن به مشتریان و کارفرمایان عزیز خدمت‌رسانی کنیم.

از وستا بیشتر بدانید

نمادها و مجوزهای وستا


  • اینستاگرام وستا
  • لینکدین وستا
  • توئیتر وستا
  • فیسبوک وستا
  • آپارات وستا


Hello[at]Vestateam.net

تمام حقوق این سامانه برای شرکت وستا رهاورد طاها محفوظ بوده و هر گونه کپی برداری پیگرد قانونی دارد © 2011-