اپلیکیشن یا وب‌سایت، کدام‌یک برای کسب و کار ما بهتر است؟

 
 




مقالات وستا

اپلیکیشن یا وب‌سایت، کدام‌یک برای کسب و کار ما بهتر است؟

امروزه یکی از بزرگترین سوالات صاحبان کسب و کار این است که «با توجه به گزینه اپلیکیشن موبایل در مقابل وب‌سایت، بهترین گزینه برای کسب و کار من چیست؟». این سوال به‌خصوص با افزایش هر چه بیشتر تعداد کسب‌ و کارهای آنلاین و دیجیتال‌سازی (Digitization) کسب و کارهای سنتی، اهمیت بیشتری پیدا می‌کند. اگر قصد راه‌اندازی یک کسب و کار آنلاین را داشته باشید، قطعا باید به این سوال پاسخ دهید. قصد داریم در این مقاله از وستا به مقایسه اپلیکیشن و وب‌سایت بپردازیم. اگر شما هم دغدغه انتخاب بین سایت و اپلیکیشن کسب و کار خود را دارید، در این مطلب از وستا همراه ما باشید.

اپلیکیشن یا وبسایت

اپلیکیشن بهتر است یا وب‌سایت؟

بهترین پاسخ به این سوال بستگی به کسب و کار شما و مخاطب هدف آن دارد. با در نظر گرفتن تعدد و تنوع کسب و کارهای موجود به هیچ عنوان نمی‌توان یک نسخه واحد را برای تمامی انواع مشاغل پیچید. این شما هستید که به‌عنوان یک صاحب کسب و کار می‌توانید مناسب‌ترین گزینه را با توجه به معایب و مزایای هریک برای فروشگاه، استارتاپ و یا شرکت خود انتخاب نمایید.

مزایای استفاده از وب سایت در مقایسه با اپلیکیشن

در ادامه به پنج مورد از مزیت‌های وب‌سایت نسبت به اپلیکیشن اشاره کرده‌ایم. توجه داشته باشید که منظور از وب‌سایت در این مطلب، وب سایت واکنش گرا (Responsive) می‌باشد که به راحتی در جستجوگرهای تلفن همراه قابل دسترسی و استفاده هستند.

هزینه راه‌اندازی کمتر

به طور کلی، می‌توان گفت هزینه‌های طراحی، توسعه و پشتیبانی از وب‌سایت نسبت به هزینه‌های ساخت و طراحی اپلیکیشن کمتر بوده و از جهت نیاز به سرمایه مالی اولیه نسبت به توسعه اپلیکیشن، مقرون به صرفه است. تست‌های عملکرد اپلیکیشن، به‌روزرسانی‌های منظم و افزودن بخش‌ها و ویژگی‌های متعدد به جهت ارتقاء یک اپلیکیشن، معمولا باعث می‌شود تا راه‌اندازی یک وب‌سایت نسبت به راه‌اندازی یک اپلیکیشن، به بودجه مالی کمتری نیاز داشته باشد.

دسترسی فوری و آسان

در صورتی که کاربران‌تان به شما نیاز داشته باشند، به راحتی می‌توانند تنها با دانستن نام برند و اتصال به اینترنت، تنها در چند ثانیه شما را پیدا کنند و در وب‌سایت شما حاضر شوند. آن‌ها قادر خواهند بود از هر دستگاهی و با هر سیستم‌عاملی با شما ارتباط برقرار کنند و هیچ دغدغه‌ای بابت اینکه نسخه مناسب اپلیکیشن کسب و کارتان را از چه منبعی و با چه سرعت و پیچیدگی زمانی می‌توانند دانلود و استفاده نمایند، نخواهند داشت. در مقابل، دریافت و استفاده از یک اپلیکیشن، از هر لحاظ چالش برانگیزتر است. چرا که افراد معمولاً پس از تهیه و دانلود نسخه مشخصی از اپلیکیشن شما از آن می‌توانند تنها در دستگاه مشخصی استفاده کنند. همچنین در صورت استفاده از دستگاه دیگری نیاز خواهند داشت تا فرایند دانلود و یا خرید اپلیکیشن را مجدد تکرار نموده و با توجه به این واقعیت دیجیتال مارکتینگ، که کاربران تمایل دارند کمترین میزان وقت و حوصله را صرف نمایند، طولانی شدن فرآیند استفاده و دسترسی، یک امتیاز منفی به شمار می‌آید.

جامعه هدف گسترده

در صورت استفاده از وب‌سایت برای ایجاد و یا گسترش یک کسب و کار آنلاین، شما و استارتاپ‌تان، جامعه مخاطبینی به گستردگی میلیون‌ها کاربر خواهید داشت. می‌دانیم در همه دستگاه‌ها اعم از موبایل و کامپیوتر، برنامه‌های جستجوگر گوگل وجود دارند. یک وب‌سایت باعث می‌شود هر فردی که دسترسی به یک جستجوگر کاملاً ساده و ابتدایی دارد بتواند با شما آشنا شده و نیاز خود را با استفاده از محصولات یا خدمات مورد ارائه‌تان برطرف کند.

دوام و ماندگاری

 یک اپلیکیشن نیاز دارد تا به صورت مداوم و منظم متناسب با به‌روزرسانی‌های زیرساختی، همچنین به‌روزرسانی‌های دستگاه مورد استفاده، خود را ارتقا دهد. در غیر این صورت امکان دارد که با گذشت مدت زمان زیادی از آخرین به‌روزرسانی، اپلیکیشن کار نکند و متوقف شود و یا کیفیت عملکردی بخش‌هایی از خود را از دست بدهد. با یادآوری و در نظر گرفتن این نکته که هر به‌روزرسانی ممکن است برای صاحب‌امتیاز هزینه‌هایی در بر داشته باشد، باید گفت که یک وبسایت معمولاً چنین دردسرهایی را به دنبال نخواهد داشت.

مزیت بازاریابی

با توجه به اینکه به علت تعدد بدافزارهای مخرب به ویژه در طی چند سال اخیر، فرایند اعتماد سازی مخاطب برای نصب یک اپلیکیشن فرسایشی‌تر شده، باید اشاره کرد که یک وبسایت آنچنان نیازی به تمرکز و صرف انرژی برای ایجاد اعتماد در مخاطب، حداقل در ابتدای مسیر استفاده ندارد.

مزایای استفاده از اپلیکیشن در مقایسه با وب سایت

در ادامه به مزیت‌هایی از اپلیکیشن در مقایسه با سایت اشاره خواهیم کرد :

مزیت تعامل

شما به‌عنوان یک صاحب کسب و کار و یا مسئول دیجیتال مارکتینگ آن، ممکن است بخواهید ترجمه تعاملی برجسته‌تری برای مخاطب خود ایجاد کنید. اپلیکیشن ها، برای ایجاد تعامل و ارتباط دوسویه هرچه بیشتر، گزینه مناسب‌تری هستند. همچنین شما می‌توانید از این مزیت رقابتی برای جذب و فروش نیز استفاده نمایید.

استفاده منظم

در صورتی که مخاطبان و مشتریان شما نیاز دارند که به صورت مکرر و روزانه از خدمات آنلاین‌تان بهره‌مند شوند، ساخت یک اپلیکیشن بهترین گزینه برای کسب و کار شماست. در چنین شرایطی آنها قادر خواهند بود با تنها یک بار نصب و تهیه برنامه شما، برای دفعات متعدد از آن استفاده کنند.

اعلان ها (Notifications)

اپلیکیشن به شما این اجازه را خواهد داد در صورتی که مخاطب دسترسی لازم را بدهد، بتوانید به طور موثرتری از طریق اعلان‌های برنامه با مشتریان و مخاطبان خود ارتباط برقرار کرده و اساساً ارتباط منظم‌تر و قوی‌تری از نظر زمانی و روانشناسی با آنها ایجاد نمایید. طی این استراتژی، در نظر آنها ماندگار خواهید شد.

دسترسی آفلاین

شما می‌توانید بخش‌هایی از اپلیکیشن خود را برای دسترسی آفلاین مخاطبان طراحی کنید. چنین بخش‌هایی نیاز به انجام تراکنش و یا عملکرد آنلاین ندارند و عموماً برای کسب اطلاعات  بیشتر و دقیق تر از کسب و کار آنلاین شما طراحی می‌شوند. شما در بخش‌های آفلاین اپلیکیشن خود می‌توانید آیتم‌هایی مانند خدمات و یا محصولات مورد ارائه، اطلاعات تماس، آدرس، ساعات کاری، صفحات مجازی کسب و کار و مواردی از این قبیل را اضافه کنید.

مزیت مارکتینگ

اپلیکیشن، از آنجایی که نمادی از برند شما را بر صفحه تلفن‌همراه مخاطب ثبت می‌کند، یک یادآوری روزانه و یک جنبه مارکتینگ مثبت محسوب می‌شود. در واقع با هر بار استفاده از تلفن‌همراه، یک قدم به ماندگارتر شدن هر چه بیشتر در ذهن کاربران نزدیک‌تر می‌شوید.

خدمات طراحی وب‌سایت و اپلیکیشن وستا

شرکت دانش‌بنیان وستا با ارائه خدمات متعدد و متنوع در حوزه‌های مختلف تکنولوژی از جمله برنامه نویسی سایت، اپلیکیشن، هوش مصنوعی، تولید محتوا و دیجیتال‌ مارکتینگ، همواره دغدغه رفع نیازهای مخاطبان و هم‌وطنان خود را به بهترین شکل و مطابق با به‌روزترین فناوری‌های روز جهان داشته است. وستا مشتریان و کارفرمایان خود را به عنوان یک شریک تجاری شناخته و چالش‌های ایشان را اولویت فعالیت‌های کاری خود می‌بیند. در صورتی که نیاز به مشاوره و راهنمایی در خصوص آغاز کسب و کار آنلاین خود دارید، می‌توانید با شماره تماس 09120455485 در ارتباط باشید.

نویسنده : محتواساز تاریخ انتشار : شنبه ۱ مهر ۱۴۰۲
   همه مقالات   
 
 
 

درباره وستا


شرکت دانش بنیان وستا از سال 1390 فعالیت خود را در قالب یک تیم فنی با همکاری عده‌ای از جوانان خلاق و مصمم شروع کرد، جوانانی که به دنبال فردایی روشن روی خط تکنولوژی آنچه آموخته بودند را تبدیل به کدهای برنامه نویسی سایت یا اپلیکیشن می‌کردند. به منظور حضور در رقابت‌های بزرگتر تصمیم بر آن داشتیم که بعنوان یک شرکت فعالیت وسیع‌تری دنبال کنیم و این شد که شرکت وستا سیستم در قالب یک مجموعه فنی و مهندسی شکل گرفت و باعث شد حضور ما در جامعه فناوری ایران پر رنگ‌تر شود، با پیشرفت تکنولوژی و دسترسی بیشتر به اینترنت وستا توانست با ارائه تکنولوژی‌ها و فناوری‌های به‌روز بعنوان یک شرکت دانش‌بنیان شناخته شود و خود را در لیست برترین شرکت‌های ایران قرار دهد. ما در خانواده‌ی بزرگ وستا متشکل از چندین تیم از لاین‌های خدماتی برای تحقق رویاهایمان تلاش می‌کنیم و در کنار یکدیگر از تماشای آنچه روزی تصور کرده بودیم و حالا به آن تجسم بخشیده‌ایم لذت می‌بریم. اکنون آماده‌ایم تا با ارائه دانش و تخصص خود بر پایه تکنولوژی‌های مدرن به مشتریان و کارفرمایان عزیز خدمت‌رسانی کنیم.

از وستا بیشتر بدانید

نمادها و مجوزهای وستا


  • اینستاگرام وستا
  • لینکدین وستا
  • توئیتر وستا
  • فیسبوک وستا
  • آپارات وستا


Hello[at]Vestateam.net

تمام حقوق این سامانه برای شرکت وستا رهاورد طاها محفوظ بوده و هر گونه کپی برداری پیگرد قانونی دارد © 2011-