سریعترین روش ساخت اپلیکیشن

 
 




مقالات وستا

سریعترین روش ساخت اپلیکیشن

دنیای دیجیتال پیوسته در حال تغییر و پیشرفت بوده و یکی از علت‌های آن، افزایش استفاده مردم از گوشی‌های موبایل است. حدود نیمی از جمعیت جهان، یعنی 4 میلیارد نفر از گوشی‌های هوشمند استفاده می‌کنند و هر روز به دنبال راه جدید و آسانی برای انجام کارها با موبایل، از بانکداری تا خرید هستند. بنابراین برای جا نماندن از این فرصت مهم، کسب و کارها باید به سرعت به سراغ طراحی اپلیکیشن خود بروند. در نوشته زیر مزایای داشتن اپ و سریع‌ترین راه‌های ساخت آن را بیان خواهیم کرد. در ادامه با وستا همراه باشید.

ساخت اپلیکیشن

مزایای داشتن اپلیکیشن برای کسب و کارها

کارشناسان، کسب و کارها را به طراحی و یا بازطراحی اپلیکیشن خود توصیه می‌کنند. از مزایای این کار می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • بهبود روابط با مشتری: 76 درصد از مشتریان علاقه دارند تا با خرید از طریق گوشی، در وقت خود صرفه‌جویی کنند. بیشتر کاربران نیز نمی‌خواهند منتظر لود شدن سایت بمانند و استفاده از اپلیکیشن را به سایت ترجیح ‌می‌دهند. تخمین زده می‌شود که پرداخت‌های از طریق اپ‌های موبایل، از 41.8 درصد در 2019 تا سال 2023 به 51 درصد برسد. همین مورد به تنهایی اهمیت داشتن اپلیکیشن را بیان می‌کند.

  • ایجاد وفاداری نسبت به برند: داشتن یک اپلیکیشن سفارشی و مخصوص، اعتبار شما را بالاتر برده و باعث افزایش اعتماد مشتری به کسب و کارتان می‌شود. کاربرانی که برای خرید از شبکه اجتماعی شما تردید دارند، با دیدن اپلیکیشن اختصاصی، راحت‌تر اطمینان کرده و از محصولات شما استفاده می‌کنند.

  • دسترسی 24 ساعته مشتری به خدمات شما: دارا بودن اپ موبایل به این معناست که برخلاف فروشگاه فیزیکی، کسب و کار شما می‌تواند در هر ساعت از شبانه‌روز کالا و خدمت را به مشتریان عرضه کند.

  • مقرون‌به‌صرفه بودن: برنامه‌های موبایل مخصوصا اپلیکیشن‌های فروشگاهی، علاوه بر این‌ که قابلیت درآمدزایی دارند، به‌نوعی ابزارهای بازاریابی هم هستند و هزینه‌هایی که باید در تبلیغات صرف شود را کاهش می‌دهند؛ چراکه با استفاده از داده‌هایی که اپ از مشتریان جمع می‌کند، می‌توانید آن‌ها را بیشتر بشناسید و بدون صرف هزینه، دیگر محصولات خود را نیز معرفی کرده و به فروش برسانید. آن‌ها همچنین با ساده‌سازی و خودکارسازی فرآیندها، کارایی کارمندان را افزایش می‌دهند که همین مورد نیز در بلندمدت باعث صرفه‌جویی می‌شود.

خواندن مقالات «تاثیر طراحی اپلیکیشن بر پیشرفت و سود‌دهی صنایع مختلف» و «اهمیت طراحی اپلیکیشن برای فروشگاه اینترنتی» را نیز توصیه می‌کنیم.

روش‌های ساخت اپلیکیشن

حال که اهمیت و مزایای ساخت اپ موبایل را شناختیم، بیایید با انواع روش‌های آن نیز آشنا شویم. دقت کنید که هر کدام مزایا و معایب خاص خود را دارند و باید با توجه به نیاز برند شما و خواسته‌هایتان از برنامه موبایل، مناسب‌ترین گزینه را انتخاب کنید.

ساخت اپلیکیشن با سرویس‌های اپلیکیشن ساز

در این روش، فرآیند ساخت اپ ساده و بدون نیاز به دانش کد نویسی است و شما با استفاده از قالب‌ها و ابزارهای از پیش آماده، برنامه خود را می‌سازید. مزیت این روش این است که نسبت به طراحی اپلیکیشن اختصاصی، سریع‌تر آماده می‌شود و هزینه کمتری دارد. ممکن است با خود بگویید، سریع، ارزان و بدون برنامه نویسی؛ پس اصلا چرا سراغ دیگر روش‌ها برویم؟ اپلیکیشن‌سازها شاید در ابتدا خوب به نظر برسند، اما اشکالاتی نیز دارند:

  • مشکلات قالب اپ: یک طرح خاص دریافت می‌کنید که تکراری است و صدها نفر از آن استفاده می‌کنند و این موضوع مخصوصا برای برندها و اهمیت تمایز آن‌ها از رقبا مفید نیست. همچنین در بیشتر موارد به‌جز تغییرات جزیی، نمی‌توانید تغییرات ظاهری دلخواه خود را در قالبِ اعمال کنید.

  • عدم امکان ویرایش ساختار و کد: قابلیت تغییر ساختار و کدها توسط سرویس‌دهنده محدود می‌شود و محدودیت‌های دیگری مانند میزان محتوا نیز وجود دارد که برای آن باید دوباره هزینه کرده و اشتراک تهیه کنید.

  • مشکلات توسعه اپ: اگر ویژگی خاصی برای برنامه موبایلی‌تان در نظر دارید و یا می‌خواهید از خدمات دیگر شرکت‌ها استفاده کنید، معمولا در این روش نمی‌توانید این کار را انجام دهید. شما وابسته به یک پلتفرم خاص و بسته می‌شوید و نمی‌توانید اپلیکیشن خود را به پلتفرم دیگری منتقل کنید.

  • نداشتن کنترل کامل: سرویس‌دهنده می‌تواند در صورت بروز برخی موارد و به‌صورت یک‌طرفه، حساب کاربری‌تان را مسدود کند و یا اجازه استفاده از محصول را نداده و همکاری با شما را دیگر ادامه ندهد. همچنین شما نمی‌توانید برخی خروجی‌های دلخواه را از این سرویس‌ها دریافت کنید.

طراحی و ساخت اپلیکیشن با قالب آماده؛ بهترین گزینه برای شما

اگر دوست دارید متفاوت از رقبا باشید، اما فعلا نمی‌توانید روی طراحی اپ اختصاصی سرمایه‌گذاری زیادی کنید و اگر خواسته‌هایی که از اپلیکیشن دارید، عادی است و مثلاً می‌خواهید محصولاتتان را به کاربر نمایش دهید و سفارش بگیرید، روش طراحی اپلیکیشن با قالب آماده بهترین گزینه موجود و سریع است. در این روش شما با صرف هزینه و زمان کمتر نسبت به طراحی اختصاصی اپ، می‌توانید نرم‌افزاری بسازید و از آن استفاده کنید.

هسته اصلی سیستم در این روش، انعطاف‌پذیر است و داشتن امکانات متعدد، پشتیبانی کامل، تنوع در موضوعات و قالب‌ها، اتصال اپ به درگاه بانکی و آموزش کار با سیستم از دیگر مزایای طراحی اپلیکیشن قالب آماده در وبسایت وستا است. این روش کیفیت را فدای سرعت نمی‌کند و اگر به دنبال سریع‌ترین و مناسب‌ترین روش ایجاد اپ هستید، آن را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

تبدیل وبسایت وردپرسی به اپلیکیشن

اگر کسب و کارتان وبسایت وردپرسی دارد، یکی از ساده‌ترین و در دسترس‌ترین روش‌های ساخت اپلیکیشن، تبدیل سایت به اپ با استفاده از پلاگین‌های مخصوص است. Androapp ،MobiLoud و AppPresser از نمونه‌های خوب در این حوزه هستند. این افزونه‌ها را باید خریداری کنید؛ اما در برابر روش‌هایی مانند طراحی اختصاصی، به‌صرفه هستند و با بودجه کم می‌توانید اپ موبایل داشته باشید. البته از قبل بررسی کنید که افزونه انتخابی شما، چه ویژگی‌هایی ارائه می‌دهد و آیا با دیگر قابلیت‌ها و پلاگین‌های سایت مانند ووکامرس نیز سازگار است یا نه؛ چراکه ممکن است هماهنگ نباشند و در عملکرد سایت و اپ اختلال ایجاد کنند. همچنین دقت کنید که برخی اوقات فونت و استایل‌های خاص سایت شما در اپلیکیشن پیاده‌سازی نمی‌شوند.

طراحی و ساخت اپلیکیشن از پایه و با کد نویسی اختصاصی

در طراحی اختصاصی، اپ کاملا مطابق با نیاز و سلیقه شما ساخته می‌شود. همان‌طور که واضح است، در تولید برترین اپ‌های دنیا نیز از این روش استفاده می‌شود؛ درنتیجه برای داشتن اپلیکیشن اندروید و آی او اس حرفه‌ای این گزینه را انتخاب کنید. گرچه طراحی اختصاصی معمولا هزینه بیشتری دارد و روند ساخت و توسعه آن طولانی‌تر است، اما حاصل کار، برنامه‌ای کاملا منحصربه‌فرد و قابل سفارشی‌سازی است که با دیگر روش‌ها نیز قابل‌مقایسه نخواهد بود. یکی دیگر از مزایای مهم این روش این است که اپ شما ساختار استانداردی دارد که در گوگل پلی و اپ استور  به‌ راحتی تایید می‌شوند. قابلیت آپدیت، پشتیبانی، رابط کاربری اختصاصی، امکان مدیریت محتوا و اتصال به سایت و دیگر نرم‌افزارها از مزایای طراحی اپلیکیشن اختصاصی است.

هر چیزی که باید هنگام طراحی اپ بدانید را در مقاله «10 نکته مهم قبل از ساخت اپلیکیشن» با شما در میان گذاشته‌ایم و خواندن آن را توصیه می‌کنیم.

تکنولوژی دائما در حال پیشرفت است و خواسته و انتظارات مشتریان نیز همین‌گونه است. با تولید اپلیکیشن اختصاصی برند خود، کسب و کارتان را گسترش دهید، مشتریان جدیدی جذب کنید و در این فضای رقابتی از دیگران پیشی بگیرید. تیم حرفه‌ای و باتجربه وستا شما را در ساخت سایت و انواع برنامه‌ها، مانند اپلیکیشن آی او اس و اندرویدِ فروشگاهی، خدماتی، شرکتی، هتل و رستوران، آموزشی، املاک و پزشکی و نوبت‌دهی همراهی می‌کند. برای دیدن تخصص و دانش وستا، نمونه کارهای ما را مشاهده کنید و برای راهنمایی و مشاوره با ما تماس بگیرید.

نویسنده : محتواساز تاریخ انتشار : شنبه ۲۵ شهریور ۱۴۰۲
   همه مقالات   
 
 
 

درباره وستا


شرکت دانش بنیان وستا از سال 1390 فعالیت خود را در قالب یک تیم فنی با همکاری عده‌ای از جوانان خلاق و مصمم شروع کرد، جوانانی که به دنبال فردایی روشن روی خط تکنولوژی آنچه آموخته بودند را تبدیل به کدهای برنامه نویسی سایت یا اپلیکیشن می‌کردند. به منظور حضور در رقابت‌های بزرگتر تصمیم بر آن داشتیم که بعنوان یک شرکت فعالیت وسیع‌تری دنبال کنیم و این شد که شرکت وستا سیستم در قالب یک مجموعه فنی و مهندسی شکل گرفت و باعث شد حضور ما در جامعه فناوری ایران پر رنگ‌تر شود، با پیشرفت تکنولوژی و دسترسی بیشتر به اینترنت وستا توانست با ارائه تکنولوژی‌ها و فناوری‌های به‌روز بعنوان یک شرکت دانش‌بنیان شناخته شود و خود را در لیست برترین شرکت‌های ایران قرار دهد. ما در خانواده‌ی بزرگ وستا متشکل از چندین تیم از لاین‌های خدماتی برای تحقق رویاهایمان تلاش می‌کنیم و در کنار یکدیگر از تماشای آنچه روزی تصور کرده بودیم و حالا به آن تجسم بخشیده‌ایم لذت می‌بریم. اکنون آماده‌ایم تا با ارائه دانش و تخصص خود بر پایه تکنولوژی‌های مدرن به مشتریان و کارفرمایان عزیز خدمت‌رسانی کنیم.

از وستا بیشتر بدانید

نمادها و مجوزهای وستا


  • اینستاگرام وستا
  • لینکدین وستا
  • توئیتر وستا
  • فیسبوک وستا
  • آپارات وستا


Hello[at]Vestateam.net

تمام حقوق این سامانه برای شرکت وستا رهاورد طاها محفوظ بوده و هر گونه کپی برداری پیگرد قانونی دارد © 2011-