۷ مزیت طراحی وبسایت با وردپرس

 
 




مقالات وستا

۷ مزیت طراحی وبسایت با وردپرس

اگر می‌خواهید بدون نیاز به کدنویسی، وب‌سایتی جذاب بسازید که با آن قادر به انجام کارهای فراوانی باشید، وردپرس برای شما گزینه‌ای مناسب است. چه تازه‌کار باشید و چه متخصص، وردپرس برای ایجاد هر نوع وب سایت، از شرکتی و فروشگاهی تا آموزشی و شخصی فوق‌العاده خواهدبود. در این نوشته با مزایای طراحی وبسایت با استفاده از وردپرس آشنا می‌شویم.

طراحی با وردپرس

وردپرس چیست؟

وردپرس یک سیستم مدیریت محتوا (CMS) است. ‌CMS‌ها پایه و اساس سایت هستند و برای ساخت، مدیریت و ایجاد تغییرات به شما کمک می‌کنند. با وردپرس می‌توانید کسب و کارتان را آنلاین کنید؛ محصولات و خدماتتان را به اشتراک بگذارید؛ با رتبه بالا در گوگل، مشتری جذب کنید و از رقیبان پیشی بگیرید. وردپرس برای صاحبان مشاغل و شرکت‌ها ایده‌آل است؛ چراکه بازاریابی آسان‌تر، به‌صرفه‌تر و موثرتری را خواهند داشت و افزایش سود را تجربه می‌کنند.

چرا طراحی وبسایت وردپرسی؟

وردپرس بهترین و محبوب‌ترین پلتفرم‌ CMS در دنیا و از ساده‌ترین روش‌های راه‌اندازی وبسایت برای کسب‌ و کارها است. پلتفرم‌های ساده‌تری نیز وجود دارند؛ اما قابلیت‌ها و ویژگی‌های وردپرس را ارائه نمی‌دهند. CMSهای دیگری مانند جوملا و دروپال هم تقریبا مشابه وردپرس هستند؛ اما استفاده از آن‌ها برای مبتدیان می‌تواند سخت باشد و باید دانش تخصصی طراحی وب و حتی در برخی موارد برنامه نویسی را بلد باشند. مزیت مهم وبسایت وردپرسی، ترکیب کردن قدرت و سادگی است که باعث می‌شود هم مبتدی‌ها و هم افراد باتجربه از آن نهایت استفاده را ببرند. به همین علت است که بیش از 40 درصد از کل سایت‌ها دنیا وردپرسی هستند و حتی برندهای معروفی چون Sony ،NBC ،BBC America ،Walt Disney و Microsoft News نیز آن را به گزینه‌های دیگر ترجیح داده‌اند.

مزایای طراحی وبسایت با وردپرس

همه مزایای وردپرس را نمی‌توان در یک مقاله کوتاه آورد؛ اما در ادامه 7 دلیل برتری طراحی وب سایت وردپرسی را بیان خواهیم کرد:

1- رایگان بودن طراحی وبسایت وردپرس

اولین، مهم‌ترین و بهترین دلیل طراحی سایت وردپرسی، رایگان بودن آن است. شما برای استفاده از وردپرس هزینه‌ای نمی‌پردازید و می‌توانید نرم‌افزار آن را از www.wordpress.org دانلود و به سرعت و با یک کلیک روی هاست و دامنه‌ای که خریده‌اید، نصب ‌کنید. برای شروع می‌توانید هاستی با هزینه اقتصادی بخرید و با پیشرفت سایت، آن را نیز ارتقا دهید. از دیگر ویژگی‌های مهم سایت وردپرسی، قابلیت توسعه و گسترش آن همزمان با رشد کسب و کار شماست.

برای برخی امکانات خاص، مانند قالب‌ها و پلاگین‌های ویژه نیز می‌توانید به‌صورت اختیاری هزینه کنید؛ اما گزینه‌های رایگان بسیار زیاد و خوبی وجود دارد که مخصوصا در ابتدای راه کمک‌کننده هستند. بنابراین وردپرس در مقایسه با روش‌های دیگر ساخت سایت، در کل هزینه‌های اولیه و نگهداری بسیار کمتری دارد.

2- استفاده، مدیریت و توسعه آسان سایت

از خوبی‌های پلتفرم وردپرس این است که تمامی کارها و کدنویسی‌ها از قبل انجام شده و شما برای افزودن محتوا، مانند محصول یا مقاله، نیاز به دانش برنامه نویسی ندارید و همه کارها مانند ایجاد صفحه‌های سایت به دلیل وجود طراحی کاربری حرفه‌ای و صفحات راهنما، آسان و بی‌دردسر انجام می‌شود. این سیستم همچنین به فارسی هم ترجمه شده و از فونت‌های زبان فارسی و تقویم شمسی نیز پشتیبانی می‌کند. امکان آپلود و استفاده از انواع فایل‌های صوتی، تصویری و متنی نیز در وردپرس وجود دارد.

3- منبع باز بودن، از ویژگی‌های جذاب وردپرس

وردپرس Open source است؛ به این معنی که هزاران نفر در سراسر دنیا به بهبود و ارتقا آن کمک کرده و هر روز تم‌ها و پلاگین‌های جدیدی را برای آن ایجاد می‌کنند؛ همین مورد باعث شده که وردپرس به‌عنوان یکی از امن‌ترین پلتفرم‌های موجود در برابر هکرها شناخته شود و محافظت از رمزها و نصب گواهی SSL به‌راحتی در آن انجام می‌شود. این سیستم همچنین میلیون‌ها کاربر دارد و فیلم،‌ کلاس، انجمن و مطالب آموزشی بسیار زیادی برای یادگیری و رفع مشکلات سایت‌های مبتنی بر آن تهیه شده است.

4- قابلیت شخصی‌سازی با کمک هزاران پلاگین و قالب

ظاهر و عملکرد وبسایت شما در جلب‌ نظر مخاطبتان اهمیت بسیاری دارد و شما می‌توانید با استفاده از یک تم جذاب، نمای حرفه‌ای‌تری به سایت خود بدهید. وردپرس با ارائه هزاران قالب‌ بسیار زیبا برای سایت‌هایی با موضوعات مختلف، دست شما را برای اجرای آنچه در ذهنتان است، باز نگه می‌دارد. تم‌های وردپرس را می‌توانید هم به‌ صورت رایگان تهیه کرده و هم با صرف هزینه‌ای معقول، یک تم حرفه‌ای خریداری کنید. حتی برخی از تم‌های پولی، یک نسخه با امکاناتی کمتر را هم به‌صورت رایگان برای دانلود قرار می‌دهند. همچنین علاوه بر مخزن وردپرس، طراحان دیگری نیز هستند که برای وردپرس قالب می‌سازند. از دیگر مزایای طراحی سایت وردپرسی این است که تغییر ظاهر (مانند رنگ، فونت و دیگر اجزا) نیز بسیار آسان است و طراحی واکنش‌گرای آن این امکان را به کاربران گوشی و تبلت نیز می‌دهد که بدون مشکل از سایت شما بازدید کنند.

اگر نمی‌دانید چطور کاربر را در سایتتان ثبت‌نام کنید، محصولاتتان را برای فروش بگذارید، گالری بسازید و یا پست‌های شبکه‌های اجتماعی‌تان را در سایت نیز نشان دهید، نگران نباشید. تمام این کارها توسط پلاگین‌های وردپرس انجام می‌شود. در حال حاضر وردپرس بیش از 55 هزار افزونه را برای انجام هر کاری که نیاز داشته باشید، ارائه می‌دهد. از معروف‌ترین پلاگین‌ها می‌توان به WooCommerce برای ساخت فروشگاه آنلاین، Yoast برای بهبود سئو، Sucuri و JetPack برای امنیت و المنتور برای طراحی و ساخت هر قسمت از سایت اشاره کرد.

همچنین بخوانید: سئو چیست و چه اهمیتی دارد؟

5- آپدیت‌های منظم؛ ضامن امنیت و پایداری وبسایت وردپرس شما

در وردپرس با چند کلیک، به‌راحتی و بدون هزینه اضافی،  وبسایت شما در عرض چند دقیقه آپدیت می‌شود. سایت‌های وردپرسی یک قسمت به‌روزرسانی دارند که در آن می‌توانید نسخه‌های جدید پلاگین، تم، هسته وردپرس و آپدیت‌های امنیتی را مشاهده و در صورت نیاز آپدیت کنید.

6- رتبه اول گوگل با طراحی وبسایت وردپرسی

رعایت اصول سئو برای پیروزی بر رقبا این روزها حیاتی است. عجیب نیست که سایت‌های وردپرسی در نتایج سرچ‌‌ها، رتبه‌های بالاتری را کسب می‌کنند؛ چراکه وردپرس تمامی پیش‌نیازها و ابزارهای لازم برای کسب رتبه‌های برتر گوگل را در اختیار شما قرار می‌دهد. وب‌سایت وردپرسی از نظر پیش‌زمینه‌های سئو کاملا آماده است و کدهای بسیار بهینه نوشته شده‌اند. سئوی درون صفحه نیز در وردپرس به‌راحتی هرچه تمام‌تر انجام می‌شود.

همچنین خواندن مقاله «آیا سئو وبسایت باعث افزایش درآمد می‌شود؟» را نیز توصیه می‌کنیم.

7- مالکیت کامل اطلاعات با داشتن وبسایت وردپرس

بسیاری از دیگر روش‌های ایجاد سایت مانند برخی پلتفرم‌های طراحی وبسایت با قالب آماده، اجازه انتقال داده‌، محتوا و فایل‌ها را به خارج از محیط خودشان نمی‌دهند؛ اما در وردپرس شما صاحب و مالک آن‌ها هستید؛ کنترل کاملی روی اطلاعات خود خواهید داشت و حتی می‌توانید به طراحان وب نیز اجازه دسترسی به آن‌ها را بدهید.

طراحی وبسایت با وردپرس؛ تصمیمی هوشمندانه

انتخاب سیستم محتوای مناسب برای ساخت وبسایت یکی از سخت‌ترین تصمیم‌هایی است که در ابتدای راه باید گرفته شود. طراحی وبسایت اختصاصی نیز می‌تواند یک گزینه عالی برای شما باشد؛ به همین دلیل امیدواریم پس از خواندن این مقاله و اطلاع از مزایای طراحی سایت وردپرسی، بتوانید بهترین روش متناسب با خواسته‌هایتان را پیدا و از آن استفاده کنید.

اگر سایت وردپرسی می‌سازید، می‌توانید برای فروش هر چه بیشتر و متمایز شدن از رقیبان، اپلیکیشن اختصاصی خود را نیز داشته باشید. برای مشاوره رایگان، ساخت اپلیکیشن و طراحی و ساخت وبسایت اختصاصی در کوتاه‌ترین زمانِ ممکن، با وستا در ارتباط باشید.

نویسنده : محتواساز تاریخ انتشار : شنبه ۲۵ شهریور ۱۴۰۲
   همه مقالات   
 
 
 

درباره وستا


شرکت دانش بنیان وستا از سال 1390 فعالیت خود را در قالب یک تیم فنی با همکاری عده‌ای از جوانان خلاق و مصمم شروع کرد، جوانانی که به دنبال فردایی روشن روی خط تکنولوژی آنچه آموخته بودند را تبدیل به کدهای برنامه نویسی سایت یا اپلیکیشن می‌کردند. به منظور حضور در رقابت‌های بزرگتر تصمیم بر آن داشتیم که بعنوان یک شرکت فعالیت وسیع‌تری دنبال کنیم و این شد که شرکت وستا سیستم در قالب یک مجموعه فنی و مهندسی شکل گرفت و باعث شد حضور ما در جامعه فناوری ایران پر رنگ‌تر شود، با پیشرفت تکنولوژی و دسترسی بیشتر به اینترنت وستا توانست با ارائه تکنولوژی‌ها و فناوری‌های به‌روز بعنوان یک شرکت دانش‌بنیان شناخته شود و خود را در لیست برترین شرکت‌های ایران قرار دهد. ما در خانواده‌ی بزرگ وستا متشکل از چندین تیم از لاین‌های خدماتی برای تحقق رویاهایمان تلاش می‌کنیم و در کنار یکدیگر از تماشای آنچه روزی تصور کرده بودیم و حالا به آن تجسم بخشیده‌ایم لذت می‌بریم. اکنون آماده‌ایم تا با ارائه دانش و تخصص خود بر پایه تکنولوژی‌های مدرن به مشتریان و کارفرمایان عزیز خدمت‌رسانی کنیم.

از وستا بیشتر بدانید

نمادها و مجوزهای وستا


  • اینستاگرام وستا
  • لینکدین وستا
  • توئیتر وستا
  • فیسبوک وستا
  • آپارات وستا


Hello[at]Vestateam.net

تمام حقوق این سامانه برای شرکت وستا رهاورد طاها محفوظ بوده و هر گونه کپی برداری پیگرد قانونی دارد © 2011-