آشنایی با معروف ترین وبسایت های وردپرس در دنیا

 
 




مقالات وستا

آشنایی با معروف ترین وبسایت های وردپرس در دنیا

امروز با معرفی معروف ترین وبسایت های وردپرس، در خدمت شما هستیم. ما در این مقاله قصد داریم علاوه‌بر معرفی سیستم مدیریت محتوا وردپرس و بیان ویژگی‌های آن، معروف ترین وبسایت های دنیا که با وردپرس طراحی شده‌اند نیز به شما معرفی کنیم.

وردپرس

آشنایی با انواع طراحی وبسایت‌ها

همانطور که می‌دانید شما برای راه‌اندازی یک کسب و کار اینترنتی یا فروشگاه آنلاین، نیاز به یک وبسایت دارید که در اینجا مبحث طراحی وبسایت به میان می‌آید. در انجام طراحی وبسایت افراد با سه روش سایت‌سازها، سیستم‌های مدیریت محتوا و طراحی وبسایت اختصاصی با زبان‌های برنامه‌نویسی روبه‌رو می‌شوند.

در بین سه روش بالا، سیستم‌های مدیریت محتوا به دلیل سادگی کار آن‌ها نسبت به وبسایت اختصاصی با زبان‌های برنامه‌نویسی و بهره‌مندی از امکانات بیشتر نسبت به سایت‌سازها، محبوبیت بیشتری دارند، به‌صورتی‌که بهترین وبسایت‌های معروف هم از آن استفاده کرده‌اند اما در بین سیستم‌های مدیریت محتوا، وردپرس محبوبیت بالاتری دارد.

وردپرس چیست؟

وردپرس یک سیستم مدیریت محتوا و مبتنی بر زبان برنامه‌نویسی پی‌اچ‌پی(PHP) است که قالب‌های رایگان و پولی متعددی دارد تا افراد با توجه به انتخاب و سلیقه خود از آن‌ها استفاده کنند. این سیستم مدیریت محتوا برای ذخیره اطلاعات خود از پایگاه داده MySQL استفاده می‌کند.

در حقیقت شما با استفاده از این سیستم مدیریت می‌توانید انواع سایت‌هایی چون شخصی، فروشگاه آنلاین، شرکتی و معرفی کسب و کار، آموزش آنلاین، وبلاگ شخصی، خبری، انجمن، کاریابی، پادکست و حتی وبسایت نمونه کار و رزومه داشته باشید.

پس با وردپرس شما می‌توانید بدون کدنویسی و درگیر شدن با کارهای پیچیده، یک وبسایت برای خود طراحی کنید که هدف توسعه‌دهندگان نیز از راه‌اندازی این سیستم مدیریت محتوا جز راحتی کار و رعایت استانداردهای جهانی نیست.

استفاده از وردپرس چه مزایایی دارد؟

در ادامه صحبت‌ها و معرفی بهترین وبسایت های وردپرس در دنیا، می‌خواهیم به بیان مزیت‌های این سیستم مدیریت محتوا بپردازیم که باعث شده در بین دیگر سیستم‌ها مثل جوملا و غیره، محبوبیت بالایی کسب کند. این ویژگی‌ها عبارت است از:

1- توانایی شخصی‌سازی وبسایت

شما بدون نیاز به دانش کدنویسی می‌توانید از امکانات بسیار زیاد این سیستم مدیریت محتوا استفاده کنید اما در صورت تمایل و داشتن دانش کدنویسی و استفاده از افزونه‌های شخصی‌سازی معروف مانند المنتور و ووکامرس، وبسایتتان را با سلیقه دلخواه خود طراحی کنید.

2- برخورداری از به‌روزرسانی‌های متعدد

بله، این سیستم مدیریت محتوا همیشه در حال توسعه است و با دارا بودن بیش از 54000 افزونه رایگان یا غیر رایگان، هر مشکل و نیازی را برطرف می‌کند. به عبارت بهتر شما در صورت داشتن یک وبسایت اختصاصی با زبان‌های برنامه‌نویسی، هر ساله باید نسبت به تغییر کدها در دنیای برنامه‌نویسی مانند جی‌کوئری، CSS و دیگر زبان‌ها، خودتان اقدام کنید در حالی که این‌کار برای توسعه وردپرس، به راحتی انجام می‌گیرد.

3- آپدیت وبسایت با بیشترین سرعت

یکی دیگر از ویژگی‌ها، آپدیت سریع این سیستم مدیریت است که تنها با یک کلیک اتفاق می‌افتد. با ویژگی آپدیت سریع وردپرس تنها با یک کلیک، دیگر خیالتان از اداره وبسایت خود با آخرین سیستم مدیریت محتوا به‌روز راحت است.

4- قابلیت نمایش بدون خطا در تمامی پلتفرم‌ها

شما می‌توانید وبسایت خود را بدون مشکل و خطا در انواع پلتفرم‌های موبایل، تبلت، ویندوز و دیگر دستگاه‌ها به نمایش در بیاورید که در اصطلاح علمی به آن قابلیت ریسپانسیو بودن گفته می‌شود. این قابلیت تمام بخش‌های وبسایت را بدون نقص در انواع دستگاه‌ها نشان می‌دهد.

5- وجود قالب‌ها و طرح‌های مختلف برای طراحی

این سیستم مدیریت محتوا با توجه به انواع وبسایت‌های فروشگاهی، خدماتی، شرکتی و غیره، تم‌ها و قالب‌های متعددی را در اختیار افراد قرار داده که البته بدون مزد نیست. در حقیقت برخی از قالب‌های این سیستم پولی و برخی از آن‌ها رایگان است که افراد به دلیل برخورداری از امکانات بهتر و داشتن ظاهری زیباتر، قالب‌های پولی را انتخاب می‌کنند.

6- توانایی نصب افزونه

همانطور که می‌دانید سیستم‌های مدیریت محتوا یک اسکلت‌بندی و ساختار اولیه خانه را در اختیار شما قرار می‌دهند تا دیگر وقت خود را برای اسکلت‌سازی و بتن‌ریزی هدر ندهید و با داشتن یک نقشه دلخواه، به آجر کشی دیوارها بپردازید. برای انجام این کار، برخی افزونه‌ها برای وردپرس طراحی شده‌اند که شما می‌توانید با توجه به هدف و نیاز خود از آن‌ها استفاده کنید.

در اینجا نیز استفاده از برخی افزونه‌ها رایگان و برخی دیگر از آن‌ها نیز پولی است.

  • متن باز بودن

منظور از متن باز بودن یا  open source، یعنی در دسترس بودن تمام کدها به صورت همگانی در اختیار افراد برای کمک به توسعه نرم‌افزار که وردپرس نیز از این ویژگی برخوردار است.

  • انعطاف‌پذیری بالا

همانطور که در تعریف این سیستم مدیریت محتوا نیز بیان کردیم، شما با استفاده از آن می‌توانید هر نوع وبسایتی راه‌‌اندازی و صفحه‌های آن را به هر شکلی که خواستید، ویرایش و هر نوع محتوایی مثل تصویر، ویدیو، فرم و غیره را منتشر کنید.

  • سادگی

یکی از اصلی‌ترین و مهم‌ترین ویژگی‌ها، سادگی کار با آن است. در حقیقت هرکسی توانایی انجام کار با آن را می‌تواند داشته باشد. البته برای راه‌ اندازی اولیه لازم است که دانش طراحی آن را داشته یا از افراد متخصص اینکار بهره ببرید اما بعد از طراحی، کار کردن با آن بسیار راحت است.

به عنوان نکته پایانی از ویژگی‌های وردپرس باید بگوییم که انجام برخی از راهکارهای لازم برای کسب رتبه برتر در گوگل یا همان سئو وبسایت برای این سیستم مدیریت محتوا راحت‌تر انجام می‌شود. همچنین صرفه‌جویی در زمان نیز یکی دیگر از ویژگی‌های این سیستم نسبت به وبسایت‌های اختصاصی است.

معرفی معروف ترین وبسایت های وردپرس در دنیا

معروف‌ترین وبسایت‌های وردپرسی جهان

از  بهترین وبسایت‌ های وردپرس باید به موارد مشهور زیر اشاره کرد:

1- Sony Music

سایت Sony Music

سونی موزیک یکی از 10 وبسایت برتر موسیقی و سرگرمی در وب شناخته می‌شود که توسط وردپرس راه‌اندازی شده است. سونی موزیک در واقع یک شرکت موسیقی با هنرمندان جهانی و سوپراستارهای معروف است که ماهانه بیش از 33 میلیون بازدیدکننده را، به خود جلب می کند.

این وبسایت بزرگترین هنرمندان تاریخ موسیقی جهان در تمامی ژانرها را دور خود جمع کرده که شما در آن می‌توانید به اخبار برتر دنیای موسیقی و آخرین آهنگ‌های هنرمندان برجسته، دسترسی داشته باشید.

2- TED Blog

وبلاگ TED

یک سازمان غیرانتفاعی به منظور "ترویج ایده‌های با ارزش" است که اولین کنفرانس چهار روزه آن سال 1984 در کالیفرنیا برگزار شد و از آن زمان به بعد، پیوسته رشد و از ایده‌ها حمایت کرد.

در حقیقت این سازمان متعهد به گسترش ایده‌های قدرمند علمی تا مسائل جهانی در قالب گفتگوهای دقیق به بیش از 100 زبان دنیا است که از متفکران و افراد برجسته در جهان دعوت می‌کند، سخنرانی‌های 18 دقیقه‌ای خود را ارائه دهند تا اجرای آنها به صورت رایگان در سایت قرار داده ‌شود.

از سخنرانان برجسته سازمان می‌توان اشخاصی چون بیل گیتس، ال گور، جین گودال، الیزابت گیلبرت، سر ریچارد برانسون، ناندان نیلکانی، فیلیپ استارک، ایزابل آلنده و گوردون براون را نام برد.

3- Microsoft News

سایت خبری Microsoft

مایکروسافت یکی از شرکت‌های پیشرو در سراسر جهان است که در سال 1975 توسط بیل گیتس و پل آلن تأسیس شد. این شرکت بیش از 76 درصد از سهم بازار سیستم‌عامل‌های دسکتاپ را در اختیار دارد و علیرغم اینکه در شرکت‌های برتر صنعت فناوری قرار دارد، از وردپرس برای وبسایت و حوزه کاری خود استفاده کرده است.

جالب است بدانید که در بخش اخبار مایکروسافت، وبلاگ‌ها، رویدادهای انجمن و آخرین اخبار در حوزه فناوری را با دیگران به اشتراک می‌گذارد.

4- Snoop Dogg

وبسایت Snoop Dogg

اسنوپ داگ یکی از محبوب‌ترین و ثروتمندترین رپرهای جهان، وب سایت رسمی خود را با استفاده از وردپرس اجرا می‌کند. این وب سایت اخبار اخیر، کاتالوگ فیلم، کاتالوگ موسیقی، کمپین‌ها و موارد دیگر مربوط به اسنوپ داگ را در سایت قرار می‌دهد و یک نمونه عالی برای افراد مشهوری است که می‌خواهند وبسایتی مشابه آن داشته باشند.

5- PlayStation Blog

وبلاگ PlayStation

شاید شما با این نام آشنا باشید؛ بله پلی استیشن یک برند معروف بازی‌های ویدیویی توسط سونی اینتراکتیو انترتینمنت، یکی از شرکت‌های تابع سونی است. این برند وبلاگ خود را که نکات، اخبار داخلی، نسخه‌های بازی و دیگر موارد را با مخاطبانش به اشتراک می‌گذارد، توسط وردپرس پشتیبانی می‌شود.

6- Angry Birds

بازی Angry Birds

یکی دیگر از بازی‌های مورد علاقه افراد که انیمیشن آن نیز مورد توجه مخاطبان بسیاری قرار گرفت، Angry Birds یا همان پرنده‌های عصبانی است. این بازی‌های ویدیویی که متعلق به Rovio Entertainment است و امروزه یکی از پر دانلودترین بازی‌های موبایلی را به خود اختصاص می‌دهد، توسط وردپرس راه‌اندازی و پشتیبانی می‌شود.

7- Mozilla Blog

وبسایت mozilla

موزیلا دیگر نیازی به معرفی ندارد و تمام افراد می‌دانند که یکی دیگر از محبوب‌ترین مرورگرهای وب بعد از گوگل، فایرفاکس است. این مرورگر برای وبلاگ خود از وردپرس استفاده کرده تا آخرین به‌روزرسانی‌ها، اخبار و مطالب مرتبط با وب را با مخاطبین سراسر جهان به اشتراک بگذارد.

8- BBC America

وبسایت BBC

بی‌بی‌سی آمریکا یک شبکه تلویزیونی آمریکایی بوده که اشتراکی متعلق به استودیوی بی‌بی‌سی و شبکه‌های AMC است. دفتر مرکزی این شبکه آن در شهر نیویورک قرار دارد که برای ارائه سریال‌و فیلم‌های تلویزیونی خود از وردپرس استفاده می‌کند.

9- White House dot gov

وبسایت کاخ سفید

شاید برایتان جالب باشد که کاخ سفید نیز بخشی از 10 وبسایت محبوب است. Whitehouse.gov که وبسایت رسمی دولت ایالات متحده محسوب می‌شود، آخرین اخبار و فعالیت‌های رسمی و عملیاتی در دوران ریاست‌های جمهوری آمریکا را نشان می‌دهد. به عبارت بهتر این سایت برای ارائه اخبار درباره رئیس‌جمهور، معاون رئیس‌جمهور، اعضای خانواده، سخنرانی‌ها، بیانیه‌ها، بیانیه‌های مطبوعاتی و تمام اطلاعات مرتبط با کاخ سفید ساخته شده است.

در پایان باید بگوییم که

ما سعی کردیم تا علاوه بر شناخت این سیستم مدیریت محتوا، معروف ترین وبسایت های وردپرس در دنیا هم معرفی کنیم. پس اگر می‌خواهید وبسایتی با تمامی امکانات مورد نیاز، زیبا و همچنین مقرون‌به صرفه در هزینه و زمان داشته باشید، پیشنهاد ما به شما استفاده از متخصصان طراحی وبسایت در این زمینه است که یکی از بهترین وبسایت‌ها برای طراحی، متخصصین وستا به شمار می‌روند. همچنین اگر سوالی داشتید، می‌توانید آن را با کارشناسان ما مطرح و از آن‌ها مشاوره بگیرید.

نویسنده : محتواساز تاریخ انتشار : چهار شنبه ۲۲ شهریور ۱۴۰۲
   همه مقالات   
 
 
 

درباره وستا


شرکت دانش بنیان وستا از سال 1390 فعالیت خود را در قالب یک تیم فنی با همکاری عده‌ای از جوانان خلاق و مصمم شروع کرد، جوانانی که به دنبال فردایی روشن روی خط تکنولوژی آنچه آموخته بودند را تبدیل به کدهای برنامه نویسی سایت یا اپلیکیشن می‌کردند. به منظور حضور در رقابت‌های بزرگتر تصمیم بر آن داشتیم که بعنوان یک شرکت فعالیت وسیع‌تری دنبال کنیم و این شد که شرکت وستا سیستم در قالب یک مجموعه فنی و مهندسی شکل گرفت و باعث شد حضور ما در جامعه فناوری ایران پر رنگ‌تر شود، با پیشرفت تکنولوژی و دسترسی بیشتر به اینترنت وستا توانست با ارائه تکنولوژی‌ها و فناوری‌های به‌روز بعنوان یک شرکت دانش‌بنیان شناخته شود و خود را در لیست برترین شرکت‌های ایران قرار دهد. ما در خانواده‌ی بزرگ وستا متشکل از چندین تیم از لاین‌های خدماتی برای تحقق رویاهایمان تلاش می‌کنیم و در کنار یکدیگر از تماشای آنچه روزی تصور کرده بودیم و حالا به آن تجسم بخشیده‌ایم لذت می‌بریم. اکنون آماده‌ایم تا با ارائه دانش و تخصص خود بر پایه تکنولوژی‌های مدرن به مشتریان و کارفرمایان عزیز خدمت‌رسانی کنیم.

از وستا بیشتر بدانید

نمادها و مجوزهای وستا


  • اینستاگرام وستا
  • لینکدین وستا
  • توئیتر وستا
  • فیسبوک وستا
  • آپارات وستا


Hello[at]Vestateam.net

تمام حقوق این سامانه برای شرکت وستا رهاورد طاها محفوظ بوده و هر گونه کپی برداری پیگرد قانونی دارد © 2011-