استفاده از ChatGPT برای تولید محتوا

 
 




مقالات وستا

استفاده از ChatGPT برای تولید محتوا

اگر حتی کمی پیگیر اخبار حوزه تکنولوژی باشید، حتما نام چت جی پی تی به گوشتان خورده است. این ابزار هوش مصنوعی، به‌سرعت در سراسر دنیا مشهور شد و از کاربران عادی تا تولیدکنندگان محتوا و صاحبان کسب و کار را به خود جذب کرده است. اما ChatGPT چیست و چطور می‌توانیم از آن استفاده کنیم؟ آیا جایگزین نویسندگان و دیگر کارشناسان حوزه محتوا خواهد شد؟ با وستاتیم همراه شوید تا پاسخ این سوالات را مشاهده کنید.

تولیدمحتوا با استفاده از چت جی پی تی

ChatGPT چیست؟

چت جی پی تی یک بات مکالمه (ChatBot) بوده که قادر به درک و تولید متن‌های مختلف است و با آن می‌توان تولید انواع محتوا، مخصوصاً محتواهای متنی را انجام داد. این اپلیکیشن که بر روی یک مدل قدرتمند هوش مصنوعی (AI) ایجاد شده است، توسط OpenAI و در نوامبر 2022 منتشر شد. از این ابزار در نرم‌افزارهای شرکت‌های معروفی چون مایکروسافت نیز استفاده می‌شود و بنابراین به‌تدریج در تمامی جنبه‌های زندگی روزمره شاهد حضور چنین برنامه‌هایی که از Artificial intelligence بهره می‌برند، خواهیم بود.

در سال‌های گذشته، ابزارهای مشابه نیز وجود داشته‌اند؛ اما چیزی که ChatGPT را متفاوت می‌کند، الگوریتم پیچیده و پیشرفته‌ای است که در ساخت آن استفاده شده و دلیل برتری این بات نسبت به رقبا است.

همچنین بخوانید: 5 اپلیکیشن برتر هوش مصنوعی

ChatGPT چگونه کار می‌کند؟

اگر صاحب وب‌سایت و یا مسئول تولید محتوا باشید، می‌دانید که ایجاد محتواهای جذاب و مفید، کار آسانی نیست و به زمان، دانش و انرژی بسیاری نیاز دارد. هر محتوای کاربرپسند، حاصل چندین ساعت تلاش از ایده‌پردازی، تا اجرا و ویرایش است. از کاربردهای AI آسان کردن چنین فرآیندهایی است؛ تولید محتوا با هوش مصنوعی به دلیل صرفه‌جویی در زمان و منابع، آسان و سریع انجام می‌شود و به شما در پیشبرد اهداف کسب‌وکارتان بسیار کمک خواهد کرد.

همان‌طور که در بالا گفتیم، ChatGPT نیز یک مدل زبانی مبتنی بر هوش مصنوعی و یک ابزار ساده و کارآمد است که توانایی درک و تولید متن دارد. این قابلیت با استفاده از بررسی کردن هزاران نمونه متن مختلف، از مقاله تا خبر و داستان و یادگرفتن نحوه قرار گرفتن کلمه‌ها و جمله‌ها در کنار هم به دست آمده است.

دسترسی به چت جی پی تی

برای دسترسی و استفاده از چت GPT باید در سایت chat.openai.com ثبت‌نام کنید. این کار رایگان است؛ اما توجه کنید که ایرانی‌ها نیاز به VPN و شماره موبایل غیر ایرانی دارند. فرآیند ساخت اکانت آسان است و بلافاصله بعد از آن می‌توانید از این بات استفاده کنید.

برای تولید متن جدید، باید مکالمه با چت بات را با یک عبارت یا جمله شروع کنید. برای این کار سوال یا درخواست خود را که به آن prompt می‌گویند، به‌طور واضح و دقیق در قسمت مخصوص تایپ کنید. مثلاً بنویسید: «صفحه درباره ما برای یک شرکت نرم‌افزاری را بنویس.» یا «یک مقاله 1000 کلمه‌ای درباره هوش مصنوعی بنویس». چت‌جی‌پی‌تی یک نسخه اولیه برای شما ایجاد می‌کند که می‌توانید آن را مشاهده و در صورت نیاز ویرایش کنید. ازآنجایی‌که ChatGPT متن را بر اساس کلماتی که شما وارد کرده‌اید تولید می‌کند، نوشتن Prompt صحیح بسیار اهمیت دارد.

چه نوع محتواهایی را می‌توانیم با ChatGPT تولید کنیم؟

انواع متون مانند مقالات سایت، توضیح محصولات، تبلیغ، ایمیل و خبرنامه‌، پست شبکه‌های اجتماعی و حتی داستان و شعر را می‌توان با چت جی پی تی ایجاد کرد. البته معمولاً خروجی حدودا یک صفحه است. همچنین اگرچه ChatGPT یک ابزار متنی است اما می‌توان از آن برای ایده‌ پردازی محتواهای بصری مانند اینفوگرافیک،‌ سناریو پادکست و ویدیو و ... نیز استفاده کرد.

کاربردهای چت جی پی تی در تولید محتوا

حال که مختصری با این ابزار تولید محتوا با هوش مصنوعی آشنا شدیم، بیایید با هم مشاهده کنیم که کسب‌وکارها چگونه می‌توانند از آن استفاده کنند؟

  1. تحقیق: برای ایجاد انواع محتواها، به پژوهش و مطالعه مفصلی نیاز است؛ اما هوش مصنوعی انقلابی در حوزه تولید محتوا و دیجیتال مارکتینگ ایجاد کرده و می‌توان در مدت زمانی کوتاه، تحقیق را انجام داد. علاوه بر آن، می‌توانید از چت جی پی تی بخواهید تا آمار و اطلاعات مفید و دیدگاه‌های مختلف را سریع و موثر جمع‌آوری کند. بررسی علایق و رفتارهای مخاطبان و ایجاد پرسونای دقیق نیز از دیگر کاربردهای ChatGPT است.

  2. طوفان فکری: ایده‌ پردازی و الهام گرفتن برای خلق محتوا نیز با چت جی پی تی آسان‌تر است. می‌توانید از بات بخواهید تا برای مطلب موردنظرتان ساختاربندی ایجاد کند، عناوین و تیترهای جذاب پیشنهاد دهد و یا هشتگ‌هایی برای پست اینستاگرام بنویسد. مثلا: «چارچوب یک پست وبلاگی راجع به فروش اینترنتی را بنویس.»

  3. خلاصه‌سازی: در مرحله تحقیق و برنامه‌ریزی ایجاد محتوا، می‌توانید از این ابزار بخواهید تا مطالب طولانی مانند کتاب، پست وبلاگ و حتی سریال‌های تلویزیونی را برای شما خلاصه و جمع‌بندی کند. نمونه Prompt می‌تواند این چنین باشد: «مفاهیم کلیدی پست وبلاگی زیر را خلاصه کن.» و در ادامه آدرس مطلب موردنظر را درج کنید.

  4. نوشتن پیش‌نویس: ترس از شروع نوشتن برای همه وجود دارد؛ اما با استفاده از ChatGPT می‌توانید به‌سادگی یک پیش‌نویس از محتوای موردنظرتان را داشته باشید. مثلا: «یک مقاله 800 کلمه‌ای در مورد تفاوت فروش حضوری و آنلاین بنویس.» سپس خروجی را به‌عنوان نقطه شروع در نظر بگیرید و با بازخوانی و بهبود آن، مطلب خودتان را تکمیل کنید.

  5. بازآفرینی محتوا: تولید محتوا کار زمان‌بری است اما با استفاده از روش بازآفرینی، در مدت زمان کوتاهی، مطلبی جدید برای ارائه خواهید داشت. به‌عنوان‌مثال می‌توانید یکی از مقاله‌های سایت‌تان را به سناریو ویدیوهای آپارات و یوتیوب تبدیل کنید. این کار نیز به‌راحتی با چت‌جی‌پی‌تی قابل انجام است.

  6. بهبود استراتژی سئو: تحقیق کلمات کلیدی، بهینه‌سازی مقالات و یافتن ایده برای محتواهای جدید نیز با استفاده از ChatGPT امکان‌پذیر است.

  7. ترجمه: ترجمه مطالب موجود به زبان‌های دیگر نیز از مزایای تولید محتوا با هوش مصنوعی است که باعث افزایش مخاطبان، بین‌المللی شدن کسب و کار و درنتیجه سود بیشتر می‌شود.

مطالعه بقیه مقالات کاربردی بلاگ وستا را نیز به شما توصیه می‌کنیم.

تاثیر تولید محتوا با هوش مصنوعی روی رتبه سایت در گوگل

گوگل همیشه می‌خواهد بهترین و مفیدترین نتایج را در اختیار کاربرانش قرار دهد و به‌طور مداوم برای آن تلاش می‌کند. هنوز به‌طورقطعی چیزی مشخص نیست اما ممکن است متن‌های تولید شده با ChatGPT جزء محتواهای اتوماتیک و اسپم قرار ‌گیرد که موتورهای جستجو شدیدا با آن‌ها مخالف هستند؛ درنتیجه بر امتیاز سئوی وب‌سایت شما تأثیر منفی بگذارد و حتی سایت جریمه شود.

آیا تولید محتوا با هوش مصنوعی، جایگزین متخصصان خواهد شد؟

هوش مصنوعی این پتانسیل را دارد که جنبه‌های خاصی از تولید محتوا مانند تحقیق و تجزیه‌وتحلیل داده‌ها را کارا و موثر انجام دهد؛ اما فعلا بعید است که به‌طور کامل جایگزین انسان شود؛ چراکه در قسمت‌های مهمی مانند خلاقیت، قابلیت‌های محدودی دارد.

اگر فقط از چت GPT استفاده کنید، خوانندگان می‌توانند متوجه شوند که متن، کار انسان نیست و با هویت برند شما هم‌خوانی ندارد و همین امر تاثیر منفی روی مشتریان بالقوه خواهد گذاشت.

همچنین از آن‌جا که ChatGPT یک مدل مبتنی بر یادگیری ماشینی است، خروجی آن ممکن است غیردقیق، نامناسب و حتی اشتباه باشد. بنابراین فعلا قابل‌اعتماد نیست و باید قبل از استفاده از محتوای این ابزار، حتما توسط یک کارشناس انسانی بررسی، صحت‌سنجی و تایید شود.

نکته مهم دیگر این است که در زبان فارسی، کارایی این ابزار پایین‌تر است و متن‌ها کیفیت مطلوبی ندارند. بنابراین با توجه به موارد گفته شده، فعلا نمی‌توانیم از آن به تنهایی برای تولید محتوا استفاده کنیم.

پیشنهاد می‌کنیم که حتما کار با این بات ارزشمند را شروع کنید؛ اما همان‌طور که خواهید دید، چت‌جی‌پی‌تی جایگزین افراد متخصص و خلاق در حوزه‌های نویسندگی، تولید و بازاریابی محتوا نیست؛ اما یک ابزار عالی برای بهینه و ساده‌ کردن فرآیند تولید محتوا و مکمل تیم شما خواهد بود.

کاربرد هوش مصنوعی در همه زمینه‌ها مخصوصا کسب‌وکار بسیار زیاد است و شما نیز می‌توانید با بهره بردن از قابلیت‌های آن، سود فوق‌العاده‌ای تجربه کنید. یکی از خدمات شرکت معتبر وستا نیز Artificial intelligence است. برای مشاوره و کسب اطلاعات بیشتر با شماره 09120455485 تماس بگیرید و یا فرم صفحه تماس با ما را تکمیل کنید. آماده همکاری با شما هستیم.

نویسنده : محتواساز تاریخ انتشار : چهار شنبه ۱۵ شهریور ۱۴۰۲
   همه مقالات   
 
 
 

درباره وستا


شرکت دانش بنیان وستا از سال 1390 فعالیت خود را در قالب یک تیم فنی با همکاری عده‌ای از جوانان خلاق و مصمم شروع کرد، جوانانی که به دنبال فردایی روشن روی خط تکنولوژی آنچه آموخته بودند را تبدیل به کدهای برنامه نویسی سایت یا اپلیکیشن می‌کردند. به منظور حضور در رقابت‌های بزرگتر تصمیم بر آن داشتیم که بعنوان یک شرکت فعالیت وسیع‌تری دنبال کنیم و این شد که شرکت وستا سیستم در قالب یک مجموعه فنی و مهندسی شکل گرفت و باعث شد حضور ما در جامعه فناوری ایران پر رنگ‌تر شود، با پیشرفت تکنولوژی و دسترسی بیشتر به اینترنت وستا توانست با ارائه تکنولوژی‌ها و فناوری‌های به‌روز بعنوان یک شرکت دانش‌بنیان شناخته شود و خود را در لیست برترین شرکت‌های ایران قرار دهد. ما در خانواده‌ی بزرگ وستا متشکل از چندین تیم از لاین‌های خدماتی برای تحقق رویاهایمان تلاش می‌کنیم و در کنار یکدیگر از تماشای آنچه روزی تصور کرده بودیم و حالا به آن تجسم بخشیده‌ایم لذت می‌بریم. اکنون آماده‌ایم تا با ارائه دانش و تخصص خود بر پایه تکنولوژی‌های مدرن به مشتریان و کارفرمایان عزیز خدمت‌رسانی کنیم.

از وستا بیشتر بدانید

نمادها و مجوزهای وستا


  • اینستاگرام وستا
  • لینکدین وستا
  • توئیتر وستا
  • فیسبوک وستا
  • آپارات وستا


Hello[at]Vestateam.net

تمام حقوق این سامانه برای شرکت وستا رهاورد طاها محفوظ بوده و هر گونه کپی برداری پیگرد قانونی دارد © 2011-