10 اپلیکیشن‌ برتر AR در سال 2023

 
 




مقالات وستا

10 اپلیکیشن‌ برتر AR در سال 2023

AR در حوزه‌های متنوعی مانند سلامت، آموزش، کسب و کار، بازاریابی، بازی و سرگرمی رشد خیره‌کننده‌ای داشته و همچنان نیز در حال پیشرفت است. با وستا همراه شوید تا در این نوشته 10 اپلیکیشن AR که عملکرد فوق‌العاده و امتیاز بالایی دارند را به همراه لینک دانلود، به شما معرفی کنیم.

بازی‌های AR

AR چیست؟

تکنولوژی Augmented reality یا واقعیت افزوده، دنیای فیزیکی و دیجیتالی را با هم ادغام و ترکیب می‌کند. با AR می‌توان اشیا، گرافیک، متون، صدا و مدل‌های سه بعدی را به دنیای واقعی و محیط اطراف اضافه کرد. AR تجربه‌های جدیدی را برای ما به ارمغان آورده و راه‌حل‌های متفاوتی را برای مسائل موجود ایجاد می‌کند. این تکنولوژی کاربردهای بسیار زیادی دارد که برای آشنایی با آن‌ها مطالعه مقاله «برترین کاربردهای واقعیت افزوده» را به شما پیشنهاد می‌کنیم. اگر دوست دارید تفاوت بین ‌AR و VR را نیز بدانید مقاله «مقایسه بین واقعیت مجازی و واقعیت افزوده» را مشاهده کنید.

در ادامه جذاب‌ترین برنامه‌های AR به جز اپلیکیشن‌های مشهوری مانند اینستاگرام و اسنپ چت را با هم مرور می‌کنیم:

10 تا از برترین اپلیکیشن AR در سال 2023

1. اپلیکیشن IKEA Place

در این برنامه، به‌صورت مجازی مدل سه‌بعدی مبلمان و وسایل را در محیط زندگی خود می‌توانید قرار دهید و پیش از خرید ببینید که کدام یک از نظر اندازه، رنگ و شکل برای خانه شما مناسب‌تر است. IKEA Place به کاربران کمک می‌کند تا خانه خود را تنها با یک ضربه روی موبایلشان، تزیین کنند. فقط نیاز است برنامه دوربین را اجرا و در محصولات ایکیا جستجو کنید. بعد از اسکن محیط، اشیا را در اتاقتان مشاهده خواهید کرد.

همچنین اپلیکیشن‌های Houzz و Amisika نیز کارکردی مشابه این نرم‌افزار دارند.

دانلود IKEA Place : گوگل پلی و اپ استور

2. Google lens: پراستفاده‌ترین اپلیکیشن AR

با بیش از یک میلیارد دانلود و امتیاز 4.6، این اپلیکیشن AR شرکت گوگل، یکی از پرکاربردترین نرم‌افزارهای واقعیت افزوده است. با استفاده از Lens می‌توانید برای یافتن اطلاعات بیشتر، چیزهای اطرافتان را اسکن کنید، از متن‌های زبان‌های دیگر عکس بگیرید و ترجمه آن را ببینید، کالاهای مشابه را برای خرید پیدا کنید و مکان‌های گردشگری، گیاهان و حیوانات را بشناسید. برنامه Google translate نیز با تمرکز روی ترجمه از همین تکنولوژی بهره می‌برد و با آن می‌توانید دوربین را روی منوهای رستوران، تابلو خیابان‌ها و هر متنی بگیرید و ترجمه را بلافاصله مشاهده کنید.

دانلود Google lens: گوگل پلی، اپ استور

3. اپلیکیشن Scope AR

از این اپلیکیشن برای ساده‌تر کردن فرآیند تعمیر و نگهداری در کارخانه‌ها و خطوط تولید استفاده می‌شود. از طریق Scope AR کارگران، راهنمایی‌های لازم برای انجام کار را از طریق دستورالعمل‌های تصویری و متنی مبتنی بر تکنولوژی واقعیت افزوده، چت، راهنما و تماس ویدیویی دریافت خواهند کرد.

در این حوزه برنامه‌های مشابه بسیاری وجود دارند که از آن‌ها می‌توان به Dynamics 365 Remote Assist app از مایکروسافت، Atheer ،Think Reality از لنوو، Upskill و xAssist اشاره کرد.

دانلود Scope AR: گوگل پلی، اپ استور

4. اپلیکیشن Civilisations AR

اولین اپلیکیشن AR از بی بی سی، برای همراهی با برنامه Civilisations AR که مستندی درباره تاریخ هنر از شبکه BBC2 است، ساخته شده. این برنامه بیش از 40 اثر هنری تاریخی از سراسر جهان را با تکنولوژی Augmented reality به نمایش می‌گذارد. قابلیت‌هایی جالبی مانند Xray برای کشف رازهای گذشته و Restore برای زدودن خاک و یافتن اشیا قدیمی از عملکردهای این برنامه است. اگر می‌خواهید تاریخ را لمس و مومیایی‌های مصر باستان و مجسمه بوسه رودین را بهتر درک کنید، دانلود این اپ که رایگان است را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

دانلود Civilisations AR: گوگل پلی، اپ استور

5. اپلیکیشن ROAR

اگر دوست دارید خودتان یک تجربه AR خلق کنید، این برنامه برای شماست! با نسخه وب ROAR که ابزاری برای ساخت واقعیت افزوده است، می‌توانید برای سرگرمی و کمپین‌های تبلیغاتی، AR باکیفیت بالا ایجاد و منتشر کنید. برای تعامل با ساخته‌های خود نیز از طریق برنامه موبایلی ROAR آن‌ها را اسکن و مشاهده کنید. خبر خوب این‌که نیاز به داشتن دانش خاصی نیست و همه افراد می‌توانند به‌راحتی از ROAR استفاده کنند.

دانلود ROAR: گوگل پلی، اپ استور

6. اپلیکیشن Wanna Kicks

آیا دوست دارید درحالی‌که روی مبل خانه‌تان لم داده‌اید، کتانی‌های جدید و مد روز را امتحان کنید؟ Wanna Kicks اپلیکیشنی است که با استفاده از تکنولوژی AR این آرزوی شما را برآورده کرده است! هر بار کفش‌های ورزشی جدیدی را انتخاب و با گرفتن دوربین روی پاهای خود، آن‌ها را امتحان کنید و عکس آن را برای دوستانتان نیز بفرستید. امتیاز بسیار عالی 4.9 نشان‌دهنده جذابیت و عملکرد چشم‌گیر این برنامه بوده که انقلابی را در حوزه فروش آنلاین برای خریداران و فروشنده‌ها ایجاد کرده است.

دانلود Wanna Kicks: اپ استور

همچنین بخوانید: بازاریابی دیجیتال با استفاده از واقعیت افزوده

7. Pokemon Go: آشناترین اپلیکیشن‌ AR

اگر حتی فقط نام تکنولوژی AR به گوشتان خورده باشد، حتما با این بازی آشنا هستید. با وجودی که در سال 2016 معرفی شد، پوکمون گو همچنان یکی از بهترین و محبوب‌ترین بازی‌های دنیا است. هدف بازی نیز ساده است: در دنیای اطراف خود بگردید و پوکمون‌ها را کشف و شکار کنید. در حال حاضر می‌توانید بیش از یک پوکمون را در صحنه داشته باشید و از بازی با دیگر بازیکنان و رقیبان نیز لذت ببرید.

اگر به بازی‌های Augmented reality علاقه‌مند هستید، Ingress ،Angry Birds AR: Isle of Pigs، Zombies GO و Genesis AR را نیز بررسی کنید.

دانلود Pokemon Go: گوگل پلی، اپ استور

8. اپلیکیشن YouCam makeup

یکی از بهترین اپلیکیشن‌های واقعیت افزوده در حوزه آرایشی، YouCam است. با استفاده از این برنامه علاوه بر ویرایش و رتوش‌ عکس، می‌توانید هزاران نوع محصولات آرایشی از برندهای مختلف را به‌صورت مجازی روی خودتان امتحان کنید و قبل از رفتن به آرایشگاه، ببینید کدام مدل و رنگ به موهای شما می‌آید. همچنین از طریق پخش زنده واقعیت افزوده، می‌توانید آرایش‌ کردن را یاد بگیرید. برنامه ModiFace نیز نمونه‌ای دیگر از نرم‌افزارهای آرایشگر مجازی است.

دانلود YouCam makeup: گوگل پلی، اپ استور

9. اپلیکیشن SketchAR

با این اپلیکیشن، هنرمند درونتان را کشف کنید. SketchAR به کاربران کمک می‌کند تا از طریق واقعیت افزوده بتوانند بهتر و حرفه‌ای‌تر نقاشی بکشند، از پتانسیل هنری خود بهره ببرند و حتی اضطرابشان را کاهش دهند. با ترکیب AR و هوش مصنوعی، این برنامه فوق‌العاده عمل می‌کند؛ SketchAR را روی گوشی باز کنید و خطوط راهنمای نقاشی را روی کاغذ خواهید دید. حالا فقط لازم است که از روی آن شروع به کشیدن کنید. می‌توانید این تصاویر را به NFT نیز تبدیل کرده و از هنر خود درآمد داشته باشید. هنرمندان حرفه‌ای نیز از SketchAR برای انداختن طرح‌هایشان روی سطوح بزرگ‌تری مانند دیوار استفاده می‌کنند. دروس آموزشی و مسابقه از دیگر ویژگی‌های این برنامه است.

دانلود SketchAR: گوگل پلی، اپ استور

10. اپلیکیشن GIPHY World

همان‌طور که از نام آن پیداست، Giphy World جهان اطراف شما را پر از استیکر و گیف‌های سه‌بعدی می‌کند. با استفاده از این اپلیکیشن، از طریق واقعیت افزوده با دیگران ارتباط برقرار کنید و از بین هزاران گیف موجود در اپ، یکی را انتخاب و آن را وارد محیط کنید. از طریق قابلیت Share نیز می‌توانید هنرتان را با دیگران به اشتراک بگذارید.

دانلود GIPHY World: اپ استور

هر سال شاهد گسترش اپلیکیشن‌های AR هستیم؛ طبق پیش‌بینی‌ها این پیشرفت ادامه خواهد داشت و باید منتظر کاربردهای متنوع‌تری نیز باشیم. شرکت دانش‌بنیان وستا، اولین شرکت طراحی و پیاده‌سازی نرم‌افزارهای مبتنی بر تکنولوژی واقعیت افزوده در ایران است و می‌توانید نمونه‌ کار، خدمات ارائه شده و روش سفارش ساخت برنامه در این حوزه را از صفحه «واقعیت افزوده وستا» مشاهده کنید. هم‌اکنون می‌توانید برای راهنمایی و دریافت مشاوره رایگان با شماره 09120455485 تماس بگیرید.

نویسنده : محتواساز تاریخ انتشار : چهار شنبه ۱۵ شهریور ۱۴۰۲
   همه مقالات   
 
 
 

درباره وستا


شرکت دانش بنیان وستا از سال 1390 فعالیت خود را در قالب یک تیم فنی با همکاری عده‌ای از جوانان خلاق و مصمم شروع کرد، جوانانی که به دنبال فردایی روشن روی خط تکنولوژی آنچه آموخته بودند را تبدیل به کدهای برنامه نویسی سایت یا اپلیکیشن می‌کردند. به منظور حضور در رقابت‌های بزرگتر تصمیم بر آن داشتیم که بعنوان یک شرکت فعالیت وسیع‌تری دنبال کنیم و این شد که شرکت وستا سیستم در قالب یک مجموعه فنی و مهندسی شکل گرفت و باعث شد حضور ما در جامعه فناوری ایران پر رنگ‌تر شود، با پیشرفت تکنولوژی و دسترسی بیشتر به اینترنت وستا توانست با ارائه تکنولوژی‌ها و فناوری‌های به‌روز بعنوان یک شرکت دانش‌بنیان شناخته شود و خود را در لیست برترین شرکت‌های ایران قرار دهد. ما در خانواده‌ی بزرگ وستا متشکل از چندین تیم از لاین‌های خدماتی برای تحقق رویاهایمان تلاش می‌کنیم و در کنار یکدیگر از تماشای آنچه روزی تصور کرده بودیم و حالا به آن تجسم بخشیده‌ایم لذت می‌بریم. اکنون آماده‌ایم تا با ارائه دانش و تخصص خود بر پایه تکنولوژی‌های مدرن به مشتریان و کارفرمایان عزیز خدمت‌رسانی کنیم.

از وستا بیشتر بدانید

نمادها و مجوزهای وستا


  • اینستاگرام وستا
  • لینکدین وستا
  • توئیتر وستا
  • فیسبوک وستا
  • آپارات وستا


Hello[at]Vestateam.net

تمام حقوق این سامانه برای شرکت وستا رهاورد طاها محفوظ بوده و هر گونه کپی برداری پیگرد قانونی دارد © 2011-