6 مزیت و نحوه ثبت تبلیغات در گوگل

 
 




مقالات وستا

6 مزیت و نحوه ثبت تبلیغات در گوگل

امروزه براي هر محصول و يا موضوعي تعداد بسيار زيادي وب‌سایت وجود دارد در نتيجه براي قرارگرفتن در نتايج نخست موتورهاي جستجو لازم است اقداماتي انجام گیرد. يكي از اين اقداماتي كه باعث دیده‌شدن بيشتر وب‌سایت شما در فضاي مجازي خواهد شد، ثبت تبليغات در گوگل است.

تبلیغات در گوگل

6 مزيت تبليغات در گوگل

شايد برخي مديران وب‌سایت‌ها با تبليغاتي كه مي‌توان براي وب‌سایت در محيط گوگل انجام داد آشنايي لازم را نداشته باشند و تنها كاركردن بر روي سئو سايت را براي ارتقاي آن كافي بدانند. امّا واقعيت اين است كه انجام تبليغات در گوگل فوايد بسياري در رشد وب‌سایت شما خواهد داشت و به کسب‌وکارتان رونق مي‌بخشد. انجام تبليغات در گوگل باعث مي‌‌شود شما با سرعت بيشتري به موفقيت دست پيدا كنيد و نياز به‌صرف زمان طولاني براي دیده‌شدن در نتايج جستجوي گوگل نداشته‌ باشید.  

مزاياي استفاده از تبليغات گوگل بسيار زياد بوده و بدون هيچ‌گونه مبالغه‌اي بهترين تبليغاتي است كه شما مي‌توانيد براي کسب‌وکارتان در فضاي مجازي داشته باشید. در ادامه به ذكر برخي از مزيت‌هاي تبليغ در گوگل مي‌پردازيم:

انجام تبليغات در زمان دلخواه

يكي از مزيت‌هاي تبليغات در گوگل اين است كه شما مي‌توانيد تعیین‌کننده زمان نمايش تبليغات خود باشيد، همچنين هروقت كه تمايل داشتيد تبليغات خود را فعال و هر زمان كه خواستيد آن را غیرفعال نماييد.

 

 

انجام تبليغات در گوگل متناسب با بودجه شما

از ديگر مزيت‌هاي انجام اين روش تبليغاتي، قابليت انطباق آن با بودجه تبليغاتي شما است. در واقع در اين سبك تبليغاتي شما قادر هستيد تا سقف هزينه تبليغ را به‌صورت هفتگي و حتي روزانه تعيين كنيد. اين امر باعث خواهد شد بيشتر از مبلغي كه تصميم به صرف‌كردن در جهت تبليغات در گوگل داريد هزينه‌ بیشتری را متقبل نشويد.

 بررسي آمار بازديدكنندگان

اين قابليت كه شما بتوانيد به وضعيت بازديدكنندگان خود از لحاظ مختلف مانند؛ سن و رفتار كاربران دسترسي داشته باشد از اهميت فوق‌العاده‌ای برخوردار است. تبليغات در گوگل، اين امكان را به شما خواهد داد تا بر اساس علاقه‌مندي و رفتار مخاطب خود هدف‌گذاري و برنامه‌ريزي نماييد. همچنين در اين روش شما باتوجه‌به كلمات و عباراتي كه توسط كاربران جستجو مي‌شود، مي‌توانيد كلمات كليدي مناسبي را براي نگارش مطالب سايت خود انتخاب نماييد.

با تبليغ در فضاي گوگل برخلاف تبليغات ديگر شما به‌راحتی قابليت اندازه‌گيري مداوم را داريد. به‌صورت لحظه‌اي قادر هستيد مشاهده كنيد، چند نفر از طريق تبليغات به سايت شما وارد مي‌شوند. علاوه‌برآن گزارش ماهيانه‌اي در اختيار شما قرار مي‌گيرد كه نشان‌دهنده‌ی ساعت و تاريخ بيشترين بازدیدهای شماست.

هدفمند بودن تبليغات در گوگل

هدفمندي گوگل ادز به اين معني است كه اين امكان وجود دارد كه تبليغات شما در فضاي گوگل، تنها براي افرادي به نمايش درآيد كه به دنبال اين اطلاعات هستند. تصور كنيد شما تصميم به فروش يك محصول مانند كيف زنانه را داريد اگر از تبليغات در گوگل ادز استفاده كنيد تنها زماني از شما هزينه تبليغات دريافت مي‌شود كه كاربري دقيقاً كلمه خريد كيف زنانه را در گوگل سرچ كند و تبليغات مربوط به شما را ببيند. اين ويژگي بسيار مناسب بوده و اگر يك کسب‌وکار تخصصي و حرفه‌اي داشته باشید، شما را به‌آسانی رشد خواهد داد.

سرمایه‌گذاری هدفمند و افزايش فروش لحظه‌اي

انجام تبليغات به‌وسیله گوگل بسيار با صرفه است چون شما نياز نيست كه براي نمايش تبليغتان هزينه‌اي پرداخت كنيد و تنها زماني هزينه تبليغات از شما دريافت مي‌شود كه كاربر بر روي تبليغ شما كليك كند.

تبليغات در گوگل، نياز به انتظار طولاني ندارد و ديده‌شدن و خريد از سايت شما در همان لحظات اوليه به نمايش درآمدن تبليغ به‌سرعت افزايش پيدا خواهد کرد.

گوگل ads

كسب درآمد بيشتر با تبليغات گوگل ادز

انجام تبليغات صحيح و با روش استاندارد در گوگل باعث افزايش درآمد شما خواهد شد و کسب‌وکارتان را به‌صورت فوري بهبود خواهد بخشيد.

با وجود تمام مزاياي ذكرشده، زماني كه تصميم به انجام تبليغات در گوگل گرفتيد، حتماً به اين نکته توجه داشته‌اید كه اين كار نياز به تخصص و مهارت لازم دارد. بنابراين ضروري است كه اصول اين مقوله را به‌صورت كامل بياموزيد و يا انجام اين پروسه را به يك تيم متخصص بسپاريد تا بهترين نتيجه را با كمترين هزينه به دست آوريد. دراین‌رابطه تيم تخصصي وستا در خدمت شماست تا آموزش‌هاي لازم را با شما به اشتراك بگذارد. همچنين درصورتی‌که تصميم به واگذاري مديريت تبليغات خود در گوگل را به افراد كاربلد و باتجربه داريد متخصصين وستا دلسوزانه شما را همراهي خواند كرد.

آموزش مرحله‌به‌مرحله تبليغات در گوگل

باتوجه‌به اهميت و ضرورت تبليغات در گوگل، اكنون به اين مسئله خواهیم پرداخت كه چگونه مي‌توانيم براي پيشرفت وب‌سایت خود در فضاي گوگل تبليغات انجام دهيم.

مراحل تبليغات گوگل

براي انجام تبليغات گوگل لازم است چند مرحله به ترتيب زير انجام شود:

مرحله اول؛ انتخاب كلمات كليدي

اولين قدم در ثبت تبليغات گوگل، انتخاب كلمات كليدي مناسب باتوجه‌به محتوا و هدف وب‌سایتتان است. دراین‌رابطه شما بايد به پيش‌بيني عباراتي كه مشتريان شما ممكن است در گوگل سرچ كنند بپردازيد.

مرحله دوم؛ ورود به ابزار Traffic Estimator

دومين مرحله تبليغات در گوگل استفاده از Traffic Estimator است. كاربرد اين ابزار بهينه‌سازي بودجه و ايجاد CPC مناسب است. زماني كه وارد اين ابزار شديد، كلمه كليدي موردنظر خود را وارد كرده و بر روي گزينه Get Estimates كليك كنيد.

ابزار Traffic Estimator اين امكان را براي شما فراهم مي‌كند كه بودجه بهينه را براي تعداد بازديد و كليكي كه بر روي تبليغات شما می‌شود را تعيين نماييد. CPC خود را در اين فضا بر روي ماكزيمم هزينه تبلیغاتی موردنظر قرار دهيد.

تبلیغات گوگل

در Traffic Estimator، چه مواردي قابل‌مشاهده و ارزيابي است؟

·      تخمين تعداد كليك‌ها براي قيمت‌هاي مختلف تبليغات

·      برآورد احتمالي تعداد كليك و بازديد در دوره روزانه باتوجه‌به ماكسيمم تعيين‌شده

·      مشاهده موقعيت میانگین تبليغ (Avg. Pos.)؛ اين گزينه اطلاعاتي دررابطه‌با موقعيت شما در صفحه نتايج گوگل را خواهد داد. براي افزايش اين مورد بايد ماكزيمم در نظر گرفته براي تبليغات خود را افزايش دهيد.

·      نرخ کلیک؛ نشان‌دهنده درصدي از افراد است كه تبلیغات شما را در گوگل مشاهده كرده‌اند.

مرحله سوم؛ ايجاد كمپين در گوگل

مرحله سوم تبليغات در گوگل به ايجاد كمپين است. در ادامه توضيحاتي دراین‌رابطه خدمت شما ارائه خواهیم کرد.

كمپين در گوگل به چه معناست؟

منظور از كمپين گروه‌هاي تبليغاتي است كه از يك سري کلیدواژه كه در حول يك موضوع خاص قراردادند، تشكيل شده‌اند. شما قادر خواهيد بود کمپین‌های مختلفي را باتوجه‌به موضوع موردنظر خود ايجاد نماييد.

نحوه‌ي ايجاد كمپين در گوگل

براي ايجاد كمپين موردنظر خود لازم است مراحل زير را به ترتيب انجام دهيد:

برای شروع می‌توانید«نمونه‌هایی از بهترین کمپین‌های دیجیتال در سال‌های گذشته» را از دست ندهید.

§      وارد گوگل ادز شده و گزينه Create your first campaign را انتخاب كنيد.

§      نوع كمپين موردنظر خود را انتخاب نماييد. در اين مرحله شما قادر به انتخاب موارد زير خواهيد بود:

كمپين سرچ ((SEARCH

با انتخاب اين نوع از كمپين در هنگام انجام تبليغات در گوگل، تبليغات شما در نتايج جستجوي گوگل كاربران به نمايش در خواهد آمد.

کمپین نمایشی ((display

 با انتخاب اين نوع كمپين تبليغات شما در سایت‌های همکار تبلیغاتی گوگل به نمايش در خواهد آمد. اين نمايش تبليغات به‌صورت يك بنر خواهد بود.

 

کمپین ویدئو (video)

با استفاده از اين كمپين، تبليغات شما در فضاهايي از گوگل كه به‌صورت اختصاصي در حوزه‌ي فيلم كار مي‌كنند مانند يوتيوب به نمايش درخواهد آمد.

كمپین اپلیکیشن (App)

اين روش مختص برنامه‌هاي موبايلي است. استفاده از آن در هنگام تبليغات در گوگل باعث ديده‌شدن بيشتر فعاليت‌هاي وب‌سایت‌های تخصصي كه در زمينه برنامه‌هاي موبايلي فعاليت دارند، خواهد شد.

كمپين فروشگاهي (shopping)

اين كمپين قابليت‌هاي ويژه‌اي در فروش اجناس مختلف به شما مي‌بخشد. متأسفانه استفاده از آن در كشور ايران به دليل تحريم‌هاي موجود امكان‌پذير نيست.

مرحله چهارم: ساخت گروه‌های تبلیغاتی و نوشتن متن

پس از اينكه كمپين موردنظر خود را انتخاب كرديد، نوبت ساخت گروه‌هاي تبليغاتي است. در مرحله بعد متن تبليغاتي خود را كه مي‌تواند شامل تبلیغ متنی، تبلیغ تصویری و تبلیغ ويژه تلفن همراه باشد را تنظيم نماييد.

ads

تبلیغ متنی

در هنگام استفاده از تبليغ متني جهت درج تبلیغات در گوگل اين نكته را در نظر بگيريد كه متن شما بايد داراي دو قسمت عنوان و بدنه اصلي باشد. کاراکترهای مجاز براي عنوان دو قسمت 30 کاراکتری و توضيحات 80 کاراکتر خواهد بود.

زمان انتظار براي شروع تبليغات در گوگل

پس از انجام مراحل ذكرشده و پرداخت هزينه تبليغات، تنها 3 الي 5 ساعت زمان لازم است تا گوگل شروع به نمايش تبليغات شما نمايد. آيدي و پسورد شما جهت ورود به كنترل پنل براي مديريت تبليغات خود را از طريق ايميل دريافت خواهيد كرد.

 تبليغات در گوگل و دامنه .ir

ممكن است اين سؤال در ذهن شما به وجود آمده باشد كه آيا وب‌سایت‌های داراي دامنه .ir مي‌توانند از تبليغات گوگل ادز استفاده كنند؟ پاسخ به اين سؤال منفي است. در حال حاضر امكان استفاده از اين تبليغات براي دامنه .ir به دليل تحريم‌هاي موجود امكان‌پذير نيست.

در اين مقاله سعي شد شما را با انجام تبليغات در گوگل آشنا كرده و مزيت‌هاي آن را ذکر کنیم. علاوه‌برآن چگونگي سفارش تبليغات در گوگل را به‌صورت مرحله‌به‌مرحله خدمت شما شرح داديم. اميدواریم خواندن اين مطلب، دريچه جديدي در حيطه تبليغ وب‌سایت، پیش روی شما گشوده باشد. همچنین برای مشاوره می‌توانید باما تماس بگیرید.

نویسنده : محتواساز تاریخ انتشار : دو شنبه ۳۰ خرداد ۱۴۰۱
   همه مقالات   
 
 
 

درباره وستا


شرکت دانش بنیان وستا از سال 1390 فعالیت خود را در قالب یک تیم فنی با همکاری عده‌ای از جوانان خلاق و مصمم شروع کرد، جوانانی که به دنبال فردایی روشن روی خط تکنولوژی آنچه آموخته بودند را تبدیل به کدهای برنامه نویسی سایت یا اپلیکیشن می‌کردند. به منظور حضور در رقابت‌های بزرگتر تصمیم بر آن داشتیم که بعنوان یک شرکت فعالیت وسیع‌تری دنبال کنیم و این شد که شرکت وستا سیستم در قالب یک مجموعه فنی و مهندسی شکل گرفت و باعث شد حضور ما در جامعه فناوری ایران پر رنگ‌تر شود، با پیشرفت تکنولوژی و دسترسی بیشتر به اینترنت وستا توانست با ارائه تکنولوژی‌ها و فناوری‌های به‌روز بعنوان یک شرکت دانش‌بنیان شناخته شود و خود را در لیست برترین شرکت‌های ایران قرار دهد. ما در خانواده‌ی بزرگ وستا متشکل از چندین تیم از لاین‌های خدماتی برای تحقق رویاهایمان تلاش می‌کنیم و در کنار یکدیگر از تماشای آنچه روزی تصور کرده بودیم و حالا به آن تجسم بخشیده‌ایم لذت می‌بریم. اکنون آماده‌ایم تا با ارائه دانش و تخصص خود بر پایه تکنولوژی‌های مدرن به مشتریان و کارفرمایان عزیز خدمت‌رسانی کنیم.

از وستا بیشتر بدانید

نمادها و مجوزهای وستا


  • اینستاگرام وستا
  • لینکدین وستا
  • توئیتر وستا
  • فیسبوک وستا
  • آپارات وستا


Hello[at]Vestateam.net

تمام حقوق این سامانه برای شرکت وستا رهاورد طاها محفوظ بوده و هر گونه کپی برداری پیگرد قانونی دارد © 2011-