سئو اینستاگرام چیست؟ 15 تکنیک فوق‌العاده برای افزایش فالوور!

 
 




مقالات وستا

سئو اینستاگرام چیست؟ 15 تکنیک فوق‌العاده برای افزایش فالوور!

سئو اینستاگرام چیزی است که این روزها به آن نیاز دارید و باید اطلاعات کافی در مورد آن بدست بیاورید. احتمالا به خوبی با پلتفرم اینستاگرام و فضای آن آشنا هستید، اما دنیای این اپلیکیشن جهانی بسیار گسترده بوده و جزئیات فراوانی دارد.

 چنانچه قصد فعالیت تخصصی در این پلتفرم را داشته باشید، باید با این جزئیات و همچنین سئو اینستاگرام بیشتر آشنا شوید. مهم نیست که در اینستاگرام قصد راه‌اندازی کسب‌وکار خود را دارید یا یک بلاگر هستید، در هر صورت باید با نحوه سئوی آشنا شوید تا بتوانید صفحه خود را به مخاطبین مورد نظر خود نشان داده و در دسترس آن‌ها قرار گیرید.

برای اطلاعات بیشتر درباره‌‍ی اینستاگرام می‌توانید مقاله‌ی "اهمیت تولید محتوا در اینستاگرام برای کسب و کارهای کوچک" نوشته شده در بلاگ وستا را مطالعه کنید.

سئو اینستاگرام

آشنایی بیشتر با سئو اینستاگرام

در یک جمله سئو اینستاگرام به معنای بهینه‌سازی محتوای اینستاگرام شما برای پیدا شدن در نتایج جستجو است. زمانی که کاربری کلمه‌ کلیدی یا هشتگی را سرچ می‌کند، صفحه یا حساب کاربری شما باید در بالای لیست جستجو وجود داشته باشد تا افراد بیشتری از آن بازدید کنند. در واقع سئو اینستاگرام مشابه سئو یک وب‌سایت در موتورهای جست‌وجو بوده و هرچه بهتر انجام شود، ترافیک بیشتری می‌تواند برای شما به همراه داشته باشد.

می‌توانید برای آشنایی بیشتر در حوزه‌ی سئو، مقاله‌ی "سئو چیست و چه اهمیتی دارد؟" را بخوانید.

فاکتورهای رتبه‌بندی سئو اینستاگرام

به طور کلی سئو مجموعه‌ای از علم و هنر است. برای سئو اینستاگرام هیچ فرمول دقیقی وجود ندارد که حساب کاربری شما را به نتایج بالای جستجو برساند. خوشبختانه در اینستاگرام برای رساندن صفحه شما به رتبه‌های بالا، روش‌های متنوعی دارد. اما با این وجود برای هموار کردن مسیر رشد یک پیج در اینستاگرام، نکات قابل توجهی وجود دارد که رعایت آن‌ها بازدهی صفحه شما را چند برابر می‌کند.

اهمیت جستجوی متن در سئو اینستاگرام

آنچه که کاربر در نوار جستجو تایپ می‌کند، مهم‌ترین سیگنال برای سئو اینستاگرام بوده و این پلتفرم با توجه به این متن تایپ شده به دنبال نام‌های کاربری، کپشن‌ها، هشتگ و مکان‌های مرتبط می‌گردد. برای سئو اینستاگرام خود در ابتدا باید بدانید که افراد و مخاطبان بالقوه شما چه عباراتی را جستجو می‌کنند تا به محتوای مورد نظر شما دسترسی داشته باشند.

فعالیت کاربر و سئو اینستاگرام

یکی دیگر از مواردی که نتایج جستجو را برای یک کاربر رتبه‌بندی می‌کند، شامل هشتگ‌ها و حساب‌هایی است که در گذشته کاربر آن‌ها را مشاهده کرده یا با آن‌ها در تعامل بوده است. در واقع اکانت و هشتگ‌هایی پرتعامل با کاربر، رتبه بالاتری در نتایج جستجو آن دارد. بنابراین برای سئو اینستاگرام خود و دیده شدن باید هشتگ‌ها و حساب‌هایی که مخاطبان هدف شما از آن‌ها استفاده می‌کنند را پیدا کرده و با آن‌ها در تعامل باشید.

سیگنال‌های محبوب

الگورتیم‌های سئو اینستاگرام محتواهایی محبوب و پربازدید را در نتایج جستجو، بالاتر نمایش می‌دهند. در واقع این پلتفرم با استفاده از سیگنال‌هایی مانند تعداد لایک‌ها، مشاهده ( view )، اشتراک‌گذاری‌ها و فالوورهای یک حساب، هشتگ یا مکان و... میزان محبوبیت آن را مشخص کرده و بر این اساس، آن‌ها را در نتایج رتبه‌بندی می‌کند.

بنابراین برای سئو اینستاگرام خود باید در زمان مناسب اقدام به پست گذاری کنید تا بتوانید تعامل خوبی را به دست بیاورید. تعامل اولیه نشان‌دهنده محبوبیت محتوای شما بوده و می‌تواند رتبه‌بندی شما را بهبود بخشد.

15 تکنیک فوق‌العاده برای افزایش فالوور

حال که با مفهوم سئو اینستاگرام بیشتر آشنا شدیم و تا حدودی می‌دانیم که چه نکاتی برای این کار از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است، می‌توانیم به تکنیک‌های جذاب و تاثیرگذار برای افزایش فالور در این پلتفرم بپردازیم.

1- به طور مداوم پست بگذارید

برای سئو اینستاگرام و جذب فالوور و همچنین افزایش نرخ تعامل باید فعال باشید. اما تا چه حد فعال؟! طبق مطالعات انجام شده بهترین میزان فعالیت بین 1 تا 2 پست ثابت به طور روزانه است. بدین ترتیب صفحه شما به روز و همچنین در تعامل با مخاطبین باقی می‌ماند و همچنین فرصت‌های بسیاری برای جذب فالوور بوسیله‌ی محتواهای خود دارید.

البته فراموش نکنید که برای بهبود سئو اینستاگرام، باید برای انتشار پست‌های خود زمان بندی مناسبی داشته باشید. برای این موضوع، باید به ساعت‌ فعالیت دنبال کنندگان خود توجه کنید.

2- به جای نصیحت، داستان بگویید

اینستاگرام مملو از پست‌ها و پیام‌های برندهای مختلف است که نوع فعالیت اینستاگرام را در نظر نمی‌گیرند. افرادی که در این شبکه اجتماعی حضور دارند، بیشتر به دنبال محتوای سرگرم کننده هستند؛ درنتیجه نباید تنها از تبلیغات و بازاریابی استفاده کرده و با به کارگیری تصاویر، ویدئو و متن‌های جذاب، توجه مخاطبین را جلب کنید.

بهترین راه برای سئو اینستاگرام و افزایش نرخ تعامل این است که از طریق کپشن‌ها، ویدئوها، استوری‌ها و به طور کلی محتواهای جذاب و سرگرم کننده، داستان‌های کوتاه را ارائه داده و با کاربران به اشتراک بگذارید.

3- یک حساب کاربری قوی بسازید

 برای اینکه فالوورهای بسیاری جذب کنید، علاوه بر سئو اینستاگرام باید حرفی برای گفتن نیز داشته باشید. یک رویکرد و روند نامنظم و تصادفی، شما را به اهداف و نتایجی که انتظار دارید، نخواهد رساند. روی بخش‌های اصلی حساب خود مانند بایو ( Bio ) به خوبی تمرکز کرده و از هشتگ‌ها به درستی و به اندازه استفاده کنید. با فالوورهای خود به طور منظم تعامل داشته و نظر مثبت آن‌ها را جلب کنید.

4- به طراحی پست‌ها دقت کنید

اینستاگرام یک پلتفرم بصری است که به محتواهایی که به زیبایی طراحی شده باشند، امتیاز می‌دهد. برای سئو اینستاگرام نیز این نکته را باید در نظر داشته و آن را رعایت کنید تا در نتایج جستجو رتبه بالاتری داشته باشید.

5- هشتگ‌های درست را انتخاب کنید

استفاده‌ی درست از هشتگ‌ها در سئو اینستاگرام تاثیر زیادی داشته و می‌تواند باعث افزایش بازدید یک صفحه شود. هشتگ‌های بسیار عمومی رقابت را برای شما سخت‌تر می‌کند. بنابراین بهتر است از ترکیب هشتگ‌های پرطرفدار و خاص و مرتبط با برند و محتواهای خود استفاده کنید. برای دریافت بهترین نتیجه، در مورد هشتگ‌ها به خوبی تحقیق کرده و زمان کافی را برای آن صرف کنید.

6- ویدئوها را فراموش نکنید

در سئو اینستاگرام، تاثیر و ارزش یک محتوای ویدیویی چندین برابر تصاویر است. از ویدئوها در استوری‌ها و همچنین پست‌های خود به اندازه کافی و به درستی استفاده کنید؛ چرا که کارایی و محبوبیت حساب کاربری شما بسیار بالا می‌برد. البته فراموش نکنید که ویدئوها باید هدف خاصی داشته و محتوای ارزشمندی برای کاربران به همراه داشته باشند.

استفاده از ویدیو موثر در سئو اینستاگرام

7- از زیرنویس استفاده کنید

طبق اظهارات اینستاگرام 60 درصد از استوری‌ها با صدا مشاهده می‌شوند. این بدان معنا است که 40 درصد آن بی‌صدا مورد بازدید قرار می‌گیرند. بنابراین تعداد بسیاری از کاربران ترجیح می‌دهند که هنگام مشاهده پست‌های اینستاگرامی صدا را فعال نکرده و آن‌ها را در سکوت مشاهده کنند. اینجاست که اهمیت زیرنویس‌ها به خوبی مشخص می‌شود. برای افزایش فالوور و همچنین بازدید از ویدیوهای خود بهتر است که از زیرنویس برای آن‌ها استفاده کنید تا تمامی کاربران بتوانند بهترین استفاده را از محتوای شما داشته باشند.

 

8- از ترافیک اینستاگرام برای افزایش بازدید سایت استفاده کنید

ترافیک اینستاگرام به افزایش بازدید از وب‌سایت شما نیز کمک کند. لینک سایت خود را می‌توانید در بایو اکانت خود قرار دهید تا کاربران بتوانند به راحتی به آن دسترسی داشته باشند. البته توجه داشته باشید که بازدید از بایو صفحه، به سئو اینستاگرام شما نیز کمک بزرگی می‌کند. در واقع این کار یک تیر و دو نشان برای شما به شمار می‌آید.

9- از سئو برای برنده شدن استفاده کنید

اینستاگرام و سئو ممکن است همکاران مشخصی به نظر نرسند، اما ایجاد یک استراتژی سئو برای حساب اینستاگرام شما حیاتی بوده و رقابت را برایتان آسان‌تر می‌کند. سئو اینستاگرام به شما در جذب فالوور بیشتر کمک می‌کند.

10- با اینفلوئنسرها همکاری کنید

یکی از موثرترین راه‌هایی که برای افزایش دنبال کنندگان خود می‌توانید استفاده کنید، همکاری با اینفلوئنسرها است. البته انتخاب یک اینفلوئنسر مناسب چالش‌های مختص خود را می‌تواند به همراه داشته باشد، بنابراین در  قدم اول باید تعریف درست اینفلوئنسر را به خوبی درک کرده و یک استراتژی درست برای استفاده از آن‌ها طراحی کنید.

مقاله‌ی پیشنهادی برای مطالعه: نکاتی که در اینفلوئنسر مارکتینگ باید رعایت کنید!

11- مسابقه اینستاگرامی برگزار کنید

برای جذب فالوور و همچنین سئو اینستاگرام می‌توانید یک مسابقه برگزار کنید. مسابقات یک ابزار تعامل قدرتمند هستند و نسبت به پست‌های معمولی تعامل بیشتری را ایجاد می‌کنند. پست‌هایی که به صورت مسابقه هستند، بازخوردهای بیشتر و همچنین اشتراک‌گذاری فراوانی را برای حساب کاربری شما به همراه دارند.

12- از استوری اینستاگرام غافل نشوید

استوری‌های این پلتفرم با 500 میلیون کاربر در روز، به بهترین و محبوب‌ترین قابلیت آن تبدیل شده است. حتی گفته می‌شود که استوری‌ در حال تبدیل شدن به ویژگی اصلی این پلتفرم است. بنابراین برای سئو اینستاگرام و بهتر دیده شدن باید از استوری‌ها به خوبی استفاده کنید.

13- به استوری خود لینک اضافه کنید

اضافه کردن لینک به استوری حساب کاربری مراحل و شرایط منحصربه‌فردی دارد، اما استفاده از آن برای بهتر دیده شدن و بالا بردن ترافیک بسیار موثر است.

برای آشنایی از نحوه‌ی لینگ گذاری در استوری اینستاگرام، مقاله‌ی "چگونه به استوری اینستاگرام لینک اضافه کنیم؟" را بخوانید.

اضافه کردن لینک به استوری اینستاگرام

14- از ایموجی‌ها استفاده کنید

علاوه بر سئو اینستاگرام برای جذب فالوور بیشتر نیز باید از ایموجی‌ها به طور موثر استفاده کنید. ایموجی‌ها به شما کمک می‌کنند تا شخصیت خود را نیز وارد محتوا کرده و آن را سرگرم کننده‌تر کنید.

15- تبلیغات را به یاد داشته باشید

حساب کاربری اینستاگرام خود را در دیگر پلتفرم‌ها تبلیغ کنید و آن را به اشتراک بگذارید تا کاربران بیشتری را به صفحه اینستاگرامی خود جذب کنید.

نکات تکمیلی برای سئو اینستاگرام

در آخر به یاد داشته باشید که برای داشتن یک حساب کاربری فعال و هدفمند باید شکیبایی بالایی داشته و به صورت تخصصی عمل کنید. چنانچه برای سئو اینستاگرام به اطلاعات بیشتری نیاز دارید، کافی است کلیک کنید.

 

مقالات پیشنهادی برای مطالعه‌ی بیشتر:

·         چطور یک کپشن اینستاگرام بنویسیم؟

·         بیو اینستاگرام را جذاب بنویسید!

·         چطور پروفایل جذاب واسه پیج اینستاگرام داشته باشم تا تبلیغات اینستاگرامم بترکونه؟

 

نویسنده : محتواساز | mohtavasaz تاریخ انتشار : یک شنبه ۲۹ خرداد ۱۴۰۱
   همه مقالات   
 
 
 

درباره وستا


شرکت دانش بنیان وستا از سال 1390 فعالیت خود را در قالب یک تیم فنی با همکاری عده‌ای از جوانان خلاق و مصمم شروع کرد، جوانانی که به دنبال فردایی روشن روی خط تکنولوژی آنچه آموخته بودند را تبدیل به کدهای برنامه نویسی سایت یا اپلیکیشن می‌کردند. به منظور حضور در رقابت‌های بزرگتر تصمیم بر آن داشتیم که بعنوان یک شرکت فعالیت وسیع‌تری دنبال کنیم و این شد که شرکت وستا سیستم در قالب یک مجموعه فنی و مهندسی شکل گرفت و باعث شد حضور ما در جامعه فناوری ایران پر رنگ‌تر شود، با پیشرفت تکنولوژی و دسترسی بیشتر به اینترنت وستا توانست با ارائه تکنولوژی‌ها و فناوری‌های به‌روز بعنوان یک شرکت دانش‌بنیان شناخته شود و خود را در لیست برترین شرکت‌های ایران قرار دهد. ما در خانواده‌ی بزرگ وستا متشکل از چندین تیم از لاین‌های خدماتی برای تحقق رویاهایمان تلاش می‌کنیم و در کنار یکدیگر از تماشای آنچه روزی تصور کرده بودیم و حالا به آن تجسم بخشیده‌ایم لذت می‌بریم. اکنون آماده‌ایم تا با ارائه دانش و تخصص خود بر پایه تکنولوژی‌های مدرن به مشتریان و کارفرمایان عزیز خدمت‌رسانی کنیم.

از وستا بیشتر بدانید

نمادها و مجوزهای وستا


  • اینستاگرام وستا
  • لینکدین وستا
  • توئیتر وستا
  • فیسبوک وستا
  • آپارات وستا


Hello[at]Vestateam.net

تمام حقوق این سامانه برای شرکت وستا رهاورد طاها محفوظ بوده و هر گونه کپی برداری پیگرد قانونی دارد © 2011-