در طراحی سایت فروشگاهی چه ایده‌هایی باید اجرا کنیم؟

 
 




مقالات وستا

در طراحی سایت فروشگاهی چه ایده‌هایی باید اجرا کنیم؟

سفارش طراحی وب‌سایت و راه اندازی یک فروشگاه اینترنتی موفق، نیازمند ایده‌های خلاقانه است که طراحان باید با پردازش ایده‌های ناب و پیاده‌سازی آن‌ها، سفارش طراحی وب‌سایت را با موفقیت به انجام برسانند.

اگر صاحب کسب و کاری هستید که به دنبال افزایش تعداد مشتریان بیشتر در فضای آنلاین هستید، با سفارش طراحی وب‌سایت به یک طراح خلاق و کاربلد، می‌توانید از رقبا پیشی بگیرید.

 

سفارش طراحی وب‌سایت

به منظور پذیرش سفارش طراحی وب‌سایت بهتر است طراحان علاوه بر داشتن منابع و وسایل مورد نیاز مانند لپ تاپ، نحوه ی شروع و مراحل انجام آن را نیز به خوبی آموزش دیده باشند.

برای مشاهده و مطالعه دیگر مقالات مربوط به طراحی وب‌سایت، می‌توانید از  اینجا وارد شوید.

اهمیت طراحی سایت فروشگاهی

امروزه، مشتریان زیادی نسبت به سال‌های گذشته، علاقه‌مند به خرید آنلاین هستند و از خریدهای حضوری اجتناب می‌کنند؛ به همین دلیل بسیاری از صاحبان کسب و کار تمایل دارند تا کسب‌وکار خود را از حالت سنتی به آنلاین تبدیل کنند و اینجاست که با سفارش طراحی وب‌سایت خلاقانه به طراحان، موفق به انجام این کار می‌شوند.

سپس با ایجاد یک ‌فروشگاه اینترنتی، می‌توانید به صورت شبانه روزی به یک بازار گسترده دست یابید و شبکه‌ای بزرگ از مشتریان را ایجاد کنید. به منظور انجام موفقیت آمیز سفارش طراحی وب‌سایت از ایده‌های زیر بهره بگیرید:

  • از چیدمان جذاب استفاده کنید

اگر بیشتر محصولات را لباس‌های زنانه و مردانه تشکیل می‌دهند، باید از یک شیوه‌ی چیدمان جذاب استفاده ‌کنید تا مشتری احساس سردرگمی نکند و کاربران بتوانند به‌راحتی محصول مورد نظر خود را پیدا کنند؛ برای مثال با طراحی یک مرد و یک زن در وسط صفحه، می‌توانید به مشتریان کمک کنید تا با کلیک بر روی لباس یا شلوار هر کدام، به محصولات مرتبط نیز دسترسی داشته باشند.

  •  از یک لایه‌بندی و منوی آسان استفاده کنید

استفاده درست از لایه‌ بندی‌های مشخص، منو و مسیر‌یابی آسان برای هر کاربر اهمیت بالایی دارد. با ایجاد یک مسیر مستقیم و آسان، می‌توانید مشتری را به خرید بیشتر ترغیب کنید. این کار اعتبار شما را به عنوان یک طراح وب‌سایت حرفه‌ای افزایش می‌دهد و باعث می‌شود تا صاحبان کسب و کار سفارش طراحی وب‌سایت خود را به شما واگذار کنند.

  • عکس‌های جذاب ولی کم حجم را به کار بگیرید

طراحی کاربر پسند، یک وب‌سایت ساده و معمولی را به یک وب‌سایت خاص و جذاب تبدیل می‌کند. برای افزایش بازید وب‌سایت، از محصولات عکس‌های باکیفیت بگیرید و توضیحات لازم برای هر محصول را درج ‌کنید.

همکاری با یک تیم عکاسی حرفه‌ای و افراد متخصص در زمینه‌ی گرافیک، شما را به یک طراح سایت چند منظوره تبدیل می‌کند که صاحبان کسب و کار را ترغیب به واگذاری سفارش طراحی وب‌سایت می‌کند.

طراحی کاربرپسند، زیرمجموعه‌ای از طراحی تجربه کاربری است؛ برای آشنایی بیشتر با این موضوع میتوانید مقالات مرتبط با آن را از اینجا بخوانید.

  • توضیحات محصول را به صورت جذاب ارائه دهید

از توضیحات ساده و روزمره استفاده کنید تا کاربر با محصولات بیشتر آشنا شود؛ لازم نیست از اشخاص حرفه‌ای در نگارش کمک بگیرید، فقط کافیست محتوایی تهیه کنید تا کاربر با آن احساس راحتی کند و همین کار باعث تبدیل او به یک مشتری وفادار می‌شود.

اضافه کردن توضیحات بیشتر اما ساده، باعث می‌شود سایت فروشگاهی جذاب و کاربردی ایجاد شده که صاحبان فروشگاه برای سفارش طراحی وب‌سایت به شما مراجعه کنند.

  • در کنار محصول اصلی، محصولات دیگر را نیز معرفی کنید

صفحه‌ی اصلی باید به قدری جذاب باشد که کاربر را ترغیب کند تا از آیکون‌های مختلف استفاده کند و چند دقیقه‌ای را به جستجو و بالا و پایین کردن وب‌سایت مشغول شود. طبق آمار، وجود  یک اسلایدر جذاب در طراحی صفحه‌ی اول، باعث می‌شود تا کاربر با دیگر محصولات نیز آشنا شده و برای ترغیب به بازدید از صفحات دیگر شود.

برای انجام این کار، می‌توانید در معرفی هر محصول، محصولات دیگر را نیز پیشنهاد دهید. افزودن هر عاملی را که منجر به افزایش تعداد خرید مشتریان شود، کمک می‌کند تا تعداد سفارش طراحی وب‌سایت سایت‌های فروشگاهی را افزایش دهید و رزومه‌ی پربارتری داشته باشید.

  • پشتیبانی آنلاین را به وب‌سایت اضافه کنید

در نظر گرفتن یک پشتیبانی آنلاین به منظور پاسخگویی به سوالات، برای هر کاربر بسیار ارزشمند است. همچنین استفاده از تخفیف‌ها و استفاده از یک پلن تخفیفاتی خوب، منجر به تشویق کاربران برای خریدهای بیشتر می‌شود. با در نظر گرفتن این آیتم‌ها، تعداد سفارش طراحی وب‌سایت را بیشتر کنید.

  • محصولات را در قالب ویدیو ارائه دهید

یکی از اتفاقات جذاب برای هر کاربری، دیدن محصول مورد علاقه خود به صورت ویدیو است که در آن توضیحات کاربردی به منظور افزایش اطلاعات مشتری و توضیح محصول داده شود، همچنین این کار منجر به اعتماد سازی کاربران و تبدیل آن‌ها به مشتری خواهد شد.

  • به مشتری حق انتخاب دهید

مانند زمانی که دوست دارید موقع انتخاب مبل روی آن بنشینید و میزان راحتی آن را تست کنید، باید به مشتری خود نیز حق انتخاب دهید. می‌توانید شرایطی را برای کاربر ایجاد کنید تا آزادانه بتواند چند محصول را با یکدیگر مقایسه کند و یا با ارائه ی گارانتی بازگشت وجه و یا تعیین مهلت تست، رضایت کاربر را جلب کنید.

این یک کار متفاوت بین سایت‌های بزرگ و معتبر است که در صورت با کیفیت بودن محصول، جوانب مثبت بسیار زیادی را برای طراح سایت و صاحب کسب و کار ایجاد می‌کند و همچنین سایر صاحبان کسب و کار را ترغیب می‌کند تا به طراح مورد نظر سفارش طراحی وب‌سایت خود را بدهند.

  • چندین روش پرداخت ایجاد کنید

طبق تحقیقات انجام شده، مشکلات به وجود آمده در نحوه پرداخت، مهم ترین عاملی است که کاربران را از خرید منصرف می‌کند. با در نظر گرفتن و قرار دادن چندین گزینه پرداخت، این مشکل را برای کاربران به حداقل برسانید و چندین درگاه پرداخت الکتریکی را برای آن‌ها فراهم کنید.

یکی دیگر از گزینه‌های پیش رو، استفاده از پرداخت آفلاین است که در آن افراد ترجیح می‌دهند هزینه محصول را به صورت نقدی درب منزل پرداخت کنند. درست است که این کار در مقایسه با روش آنلاین، پیچیدگی‌های بیشتری خواهد داشت اما باید سعی کنید رضایت تمام مشتریان را جلب کنید و به هر دو شیوه عمل کنید.

قابلیت پرداخت قسطی نیز امروزه به یکی از روش‌های افزایش فروش تبدیل شده که در آن با ارائه و ثبت اطلاعات کارت بانکی و چک معتبر، مشتریان می‌توانند محصول مورد نظر خود را تا سقف قیمت مشخصی، تهیه کنند و در زمان‌های مشخص شده به پرداخت اقساط خود بپردازند.

این روش برای فروش کالاهایی که قیمت‌های بالایی دارند، به کار برده می‌شود، اما باید قبل از آن اطلاعات خود را در زمینه‌های حقوقی افزایش دهید تا بتوانید اطلاعات جامعی از مشتری خود کسب کنید.

  • امنیت خرید مشتریان را افزایش دهید

امنیت، یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های تجارت الکترونیک هم برای صاحب کسب و کار و هم برای مصرف کنندگان است؛ چرا که امکان دارد وب‌سایت فروشگاه در خطر باشد و اطلاعات کارت بانکی مشتریان، به سرقت برود.

به همین جهت، شما باید با بالا بردن امنیت وب‌سایت این اطمینان را به مشتری بدهید که در صورت خرید دچار هیچ مشکلی نخواهد شد، برای مثال احراز هویت و استفاده از رمز‌های چند مرحله‌ای می‌تواند کمک کننده باشند. با افزودن اینماد به وب‌سایت نیز می‌توانید اطمینان کافی را برای مشتریان به وجود آورید.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره‌ی سایر مزایای مسئله‌ی امنیت، مقاله‌ی امنیت سایت را مطالعه کنید.

  • خدمات پس از فروش ارائه دهید

امروزه حفظ و نگهداری مشتریان به دلیل بیشتر شدن تنوع طلبی آن‌ها، صاحبان کسب و کار را با چالش‌های متعددی مواجه کرده است. با در نظر گرفتن یک برنامه مدیریت مشتریان و پاسخ به سوالات آن‌ها، در نظر گرفتن پشتیبانی و...، می‌توانید رضایت مشتریان خود را جلب کرده و آن‌ها را به طرفداران خود تبدیل کنید.

یکی از اقداماتی که می‌توان انجام داد، استفاده از نرم افزارهای مدیریت ارتباط با مشتری است. برای اطلاعات بیشتر، از اینجا وارد شده و مقاله‌ی " نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری یا CRM چیست؟ " را مطالعه کنید. 

با در نظر گرفتن طرح‌های تخفیفاتی و پشتیبانی، صاحبان کسب و کار بیشتر از هر زمان دیگر تمایل دارند تا به سفارش طراحی وب‌سایت فروشگاه خود اقدام کنند.

 بنابراین، هر طراح سایتی با در نظر گرفتن نکات و ایده‌های فوق و ترکیب کردن آن ها با خلاقیت خود، خواهد توانست به تعداد مورد نظر سفارش طراحی وب‌سایت را از صاحبان کسب و کار دریافت کند.

با رعایت نکات فوق، سفارش طراحی سایت به صورت کاملا حرفه ای و منحصر به فرد انجام می‌شود که مطابق با نیاز‌ها و خواسته‌های مشتری، صورت می‌گیرد.

مشاوره، اولین قدم قبل از سفارش طراحی سایت است که صاحبان فروشگاه‌ها بر اساس بودجه و تعداد محصولات خود، با کمک طراحان سایت حرفه‌ای بهترین تصمیمات می‌گیرند؛ در این مرحله باید زمان آماده شدن وب‌سایت و قابلیت‌هایی که قرار است در آن به کار برده شود، به طور کامل مشخص و برنامه ریزی دقیقی انجام شود.

اگر صاحب کسب و کاری هستید که تمایل دارید برای سفارش طراحی سایت خود اقدام کنید و فروش خود را افزایش دهید، می‌توانید برای دریافت مشاوره‌ی رایگان با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

نویسنده : وستا کانتنت تاریخ انتشار : شنبه ۲۵ دی ۱۴۰۰
   همه مقالات   
 
 
 

درباره وستا


شرکت دانش بنیان وستا از سال 1390 فعالیت خود را در قالب یک تیم فنی با همکاری عده‌ای از جوانان خلاق و مصمم شروع کرد، جوانانی که به دنبال فردایی روشن روی خط تکنولوژی آنچه آموخته بودند را تبدیل به کدهای برنامه نویسی سایت یا اپلیکیشن می‌کردند. به منظور حضور در رقابت‌های بزرگتر تصمیم بر آن داشتیم که بعنوان یک شرکت فعالیت وسیع‌تری دنبال کنیم و این شد که شرکت وستا سیستم در قالب یک مجموعه فنی و مهندسی شکل گرفت و باعث شد حضور ما در جامعه فناوری ایران پر رنگ‌تر شود، با پیشرفت تکنولوژی و دسترسی بیشتر به اینترنت وستا توانست با ارائه تکنولوژی‌ها و فناوری‌های به‌روز بعنوان یک شرکت دانش‌بنیان شناخته شود و خود را در لیست برترین شرکت‌های ایران قرار دهد. ما در خانواده‌ی بزرگ وستا متشکل از چندین تیم از لاین‌های خدماتی برای تحقق رویاهایمان تلاش می‌کنیم و در کنار یکدیگر از تماشای آنچه روزی تصور کرده بودیم و حالا به آن تجسم بخشیده‌ایم لذت می‌بریم. اکنون آماده‌ایم تا با ارائه دانش و تخصص خود بر پایه تکنولوژی‌های مدرن به مشتریان و کارفرمایان عزیز خدمت‌رسانی کنیم.

از وستا بیشتر بدانید

نمادها و مجوزهای وستا


  • اینستاگرام وستا
  • لینکدین وستا
  • توئیتر وستا
  • فیسبوک وستا
  • آپارات وستا


Hello[at]Vestateam.net

تمام حقوق این سامانه برای شرکت وستا رهاورد طاها محفوظ بوده و هر گونه کپی برداری پیگرد قانونی دارد © 2011-