بررسی مزایا و معایب ساخت اپلیکیشن اختصاصی هر کسب‌وکار

 
 




مقالات وستا

بررسی مزایا و معایب ساخت اپلیکیشن اختصاصی هر کسب‌وکار

امروزه بسیاری از صاحبان مشاغل اقدام به ساخت اپلیکیشن برای کسب‌وکار خود می‌کنند و از این طریق سعی می‌کنند تا بازار خود را گسترش داده و سهم بازار بیشتری را از ان خود کنند تا در نهایت سود بیشتری به دست آورند. در این مقاله به بررسی مزایا و معایبی که ساخت اپلیکیشن برای یک کسب‌وکار ایجاد می‌کند، می‌پردازیم.

در نظر داشته باشید برای مشاهده و مطالعه دیگر مقالات نوشته شده مرتبط با وب‌سایت و اپلیکیشن در بلاگ وستا، می‌توانید از اینجا وارد شوید.

بررسی مزایا و معایب ساخت اپلیکیشن اختصاصی هر کسب‌وکار

مزایا ساخت اپلیکیشن اختصاصی هر کسب‌وکار

  • دسترسی راحت‌تر

چالش‌های مختلفی برای افراد در جامعه وجود دارد که در صورت حضور فیزیکی آنها می‌تواند برایشان اتفاق افتد و حس بدی در آنها ایجاد کند؛ از جمله ترافیک، شلوغی، آلودگی هوا، سرقت، درگیری، منازعات لفظی و از این دست مسائل. افراد تمایل زیادی دارند تا بتوانند کارهای خود را با کمترین مراجعه حضوری برطرف کنند. آنها سعی می‌کنند کارهای خود را تا جای ممکن به صورت مجازی پیش ببرند.

هر چه این کسب‌وکارها بیشتر تصمیم به ساخت اپلیکیشن بگیرند، کارها با آسودگی بیشتری صورت میگیرد.

بسیاری از افراد سالمند قادر به مراجعه حضوری برای پیگیری کارهای خود نیستند. بنابراین مشاغل هرچه بیشتر از  قابلیت‌های اپلیکیشن استفاده کنند، می‌توانند مشکل این گروه از افراد را نیز حل و به آنها در جهت رفع مشکلاتشان کمک کنند. اینکه یک سازمان و یا برند تصمیم می‌گیرد تا برای خود اپلیکیشنی داشته باشد، صرفاً یک تصمیم مدیریتی و اقتصادی نیست بلکه یک تصمیم اجتماعی نیز است، چرا که مسئولیتی اجتماعی وجود دارد که افراد را به همیاری نسبت به هم تشویق می‌کند. ساخت اپلیکیشن برای کسب‌وکارها یک مسئولیت اجتماعی نیز محسوب می‌شود، چرا که با این تصمیم، بار سنگینی از دوش افراد ناتوان و سالمند برداشته می‌شود.

 

  • دسترسی سریع‌تر

فاکتور زمان برای بسیاری از افراد یک عامل کلیدی و مهم است و همیشه به عنوان یک دغدغه مهم و کلیدی محسوب می‌شود. بسیاری از افراد فعالیت‌های زیادی در طول روز و در زندگی خود دارند و به طور معمول با کسب‌وکارهای زیادی روبرو می‌شوند و با آنها تعامل و استفاده می‌کنند.

در طی این فرآیند اگر کسب‌وکارهای بیشتری ساخت اپلیکیشن را پیگیری کرده تا بتوانند سرعت کارها را بالا ببرند جامعه  تا در نهایت بعد از ساخت اپلیکیشن کسب‌وکار  مورد نظر، مخاطب و مشتری حس رضایت بیشتری کسب کرده و دوباره نیز به آن اپلیکیشن کسب‌وکار  مورد نظر مراجعه کند.

در پی استفاده از اپلیکیشن‌ها و پیشرفت فناوری، سبک زندگی افراد به سمتی حرکت کرد که باعث بهبود شرایط فعالیت‌های زندگی روزمره و بهبود مشاغل و کسب و کارها شد و به دنبال آن، سرعت و دقت در تمام امورات زندگی انسان به طرز شگفت آوری افزایش پیدا کرد. در نتیجه بسیاری از دغدغه‌ها و مشکلات انسان‌ها با پیدایش ایده ساخت اپلیکیشن، برای همیشه پایان یافت.

به این ترتیب، مشاغل و سازمان‌ها با ساخت اپلیکیشن می‌توانند علاوه بر افزایش سودآوری، سبک زندگی افراد را سرعت ببخشند و در نتیجه، سرعت عمل در کارها برای افراد حس خوبی ایجاد می‌کند و طبیعتاً حس خوب افراد در جامعه به یکدیگر منتقل می‌شود و باعث کاهش درگیری‌های فکری خواهد شد.

 

  • مرحله‌ی شناخت و کسب آگاهی

مراحل مختلفی وجود دارد تا ما بتوانیم یک مشتری بالقوه را به مشتری بالفعل تبدیل کنیم. یکی از مراحل مهم و اساسی فرآیند خرید، شناخت پیدا کردن مشتری از آن کالا است و همینطور تجزیه و تحلیل اطلاعات موجود راجع به آن محصول و البته در نهایت مقایسه کردن آن با سایر محصولات.

معمولا افراد در مواجهه با فروشندگان در زمان خرید، بیشتر اوقات از اینکه فروشنده را سوال و جواب کنند حس بدی همراه با خجالت دارند که بخواهند اطلاعات مختلفی از کالاها و خدمات موجود کسب کنند. البته حق طبیعی هر مشتریست که بخواهد راجع به کالاها و خدمات موجود در فروشگاه اطلاعات کسب کنند اما در مراجعه حضوری این فرآیند به صورت بسیار جزئی و ناقص انجام می‌شود. به همین دلیل، مشاغل باید فرآیند ساخت اپلیکیشن خود را هر چه سریع‌تر اجرا کنند چرا که در این صورت اطلاعات و توضیحاتی جامع و کامل، یک بار برای همیشه در دسترس تمام مشتریان و مخاطبان قرار می‌گیرد و آنها می‌توانند با صرف زمانی کم، هر کالایی را که بخواهند بررسی کرده و حتی با یکدیگر مقایسه کنند و در نتیجه، این مرحله از فرایند خرید را به سرعت انجام می‌دهند و خیلی سریع‌تر و بهتر به نتیجه می‌رسند. آنها اطلاعات مختلفی را از کالاهای متنوع موجود به دست آورده و با یکدیگر مقایسه می‌کنند و تصمیم می‌گیرند که از این فروشگاه خرید کنند بدون آنکه انرژی زیادی را چه از خود و چه فروشنده بگیرند. ساخت اپلیکیشن برای کسب‌وکار‌ها، یک عامل تسهیل کننده و یک فروشنده محسوب می‌شود.

 

  • پاندمی بیماری

مسائلی که در گذشته صرفاً به عنوان انتخابی بهتر عنوان می‌شدند، در دنیای امروز با وجود پاندمی بیماری کرونا یک الزام محسوب می‌شوند. بسیاری از افراد نگرانی ابتلا به این بیماری را دارند و یا در شرایط بدی از ابتلا به این بیماری قرار گرفته‌اند و برای همین مجبور هستند فعالیت‌های خود را به صورت مجازی انجام دهند. تلاش‌های گسترده بین کسب‌وکارهای رقیب وجود دارد. رقابت در حیطه‌هایی مانند کیفیت، تنوع محصولات، برخورد خوب پرسنل و... . گرچه حمل و نقل در گذشته نیز عامل مهمی بود، اما بعد از به وجود آمدن پاندمی بیماری کرونا باعث شد که رقابت جدی‌تری بین کسب‌وکارها شکل گیرد و آن مجازی کردن فرایند سفارش و دریافت محصول است. در نتیجه این فرآیند، صاحبان کسب‌وکار باید در جهت کاهش میزان ابتلای افراد، اقدام به ساخت اپلیکیشن می‌کنند که در نهایت، روند این فعالیت‌ها تا حد ممکن مجازی شوند.

همچنین برای اطلاعات بیشتر می‌توانید مقاله‌ی " " نوشته شده در بلاگ وستا را از اینجا مطالعه کنید.

 

  • پرداخت

مرحله پرداخت یکی از مراحل خرید و فروش محسوب می‌شود و گاهی متاسفانه افرادی پول‌های جعلی به فروشنده می‌دهند و فروشنده نیز از سر بی حوصلگی، فراموشی و یا حتی برای حفظ احترام طرف مقابل آنها را چک نمی‌کند و بعداً متوجه می‌شود که بعضی از آن پول‌ها جعلی بوده‌اند.

چالش دیگر مرحله پرداخت، مشتریانی هستند که زمان زیادی برای تخفیف صرف می‌کنند و فروشنده را تحت فشار قرار می‌دهند. در نتیجه او نیز بعد از مشاهده بسیاری از این درخواست‌های تخفیف در طی روز دچار خستگی بیشتری می‌شود و کارش را نیز آنطور که باید درست انجام نخواهد داد. همچنین صاحبان کسب‌وکار با ساخت اپلیکیشن می‌توانند این چالش را نیز به راحتی حل کنند. چرا که در پرداخت اینترنتی دیگر این مسائل وجود نخواهد داشت و ساخت اپلیکیشن می‌تواند یک تضمین مناسب برای مرحله پرداخت نیز محسوب می‌شود.

  • جرائم و اتفاقات احتمالی

در فرآیند خرید و فروش حضوری، متاسفانه مواردی وجود دارد که افرادی اقدام به سرقت کالاهای یک فروشگاه می‌کنند، البته در موارد فروشنده متوجه آن نمی‌شود و در نهایت زیان آن متوجه صاحب کسب‌وکار  خواهد بود. اگر صاحب یک کسب‌وکار به فکر ساخت اپلیکیشن برای کسب‌وکار  خود باشد، به این معنی است که می‌خواهد علاوه بر کسب مزایایی که بیان شد به سطحی از ایمنی برسد که دیگر نگران سرقت شدن محصولاتی از مجموعه خود نباشد. در کنار ساخت اپلیکیشن می‌توان با یک سیستم انبارداری مناسب و استفاده از افراد متعهد، از محصولات محافظت کرد. البته علاوه بر جرایم عمدی مانند سرقت که بیان شد اتفاقاتی غیر عمد نیز وجود دارند، برای مثال بعضی از خریداران بدون اینکه متوجه باشند به کالاها آسیب وارد می‌کنند و اکثر زیان آن نیز متوجه فروشنده خواهد بود. البته با ساخت اپلیکیشن، دیگر محصولات در دسترس مشتریان نیستند و حتی به صورت اتفاقی دچار آسیب شوند. بنابراین صاحب کسب‌وکار می‌تواند با ساخت اپلیکیشن مخصوص برای کسب‌وکار خود از این اتفاق‌های بد احتمالی نیز جلوگیری کند.

 

 

معایب ساخت اپلیکیشن اختصاصی هر کسب‌وکار

  • احتمال ایجاد باگ

 مزایای مختلفی برای ساخت اپلیکیشن مشاغل بیان شد که البته باید به برخی معایب جزئی آن نیز بپردازیم.

یکی از این معایب، ایجاد باگ‌های بعد از مرحله ساخت اپلیکیشن است، به صورتی که فردی که فرآیند ساخت اپلیکیشن را انجام داده که در این مثال، صاحب کسب‌وکار  است، مجبور می‌شود دوباره به طراحان اپلیکیشن مراجعه کرده تا آن باگ را برطرف کند.

  • احتمال هک شدن

برای کسب‌وکارهای کوچک و غیر معروف کمتر ممکن است مسائل هک شدن پیش آید اما از آنجا که کسب‌وکارهای توسعه یافته از امنیت شبکه مناسب برای خود استفاده می‌کنند. به هر حال ممکن است برای کسب‌وکارها بعد از ساخت اپلیکیشن مسئله هک شدن مطرح باشد و این می‌تواند توسط رقبای آنها صورت گیرد و اطلاعات مهمی از کسب‌وکار  را در اختیار رقبا قرار دهد چرا که با ساخت اپلیکیشن برای کسب‌وکار به نوعی یک پایگاه داده کلی از میزان خریدها، اطلاعات مشتریان و داده‌های مهم دیگری ایجاد شده که اگر کسی به آنها دست پیدا کند تا حدودی می‌تواند شرکت را بیشتر از آنچه که باید تجزیه و تحلیل کنند و این تحلیل‌ها اگر توسط رقبا انجام شود می‌تواند خطرناک باشد.

 

  • سیستم به روز رسانی موجودی محصولات

کسب‌وکارهایی که فرآیند ساخت اپلیکیشن را پشت سر گذاشته اند و از اپلیکیشن استفاده می‌کنند، چالش دیگری نیز دارند و آن عدم بروزرسانی سروقت استعلام موجودی است. به صورتی که افراد مشاهده می‌کنند هنوز کالای مورد نظر آنها تعدادی موجودی دارد، در حالی که شاید چند روز باشد این کالا تمام شده‌است و به دلیل نداشتن دقت کافی در استعلام موجودی کالاها و به روزرسانی تعداد محصولات، این اطلاعات دیر به مخاطب و مشتری رسیده‌است. پس برای عبور از این چالش پیشنهاد می‌شود که صاحبان کسب‌وکار  بعد از ساخت اپلیکیشن با توجه به میزان گستردگی بازار هدف، انبار و کاربران خود، همواره فرد یا افرادی را مسئول استعلام دقیق موجودی‌ها کنند تا بتوانند از این عدم تطابق جلوگیری کرده و مشتری نیز دچار نارضایتی نشود.

 

نتیجه گیری

ساخت اپلیکیشن یک اهرم قدرت خواهد بود تا کسب‌وکارها بتوانند صحنه بازاری بیشتری را از دنیای مجازی از ان خود کنند. همانطور که در این مقاله عنوان شد، دیگر مشتریان مثل قبل نخواهند بود و خیلی از افراد وجود داشتند و دارند که علاقه‌مند به خرید فیزیکی محصولات و خدمات هستند اما حتی آن افراد نیز در این شرایط دیگر این طور فکر نمی‌کنند. بنابراین برای صاحبان کسب‌وکارها یک الزام قطعی است تا هر چه سریع‌تر در جهت ساخت اپلیکیشن برای خود اقدام کنند.

نویسنده : وستا کانتنت تاریخ انتشار : سه شنبه ۴ آبان ۱۴۰۰
   همه مقالات   
 
 
 

درباره وستا


شرکت دانش بنیان وستا از سال 1390 فعالیت خود را در قالب یک تیم فنی با همکاری عده‌ای از جوانان خلاق و مصمم شروع کرد، جوانانی که به دنبال فردایی روشن روی خط تکنولوژی آنچه آموخته بودند را تبدیل به کدهای برنامه نویسی سایت یا اپلیکیشن می‌کردند. به منظور حضور در رقابت‌های بزرگتر تصمیم بر آن داشتیم که بعنوان یک شرکت فعالیت وسیع‌تری دنبال کنیم و این شد که شرکت وستا سیستم در قالب یک مجموعه فنی و مهندسی شکل گرفت و باعث شد حضور ما در جامعه فناوری ایران پر رنگ‌تر شود، با پیشرفت تکنولوژی و دسترسی بیشتر به اینترنت وستا توانست با ارائه تکنولوژی‌ها و فناوری‌های به‌روز بعنوان یک شرکت دانش‌بنیان شناخته شود و خود را در لیست برترین شرکت‌های ایران قرار دهد. ما در خانواده‌ی بزرگ وستا متشکل از چندین تیم از لاین‌های خدماتی برای تحقق رویاهایمان تلاش می‌کنیم و در کنار یکدیگر از تماشای آنچه روزی تصور کرده بودیم و حالا به آن تجسم بخشیده‌ایم لذت می‌بریم. اکنون آماده‌ایم تا با ارائه دانش و تخصص خود بر پایه تکنولوژی‌های مدرن به مشتریان و کارفرمایان عزیز خدمت‌رسانی کنیم.

از وستا بیشتر بدانید

نمادها و مجوزهای وستا


  • اینستاگرام وستا
  • لینکدین وستا
  • توئیتر وستا
  • فیسبوک وستا
  • آپارات وستا


Hello[at]Vestateam.net

تمام حقوق این سامانه برای شرکت وستا رهاورد طاها محفوظ بوده و هر گونه کپی برداری پیگرد قانونی دارد © 2011-