تاثیر لینک دهی داخلی یک صفحه ( به صورت فهرست ) بر روی مقاله چیست ؟

 
 




مقالات وستا

تاثیر لینک دهی داخلی یک صفحه ( به صورت فهرست ) بر روی مقاله چیست ؟

نوشتن مقالات یکی از مهم‌ترین بخش‌های بازاریابی محتوایی در دیجیتال مارکتینگ بوده که علاوه بر نقش مهمی که در افزایش اعتبار برای مخاطبان و مشتریان یک وب‌سایت دارد، تاثیرات مهمی نیز بر روی سئوی سایت داشته و می‌تواند رتبه‌ی وب‌سایت یک کسب‌وکار را در گوگل جابه جا کند.

برای اثربخشی هرچه بیشتر مقالات در یک استراتژی بازاریابی محتوایی موفق، کارهای مختلفی می‌توان انجام داد؛ یکی از آن روش‌ها که برای افزایش تعامل مخاطبان انجام می‌شود،

تاثیر لینک دهی داخلی یک صفحه ( به صورت فهرست ) بر روی مقاله چیست ؟

قرار دادن فهرست محتوا و قرار دادن لینک ارجاع به محتوای موجود در مقاله است. در این مقاله به بررسی کامل این موضوع می‌پردازیم؛ با ما همراه باشید.

همچنین در نظر داشته باشید می‌توانید برای مطالعه‌ی دیگر مقالات نوشته شده مرتبط با بازاریابی محتوایی در بلاگ وستا، از اینجا وارد شوید.

لینک سازی داخلی چیست؟

بهتر است قبل از بررسی فهرست محتوا و لینک سازی‌های آن، یک بررسی کلی بر روی لینک سازی داخلی ( Link Building ) داشته باشیم؛ چرا که لینک سازی‌ای که برای فهرست محتوای مقاله‌‌ها انجام می‌شود کمی متفاوت با لینک سازی داخلی است.

یکی از روش‌های بهبود سئو وب‌سایت که باعث بهبود هدایت ترافیک ارگانیک از طریق موتورهای جستجو به ویژه در کسب‌وکارهای رقابتی می‌شود، لینک سازی داخلی به دیگر صفحات وب‌سایت است. می‌توانید مقاله‌ی " عوامل مؤثر بر افزایش ترافیک ورودی از صفحه نتایج گوگل " را برای آشنایی بیشتر با روش‌های افزایش ترافیک وب‌سایت از اینجا مطالعه کنید.

به عنوان مثال در یک وب‌سایت که دارای بخش وبلاگ نیز است، یکی از بهترین روش‌های لینک سازی داخلی، قرار دادن لینک بخش‌های دیگر وبلاگ و دیگر مقالات آن است. البته لینک سازی داخلی با بک لینک – یکی دیگر از روش‌های بهبود سئوی وب‌سایت – تفاوت آشکاری دارد  که می‌توانید برای اطلاع  از تفاوت آن‌ها، مقاله‌ی " آیا لینک بیلدینگ همان خرید بک لینک است؟ " را از اینجا مطالعه کنید.

 

فهرست محتوا

به زبان ساده، فهرست محتوا شامل لیستی از عنوان محتواهای موجود در یک مقاله بوده که با کلیک بر روی آن، صفحه‌ی وب‌سایت دقیقا به همان قسمت از مقاله ارجاع داده می‌شود. وجود فهرست محتوا، باعث افزایش تعامل مخاطبان می‌شود؛ زیرا علاوه بر آنکه آن‌ها می‌توانند در یک نگاه کلی، متوجه شوند که مقاله‌ی نوشته شده شامل چه نوع محتوایی بوده و آیا برای آن‌ها کاربرد دارد یا خیر، می‌توانند مستقیم به سراغ مشان و جواب سوالاتشان بروند. در نگاه سطحی شاید برخی معتقد باشند که این موضوع به علت کاهش زمان ماندن کاربران در صفحه، موثر نباشد؛ اما باید در نظر داشت که با انجام موارد این چنینی، با افزایش بهبود تجربه کاربری، وفاداری مخاطبان نیز افزایش می‌یابد.

می‌توانید برای مشاهده و مطالعه‌ی مقالات نوشته شده مرتبط با طراحی تجربه کاربری در بلاگ وستا، از اینجا  وارد شوید.

از طرفی برای تولید کنندگان محتوا و بازاریابان، قرار دادن فهرست محتوا در مقاله، راهی مناسب برای ارائه اطلاعات کلی در بخش‌های کوچک بوده و تولید محتوا را کمی راحت‌تر و مصرف آن را برای مخاطبان، لذت بخش‌تر می‌کند. 

چگونگی نوشتن فهرست محتوا

اکنون که با قدرت و اهمیت فهرست محتوا آشنایی پیدا کرده‌اید، زمان آن است که نکات نوشتن مناسب برای فهرست محتوا که باعث افزایش ترافیک می‌شود؛ را بررسی کنیم.

 

1.     مطمئن شوید که محتوای شما در قالب لیست مناسبی قرار می‌گیرد.

برای داشتن فهرست محتوا، قبل از شروع به نوشتن، برای اطمینان پیدا کردن از اینکه موضوع محتوای شما می‌تواند در قالب لیست و فهرست محتوا قرار بگیرد، باید تحقیق کنید؛ حتی ممکن است در تحقیقات خود، به ویژه در زمان بررسی کلمات کلیدی، متوجه شوید که اکثر بازاریابان محتوایی در حال ایجاد و نوشتن چنین محتوایی هستند و شما از نوشتن آن و تهیه‌ی فهرست محتوا برای آن، منصرف شوید.

نکته‌ی قابل توجه در فهرست محتوا، این است که هر عنوان موجود در محتوا و مقالات، با عنوان اصلی مطابقت داشته باشد؛ برای ایجاد یک فهرست محتوایی با کیفیت، سازگار و موازی بودن محتوا، اهمیت زیاد دارد.

 

2.    عنوان‌های با ارزش و بدون اضافه گویی

مهم‌ترین و بزرگترین شاخصه‌ی یک فهرست محتوای مناسب، داشتن عنوان‌های ارزشمند برای مخاطبان، گویا و بدون اضافه گویی می‌باشد. اینجا مثالی برای درک بیشتر این موضوع آورده‌ایم:

 

  • 3 راه برای بهبود بازاریابی شبکه‌های اجتماعی

 منحصر به فرد باشید! کاری کنید که از رقبای خود تمایز پیدا کنید.

ریسک کنید! ایده‌های خارج از چهارچوب را امتحان کنید.

نتایج را اندازه گیری کنید! از تجزیه و تحلیل داده‌های خود استفاده کنید تا بتوانید فرایند انجام کارهای خود را بررسی نمایید.

می‌توانید برای آشنایی بیشتر با بازاریابی شبکه‌های اجتماعی، مقاله‌ی " اهمیت بازاریابی شبکه‌های اجتماعی در دیجیتال مارکتینگ" نوشته شده در بلاگ وستا را از اینجا مطالعه کنید.

وجود چنین فهرست محتوایی در یک مقاله، باعث شده تا مخاطبان در یک نگاه، مقصود کلی محتوا را دریافت کرده و برای یادگیری عمیق‌تر، ادامه‌ی مقاله را با اشتیاق بیشتری تا پایان مطالعه کنند؛ چرا که با وجود ارزشمند بودن هر عنوان این فهرست محتوا، چگونگی انجام این کارها را به طور دقیق به مخاطب منتقل نمی‌کند.

 

3.    لینک سازی داخلی

در هر مقاله، با توجه به استانداردهای یک وب‌سایت، برای طول محتوا محدودیت‌هایی وجود دارد. از این رو نمی‌توان برای یک موضوع خاص، توضیحات بسیار مفصلی و کاملی آورده شود. همچنین، طولانی بودن بیش از حد یک محتوا و توضیحات اضافه، ممکن است از حوصله‌ی مخاطب خارج شود و آن‌ها را از ادامه‌ی مطالعه‌، منصرف کند. در این موارد، می‌توان با لینک سازی داخلی به دیگر محتوا و مقالات موجود در وب‌سایت، علاوه بر تاثیر بسیار مثبت بر سئوی سایت، باعث می‌شود تا مخاطب اطلاعات بیشتری را دریافت کرده و همچنین با آن وب‌سایت، آشنایی بیشتری پیدا کند.

در نظر داشته باشید، این نوع لینک سازی داخلی، هم می‌تواند در فهرست محتوایی انجام شود و هم در متن مقاله. البته انتخاب آن به نوع متن و نویسندگان مقالات نیز بستگی دارد.

4.    شماره گذاری

شماره گذاری در فهرست محتوا، با وجود ساده و راحت بودن آن، اهمیت زیادی دارد. در زمان نوشتن فهرست، بهتر است که موارد موجود در آن را شماره گذاری کنید. این موضوع به ویژه در زمانی که طول محتوا طولانی بوده و به دنبال آن فهرست محتوا نیز طولانی‌تر است، مهم می‌باشد؛ چرا که مخاطبان می‌خواهند میزان جریان مطالعه‌ی خود را دنبال کنند؛ به این صورت که با مشاهده‌ی شماره‌ی عناوین متوجه خواهند شد چه مدت زمانی برای مطالعه‌ی آن نیاز دارند و همچنین در طول مقاله، تا چه مقدار از آن را پیش برده‌اند.

همچنین ممکن است مخاطبان بخواهند مقاله‌ای را به اشتراک گذاشته و به برخی از نقاط آن اشاره کنند. با شماره گذاری، آن‌ها می‌توانند به جای گفتن مواردی از قبیل " من فکر می‌کنم آن در انتهای لیست است "، بگویند که " این مقاله جز چهارمین مورد مهم است، به شماره‌ی 4 مراجعه کنید! ". تمام این موارد باعث بهبود تجربه کاربری برای مخاطبان یک وبلاگ و وب‌سایت می‌شود.

برای بررسی دقیق تر این موضوع، مطالعه‌ی مقاله‌ی " الفبای طراحی تجربه کاربری " را از اینجا دنبال کنید.

 

سخن آخر

در نوشتن عنوان‌های فهرست محتوا دقت داشته باشید که مطلبی ننویسید که در مقاله ارائه نمی‌دهید و ادعاهای مطرح شده در تیتر عناوین، غیر واقعی و غیر قابل اثبات نباشند. نوشتن عنوان‌های احساسی که باعث جذب مخاطبان شده ولی محتوای مناسبی ارائه ندهد، در طول زمان باعث کاهش ترافیک ورودی وب‌سایت شده و در نتیجه‌ی آن، جایگاه وب‌سایت در موتورهای جست‌وجو، تنزل پیدا می‌کند. 

 همچنین در این مقاله، سعی داشتیم با مروری بر مفاهیم فهرست محتوا و مطرح کردن مواردی برای نوشتن آن، راهنمایی مناسبی برای بازاریابان محتوایی داشته باشیم. از همراهی شما متشکریم.

نویسنده : وستا کانتنت تاریخ انتشار : شنبه ۱۰ مهر ۱۴۰۰
   همه مقالات   
 
 
 

درباره وستا


شرکت دانش بنیان وستا از سال 1390 فعالیت خود را در قالب یک تیم فنی با همکاری عده‌ای از جوانان خلاق و مصمم شروع کرد، جوانانی که به دنبال فردایی روشن روی خط تکنولوژی آنچه آموخته بودند را تبدیل به کدهای برنامه نویسی سایت یا اپلیکیشن می‌کردند. به منظور حضور در رقابت‌های بزرگتر تصمیم بر آن داشتیم که بعنوان یک شرکت فعالیت وسیع‌تری دنبال کنیم و این شد که شرکت وستا سیستم در قالب یک مجموعه فنی و مهندسی شکل گرفت و باعث شد حضور ما در جامعه فناوری ایران پر رنگ‌تر شود، با پیشرفت تکنولوژی و دسترسی بیشتر به اینترنت وستا توانست با ارائه تکنولوژی‌ها و فناوری‌های به‌روز بعنوان یک شرکت دانش‌بنیان شناخته شود و خود را در لیست برترین شرکت‌های ایران قرار دهد. ما در خانواده‌ی بزرگ وستا متشکل از چندین تیم از لاین‌های خدماتی برای تحقق رویاهایمان تلاش می‌کنیم و در کنار یکدیگر از تماشای آنچه روزی تصور کرده بودیم و حالا به آن تجسم بخشیده‌ایم لذت می‌بریم. اکنون آماده‌ایم تا با ارائه دانش و تخصص خود بر پایه تکنولوژی‌های مدرن به مشتریان و کارفرمایان عزیز خدمت‌رسانی کنیم.

از وستا بیشتر بدانید

نمادها و مجوزهای وستا


  • اینستاگرام وستا
  • لینکدین وستا
  • توئیتر وستا
  • فیسبوک وستا
  • آپارات وستا


Hello[at]Vestateam.net

تمام حقوق این سامانه برای شرکت وستا رهاورد طاها محفوظ بوده و هر گونه کپی برداری پیگرد قانونی دارد © 2011-