مزیت های استفاده از ویدئو کست‌ها در شبکه‌های اجتماعی

 
 




مقالات وستا

مزیت های استفاده از ویدئو کست‌ها در شبکه‌های اجتماعی

امروزه ارتقا و پیشرفت در شبکه‌های مجازی، به ویژه برای انواع کسب و کارها، الویت محسوب می‌شود. ابزارهای مختلفی در راستای این هدف به کمک صاحبان گسب و کار در شبکه‌های اجتماعی آمده است. یکی از این ابراز‌ها ویدئو کست‌ها هستند. ویدئو کست‌ها ترکیبی از پادکست و ویدئو هستند که برای انتشار محتوا استفاده می‌شود و مخاطب های خاص خود را دارند. در این مقاله به 7 مزیت استفاده از ویدئو کست‌ها در شبکه‌های اجتماعی اشاره شده است.

 

مزیت های استفاده از ویدئو کست‌ها در شبکه‌های اجتماعی

همچنین در نظر داشته باشید می‌توانید برای مطالعه‌ی دیگر مقالات نوشته شده مرتبط با دیجیتال مارکتینگ در بلاگ وستا، از اینجا وارد شوید.

 

1.   دیده و شنیده شدن موثرترین راه محبوبیت

مطالعات ثابت کرده‌اند که وقتی اطلاعات با استفاده از برانگیختن احساسات انسان‌ها، منتقل می‌شود، در ذهن ماندگارتر و تاثیر بیشتری بر جای می‌گذارد. مانند انتقال اطلاعات به افراد مختلف با استفاده از پادکست‌های صوتی که با استفاده از حس شنوایی افراد، نقش بسزایی در ذهن‌ها ایفا می‌کند. در واقع فقط با استفاده از یک حس، اطلاعات منتقل و ماندگارمی‌شود‌: شنوایی! نشان دادن مفهومی به دیگران، مانند یک متن نوشتاری و یا تصویر، نیز فقط با استفاده از یک حس انتقال داده می‌شود: بینایی.

نکته جالب این که با استفاده از پادکست ویدیویی از هر دو حس بینایی و شنوایی به طور همزمان استفاده می‌کنیم! استفاده همزمان از چند حواس مخاطبین، انتقال و درک پیام مورد نظر، سریع‌تر، راحت‌تر و قابل فهم تر باشد.   

علاوه بر این موارد، مطالعات تایید کرده اند که وقتی اطلاعات و مهارت‌های جدید با استفاده از حواس پنجگانه مخاطب ها،صورت می‌گیرد، سرعت یادگیری و درک مطالب بیشتر شده و درک مطالب نیز برای مخاطب ها، راحت تر می‌شود.

پس با توجه به تمام این توضیحات، استفاده از حواس بینایی و شنوایی در انتقال پیام،، به ویژه زمانی که پیام شما معرفی محصول جدید و یا موضوعاتی از این دسته است، می‌تواند تاثیر فوق العاده ای در جذب مشتری برای ما داشته باشد.

 

2. تعامل بیشتر با مخاطب

از لحاظ روانشناسی، افراد زمانی می‌توانند با فرستنده‌ی پیام ارتباط بیشتری برقرار کنند، که رو در رو با هم صحبت کنند یا صدای یکدیگر را بشنوند. مطالعات مختلف نشان داده که نگاه به چشمان کسی، حتی اگر از طریق صفحه نمایش باشد، به مخاطب‌ها کمک می‌کند که تا با آن شخص ارتباط بهتری برقرار کنند و پیامی که در این زمان انتقال داده می‌شود، قابل پذیرش بیشتری باشد. استاده از حس دیداری، باعث ایجاد ارتباط عمیق‌تر می‌شود و همچنین ارتباط گیرنده با فرستنده پیام را در طولانی مدت حفظ می‌کند. همین ایجاد روابط عمیق با مخاطب است که آنها را به مخاطبانی وفادار تبدیل می‌کند.

 

3.حفظ توجه بیننده

براساس نظر محققین،میانگین مدت زمان انتقال و درک اطلاعات بین مخاطبین 8 ثانیه است . هرچه دقیق تر و موشکافانه‌ تر بتوانید توجه افراد را به خود جلب کنید، حتما افراد زیادی بیشتر از این هشت ثانیه‌ی ناچیز همراه شما و پذیرای پیام شما خواهند بود! استفاده از رسانه های دیداری با ابزارهایی نظیر ویدئو نیز به راحتی زمینه اتقال بیشتر و راحت تر اطلاعات را برای شما، فراهم می‌سازد تا مخاطب‌های بیشتری به سمت شما جذب شوند.

 

4. تقویت SEO با استفاده از ویدئوها

مطالعات اخیر در حوزه‌ی بازاریابی دیجیتال، نشان داده که پست‌های ویدئویی  از پست‌های بدون ویدئو بازدید داشته‌اند. ساخت هر پادکست ویدئویی فرصتی مناسب برای ایجاد پیوندها‌، لایک ها، نظرات و اشتراک گذاری‌های بیشتر از طرف بینندگان ، طرفداران و مخاطبان است. که این ترفند به معنای سیگنال‌های اجتماعی بیشتر است و SEO  را تقویت می‌کند.

برای آشنایی بیشتر می‌توانید مقالات مرتبط با سئو در بلاگ وستا را از اینجا مشاهده و مطالعه نمایید. 

 

5. انتقال ساده؛ هدف ویدئو کست‌ها

دقت کنید که درمورد ویدئو کست‌ها صحبت می‌کنیم، نه بازاریابی ویدئویی! بازاریابی ویدئویی نیاز به برنامه ریزی و فیلم برداری های بسیار حرفه ای و.. دارد. با زمان و هزینه ای که برای تولید فیلم‌های ویدیویی می‌شود، می‌توان چندین ویدئوکست تولید کرد. علاوه بر این، این نوع بازاریابی بیشتر تولید محور است تا پخش محور.

سادگی در انتقال اطلاعات در ویدئوها معجزه می‌کند. برای برآورده کردن انتظار مخاطب‌هایتان تنها لازم است شما خودتان باشید! به عبارت دیگر به جای اینکه مخاطب شما در حال خواندن یک متن باشد، شما در حال مکالمه  با او هستید و سریعر و در عین حال به راحتی با مخاطب‌ها ارتباط برقرار می‌کنید.

 

6. یک تیر و دو نشان!

ممکن است مردم در زمان شروع مشاهده‌ی ویدئوکست‌های شما هنوز اطلاعات زیادی در مورد شما یا نام تجاری و برند شما نداشته باشند. ممکن است که آنها در زمان جستجوی جوای سوالاتشان به پادکست‌ها و ویدئوهای شما رسیده باشند! پس ساده از محتواهای این ودئوها نگذرید. در واقع زمانی که مخاطب‌ها شروع به تماشای ویدئوکست‌های شما می‌کنند، در واقع یک تیر با دو نشان زده‌اید! اول اینکه اطلاعاتی که مخاطب در جست و جوی آان بوده است را به او انتفال داده اید؛ دوم اینکه خود و یا نام تجاری خود را با پس زمینه‌ی همان اطلاعات به او معرفی کرده‌‌اید.

مردم به طور طبیعی بین اتفاقات و رویدادهایی که در یک زمان و مکان با هم اتفاق می‌افتند، سریع‌تر ارتباط برقرار می‌کنند. ویدئوکست ها نمونه بارزی از هم زمانی مکان و زمان و بیان اطلاعات در آن واحد است.

برای مثال با مصاحبه با افراد معروف و شناخته شده در ویدیوکست خود، علاوه بر دادن اطلاعات مورد نیازتان، برندشان را نیز معرفی می‌کنند و درواقع برندسازی می‌کنند. به همین ترتیب، اگر ویدیوی خود را در مکانی که مردم می شناسند و دوست دارند، فیلم برداری کنید، نام تجاری خود را با آن مکان، در ذهن و قلب آنها ماندگار می کنید.

 

7. ورود به دنیای وسیع و دوست داشتنی YouTube

YouTube فضایی فراتر از یک پلت فرم اشتراک گذاری ویدیو است.!

در واقع شبکه اجتماعی ای برای به اشتراک گذاشتن ویدئوهاست که طیف گسترده ای از مخاطبان را در بر دارد. شما با ساخت یک ویدئوکست، می‌توانید به صورت رایگان آن را در این شبکه اجتماعی بارگذاری کنید. تنها با استفاده از این اشتراک گذاری، شما می‌توانید از مزایای متعدد این پلت ‌فرم استفاده کرده و به راحتی در کم‌ترین زمان، معروف شوید.

هنگامی که یک ویدئو در YouTube بارگذاری می‌شود، برای همیشه قابل دسترس است. علاوه بر این چون در حال حاضر موتور جست و جوی گوگل مالک YouTube است نه تنها نتایج جست و جو در YouTube به صورت جداگانه ظاهر می‌شود، بلکه در نتایج جست و جوی گوکل نیز بالاتر از دیگر نتایج های بدون پیوند YouTube ظاهر می‌شود.

البته گفتنی است که در حال حاضر این پلت فرم در ایران تقریبا غیر قابل دسترس است. اما راه هایی برای دسترسی به این شبکه اجنماعی  وجود دارد. با این حال نباید مخاطب های ایرانی و همچنین مزیت های استفاده از آن را نادیده گرفت!

در نظر داشته باشید می‌توانید مقاله‌ی " چگونه از YouTube برای ویدیو مارکتینگ استفاده کنیم؟ " را از اینجا مطالعه کنید.

 

حرف آخر...

مزیت های استفاده ویدئوکست‌ها در شبکه‌های اجتماعی بسیار زیاد است و در اینجا به صورت کلی به آن اشاره شد. در نهایت فراموش نکنید که استفاده از هر ابزاری جهت ارتقا کسب و کار شما در شبکه‌های اجتماعی نیازمند خلاقیت است. چرا که دیدن کارهای یکسان و بدون خلاقیت، از سوی مخاطب خسته کننده است و بی توجهی مخاطب را به دنبال دارد. برای مثال شما می‌توانید عناصرو آیتم‌هایی به ویدئو کست‌های خود اضافه کنید و ویدئوکست خود را شخصی سازی کنید تا مخاطب متوجه تغییر و خلاقیت در ویدئوکست شما شود.

نویسنده : وستا کانتنت تاریخ انتشار : دو شنبه ۵ مهر ۱۴۰۰
   همه مقالات   
 
 
 

درباره وستا


شرکت دانش بنیان وستا از سال 1390 فعالیت خود را در قالب یک تیم فنی با همکاری عده‌ای از جوانان خلاق و مصمم شروع کرد، جوانانی که به دنبال فردایی روشن روی خط تکنولوژی آنچه آموخته بودند را تبدیل به کدهای برنامه نویسی سایت یا اپلیکیشن می‌کردند. به منظور حضور در رقابت‌های بزرگتر تصمیم بر آن داشتیم که بعنوان یک شرکت فعالیت وسیع‌تری دنبال کنیم و این شد که شرکت وستا سیستم در قالب یک مجموعه فنی و مهندسی شکل گرفت و باعث شد حضور ما در جامعه فناوری ایران پر رنگ‌تر شود، با پیشرفت تکنولوژی و دسترسی بیشتر به اینترنت وستا توانست با ارائه تکنولوژی‌ها و فناوری‌های به‌روز بعنوان یک شرکت دانش‌بنیان شناخته شود و خود را در لیست برترین شرکت‌های ایران قرار دهد. ما در خانواده‌ی بزرگ وستا متشکل از چندین تیم از لاین‌های خدماتی برای تحقق رویاهایمان تلاش می‌کنیم و در کنار یکدیگر از تماشای آنچه روزی تصور کرده بودیم و حالا به آن تجسم بخشیده‌ایم لذت می‌بریم. اکنون آماده‌ایم تا با ارائه دانش و تخصص خود بر پایه تکنولوژی‌های مدرن به مشتریان و کارفرمایان عزیز خدمت‌رسانی کنیم.

از وستا بیشتر بدانید

نمادها و مجوزهای وستا


  • اینستاگرام وستا
  • لینکدین وستا
  • توئیتر وستا
  • فیسبوک وستا
  • آپارات وستا


Hello[at]Vestateam.net

تمام حقوق این سامانه برای شرکت وستا رهاورد طاها محفوظ بوده و هر گونه کپی برداری پیگرد قانونی دارد © 2011-