چگونه از YouTube برای ویدیو مارکتینگ استفاده کنیم؟

 
 




مقالات وستا

چگونه از YouTube برای ویدیو مارکتینگ استفاده کنیم؟

همه برندها علاوه بر استراتژی‌ های مارکتینگ خود، به یک استراتژی ویدیو مارکتینگ نیاز دارند، در نظر داشته باشید که این موضوع، ایده‌ی جدیدی نبوده اما تغییراتی داشته است و آن این است که بارگذاری ویدیو در هر پلتفرم چقدر اهمیت یافته دارد. تولید محتوای ویدیویی کمک زیادی به پیشرفت هر برندی می‌کند. یکی از بهترین پلتفرم‌های اشتراک گذاری ویدیو YouTube است.باید توجه داشت که ویدیو مارکتینگ تنها یک قسمت جزئی از برنامه بازاریابی کلی کسب‌وکارها نیست. ویدیو مارکتینگ در حوزه کمپین تبلیغاتی و به ویژه استراتژی اجتماعی شما یک اصل مرکزی است.

ویدیو مارکتینگ با استفاده از youtebe

امروزه ویدیو مارکتینگ کاملاً بر شبکه‌های اجتماعی مسلط شده است. تحقیقات HubSpot نشان می‌دهد که چهار مورد از شش کانال اصلی که مصرف کنندگان جهانی بر روی آنها ویدیو تماشا می‌کنند، شبکه‌های اجتماعی هستند. یکی از مهم‌ترین شبکه‌های اجتماعی YouTube می‌باشد. با توجه به اهمیت این موضوع، در این مقاله به چگونگی استفاده از YouTube در ویدیو مارکتینگ می‌پردازیم. با ما همراه باشید.

همچنین در نظر داشته باشید می‌توانید برای مشاهده و مطالعه‌ی دیگر مقالات مربوط به دیجیتال مارکتینگ نوشته در بلاگ وستا، از اینجا اقدام کنید.

چرا ویدیو مارکتینگ مهم است؟

 قبل از هر چیزی بدانید که اگر در حال تولید محتوای ویدیویی نیستید، احتمالاً از رقبای خود عقب می‌افتید. اما نگران نباشید؛ چرا که در تولید محتوای ویدیویی، موضوعی که برای مخاطبان اهمیت دارد، خود محتوا بوده و برای تعداد زیادی از ویدیوها در ابتدای کار نیاز به تولید ویدیوهای با کیفیت بالا نیست. پس همین حالا ساخت ویدیو خود را شروع کنید.

اگر چه این روزها در YouTube و اینستاگرام بازار ویدیوهای ادیت شده و ویدیوهای هزینه بر زیاد است، تولید ویدیو با کمترین هزینه‌ها همیشه بهتر است، شما میتوانید حتی با تلفن هوشمند خود فیلم‌های با کیفیت 4K ضبط کنید. صرف نظر از اینکه بین تجهیزات دوربینی که برای فیلم برداری استفاده می‌کنید تا روشنایی و حتی نرم افزار ویرایش تفاوت‌های زیادی وجود دارد، موضوع ویدیو مارکتینگ بسیار پیچیده به نظر می‌رسد.

برای آشنایی بیشتر با ویدیو مارکتینگ، می‌توانید مقاله‌ی "ویدیو مارکتینگ چیست؟" را از اینجا مطالعه کنید.

اهمیت شبک‌های اجتماعی در ویدیو مارکتینگ

اشتراک گذاری ویدیو در شبکه‌های اجتماعی یکی از مهم‌ترین مرحله‌های ویدیو مارکتینگ است. چرا که شرکت شما به رسانه‌های اجتماعی نیاز دارد تا ویدیو مارکتینگ موفق‌تری داشته باشد و در نتیجه به مشتریان بالقوه دستیابی پیدا کند. اگر تبلیغات وایرال را در تلویزیون ندیده‌اید، مطمئناً آن ویدیو را در رسانه‌های اجتماعی دیده‌اید. ویدیوهای اجتماعی تقریباً می‌توانند هر چیزی باشند و معمولاً در هر جایی قرار می‌گیرند تا به دست مخاطب خود برسند. با توجه به طبیعت سرگرم کننده، مدت زمان کوتاه آن‌ها، بیشتر اوقات به جذب مشتریان بالقوه و فعلی کمک می‌کنند.

سعی کنید ویدیوهای مختص شبکه‌های اجتماعی را زیر 30 الی 60 ثانیه نگه دارید. همچنین از برجسته کردن بازخورد مثبت مشتری در ویدیوهای شبکه‌های اجتماعی استفاده کنید. این امر اعتبار شما را افزایش داده و دهان به دهان نکات مثبت پخش می‌شود. سعی کنید ویدیوهای تبلیغاتی خود را جوری بسازید که مخاطب را به لایک کردن، اشتراک گذاری و به خصوص کامنت گذاشتن هدایت کند.

 

چرا امروز باید بر بازاریابی ویدیویی در YouTube  تمرکز کنید؟

در چند سال گذشته محبوبیت ویدیو مارکتینگ در YouTube به عنوان یک قالب بازاریابی محتوایی افزایش یافته است. از سال 2017، ویدیو مارکتینگ جزو مهمترین تاکتیک‌های بازاریابی بوده است. در سال‌های 2018 و 2019 تولید محتوای ویدیویی تبدیل به یک تاکتیک بازاریابی منحصر به فرد نسبت به کل استراتژی تجاری تبدیل شد.

امروزه ویدیو مارکتینگ در YouTube یک رویکرد تجاری جامع است، به این معنی که محتوای ویدیویی باید توسط همه تیم تولید شود. بر اساس گزارشی ازHubSpot Research، بیش از 50 درصد از مصرف کنندگان برندها بیش از هر نوع محتوای دیگری مایل به دیدن فیلم‌های تبلیغاتی مارک‌ها هستند. محتوای ویدیویی به انواع دیگر تبلیغات ترجیح داده می‌شود.

 

اهداف ویدیو مارکتینگ

وقتی در شبکه‌های اجتماعی با برندها کار می‌کنید، مهمترین مسئله دستیابی به نتایج است. تعامل خوب با مخاطبان، افزایش فالوورها و فروش بیشتر از اهداف مورد نظر ویدیو مارکتینگ است. اما چگونه می‌توانید به آنها برسید؟

بررسی‌ها در زمینه تولید محتوای ویدیویی نتایج بسیار خوبی را در رابطه با جذب مردمی نشان می‌دهد، یعنی محتوای ویدیویی بیشتر از دیگر انواع محتوا لایک و کامنت می‌گیرند و بیشتر از سایر انواع محتوا به اشتراک گذاشته می‌شوند. به همین دلیل، اگر می‌خواهید واکنش‌های مثبت بیشتری از مخاطبان خود دریافت کنید، بهتر است بیش از دیگر محتوا بر تولید محتوای ویدیویی تمرکز کنید.

 

ایجاد محتوای سرگرم کننده ویدیویی به جای ویدیوی تبلیغاتی

اگر می‌خواهید در مورد تبلیغات یا محصولات صحبت کنید و از خسته شدن مخاطبان خود می‌ترسید، ایجاد فیلم‌های تبلیغاتی سرگرم کننده، داستانی، طنز و حتی آموزشی راه حل مناسب است. برای دستیابی به بهترین نتایج ویدیو مارکتینگ در YouTube، ما به شما توصیه می‌کنیم که با یک تیم فنی آموزش دیده همکاری کنید، حتی می‌توانید از پیج‌های مطرح و وایرال شده در YouTube بخواهید در تولید محتوای ویدیویی به شما کمک کنند. برخی از بلاگرهای YouTube و اینستاگرام در قبال اخذ هزینه تبلیغات در ویدیو خود تبلیغات شما را به نحوه هنرمندانه قرار میدهند. این روش باعث میشود مخاطب با علاقه به تبلیغات نمایشی شما نگاه کند.

 

ارزش نام تجاری خود را با ویدیو منتقل کنید

ویدیوها به دلیل ویژگی‌های بهتر از لحاظ بیان و انتقال اطلاعات بسیار غنی‌تر از عکس‌ها و متون هستند (فکر کنید علاوه بر تصویر، صداها، موسیقی، اسکریپت نیز وجود دارد). به همین دلیل تولید محتوای ویدیویی ابزار کاملی برای انتقال ارزش‌های کسب‌وکار شما و ایجاد هویت هستند.

از آنچه گفته شد، می‌توان نتیجه گرفت که به اشتراک گذاری ویدیوها یک تکنیک موثر و قدرتمند برای رشد در شبکه‌های اجتماعی به خصوص YouTube است.

 

روش اشتراک ویدیو

وقتی ویدیوهایی را در شبکه‌های اجتماعی ارسال می‌کنید، دو روش برای انجام این کار وجود دارد:

  • یکی به اشتراک گذاشتن پیوندی است که محتوا در آن قرار دارد و مخاطب را به جای دیگری هدایت می کند، به عنوان مثال YouTube.
  • مورد دیگر این است که ویدیو را خودتان در شبکه اجتماعی مورد نظر (به عنوان مثال فیس بوک) بارگذاری کنید. مورد دوم همان چیزی است که به عنوان native video   یا ویدیو بومی شناخته می‌شود.

در واقع، بسیاری از شبکه‌های اجتماعی دارای پلتفرم‌های ویدیویی بومی خود هستند، از جمله YouTube، Facebook، Google+ و Twitter این بدان معناست که می‌توانید یک فایل ویدیویی را در حساب اجتماعی خود بارگذاری کنید (خواه آن را با تلفن خود ضبط کرده باشید یا از طریق یک برنامه ویرایش سمعی و بصری ایجاد شده باشد).

 

برای تولید محتوای ویدیویی خود برنامه ریزی کنید

قبل از تنظیم، ضبط یا ویرایش هر چیزی، هدف فیلم خود را بررسی کنید. هر تصمیمی که در طول فرآیند تولید محتوای ویدیویی گرفته می‌شود، به هدف ویدیو شما و اینکه دوست دارید مخاطبان شما پس از تماشای آن، چه اقدامی انجام دهد، باز می‌گردد. البته، بدون هدف مشخص شما و تیم شما در گردابی از مشکلات نظیر تصویربرداری مجدد، قاب بندی مجدد، ویرایش ... و اتلاف وقت قرار خواهید گرفت. پس پیش از شوع کار چند نکته زیر را به طور دقیق مشخص کنید:

  • اهداف خود از تولید محتوای ویدیویی را مشخص کنید.
  • مخاطب هدف خود را پیدا کنید.
  • مشخص کنید چه داستانی را می خواهید بیان کنید.
  • الزامات خلاقانه را به کار ببرید.
  • به جدول زمانی خود پایبند باشید.
  •  بودجه واقعی را مشخص کنید و به آن پایبند باشید.

هدف خود را با سوالاتی نظیر: آیا این ویدیو برای افزایش آگاهی از نام تجاری ما تولید میشود؟ این ویدیو مارکتینگ با هدف این تولید میشود که بلیط یک رویداد را بیشتر بفروشید؟ تولید محتوای ویدیویی با هدف عرضه محصول جدید است؟ در نهایت، می‌خواهید مخاطبان شما پس از تماشای ویدیو چه اقدامی انجام دهند؟ (منظور لایک، کامنت، اشتراک گذاری)؟

همچنین برای آشنایی بیشتر، پیشنهاد می‌شود مقاله‌ی "دکمه فراخوان به عمل Call to Action چیست؟" را از اینجا مطالعه کنید.

مخاطب هدف شما کیست؟

یکی از هدف‌هایی که قبل از شروع کار بایستی مشخص گردد این است که قرار است چه گروهی از مخاطبان را هدف قرار دهید؟ این مسئله ممکن است شامل بررسی شخصیت مشتریان قبلی شرکت شما باشد. برای مطالعه‌ی بیشتر می‌توانید مقاله‌ی "راهنمای جامع جهت ایجاد پرسونای خریدار" را از اینجا مطالعه کنید.

 

الزامات خلاقانه در تولید محتوای ویدیویی برای YouTube

با در نظر گرفتن بودجه، مهارت‌ها و منابع خود، به موانع خلاقانه‌ای که ممکن است ایجاد شود فکر کنید. آیا برای ایجاد گرافیک بهتر به طراح نیاز دارید؟ آیا قصد دارید یک فیلم انیمیشنی ایجاد کنید یا یک فیلم زنده؟ چندین شاخص کلیدی عملکرد را که با اهداف ویدیو مارکتینگ شما مطابقت دارد انتخاب کنید.

 

 فیلم خود را زیرنویس کنید

زمانی که قرار است ویدیو خود را در شبکه‌های اجتماعی به خصوص YouTube به اشتراک بگذارید، فراموش نکنید که مخاطبان شما بین المللی هستند. یعنی ممکن است هر فردی از سراسر دنیا ویدیو شما را مشاهده کنید. اکثر ویدیوهای تجاری به زیرنویس نیاز دارند.

اگر این مرحله را ویدیو مارکتینگ نادیده بگیرید، متوجه خواهید شد که احتمالاً مخاطبان زیادی را در این راه از دست خواهید داد. زبان انگلیسی یک زبان بین المللی است میتوانید برای ایجاد زیرنویس از فردی مسلط به این زبان استفاده کنید. حتی اگر تمام مخاطبان شما ایرانی هستند بهتر است زیرنویس فارسی را ایجاد کنید. در نظر بگیرید شاید افرادی در مترو، یا جایی شلوغ کلیپ شما را تماشا کند، یا به هر دلیلی نتواند صدای ویدیو را بشنود در نتیجه زیرنویس بهترین راه انتقال اطلاعات است.

 

سخن آخر

اگر این مقاله را تا انتها خواندید به این دلیل است که اهمیت ویدیو مارکتینگ را می‌دانید. این روزها برندها دیگر تنها با استفاده از محتوا و تصاویر نوشتاری نمی‌توانند موفقیت قابل توجهی را به دست بیاورند. تولید محتوای ویدیویی به خصوص در بستر شبکه‌هایی مانند YouTube به شما کمک خواهد کرد نسبت به رقبای خود در صدر جدول قرار بگیرید. اگر ویدیو مارکتینگ را تا به امروز انجام نداده اید، باید بدانید که از دیگر رقبا عقب افتاده‌اید.

از همراهی شما تا پایان متشکریم.

نویسنده : وستا کانتنت تاریخ انتشار : سه شنبه ۹ شهریور ۱۴۰۰
   همه مقالات   
 
 
 

درباره وستا


شرکت دانش بنیان وستا از سال 1390 فعالیت خود را در قالب یک تیم فنی با همکاری عده‌ای از جوانان خلاق و مصمم شروع کرد، جوانانی که به دنبال فردایی روشن روی خط تکنولوژی آنچه آموخته بودند را تبدیل به کدهای برنامه نویسی سایت یا اپلیکیشن می‌کردند. به منظور حضور در رقابت‌های بزرگتر تصمیم بر آن داشتیم که بعنوان یک شرکت فعالیت وسیع‌تری دنبال کنیم و این شد که شرکت وستا سیستم در قالب یک مجموعه فنی و مهندسی شکل گرفت و باعث شد حضور ما در جامعه فناوری ایران پر رنگ‌تر شود، با پیشرفت تکنولوژی و دسترسی بیشتر به اینترنت وستا توانست با ارائه تکنولوژی‌ها و فناوری‌های به‌روز بعنوان یک شرکت دانش‌بنیان شناخته شود و خود را در لیست برترین شرکت‌های ایران قرار دهد. ما در خانواده‌ی بزرگ وستا متشکل از چندین تیم از لاین‌های خدماتی برای تحقق رویاهایمان تلاش می‌کنیم و در کنار یکدیگر از تماشای آنچه روزی تصور کرده بودیم و حالا به آن تجسم بخشیده‌ایم لذت می‌بریم. اکنون آماده‌ایم تا با ارائه دانش و تخصص خود بر پایه تکنولوژی‌های مدرن به مشتریان و کارفرمایان عزیز خدمت‌رسانی کنیم.

از وستا بیشتر بدانید

نمادها و مجوزهای وستا


  • اینستاگرام وستا
  • لینکدین وستا
  • توئیتر وستا
  • فیسبوک وستا
  • آپارات وستا


Hello[at]Vestateam.net

تمام حقوق این سامانه برای شرکت وستا رهاورد طاها محفوظ بوده و هر گونه کپی برداری پیگرد قانونی دارد © 2011-