روش‌های کاهش نرخ پرش سایت

 
 




مقالات وستا

روش‌های کاهش نرخ پرش سایت

برای کاهش خطا و بهبود عملکرد انواع کارها، در ابتدا باید در آن زمینه اطلاعات کافی داشته باشیم. پس با توجه به اهمیت موضوع نرخ پرش سایت، در این مقاله به بررسی ابعاد مختلف نرخ پرش سایت و راهکارهای کاهش آن می‌پردازیم. با ما همراه باشید.

در نظر داشته باشید می‌توانید برای مشاهده و مطالعه‌ی مقالات نوشته شده مرتبط با دیجیتال مارکتینگ در بلاگ وستا، از اینجا وارد شوید. 

کاهش نرخ پرش سایت

نرخ پرش سایت یا Bounce Rate

نرخ پرش سایت را اگر بخواهیم دردنیای واقعی بررسی کنیم میتوانیم صحنه‌ای را یاد کنیم که ممکن است برای همه‌ی ما رخ داده باشد، گاهی از اوقات پیش آمده که ویترین مغازه ای را ببینید و بی توجه به مغازه و اجناسی که دارد عبور کرده و در واقع نه تنها مورد منحصر به فرد و خاصی به نظرتان نیاید که حتی ممکن است با تمسخر نیز از آنجا عبور کنید؛ در واقع نرخ پرش سایت نیز چنین عملکردی دارد. روزانه افراد زیادی از کنار درهای ورودی عبور می‌کنند، برخی از آن‌ها از خارج به محصولات نگاه می‌کنند و علاقه خود رانشان می‌دهند، درصدی از افراد احساس میکنند که مجبورند وارد شوند اما چیزی که از بین می‌رود تعداد زیادی از بازدیدکنندگان هستند که وارد نشده و از همان بیرون بی‌توجه عبور می‌کنند. ( پس توجه ما بر روی کسانی است که بی توجه رد میشوند )

نرخ پرش سایت، یک اصطلاح بازاریابی اینترنتی بوده که در تحلیل ترافیک وب استفاده میشود. این شاخص نشان دهنده درصد بازدیدکنندگانی است که وارد سایت می‌شوند اما بدون دیدن بقیه صفحات، سایت را ترک میکنند.

بعنوان مثال، اگر صفحه اصلی یک وب سایت در طول یکماه 1000 بازدیدکننده داشته باشد و 500 نفر از بازدیدکنندگان پس از مشاهده صفحه اصلی بدون مراجعه به دیگر صفحات سایت را ترک کنند، بنابراین نرخ بازگشت به صفحه اصلی 50 خواهد بود .

 

چرا نرخ پرش را کاهش می‌دهیم؟

همانظور که مطرح شد، گزاف گویی بازدیدکنندگان یک فرصت از دست رفته است. آن‌ها بازدیدکنندگانی هستند که سفر طولانی دیجیتالی خود را به وب سایت شما انجام داده و سپس بدون هیچ گونه تعاملی از آنجا خارج شده‌ند.

وقتی از دیجیتال مارکتینگ صحبت میکنیم، تعامل اهمیت بسیار بیشتری از داده‌های خام دارد؛ به این معنا که تعداد بازدید روزانه‌ی وب‌سایت شما مهم نیست، بلکه میزان تعاملی که در وب‌سایت شما رخ می‌دهد، اهمیت دارد.

چرا نرخ پرش مهم است ؟

نرخ پرش به دلیل اهمیت بهینه سازی مهم می‌باشد، شرکت‌های پیشرو در حوزه دیجیتال لزوما آن‌هایی نیستند که سرمایه گذاری بیشتری انجام داده‌اند، بلکه آن‌هایی هستند که می‌توانند تا حد ممکن بودجه خود را به تغییر کاربری اختصاص دهند. وقتی می‌توانید آن برداشت اولیه بی‌عیب و نقص را ایجاد کنید، باعث می‌شوید کاربران بمانند و در سایت شما بیشتر کاوش کنند و تعامل سایت شما به میزان قابل توجهی افزایش پیدا کند.

با تمام این نکات مورد بحث، می‌توان بطور قطع گفت که تلاش برای کاهش نرخ خروج در هر شرایطی مفید است و باید در اسرع وقت چراغ سبز روشن شود، اما شما و تیمتان برای بهبود این اعداد چه کاری می‌توانید انجام دهید؟ در ادامه 11 مورد مهم درباره‌ی نرخ پرش سایت مطرح می‌شود که توجه به آن‌ها اهمیت زیادی دارد.

1.      اعداد خوب یا بد را در نظر بگیرید 

  • اگر بیش از 80 باشد: شما با مشکلات احتمالی مشکل جدی دارید .
  • اگر بین 70 تا 80 درصد باشد: عملکرد سایت شما ضعیف بوده و باید در اسرع وقت اقدام کنید.
  • هنگامی که تعداد آنها در حدود 50 تا 70 متغیر است: شما متوسط عملکرد اکثر وب سایت ها را دنبال میکنید .
  • اگر بین 30 تا 50 درصد باشد: باید هدف شما این درصد باد زیرا این اعداد برای استراتژی بازاریابی دیجیتال عالی تلقی می شود .
  • اگر نرخ پرش زیر 20 درصد باشد : احتمالا مشکل ردیابی دارید، زیرا دستیابی به چنین اعدادی بسیار نادر است .
  • می‌توانید تصور کنید که 70 درصد بازدیدکنندگان به نظر میرسد که چیز بدی است اما اینطور نیست .

 

2.      سعی کنید بفهمید چرا بازدیدکنندگان اینقدر زود می‌روند ؟

اجازه دهید به مثال خود در ابتدای مقاله بازگردیم , به طور مثال افرادی دارید که وارد مغازه شما می شوند، به اطراف نگاه میکنند و می‌روند، اولین سوال شما چیست؟ شما باید از خود بپرسید که چه چیزی آنها را ترسانده است ؟ هر پاسخی که پیدا کنید بینش بهتری نسبت به آنچه باید برای بهبود خروجی سایت انجام دهید، ارائه می‌دهید به همین دلیل مهم است که شخصیت خریدار خود را بشناسید و از آن برای ایجاد استراتژی خود پیرامون آن استفاده کنید

 

3.      تجربه کاربری بهتری را طراحی کنید.

همه سوالات بالا باید تیم شما را به یافتن عناصر، ابزارها و فرایندهایی که تجربه سایت شما را بهبود می‌بخشد، هدایت کند. یک UX خوب با یک وب سایت سریع و با ساختار خوب شروع می‌شود، اما از این فراتر رفته و شاید بازسازی صفحات شما چیزی باشد که برای جذابیت بیشتر به آن نیاز دارید.

 

4.      مطمئن شوید که وب سایت شما واکنش گرا است .

 وقتی  کاربر وارد سایت شما می‌شود اما نمی‌تواند به راحتی حرکت کند یا برخی از اطلاعات را تجسم کند، بسیاری از رویدادهای برگشتی رخ میدهد و نرخ پرش افزایش می‌یابد. یک سایت ریسپانسیو برای «سازگاری با هریک از انواع مختلف واکنش‌ها ایجاد شده» پس اطمینان حاصل کنید که برای یک مشکل ساده مانند این بازدیدکنندگان  خود را از دست نمی دهید .

برای مطالعه‌ی مقاله‌ی "چرا باید سایت ریسپانسیو داشته باشیم" نوشته شده در بلاگ وستا از اینجا وارد شوید.

 

5.      برخی از صفحات فرود را بسازید .

یکی از چالش‌های شرکت‌ها هنگام تلاش برای کاهش نرخ پرش، پیش بینی نقاط ورود به سایت شما است. اگر بیشتر بازدیدکنندگان سایت شما از صفحات مقالات وبلاگتان وارد می‌شود، طراحی صفحه‌ی اصلی سایت، هرچند در بهترین حالت خود، اهمیت چندانی ندارد. لندینگ پیج‌ها، یکی از راه‌حل‌های مناسب برای این موضوع هستند. چرا طراحی آن‌ها بر اساس نقطه‌ی ورود و با CTA های جذاب می‌باشد.

 

6.      آزمایش A and B  انجام دهید .

وقتی هنوز در مورد نوع تصمیماتی که باعث بهبود UX و نرخ پرش می‌شوند، شک دارید، چرا آن‌ها را آزمایش نکنید؟  A AND B  آزمایشی است که در آن شما دو نسخه مختلف از یک صفحه ایجاد می‌کنید و آنهارا طوری تنظیم می‌کنید که هنگام ورود به بازدیدکنندگان مختلف نشان داده شوند سپس می‌توانید اندازه گیری کنید که کدام یک در حفظ ترافیک بهتر عمل کرده است.

7.      از تصاویر بصری برای جذب سریعتر استفاده کنید .

ما انسان‌ها موجوداتی بصری هستیم، وجود عکس‌های جذاب و محتوای تصویری گیرا، در بیشتر موارد اثر بهتری برای جذب خوانندگان دارد.

 

8.      بازاریابی محتوایی خود را بهتر برنامه ریزی کنید.

محتوا همیشه راهی عالی برای نگه داشتن افراد در سایت شما است. مقالات مفید، مطالب غنی و داده‌های مرتبط همیشه ارزش تماس طولانی‌تر و معنادارتر با نام تجاری شما را خواهند داشت .

اما محتوا به تنهایی کافی نیست، حتی با وجود محتوای عالی، خوانندگان می‌توانند صفحه را ترک کنند. در نتیجه بهتر است روی بازاریابی محتوایی سرمایه گذاری کرده و یک استراتژی محتوایی سازگار با مخاطب تهیه کنید.

9.      آخرین تلاش را قبل از رفتن آنها انجام دهید .

یک نکته مفید این است که  از ابزارها و افزونه هایی استفاده کنید که تشخیص می‌دهد چه زمان بازدیدکننده قصد دارد از سایت شما خارج شود. این امر با حرکت ماوس به سمت موقعیت مشترک برای دکمه‌های بستن صفحه انجام میشود. وقتی این محرک فعال است، وب سایت می‌تواند به طور خودکار پیامی نشان دهد که از کاربر درخواست می‌کند که به طور مثال در خبرنامه مشترک شود، شاید آن‌ها اکنون درحال پیشرفت هستند اما این بدان معنا نیست که آن‌ها علاقه‌ای به آنچه شما ارائه می‌دهید ندارند. به این ترتیب، می‌توانید از فرصت از دست رفته برتری کسب کنید.   

 

10.  از مطالب تعاملی استفاده کنید .

زمانی که روی محتوای تعاملی سرمایه گذاری می‌کنید، از کاربر خود میخواهید تا اقدماتی انجام دهد که تقریبا همیشه منجر به کاوش، بازدید از صفحات دیگر و آگاهی و شناخت بیشتر از شما می‌شود .

 

11.  روی تجربیات زنده سرمایه گذاری کنید .

اگر هدف شما این است که مخاطب را با محتوا و برندتان در تماس طولانی مدت نگه دارید، چرا از رویدادهای مربوطه برای نزدیک شدن آن‌ها استفاده نکنید ؟ وبلاگ نویسی مستقیم و پخش زنده، استراتژی‌های خوبی برای حفظ علاقه و هدایت ترافیک به صفحات شما هستند. می‌توانید از شبکه‌های اجتماعی برای افزایش بازدید خود استفاده کنید و در عین حال از تجربه زنده تعبیه شده در وب سایت خود نیز میزبانی کنید.

 

سخن آخر

در این مقاله سعی شد تا مهم ترین نکات در ارتباط با کاهش نرخ پرش سایت مطرح شود. از همراهی شما تا پایان متشکریم.

نویسنده : وستا کانتنت تاریخ انتشار : شنبه ۳۰ مرداد ۱۴۰۰
   همه مقالات   
 
 
 

درباره وستا


شرکت دانش بنیان وستا از سال 1390 فعالیت خود را در قالب یک تیم فنی با همکاری عده‌ای از جوانان خلاق و مصمم شروع کرد، جوانانی که به دنبال فردایی روشن روی خط تکنولوژی آنچه آموخته بودند را تبدیل به کدهای برنامه نویسی سایت یا اپلیکیشن می‌کردند. به منظور حضور در رقابت‌های بزرگتر تصمیم بر آن داشتیم که بعنوان یک شرکت فعالیت وسیع‌تری دنبال کنیم و این شد که شرکت وستا سیستم در قالب یک مجموعه فنی و مهندسی شکل گرفت و باعث شد حضور ما در جامعه فناوری ایران پر رنگ‌تر شود، با پیشرفت تکنولوژی و دسترسی بیشتر به اینترنت وستا توانست با ارائه تکنولوژی‌ها و فناوری‌های به‌روز بعنوان یک شرکت دانش‌بنیان شناخته شود و خود را در لیست برترین شرکت‌های ایران قرار دهد. ما در خانواده‌ی بزرگ وستا متشکل از چندین تیم از لاین‌های خدماتی برای تحقق رویاهایمان تلاش می‌کنیم و در کنار یکدیگر از تماشای آنچه روزی تصور کرده بودیم و حالا به آن تجسم بخشیده‌ایم لذت می‌بریم. اکنون آماده‌ایم تا با ارائه دانش و تخصص خود بر پایه تکنولوژی‌های مدرن به مشتریان و کارفرمایان عزیز خدمت‌رسانی کنیم.

از وستا بیشتر بدانید

نمادها و مجوزهای وستا


  • اینستاگرام وستا
  • لینکدین وستا
  • توئیتر وستا
  • فیسبوک وستا
  • آپارات وستا


Hello[at]Vestateam.net

تمام حقوق این سامانه برای شرکت وستا رهاورد طاها محفوظ بوده و هر گونه کپی برداری پیگرد قانونی دارد © 2011-