چگونه به استوری اینستاگرام لینک اضافه کنیم؟

 
 




مقالات وستا

چگونه به استوری اینستاگرام لینک اضافه کنیم؟

امروزه اینستاگرام به عنوان بزرگ‌ترین و محبوب‌ترین شبکه‌ی اجتماعی در میان ایرانیان شناخته می‌شود. همین موضوع باعث شده تا بسیاری از افراد به دنبال گسترش فعالیت‌های کسب و کار خود در این شبکه‌ی اجتماعی باشند. از آن جایی که تعداد افرادی که به دنبال کسب درآمد و بهبود وضعیت شغلی خود در اینستاگرام هر روزه رو به افزایش است، آشنا شدن با تمامی امکاناتی که این شبکه‌ی اجتماعی در اختیار کاربرانش قرار می‌دهد بسیار مهم است. در حقیقت بدون آشنا بودن با این امکانات ممکن است که در فضای رقابتی صورت گرفته در این حیطه با شکست مواجه شوید.

اضافه کردن لینک به استوری اینستاگرام

یکی از مهم‌ترین ظرفیت‌هایی که در اینستاگرام وجود دارد، استفاده از قسمت   استوری آن است. در حقیقت خود استوری دارای امکانات متعددی است؛ موضوع مورد بررسی ما در این مقاله، نحوه‌ی قرار دادن لینک در استوری اینستاگرام است. از آن جایی که این موضوع مزیت‌ها و نکات زیادی دارد، در ادامه به بررسی آن خواهیم پرداخت. با ما همراه باشید.

همچنین می‌توانید برای مشاهده و مطالعه‌ی مقالات مربوط به بازاریابی محتوایی، از اینجا وارد شوید. 

اینستاگرام و تبلیغات

پیش از آن که بخواهیم به موضوع لینک‌های موجود در استوری بپردازیم نیاز است تا تأثیرات اینستاگرام بر تبلیغات را ذکر کنیم. امروزه زمانی که وارد اینستاگرام می‌شویم شاهد تبلیغات گسترده‌ای در استوری و پست‌ها هستیم. اما دلیل این حجم از تبلیغات در این شبکه‌ی اجتماعی چیست و چرا این میزان از تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی دیگر کم‌تر است؟ دلیل این موضوع به خاصیت جذاب بودن و کاربردوست بودن اینستاگرام بازمی‌گردد. از طرف دیگر، تأثیرات گسترده‌ای که این شبکه‌ی اجتماعی بر تبلیغات دارد، غیرقابل انکار است. در ادامه به شرح این موارد می‌پردازیم.

  • کسب و کار نوپا

برای مثال، کسب و کارهای نوپا می‌توانند با استفاده از ظرفیت‌های تبلیغاتی موجود در اینستاگرام، اقدام به تبلیغات خدمات و محصولات خود در آن بکنند؛ با این کار، تعداد زیادی از افراد، با نام و خدمات آن‌ها آشنا خواهند شد.

  • خدمات خاص کسب و کارها

مشاغلی که مشتری‌های خاص و کمی دارند می‌توانند با انجام تبلیغات در اینستاگرام، مشتری‌های خود را با سرعت بیشتری پیدا کنند. این کار باعث می‌شود تا بازده تبلیغات آن‌ها نیز رشد بسیار مناسبی را داشته باشد.

  • کمپین‌های تبلیغاتی

این نکته را فراموش نکنید که ظرفیت‌های گسترده‌ای که برای راه‌اندازی کمپین در اینستاگرام وجود دارد، این شبکه‌ی اجتماعی را در صدر محبوب‌ترین شبکه‌های اجتماعی برای تبلیغات قرار داده‌است.

  • تبلیغات هوشمند

در اینستاگرام شما می‌توانید تبلیغات خود را در صفحاتی انجام دهید که مخاطبان آن‌ها بیشترین ارتباط را با خدمات شما دارند. همچنین شما می‌توانید با استفاده از تبلیغات در صفحاتی با دنبال‌کننده‌های زیاد، تعداد بازدیدکنندگان را افزایش دهید.

 

استوری و تبلیغات

یکی از مهم‌ترین ظرفیت‌ها اینستاگرام برای انجام تبلیغات، قابلیت استوری است. در حقیقت امروزه کم‌تر کسی وجود دارد که علاقه‌ای به مشاهده‌ی استوری‌ها نداشته باشد. زمان کمی که برای دیدن استوری وجود دارد و جذاب بودن کار کردن با آن، باعث شده‌اند تا بسیاری از تبلیغات، به سمت استوری بروند. در حقیقت این کار باعث شده تا هزینه‌های تبلیغات نیز کاهش یابند. اما چگونه باید از تبلیغات در استوری استفاده کرد. در ادامه شما را با نحوه‌ی استفاده از استوری برای تبلیغات، آشنا خواهیم کرد.

  • به مخاطب توجه کنید

اولین شرطی که باید برای موفقیت تبلیغات در استوری در نظر داشت آن است که توجه خاصی به مخاطبان شود. این کار باید به نحوی باشد که مخاطب، تعامل مناسبی را با صفحه‌ی شما داشته باشد.

  • روایت داستان

تبلیغاتی که در استوری گذاشته می‌شوند نباید خسته‌کننده باشند. در حقیقت برای آن که بتوانید تبلیغات جذابی داشته باشید، نیاز است تا از روش‌های خلاقانه‌ای مانند روایت داستان کسب و کار خود استفاده کنید.

  • استفاده از نظرسنجی

ویژگی نظرسنجی که در استوری وجود دارد به شما این امکان را می‌دهد تا سطح درگیری مخاطب با تبلیغات خود را با طرح یک نظرسنجی چالشی و جذاب، افزایش دهید.

  • استفاده از قابلیت سؤال

اینستاگرام این امکان را برای کاربران خود فراهم کرده‌است تا بتوانند تا با استفاده از سؤالات چندگزینه‌ای، میزان جذابیت صفحه و تبلیغات خود را افزایش دهند.

  • اضافه کردن لینک

یکی از قابلیت‌های مهمی که در استوری اینستاگرام وجود دارد آن است که شما می‌توانید با قرار دادن لینک وبسایت کسب و کار خود یا دیگران، اقدام به تبلیغات یا تولید محتوا نمایید. در ادامه‌ی مقاله به بررسی این موضوع مهم خواهیم پرداخت.

 

استوری و لینک

همانطور که ذکر شد، یکی از روش‌های استفاده از استوری برای تبلیغات، اضافه کردن لینک است. اما این کار چه دلیلی دارد؟ در حقیقت اکثر کسب و کارهای اینترنتی به دنبال افزایش تعداد بازدیدکنندگان از وبسایت خود هستند. این دسته از افراد با درنظر گرفتن تمامی مشکلاتی که برای انواع روش‌های تبلیغاتی دیگر وجود دارند، برای افزایش تعداد بازدیدکنندگان از سایت خود از اینستاگرام و مخصوصا استوری استفاده می‌کنند. دلیل این کار آن است که در اینستاگرام می‌توان صفحاتی را پیدا کرد که دارای چند صدهزار یا حتی چند میلیون فالوور هستند؛ با توجه به این نکته، استفاده از استوری اینستاگرام چنین صفحات باعث خواهد شد تا در عرض چند ساعت، تعداد زیادی از افراد از وبسایت شما دیدن کرده و یا حتی از خدمات شما استفاده کنند. همچنین خودتان نیز می‌توانید در صفحه‌ی اینستاگرام خود در استوری‌ها، لینک قرار دهید و از مزیت‌های آن بهره‌مند شوید.

 

شرایط قرار دادن لینک در استوری

پیش از آن که به توضیح نحوه‌ی قرار دادن لینک در استوری بپردازیم، نیاز است که با شرایط آن آشنا شوید. در حقیقت شرکت اینستاگرام با آگاه بودن بر نحوه‌ی کارایی لینک در استوری، این قابلیت را از حالت همگانی در آورد. با توجه به این موضوع، تنها کاربرانی که دارای شرایط خاصی که اینستاگرام وضع کرده می‌توانند اقدام به قرار دادن لینک در استوری بکنند. اولین شرط وضع شده آن است که اکانت اینستاگرام شما یک اکانت تجاری باشد تا اینستاگرام متوجه نحوه‌ی فعالیت شما باشد. اما مهم‌ترین شرطی که برای قرار دادن لینک در استوری وجود دارد آن است که تعداد فالوورهای صفحه‌ی اینستاگرام شما باید حداقل 10هزار نفر باشد. دلیل این کار آن است که برای قرار دادن لینک در استوری، اقدام به ساختن صفحات فیک با تعداد بالا نکنید.

 

نحوه‌ی قرار دادن لینک در استوری

همانطور که ذکر شد، برای قرار دادن لینک در استوری نیاز است که شرایط مورد نظر را داشته باشید. زمانی که توانستید شرایط ذکر شده را فراهم کنید، نوبت آن فرا می‌رسد که لینک مورد نظر خود را در به استوری اضافه کنید. اما چگونه باید این کار را کرد؟ در ادامه به شرح مراحل انجام این کار خواهیم پرداخت.

  • در ابتدا وارد بخش استوری گوشی خود شوید. این گزینه معمولا در بالای صفحه‌ی اینستاگرام و در قسمت چپ صفحه با تصویر شما مشخص می‌شود.
  • پس از آن که وارد این صفحه شدید، وارد گالری شوید و عکس مورد نظر خود را برای استوری انتخاب کنید یا آن که می‌توانید با انتخاب یک پس‌زمینه‌ی عادی و نوشتن متنی که دعوت به استفاده از لینک تعبیه شده‌کند، این فرآیند را به پیش ببرید.
  • در بالای صفحه، علامتی به شکل زنجیر وجود دارد. آن را انتخاب کنید.
  • در این بخش وارد صفحه‌ای می‌شوید که گزینه‌های زیادی را برای شما به همراه خواهد داشت. گزینه‌ای که برای قرار دادن لینک در این صفحه وجود دارد با نام Web Link قابل تشخیص است.
  • در بخش Web Link، آدرس لینک مورد نظر خود را وارد کنید.
  • تیک سبز رنگ را فشار دهید تا عملیات ثبت لینک با موفقیت انجام شد.
  • در انتها برای آن که استوری شما برای مخاطبان به نمایش درآید، گزینه‌ی Your Story را انتخاب کنید.
  • استوری شما حاوی لینکی خواهد بود که مخاطب با کشیدن صفحه به سمت بالا، می‌تواند وارد آن لینک شود.
  • در بک‌گراند استوری، به مخاطب یادآوری کنید که به چه صورت می‌تواند وارد سایتی شود که لینک آن در استوری قرار دارد.

مزیت‌های استفاده از لینک در استوری

همانطور که ذکر شد، استفاده از قابلیت‌های اینستاگرام مخصوصا استوری، مزیت‌های زیادی دارد. اضافه کردن لینک به استوری، از ویژگی‌های منحصر به فرد اینستاگرام است که مزیت‌های زیادی را به همراه خواهد داشت. در ادامه به معرفی برخی از این مزیت‌ها خواهیم پرداخت.

1. افزایش فروش

زمانی که شما لینک سایتی را به استوری اضافه می‌کنید، در حقیقت این شانس را خواهید داشت که در بین بازدیدکنندگان از وبسایت خود، افرادی باشند که احتمال تبدیل شدنشان به مشتری بیشتر باشد که نتیجه‌ی آن، افزایش فروش خواهد بود.

2. افزایش ترافیک سایت

مدیران وبسایت‌ها همواره به دنبال افزایش ترافیک سایت خود با بهبود سئوی سایت، بازاریابی اینترنتی و سایر روش‌های دیگر بوده‌اند. اضافه کردن لینک به اینستاگرام نیز باعث می‌شود تا میزان ترافیک سایت به حجم زیادی افزایش یابد.

3. به صرفه بودن

همانطور که ذکر شد، هزینه‌های انجام تبلیغات دارای نرخ‌های متفاوتی است. اینستاگرام برای اضافه کردن لینک به استوری مبلغی را از شما دریافت نمی‌کند. اگر چه که لینک سایت را در صفحات دیگری به قصد تبلیغات قرار دهید، این کار برای شما هزینه‌ای را در بر خواهد داشت اما معمولا این هزینه نسبت به سایر روش‌های تبلیغات دیگر به صرفه‌تر است.

 

سخن آخر

امروزه بدون استفاده از قابلیت‌هایی که در شبکه‌های مجازی وجود دارند، مدیریت کسب و کارهای اینترنتی و حتی غیر اینترنتی دشوار خواهد بود. از آن جایی که اینستاگرام به عنوان یکی از مهم‌ترین شبکه‌های اجتماعی شناخته می‌شود، آشنا شدن با قابلیت‌های کاربردی موجود در آن مهم است. در این مقاله با بررسی نحوه‌ی اضافه کردن لینک در اینستاگرام سعی کردیم تا شما را با این مفهوم آشنا کنیم. 

در نظر داشته باشید که می‌توانید مقاله‌ی "چطور یک کپشن اینستاگرام بنویسیم؟" در بلاگ وستا را از اینجا به طور کامل مطالعه نمایید.

نویسنده : وستا کانتنت تاریخ انتشار : دو شنبه ۱۰ خرداد ۱۴۰۰
   همه مقالات   
 
 
 

درباره وستا


شرکت دانش بنیان وستا از سال 1390 فعالیت خود را در قالب یک تیم فنی با همکاری عده‌ای از جوانان خلاق و مصمم شروع کرد، جوانانی که به دنبال فردایی روشن روی خط تکنولوژی آنچه آموخته بودند را تبدیل به کدهای برنامه نویسی سایت یا اپلیکیشن می‌کردند. به منظور حضور در رقابت‌های بزرگتر تصمیم بر آن داشتیم که بعنوان یک شرکت فعالیت وسیع‌تری دنبال کنیم و این شد که شرکت وستا سیستم در قالب یک مجموعه فنی و مهندسی شکل گرفت و باعث شد حضور ما در جامعه فناوری ایران پر رنگ‌تر شود، با پیشرفت تکنولوژی و دسترسی بیشتر به اینترنت وستا توانست با ارائه تکنولوژی‌ها و فناوری‌های به‌روز بعنوان یک شرکت دانش‌بنیان شناخته شود و خود را در لیست برترین شرکت‌های ایران قرار دهد. ما در خانواده‌ی بزرگ وستا متشکل از چندین تیم از لاین‌های خدماتی برای تحقق رویاهایمان تلاش می‌کنیم و در کنار یکدیگر از تماشای آنچه روزی تصور کرده بودیم و حالا به آن تجسم بخشیده‌ایم لذت می‌بریم. اکنون آماده‌ایم تا با ارائه دانش و تخصص خود بر پایه تکنولوژی‌های مدرن به مشتریان و کارفرمایان عزیز خدمت‌رسانی کنیم.

از وستا بیشتر بدانید

نمادها و مجوزهای وستا


  • اینستاگرام وستا
  • لینکدین وستا
  • توئیتر وستا
  • فیسبوک وستا
  • آپارات وستا


Hello[at]Vestateam.net

تمام حقوق این سامانه برای شرکت وستا رهاورد طاها محفوظ بوده و هر گونه کپی برداری پیگرد قانونی دارد © 2011-