معرفی محتوای ویدیویی و سئوی آن

 
 




مقالات وستا

انواع محتوای ویدیویی سئوی آن

تولید محتوا، یکی از مهم‌ترین فعالیت‌های مارکتینگی است که کسب‌وکارهای زیادی به دنبال آن هستند. با توجه به آن که محتوا، به شیوه‌های گوناگونی تولید می‌شوند، بسیاری از افراد، در حین تصمیم برای تولید محتوا با سردرگمی مواجه می‌شوند. یکی از مؤثرترین انواع محتواهایی که امروزه تولید می‌شوند، محتواهای ویدیویی هستند. شرایط تولید این نوع محتوا، دارای ویژگی‌های خاصی هستند که باید به آن‌ها مسلط شد. در این مقاله پس از معرفی این نوع محتوا، سئوی محتوای ویدیویی را به شما معرفی خواهیم کرد. با ما همراه باشید. می‌توانید برای مطالعه‌ی مقالات سئو از اینجا وارد شوید.

سئوی محتوای ویدیویی

محتوای ویدیویی چیست؟

ویدیو، جزو مهم‌ترین ابزار شما برای معرفی یک کسب‌وکار در مارکت است. به طور کلی، محتوای ویدیویی، شامل هر نوع ویدیویی است که برای بازاریابی یا تبلیغات، ایجاد می‌شود. محتوای ویدیویی دارای شکل‌های مختلفی است؛ طول این محتوا بسته به میزان بودجه، هدف از تبلیغات و نوع کسب‌وکار شما است. محتوای ویدیویی را می‌توانید در بسترهای متنوعی بارگذاری کنید؛ بسترهایی مانند وبسایت خود، ایمیل و شبکه‌های اجتماعی، جزو شایع‌ترین بسترهایی هستند که محتوای ویدیویی در آن‌ها منتشر شده و به نمایش در می‌آید.

برای مطالعه‌ی دیگر مقالات سئو از اینجا و برای مقالات دیجیتال مارکتنیگ از اینجا وارد شوید

 

انواع محتوای ویدیویی

درک انواع محتوای ویدیویی به شما کمک می‌کند تا استراتژی و اهداف خود را دقیق‌تر تعیین نمایید. برخی از مهم‌ترین انواع محتواهای ویدیویی را در زیر مشاهده می‌کنید.

1. آموزشی

امروزه، اینترنت به عنوان بزرگ‌ترین کتابخانه‌ی دنیا شناخته می‌شود. از آن جایی که بسیاری از آموزش‌ها به سمت فضای مجازی نقل مکان کرده‌اند، تولید ویدیوهای آموزشی باعث می‌شود که از رقبای خود عقب نمانید. به طور کلی می‌توانید برای هرچیزی محتوای ویدیویی آموزشی تولید کنید. آموزش‌ها می‌تواند درباره‌ی محصول خود، خدمات شما و یا مفاهیم مرتبط با کسب‌وکار شما باشند؛ محتوای ویدیویی آموزشی باعث می‌شود که افرادی که به محصولات شما علاقه‌ای ندارند اما به مفاهیم مرتبط با آن علاقه‌مندند، وارد وبسایت یا شبکه‌ی مجازی شما شوند.

2. نمایش محصولات خود

استفاده از محتوای ویدیویی برای نمایش محصولات خود به شما کمک می‌کند که از شیوه‌های دست و پاگیر و از مدافتاده‌ی قدیمی، خلاص شوید. برای مثال شما می‌توانید نمایشی کوتاه از محصولات خود همراه با نمایش مزایای آن‌ها و تأثیری که بر زندگی مشتریان می‌گذارند، داشته باشید.

3. ویدیوهای توصیفی

ویدیوهای توصیفی، از جمله مواردی هستند که به دفعات با نوع نمایش محصولات، اشتباه گرفته می‌شوند. در این دسته از ویدیوها، شما با استفاده از بازیگران، آمار علمی و آرشیوی اقدام به توصیف مهم‌ترین ویژگی‌های محصول خود می‌کنید. این ویدیوها مانند بخش درباره‌ی محصول، عمل کرده و تأثیر به سزایی در مطمئن ساختن مشتری از خرید دارند.

 

سئوی محتوای ویدیویی چیست؟

در یک تعریف جامع، سئوی محتوای ویدیویی، انواع ویدیوهای شما را برای فهرست‌بندی و رتبه‌بندی برتر در صفحات نتایج موتور جستجو، بهینه‌سازی می‌کند. استراتژی‌های زیادی برای بهینه‌سازی محتوای ویدیویی وجود دارند. برخی تصور می‌کنند که تنها با استفاده از چند مورد از این استراتژی‌ها می‌توانند به موفقیت برسند، اما سخت در اشتباه هستند و باید این موارد را به صورت موازی به کار برند. با توجه به گستردگی انواع شیوه‌های محتوای ویدیویی، در ادامه به بررسی آن‌ها می‌پردازیم.

 

1. ایجاد لینک و پیوند با شبکه‌های اجتماعی

اگر این کار را بتوانید به بهترین صورت انجام دهید، یک ویدیو به تنهایی خواهد توانست که تعداد زیادی پیوند برای وبسایت شما ایجاد کند. نکته‌ای که وجود دارد آن است که میزان محتوای ویدیویی موجود در وبسایت‌ها بسیار زیاد است و برای آن که بتوانید در این زمینه موفق عمل کنید نیاز است که ویدیوی بسیار جذابی را تولید کنید. دلیل این ادعا آن است که یکی از بسترهایی که می‌توانید از طریق آن به موفقیت برسید، استفاده از ظرفیت‌های شبکه‌های اجتماعی است. ویدیوی شما باید بتواند واکنش احساسی مناسبی را در مخاطبان ایجاد کند تا در تعداد بالا در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک گذاشته شود.

 

2. اضافه کردن انواع کپشن‌ها و زیرنویس‌ها

شاید از این مورد تعجب کرده باشید اما اضافه کردن زیرنویس‌ها مناسب مخاطبانی است که نمی‌توانند ویدیو را به صورت صدادار ببینند. با استفاده از این روش، هم محتوای شما حفظ می‌شود، هم دامنه‌ی مخاطبان شما نیز گسترش خواهد یافت. همانطور که می‌دانید، انواع متن‌ها، مهم‌ترین عنصر در بهینه‌سازی موتورهای جستجو هستند که علاوه بر افراد، روبات‌ها نیز خواهند توانست شما را به شیوه‌ای آسان‌تر بیابند. ربات‌های خزنده برای جمع‌آوری اطلاعات از وب‌سایت‌ها کار می‌کنند. این نوع روبات‌ها با استفاده از الگوریتم‌های تعیین‌شده‌ی موتور جستجو، اقدام به رتبه‌بندی سایت شما در حین سرچ می‌کنند. افزودن زیرنویس‌ها باعث افزایش قابلیت جستجو می‌شود؛ همچنین این کار، بستری مناسب برای استفاده از کلمات کلیدی خواهد بود.

 

3. زمان

زمان ویدیو، از جمله‌ی نکاتی است که باید با توجه به نوع محتوا و اهداف تولید آن، تعیین شود. اما مهم‌ترین فاکتوری که باید در این انتخاب در نظر گرفته شود، حوصله‌ی مخاطب است. تحقیقات نشان داده که امروزه بیشتر مخاطبان، به دنبال دیدن، خواندن و شنیدن محتواهایی با طول زمان کم‌تری هستند. با توجه به این موضوع، اگر ویدیوی شما زمانی بسیار بیشتر از ویدیویی با محتوای مشابه داشته باشد، مخاطب به سراغ آن دیگری خواهد رفت. برای آن که بتوانید بهترین زمان را تعیین کنید نیاز است که پیش از ورود به مرحله‌ی نگارش سناریو، ویدیوهای دیگر را بررسی کرده و زمانی کم‌تر از میانگین آن‌ها را به عنوان زمان هدف خود تعیین نمایید.

 

4. محل بارگذاری

محل بارگذاری ویدیوهای تولید شده، همیشه مورد بحث بوده‌است. در حقیقت، بستری را که برای بارگذاری ویدیوی خود انتخاب می‌کنید، تأثیر مستقیمی بر سئوی سایت شما خواهد گذاشت. دو روش کلی برای بارگذاری ویدیو از گذشته وجود داشته‌است.

·        استفاده از سایت‌های معروف: در این روش شما از بسترهای دیگری برای بارگذاری ویدیویی خود استفاده می‌کنید. برای این کار شما پس از بارگذاری ویدیوی خود در سایت‌های معروفی مانند یوتیوب، کد آی فریم را از آن‌ها دریافت می‌کنید. پس از قرار دادن این کد در سایت خود، ویدیو در سایت شما به نمایش در می‌آید اما در زمان اجرا، ویدیو از طریق یوتیوب یا هر سایت دیگری که ویدویی خود را در آن بارگذاری کردید به نمایش در می‌آید.

·        بارگذاری در وبسایت خود : این روش، که بهترین روش نیز به حساب می‌آید، شما اقدام به بارگذاری ویدیو، در سایت خود می‌کنید. این کار از نظر برآورده کردن اصول سئو، بهترین روش به حساب می‌آید. این نکته را در نظر بگیرید که بارگذاری ویدیو ممکن است فضای هاست شما را اشغال کند، اما این کار سبب بهبود سئوی سایت شما خواهد شد.

 

5. حجم و کیفیت

مهم‌ترین نکته‌ای که باید در حین تولید محتوای ویدیویی در نظر بگیرید، کیفیت ویدیوی خود است. یکی از مواردی که متأسفانه برخی از افراد به آن توجه ندارند، سلیقه‌ی مخاطب است. بسیاری از کاربران دوست دارند که ویدیو را در کیفیت مناسبی مشاهده کنند؛ در این حالت اگر ویدیوی خود را برای کاهش دادن حجم، با کیفیت پایین‌تری آپلود کنید، این گروه از کاربران، صفحه‌ی شما را ترک خواهند کرد. این کار باعث افزایش نرخ پرش خواهد شد که در نتیجه، سئوی سایت شما را کاهش خواهد داد. این کار، باعث کاهش ترافیک سایت شما می‌شود.

 

6. بهبود جستجو با استفاده از نقشه‌ی سایت

یکی از مهم‌ترین مواردی که باعث می‌شود ربات‌های جستجو، ویدیوی شما را به راحتی پیدا کرده و عملا ویدیو را به زبان آن‌ها درآورد، استفاده از نقشه‌ی سایت مناسب است. نقشه‌ی سایت، شامل تمامی جزئیات مرتبط با ویدیو از جمله تاریخ انقضا، مکان محتوا، توضیحات، مدت زمان و عنوان ویدیو است. با توجه به آن که این مورد از جمله نکاتی است که بسیاری از افراد از آن به راحتی چشم‌پوشی می‌کنند، پیشنهاد می‌شود که با استفاده از یک کارشناس، زمان بیشتری را صرف آن کنید تا رتبه‌ی جستجوی سایت خود را بهبود بخشید.

7. اولویت‌بندی ویدیوها

سعی کنید که در هر لینک، تنها از یک ویدیو استفاده نمایید. دلیل این ادعا آن است که معمولا گوگل در هر لینک، تنها یک ویدیو را لیست می‌کند. زمانی که روبات‌های خزنده به دنبال محتوای ویدیویی می‌گردند، معمولا پس از اولین ویدیویی که در هر لینک پیدا می‌کنند، متوقف می‌شوند. با توجه به این موضوع، باید به فکر اولویت‌بندی ویدیوها باشید. برای آن که بتوانید بهترین ویدیو را در اولویت بارگذاری قرار دهید نیاز است که مواردی که تاکنون ذکر شد مانند کیفیت، زمان، زیرنویس، عنوان و سایر موارد مرتبط را رعایت نمایید.

 

8. ریسپانسیو بودن

ریسپانسیو بودن مسئله‌ای است که باید نه تنها درباره‌ی ویدیوپلیر بلکه در ارتباط با کل سایت خود رعایت نمایید. در یک تعریف کلی، ریسپانسیو بودن یک وبسایت به معنای نمایش آن در تمامی دستگاه‌ها، اعم از دسکتاپ و گوشی همراه است. این نکته را فراموش نکنید که بسیاری از کاربران، از طریق تلفن همراه خود به وبسایت شما دسترسی دارند و به همین دلیل، ریسپانسیو بودن سایت و ویدیوها، باعث تعامل بیشتر با آن‌ها خواهد شد. با توجه به این موضوع، نیاز است که ویدیوپلیری که برای نمایش ویدیوها در سایت خود انتخاب می‌کنید، ریسپانسیو باشد تا علاوه بر افزایش ترافیک سایت، به بهبود سئوی محتوای ویدیویی کمک کند.

برای مطالعه‌ی مقاله‌ی "چرا باید سایت ریسپانسیو داشته باشیم؟" از اینجا وارد شوید.

سخن آخر

محتوای ویدیویی، یکی از جذاب‌ترین محتواهایی است که می‌توانید با تمرکز بر آن، بیشترین بازخورد را از کاربران دریافت نمایید. برای آن که بتوانید به اهداف خود در این زمینه دست یابید، نیاز است که سئوی محتوای ویدیویی را رعایت کنید. در این مقاله سعی کردیم که پس از معرفی انواع محتواهای ویدیویی، شما را با شیوه‌های مختلف سئوی محتوای ویدیویی آشنا نماییم.

می‌توانید برای مطالعه‌ی همه‌ی مقالات از اینجا وارد شوید.

نویسنده : وستا کانتنت تاریخ انتشار : یک شنبه ۲۲ فروردین ۱۴۰۰
   همه مقالات   
 
 
 

درباره وستا


شرکت دانش بنیان وستا از سال 1390 فعالیت خود را در قالب یک تیم فنی با همکاری عده‌ای از جوانان خلاق و مصمم شروع کرد، جوانانی که به دنبال فردایی روشن روی خط تکنولوژی آنچه آموخته بودند را تبدیل به کدهای برنامه نویسی سایت یا اپلیکیشن می‌کردند. به منظور حضور در رقابت‌های بزرگتر تصمیم بر آن داشتیم که بعنوان یک شرکت فعالیت وسیع‌تری دنبال کنیم و این شد که شرکت وستا سیستم در قالب یک مجموعه فنی و مهندسی شکل گرفت و باعث شد حضور ما در جامعه فناوری ایران پر رنگ‌تر شود، با پیشرفت تکنولوژی و دسترسی بیشتر به اینترنت وستا توانست با ارائه تکنولوژی‌ها و فناوری‌های به‌روز بعنوان یک شرکت دانش‌بنیان شناخته شود و خود را در لیست برترین شرکت‌های ایران قرار دهد. ما در خانواده‌ی بزرگ وستا متشکل از چندین تیم از لاین‌های خدماتی برای تحقق رویاهایمان تلاش می‌کنیم و در کنار یکدیگر از تماشای آنچه روزی تصور کرده بودیم و حالا به آن تجسم بخشیده‌ایم لذت می‌بریم. اکنون آماده‌ایم تا با ارائه دانش و تخصص خود بر پایه تکنولوژی‌های مدرن به مشتریان و کارفرمایان عزیز خدمت‌رسانی کنیم.

از وستا بیشتر بدانید

نمادها و مجوزهای وستا


  • اینستاگرام وستا
  • لینکدین وستا
  • توئیتر وستا
  • فیسبوک وستا
  • آپارات وستا


Hello[at]Vestateam.net

تمام حقوق این سامانه برای شرکت وستا رهاورد طاها محفوظ بوده و هر گونه کپی برداری پیگرد قانونی دارد © 2011-