صفحه‌ی درباره‌ی ما,اهمیت صفحه‌ی درباره‌ی ما

 
 




مقالات وستا

چگونه یک صفحه‌ی درباره‌ی ما قوی به سایت شما اعتبار می‌دهد؟

همه می‌خواهند که معروف‌ترین و بهترین وب‌سایت را داشته باشند. صفحه‌ی درباره ما، یکی از مهم‌ترین صفحات هر وب‌سایتی است. این صفحه، این فرصت را برای شما فراهم می‌کند که بازدیدکنندگان با سایت و نحوه‌ی خدمات شرکت شما آشنا شوند. از آن جایی که صفحه درباره ما، به عنوان یک پکیج خلاصه از مهم‌ترین فعالیت‌های شما به حساب می‌آید، کاربر با مشاهده‌ی آن، سریع‌ترین قضاوت را نسبت به وب‌سایت شما خواهد کرد. با توجه به اهمیت صفحه درباره ما، در این مقاله به بررسی تمامی نکات مرتبط با این موضوع می‌پردازیم. با ما همراه باشید.

 

اهمیت صفحه‌ی درباره‌ی ما,هدف صفحه‌ی درباره‌‎ی ما

صفحه‌ی درباره‌ی ما چیست؟

شاید برای شما هم پیش آمده باشد که در هنگام مراجعه‌ی حضوری به یک شرکت، کاتالوگ یا بروشوری درباره‌ی خدماتی که آن شرکت ارائه می‌دهد، در اختیار شما قرار دهد. صفحه‌ی درباره‌ی ما نیز عملکردی تقریبا مشابه با این بروشورها دارد. صفحه درباره ما، معمولا در همه‌ی مشاغل مورد استفاده قرار می‌گیرد تا به کاربران و بازدیدکنندگان، یک دیدکلی از خود وب‌سایت و خدماتی که در آن ارائه می‌شود را ارئه دهد. معمولا تاریخچه‌ی کسب‌وکار و رزومه‌ی مدیران از طریق برخی لینک‌ها و عکس‌ها، در این صفحه قرار می‌گیرند.

با توجه به فعالیتی که وب‌سایت انجام می‌دهد، اطلاعات مرتبط با اهداف آن سایت در این صفحه قرار می‌گیرد؛ همچنین برخی از اطلاعاتی که به صورت غیرمستقیم بر فعالیت‌های آن شرکت تأثیرگذار است نیز در این صفحه قرار می‌گیرند. به طور کلی صفحه‌ی درباره‌ی ما، بازتابی از هدف، شخصیت کسب‌وکار، صاحب سایت و کارمندان نمونه است. همچنین در این صفحه می‌توانید اطلاعات تماس و موقعیت مکانی شرکت آن وبسایت را پیدا کنید.

هدف صفحه‌ی درباره‌ی ما چیست؟

هدف اصلی صفحه‌ی درباره‌ی ما، آگاهی بخشیدن کاربر و بازدیدکننده، از خدمات و تاریخچه‌ی وب‌سایت است. روشی که صفحه‌ی درباره‌ی ما برای معرفی وب‌سایت استفاده می‌کند، روشی است که اگر قرار بود در دنیای واقعی و برای یک شرکت انجام شود، باید هزینه‌های گزافی خرج آن می‌شد و در قالب تبلیغات و بروشورها در اختیار مشتریان، قرار می‌گرفت؛ در حالیکه، جنس صفحه‌ی درباره‌ی ما، از همان وب‌سایت است و عملا نیازی به خرج هزینه‌ای اضافی برای آن نخواهید داشت. متن موجود در صفحه‌ی درباره‌ی ما، ابزاری برای یک بازاریابی فوق‌العاده قدرتمند است؛ این ابزار، باعث جذب مشتریان بالقوه‌ای است که به کسب‌وکار شما، علاقه‌ی زیادی دارند. از طرف دیگر صفحه‌ی درباره‌ی ما، با استفاده از برترین محتواها، به دنبال ایجاد یک کشش نسبت به سایت شما در میان مشتریانی است که هنوز به طور کامل با وب‌سایتتان، آشنا نشده‌اند.

 

چه کسانی از صفحه‌ی درباره‌ی ما بازدید می‌کنند؟

افراد زیادی از صفحه‌ی درباره‌ی ما بازدید می‌کنند. در حقیقت اگر کاربری به شیوه‌ی اصلی استفاده از هر وب‌سایتی مسلط باشد، اولین کاری که باید کند، به صفحه‌ی درباره‌ی ما مراجعه نماید. اما اکثر کاربرانی که به این صفحه مراجعه می‌کنند، قصد تعامل بیشتری با سایت شما دارند؛ برای مثال اگر یک سایت فروش هستید، در صورتی که کاربری از این صفحه بازدید کرد، این نکته معنای آن را می‌دهد که آن کاربر به احتمال زیاد تصمیم به خرید از سایت شما را دارد و در حال تحقیق کردن درباره‌ی اعتبار، امنیت و تاریخچه‌ی سایت شما است. با توجه به این نکات، می‌توان نتیجه گرفت که صفحه‌ی درباره‌ی ما، علاوه بر آن که مانند یک پل در میان شما و کاربران است، همچنین مانند یک محرک و داروی اطمینان برای مشتریان بالقوه نیز عمل می‌کند.

 

چرا بازدیدکنندگان به صفحه‌ی درباره‌ی ما مراجعه می‌کنند؟

در برخی از موارد، اولین لینکی که سایت شما را به کاربران مرتبط می‌کند، لینک صفحه‌ی درباره‌ی ما است. تحقیقات نشان داده‌است که بسیاری از افراد، در زمانی که در صفحه‌ی پرداخت آنلاین قرار دارند، از آن صفحه خارج شده و به صفحه‌ی درباره‌ی ما مراجعه می‌کنند تا برای بار آخر از وب‌سایت، مطمئن شوند. همچنین شاید تعجب کنید اما بسیاری از مشتریان، در هنگام خرید، قیمت محصول را اولویت خود قرار نمی‌دهند. 

در حقیقت مطالعات نشان داده که برای درصد قابل توجهی از مشتری‌ها، نوع خدماتی که شما ارائه می‌دهید و فعالیتی که وبسایت و شرکت شما دارد، در اولویت بالاتری نسبت به سایر موارد قرار دارند؛ از آن جایی که این موارد در صفحه‌ی درباره‌ی ما ذکر می‌شوند، پس بخش عمده‌ای از بازدیدکنندگان این صفحه را، این نوع کاربر تشکیل داده‌است. اگر بخواهیم به طور خلاصه دلیل اصلی بازدید از صفحه‌ی درباره‌ی ما را ذکر کنیم، باید به غریزه‌ی انسان برای پیدا کردن امنیت بازگردیم؛ انسان همواره به دنبال یافتن امن‌ترین بستر برای هر نوع کاری است، و در دنیای امروزه صفحه‌ی درباره‌ی ما می‌تواند این احساس امنیت را در کاربران ایجاد کند.

چرا صفحه‌ درباره‌ی ما اهمیت دارد؟

با توجه به آن که کاربران در بهترین حالت، خدماتی را از سایت دانلود کرده و یا می‌خرند، چرا اکثر آن‌ها در وهله‌ی اول، وارد این صفحه می‌شوند؟ چه چیزهایی باعث شده که صفحه‌ درباره‌ی ما تا این حد مهم باشد؟ جواب این سؤالات به خود افراد بازمی‌گردد. در حقیقت باید به نوع ارتباطاتی که با دیگران برقرار می‌کنید فکر کنید؛ زمانی که برای اولین بار با کسی آشنا می‌شوید، چه نکاتی را از او می‌پرسید؟ درباره‌ی او در نگاه اول به چه چیزهایی فکر می‌کنید؟ معمولا مواردی مانند سابقه‌ی کاری، سن، علائق، نوع رفتار و مواردی از این قبیل، نکاتی هستند که در ارتباط اول، مورد پرسش قرار می‌گیرند. زمانی که پاسخ این نوع سؤالات با استانداردهایی که شما تعیین کرده‌اید مطابق و یا نزدیک باشد، شما ارتباط خود را با او صمیمی‌تر می‌کنید، در غیر این صورت، رابطه‌ی شما قطع خواهد شد. صفحه‌ درباره‌ی ما نیز به همین دلیل اهمیت دارد. از آن جایی که این صفحه به عنوان یک واسطه‌ی مستقیم عمل می‌کند، باید نکات فراوانی را در مختصرترین حالت پوشش دهد تا تعداد زیادی از کاربران بتوانند، آن ویژگی‌های استاندارد خود را در آن سایت بیابند.

 

نکاتی که باید در هنگام ساخت صفحه درباره ما به آن‌ها توجه کرد

در هنگام طراحی این صفحه نیاز است که برخی از نکات را مورد توجه خود قرار دهید. در ادامه به بررسی مهم‌ترین آن‌ها می‌پردازیم.

1.    سؤال از خود

در زمینه‌های مختلف وبسایت خود از خودتان سؤال بپرسید. مثلا: ما کی هستیم؟ چه کاری انجام می‌دهیم؟ از کی این کار را شروع کردیم؟ چه کسی ما را تأیید کرده؟ تا کنون به چه مراکز معتبری خدمات ارائه داده‌ایم؟

2.    از داستان‌گویی استفاده کنید

یکی از نکاتی که باید در هنگام تولید محتوای این قسمت به آن توجه کنید آن است که خدمات و تاریخچه‌ی خود را در قالب داستان خوبی بیان کنید. سعی کنید از اسم‌ها، تاریخ‌ها و اتفاقاتی که برای شرکتتان در این مدت رخ داده استفاده کنید. همچنین قرار دادن تصاویر و فیلم‌ها در این قسمت، کمک به سزایی در مستندسازی و بالابردن واقعیت گفته‌های شما خواهد کرد.

3.    منحصر به فرد بودن خود را نشان دهید

یکی از جاهایی که می‌توانید در آن، بر روی نکات منحصر به فرد خود تأکید کنید، صفحه‌ی درباره‌ی ما است. با استفاده از این صفحه شما می‌توانید به کاربران بگویید که چه چیزهایی باعث می‌شوند که نسبت به دیگران، بهتر باشید و شما چه مزیت‌هایی را دارید که دیگران ندارند.

 

 

چگونه یک صفحه‌ی درباره‌ ما بسازیم که باعث ایجاد اعتبار و اعتماد شود؟

برای آن که بتوانید صفحه‌ی درباره ما را به نحوی بسازید که بهترین بازخورد را از داشته باشید لازم است که به موارد زیر دقت نمایید.

1.    اطلاعات مهم را در بالای صفحه قرار دهید

زمانی که از توالی اطلاعات صحبت می‌کنیم منظور ما شیوه‌ی قرار دادن موضوعات در صفحه‌ی درباره‌ی ما است. این نکته را فراموش نکنید که بسیاری از کاربران، حوصله‌ی مطالعه‌ی تمامی اطلاعات موجود در صفحه‌ی درباره‌ی ما را ندارند، به همین دلیل نیز نیاز است که مهم‌ترین اطلاعات شامل نوع خدمات یا ویژگی‌های منحصر به فرد خود را در بالای صفحه قرار دهید.

2.    شناخت مخاطب

به جرئت می‌توان گفت که بخش عمده‌ی کاری که باید نه تنها در طراحی صفحه‌ی درباره‌ی ما بلکه در تمامی کسب‌وکار خود رعایت کنید، شناخت درست مخاطب است. شما بدون شناخت مخاطب هدف و همچنین مجموعه‌ی مخاطبانی که بیشتر احتمال خرید از استفاده از خدمات وب‌سایت شما را دارند، به هیچ وجه نمی‌توانید، استراتژی مناسبی برای کسب‌وکار خود بچینید. سعی کنید با انجام انواع تست‌ها، ایجاد فرم در سایت خود، مصاحبه و سایر روش‌های دیگر، مخاطبان خود را شناسایی کنید.

3.    تولید محتوا برای افزایش نرخ تبدیل

یکی از نکاتی که برخی از افراد در هنگام طراحی صفحه‌ی درباره‌ی ما، آن را نادیده می‌گیرند، توجه به نرخ تبدیل است. این نکته را فراموش نکنید که اکثر افرادی که به این قسمت از سایت شما مراجعه می‌کنند، بازدیدکنندگانی هستند که احتمال مشتری شدنشان بسیار بالا است. با توجه به این نکته، محتوایی که در این صفحه تولید می‌شود باید به صورتی باشد که بازدیدکننده را از جدی بودن شما در این زمینه مطمئن کرده و او را به سمت خرید، سوق دهد.

سخن آخر

برخورد اول، مهم‌ترین قسمت هر کاری است. از آن جایی که قسمت عمده‌ی کاربران، ابتدا به صفحه‌ی درباره‌ی ما مراجعه می‌کنند، می‌توان گفت که بخش عمده‌ی اعتبار سایت شما در همین جا نهفته‌است. در این مقاله سعی کردیم که با بررسی مفاهیم مرتبط با صفحه‌ی درباره‌ی ما، شما را با شیوه‌هایی که باعث افزایش اعتبار و اعتماد سایت شما توسط این صفحه می‌شود، آشنا کنیم. برای نمونه متن آماده درباره‌ی ما از اینجا و برای مطالعه‌ی مقاله‌ی نوشتن متن صفحه‌ی درباره ما از اینجا  وارد شوید.

نویسنده : وستا کانتنت تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۴ فروردین ۱۴۰۰
   همه مقالات   
 
 
 

درباره وستا


شرکت دانش بنیان وستا از سال 1390 فعالیت خود را در قالب یک تیم فنی با همکاری عده‌ای از جوانان خلاق و مصمم شروع کرد، جوانانی که به دنبال فردایی روشن روی خط تکنولوژی آنچه آموخته بودند را تبدیل به کدهای برنامه نویسی سایت یا اپلیکیشن می‌کردند. به منظور حضور در رقابت‌های بزرگتر تصمیم بر آن داشتیم که بعنوان یک شرکت فعالیت وسیع‌تری دنبال کنیم و این شد که شرکت وستا سیستم در قالب یک مجموعه فنی و مهندسی شکل گرفت و باعث شد حضور ما در جامعه فناوری ایران پر رنگ‌تر شود، با پیشرفت تکنولوژی و دسترسی بیشتر به اینترنت وستا توانست با ارائه تکنولوژی‌ها و فناوری‌های به‌روز بعنوان یک شرکت دانش‌بنیان شناخته شود و خود را در لیست برترین شرکت‌های ایران قرار دهد. ما در خانواده‌ی بزرگ وستا متشکل از چندین تیم از لاین‌های خدماتی برای تحقق رویاهایمان تلاش می‌کنیم و در کنار یکدیگر از تماشای آنچه روزی تصور کرده بودیم و حالا به آن تجسم بخشیده‌ایم لذت می‌بریم. اکنون آماده‌ایم تا با ارائه دانش و تخصص خود بر پایه تکنولوژی‌های مدرن به مشتریان و کارفرمایان عزیز خدمت‌رسانی کنیم.

از وستا بیشتر بدانید

نمادها و مجوزهای وستا


  • اینستاگرام وستا
  • لینکدین وستا
  • توئیتر وستا
  • فیسبوک وستا
  • آپارات وستا


Hello[at]Vestateam.net

تمام حقوق این سامانه برای شرکت وستا رهاورد طاها محفوظ بوده و هر گونه کپی برداری پیگرد قانونی دارد © 2011-