طراحی اپلیکیشن مشاوره آنلاین

 
 




مقالات وستا

طراحی اپلیکیشن مشاوره آنلاین

مشاوره، یکی از کارهایی است که در هر دوره‌ای، تقاضای زیادی برای آن وجود دارد. در اصل، مشاوره، با گذر زمان و پیشرفت علوم و تکنولوژي، دچار تحولات گسترده‌ای شده‌است. همانطور که می‌دانید امروزه شرط موفقیت در هر کاری، همگام بودن با علوم و فنون روز است و در همین راستا نیز، مشاوره توانسته که خود را با آخرین قابلیت‌های تکنولوژی تطبیق بدهد و در فضای دیجیتال نیز به صورت آنلاین به متقاضیان خدمت‌رسانی کند. اپلیکیشن‌های مشاوره آنلاین، یکی از سودمندترین شیوه‌هایی است که می‌توانید در راستای خدمات مشاوره‌ای خود از آن‌ها بهره ببرید. در این مقاله با تمرکز بر ویژگی و انواع رایج‌تر اپلیکیشن مشاوره آنلاین، شما را با آن آشنا خواهیم کرد. با ما همراه باشید.

طراحی اپلیکیشن مشاوره آنلاین

مشاوره، یکی از کارهایی است که در هر دوره‌ای، تقاضای زیادی برای آن وجود دارد. در اصل، مشاوره، با گذر زمان و پیشرفت علوم و تکنولوژي، دچار تحولات گسترده‌ای شده‌است. همانطور که می‌دانید امروزه شرط موفقیت در هر کاری، همگام بودن با علوم و فنون روز است و در همین راستا نیز، مشاوره توانسته که خود را با آخرین قابلیت‌های تکنولوژی تطبیق بدهد و در فضای دیجیتال نیز به صورت آنلاین به متقاضیان خدمت‌رسانی کند. اپلیکیشن‌های مشاوره آنلاین، یکی از سودمندترین شیوه‌هایی است که می‌توانید در راستای خدمات مشاوره‌ای خود از آن‌ها بهره ببرید. در این مقاله با تمرکز بر ویژگی و انواع رایج‌تر اپلیکیشن مشاوره آنلاین، شما را با آن آشنا خواهیم کرد. با ما همراه باشید.

مشاوره آنلاین چیست؟

پیش از آن که شما را با اپلیکیشن مشاوره آنلاین آشنا کنیم، لازم است که مفهوم مشاوره آنلاین را معرفی کنیم. همانطور که می‌دانید، مشاوره در حیطه‌های مختلفی عمل می‌کند و تنها شامل بُعد روانشناختی نیست. در مشاوره‌ی آنلاین با توجه به نوع مشاوره‌ای که قرار است به افراد داده شود، مشاوران از طریق راه‌هایی مانند تماس ویدیویی، چت کردن، پیام صوتی و راه‌های دیگری که امروزه در بستر فضای مجازی ممکن است، به کاربران و مشتریان خود مشاوره می‌دهند.

مزایای مشاوره آنلاین

مزایای مشاوره آنلاین سبب شده‌است که اکثر مدیران و مشاوران به سمت استفاده از این قابلیت بروند. برخی از مزایای مشاوره آنلاین را در زیر مشاهده می‌کنید.
می‌توانید حوزه‌ی مشاوران خود را گسترش داده و از تعداد بالاتری از آن‌ها بهره‌مند باشید.
تمامی پرداخت‌ها به صورت شفاف صورت می‌گیرند.
 دسترسی راحت به مراجعه‌ی آنلاین و تلف نشدن زمان
تمامی مراجعات را می‌توانید به بهترین شیوه بایگانی کنید.

مشاوره ی آنلاین

علت برتری مشاوره آنلاین نسبت به مشاوره حضوری

همانطور که تاکنون متوجه شدید، مزایای استفاده از شیوه‌ی آنلاین برای مشاوره به قدری است که افراد بسیاری نسبت به استفاده از آن تمایل دارند. مشاوره‌ به روش سنتی مراجعه‌ی حضوری زمانی حرف اول را در میان مردم می‌زد. این نوع مشاوره‌ها که با مراجعه‌ی حضوری افراد صورت می‌گرفت؛ در کنار مزایای خاصی که داشت برخی از معایب بزرگ را نیز دربرمی‌گرفت. برای مثال افرادی که دنبال مشاوره در زمینه‌ی خاصی بودند نمی‌توانستند به راحتی، مشاوره مناسب در این زمینه را پیدا کنند. 
از سوی دیگر، پیدا کردن مشاوران متنوع نیز عملا کار سختی بود. اما امروزه و با توجه به روی آوردن مشاوران و شرکت‌ها به مشاوره‌ی آنلاین، تمامی موارد ذکر شده به قدری تسهیل یافته‌اند که افراد می‌توانند در هر موقعیت جغرافیایی که زندگی می‌کنند، بهترین مشاور را در زمینه‌ی متخصص پیدا کنند. در حقیقت، مشاوره‌ی آنلاین علاوه بر آن که تجربه‌ی جذاب و آسانی برای کاربر به شمار می‌آید، با توجه به عملکرد مفیدش، به صاحبان مشاغل و مشاوران نیز سود زیادی رسانده‌است.

اپلیکیشن مشاوره آنلاین

تاکنون با تعاریف و ویژگی‌های مشاوره آنلاین، آشنا شدید. به جز شیوه‌هایی که برای ارائه‌ی خدمات مشاوره‌ای آنلاین ذکر شد، یکی از رایج‌ترین و مفیدترین شیوه‌ها استفاده از اپلیکیشن مشاوره آنلاین است. این نوع اپلیکیشن‌ها دارای انواعی هستند که در ادامه مقاله به آن‌ها اشاره خواهیم کرد. اپلیکشن‌های مشاوره آنلاین با استفاده از قابلیت‌هایی مانند دسته‌بندی مشاوران، بررسی بر اساس منطقه سکونت، امتیازبندی مشاوران و نشان دادن نظرات، توانسته‌اند راهکار مفیدی برای مراجعه کنندگان جلسات مشاوره باشند.

مزایای استفاده از اپلیکیشن مشاوره آنلاین

اپلیکیشن مشاوره آنلاین، نسبت به تمامی روش‌های مشاوره‌ی آنلاین دیگر، مانند ویدیو کال و چت، روشی مفیدتر و پربازده‌تر به حساب می‌آید. مزایای استفاده از اپلیکیشن مشاوره آنلاین را در زیر مشاهده می‌کنید.
از آن جایی که اپلیکیشن بر روی گوشی نصب می‌شود، کاربران می‌توانند به راحتی در هر زمان مشاور مورد نیاز خود را جستجو کرده و با او ارتباط برقرار کنند.
داشتن اپلیکیشن برای مشاوره‌ی آنلاین، یک بازاریابی رایگان برای کسب و کار شما خواهد بود.
می‌توانید مشاورانی که در حوزه‌های مختلف تخصص دارند را در یک اپلیکیشن در دسترس کاربر قرار بدهید.
هزینه‌های تولید اپلیکیشن مشاوره آنلاین به نحوی است که باعث صرفه‌جویی اقتصادی زیادی خواهد شد.
کاربران به صورت 24 ساعته می‌توانند با مشاوران در ارتباط باشند.

اپلیکیشن مشاوره آنلاین

ویژگی‌های اپلیکیشن مشاوره آنلاین

حال که با تعاریف جامع و پایه‌ای مشاوره آنلاین و اپلیکیشن مشاوره آنلاین آشنا شدید، باید با ویژگی‌هایی که سبب می‌شود اپلیکیشن مشاوره آنلاین، تبدیل به اپلیکیشن بهتری شود را بشناسید. در زیر، مهم‌ترین  این ویژگی‌هایی‌ها را ملاحظه می‌کنید.
قابلیت تماس تصویری در اپلیکیشن مشاوره
یکی از ویژگی‌های مهمی که باید در این دسته از اپلیکیشن‌ها تعبیه شود، قابلیت تماس تصویری است. با استفاده از این ویژگی، مشاوران می‌توانند به راحتی و بدون هیچ واسطه‌ای با کاربران در ارتباط باشند. همچنین این ویژگی سبب می‌شود تا کاربر و مشاور هر دو در فضای برنامه بمانند و برنامه را ترک نکنند.

چت آنلاین در اپلیکیشن مشاوره

دیگر قابلیت مهم، داشتن ویژگی چت آنلاین است. این نکته را در نظر بگیرید که اگر کاربر تصمیمی به استفاده از قابلیت آنلاین بودن مشاور نداشت، از اپلیکیشن مشاوره آنلاین استفاده نمی‌کرد. به همین دلیل نیز باید محیطی برای چت آنلاین بین او و مشاور، فراهم شود.

اشتراک فایل در اپلیکیشن مشاوره

مشاور باید بتواند تمامی فایل‌ها اعم از نوشته‌ها، آهنگ‌ها، تصاویر و فیلم‌ها را برای کاربر ارسال کند. همچنین کاربر نیز باید این توانایی را داشته باشد که هر فایلی که تمایل داشت را برای مشاور ارسال کند. در حقیقت ویژگی اشتراک فایل، یکی از ویژگی‌های اساسی اپلیکیشن مشاوره آنلاین است چرا که فقدان آن سبب می‌شود که کاربر و مشاور، هر دو، مجبور به استفاده از اپلیکیشن‌های دیگر برای ارسال فایل‌های مورد نظر خود شوند. 

اشتراک صفحه در اپلیکیشن مشاوره

شاید مشاور تصمیم داشته باشد که در قالب یک ویدیو یا یک پاورپوینت، مطالبی را به کاربر توضیح بدهد. برای حل این مسئله، اپلیکیشن مشاوره آنلاین باید از ویژگی اشتراک صفحه بهره ببرد. این کار باعث می‌شود که کاربر و مشتری، مجبور به مراجعه‌ی حضوری نباشد.

انواع اپلیکیشن مشاوره آنلاین

همانطور که پیش‌تر نیز اشاره شد، اپلیکیشن‌های مشاوره آنلاین دارای انواع متعددی هستند و بسته به نوع خدماتی که ارائه می‌دهید، به گروه‌های مختلفی تقسیم می‌شوند. در ادامه به شرح مهم‌ترین اپلیکیشن‌های مشاوره آنلاین می‌پردازیم.
 

اپلیکیشن مشاوره آنلاین پزشکی و روانشناسی

یکی از پرکاربردترین اپلیکیشن‌های مشاوره آنلاین، اپلیکیشن‌های مشاوره‌ای پزشکی و روانشناسی است. این دسته از اپلیکیشن‌ها با ایجاد قابلیت تماس ویدیویی به افراد این امکان را می‌دهد که پزشکان به درک درستی از وضعیت سلامت جسمی و روحی آنان، برسند. مزایای استفاده از اپلیکیشن مشاوره آنلاین پزشکی و روانشناسی به شرح زیر است:
زمان‌بندی مناسب و بدون نیاز به معطل ماندن در صف نوبت پزشکی.
افزایش تعامل از طریق ایجاد قابلیت‌هایی مانند چت گروهی.
کاهش هزینه‌ها و ریسک حضور در محیط بیمارستانی.
در دسترس بودن نسخه به صورت دائمی.

مشاوره-آنلاین

ویژگی‌های اپلیکیشن مشاوره آنلاین پزشکی و روانشناسی و مزایای آن

برای آن که بتوانید اپلیکیشن مشاوره آنلاین پزشکی و روانشناسی بهتری داشته باشید، باید برخی از ویژگی‌های مرتبط به آن را رعایت کنید. این ویژگی‌ها را در زیر مشاهده می‌کنید.
پیگیری بهبود درمان: یادتان باشد که در این دسته از اپلیکیشن‌ها از گزینه‌هایی استفاده کنید که کاربر به صورت دوره‌ای تمامی علائم خود را در آن وارد کند.
نظرسنجی و پرسش و پاسخ: کاربر باید بتواند به صورت لحظه‌ای با مشاور و پزشک خود در ارتباط باشد و جواب سؤالات خود را از او بگیرد.
اشتراک‌گذاری نسخه‌ها و پرونده‌ها: کاربران و پزشکان باید بتوانند تمامی نسخه‌ها و پرونده‌های پزشکی لازم را برای یکدیگر ارسال کنند.

اپلیکیشن مشاوره تجاری آنلاین و مزایای آن

شاید شما نیز در اطراف خود دیده باشید که افراد زیادی برای افزایش بار اطلاعاتی خود در تمامی زمینه‌های تجاری، به مشاوران مراجعه می‌کنند. اپلیکیشن‌هایی نیز برای این نوع مشاوره وجود دارند. این اپلیکیشن‌ها باید از مشاوران متخصصی استفاده کنند چرا که در اپلیکیشن‌های پزشکی، مشاوران دارای مدرک پزشکی معتبر هستند؛ اما در اپلیکیشن‌های تجاری ممکن است که افراد ناکارآمدی خود را به عنوان مشاور معرفی کنند، به همین دلیل نیز مدیر و صاحب اپلیکیشن باید بهترین و با اعتبارترین مشاوران تجاری را برای این کار به خدمت بگیرد. برخی از مزایای استفاده از اپلیکیشن مشاوره تجاری آنلاین را در زیر مشاهده می‌کنید.
تمامی رویدادهای مهم را به کاربر یادآوری می‌کند.
به مشاوران امکان تماس ویدیویی و مستقیم را با کاربران می‌دهد.
کاهش هزینه‌های اجرایی
افزایش تعداد کاربر و مشتری

ویژگی اپلیکیشن مشاوره تجاری آنلاین

ویژگی‌های این اپلیکیشن به صورت ساده تعیین می‌شوند. داشتن امکان تماس ویدیویی، برقرای جلسات و وبینارهای آنلاین، توانایی پخش فیلم و به اشتراک گذاشتن صفحه‌ی نمایش، همگی گوشه‌ای از قابلیت‌ها و ویژگی‌هایی است که باید در اپلیکیشن‌های مشاوره تجاری آنلاین رعایت شود. همچنین این نکته را در نظر بگیرید که امنیت فایل‌ها و سخنرانی‌ها در این اپلیکیشن باید تضمین شده باشد.

اپلیکیشن مشاوره آموزشی آنلاین و مزایای آن

همانطور که می‌دانید بسیاری از دانش‌آموزان و حتی دانشجویان به دنبال کلاس‌های کمک‌آموزشی هستند و بسیاری از کسب و کارها مرتبط با این موضوع به وجود آمده‌اند. داشتن یک اپلیکیشن برای این کار سبب می‌شود که دانش‌آموزان و دانشجویان، تعمل راحت‌تر و بهتری با استاد داشته باشند؛ به همین دلیل نیز اپلیکیشن مشاوره آموزشی آنلاین، یکی از پرطرفدارترین اپلیکیشن‌های مشاوره آنلاین است. مزایای استفاده از این دسته از اپلیکیشن‌ها را در زیر مشاهده می‌کنید.

  • تعامل بهتر و راحت‌تر استاد و دانشجو
  • امکان ذخیره کردن فیلم‌ها و چت‌ها برای مطالعه‌های بعدی
  • امکان یافتن تعداد دانش‌آموز و دانشجوی بیشتر در منطقه‌ی جغرافیایی وسیع‌تری
  • به صرفه بودن هزینه‌های طراحی اپلیکیشن نسبت به برگزاری کلاس‌ها 
  • صرفه‌جویی در هزینه‌ی مکان کلاس‌ها

ویژگی اپلیکیشن مشاوره آموزشی آنلاین

به جز قابلیت‌های ذکر شده، برخی از ویژگی‌های این نوع اپلیکیشن به شرح زیر هستند:
آموزش زنده‌ خصوصی و گروهی: این اپلیکیشن‌ها باید قابلیت تماس ویدیویی آنلاین به صورت خصوصی و یا گروهی را داشته باشد.
سرچ کردن: دانش‌آموز باید بتواند به راحتی استاد مورد نظر خود را پیدا کند.
دسته‌بندی: باید تمامی موضوعات و درس‌های مورد نیاز را برای دانش‌آموز و دانشجو فراهم کنید.
امنیت ارسال فایل: باید هر استاد و دانشجویی بتواند در یک بستر امن، اقدام به ارسال فایل‌ها بکند.

سخن آخر

داشتن اپلیکیشن برای هر نوع مشاوره‌ای، سبب می‌شود که اعتبار شما بیشتر به نظر مخاطبانتان آید. در این مقاله با آشنا کردن شما با تمامی مفاهیم مرتبط با مشاوره آنلاین و اپلیکیشن مشاوره آنلاین، سعی کردیم که دید واضح‌تری از این مفاهیم را برای شما توضیح بدهیم. همچنین این نکته را در نظر بگیرید که می‌توانید اپلیکیشن‌های مشاوره آنلاینی داشته باشید که انواع متفاوت مشاوره‌ها را در خود داشته باشد که این کار باعث رشد کسب و کار شما و افزایش سود شما خواهد شد.

نویسنده : وستاکانتنت تاریخ انتشار : یک شنبه ۳ اسفند ۱۳۹۹
   همه مقالات   
 
 
 

درباره وستا


شرکت دانش بنیان وستا از سال 1390 فعالیت خود را در قالب یک تیم فنی با همکاری عده‌ای از جوانان خلاق و مصمم شروع کرد، جوانانی که به دنبال فردایی روشن روی خط تکنولوژی آنچه آموخته بودند را تبدیل به کدهای برنامه نویسی سایت یا اپلیکیشن می‌کردند. به منظور حضور در رقابت‌های بزرگتر تصمیم بر آن داشتیم که بعنوان یک شرکت فعالیت وسیع‌تری دنبال کنیم و این شد که شرکت وستا سیستم در قالب یک مجموعه فنی و مهندسی شکل گرفت و باعث شد حضور ما در جامعه فناوری ایران پر رنگ‌تر شود، با پیشرفت تکنولوژی و دسترسی بیشتر به اینترنت وستا توانست با ارائه تکنولوژی‌ها و فناوری‌های به‌روز بعنوان یک شرکت دانش‌بنیان شناخته شود و خود را در لیست برترین شرکت‌های ایران قرار دهد. ما در خانواده‌ی بزرگ وستا متشکل از چندین تیم از لاین‌های خدماتی برای تحقق رویاهایمان تلاش می‌کنیم و در کنار یکدیگر از تماشای آنچه روزی تصور کرده بودیم و حالا به آن تجسم بخشیده‌ایم لذت می‌بریم. اکنون آماده‌ایم تا با ارائه دانش و تخصص خود بر پایه تکنولوژی‌های مدرن به مشتریان و کارفرمایان عزیز خدمت‌رسانی کنیم.

از وستا بیشتر بدانید

نمادها و مجوزهای وستا


  • اینستاگرام وستا
  • لینکدین وستا
  • توئیتر وستا
  • فیسبوک وستا
  • آپارات وستا


Hello[at]Vestateam.net

تمام حقوق این سامانه برای شرکت وستا رهاورد طاها محفوظ بوده و هر گونه کپی برداری پیگرد قانونی دارد © 2011-