به زبان ساده، چه عواملی در موفقیت یک وب سایت فروشگاهی موثر است؟

 
 




مقالات وستا

به زبان ساده، چه عواملی در موفقیت یک وب سایت فروشگاهی موثر است؟

دامنه ی فروش اینترنتی بسیار گسترده می باشد، تعداد زیادی از صاحبان مشاغل با انواع محصولات و خدمات با فروش اینترنتی سعی درگرفتن سهم بیشتر بازار و جذب مشتری دارند . به طور مثال: خرید و فروش و حراج کالاهای مختلف انواع پوشاک، کیف و کفش، لوازم خانگی، مواد غذایی و … ، تبلیغات اینترنتی، ارائه خدمات تخصصی به دیگران مانند آموزش به صورت آنلاین، محتوای چندرسانه‌ای یا مالتی مدیا تهیه و ارائه نرم‌افزارهای مالی واداری و … گوشه‌ای از انواع فروش آنلاین است.

عوامل موثر در موفقیت یک سایت فروشگاهی

بازار آنلاین اصول خود را دارد!

برای ماندگاری در بازارهای اینترنتی باید علاوه بر ترفندها و تردستی ها با اصول و قواعد این بازار آشنا بود. اگرچه فروشگاه‌های اینترنتی رایج‌ترین نمونه‌ی تجارت الكترونیک هستند، اما بسیاری از این فروشگاهها در کمک به بنگاه ها در رسیدن به اهداف سودآور خود ناموفق عمل کردهاند. در برخی از سایت‌های فروش اینترنتی اکثر خریداران اینترنتی بدون نهایی کردن سفارش، فرآیند خرید اینترنتی خود را نیمه کاره رها می‌كنند و عدم موفقیت برخی دیگر بی‌توجهی به نیازهای مشتریان است ، طراحی محیط وب سایت مانند دکوراسیون فروشگاه نیز برای جذب مشتری بسیار حائز اهمیت است.  بسیاری از سایت‌ها به‌جای ایجاد فضایی دیجیتال که تجربه خرید مشتریان را بهبود می‌دهد، تنها به نسخه‌برداری از فروشگاه‌های موفق و یا الگوبرداری از فروشگاههای غیراینترنتی خود می‌پردازند.

ایده‌ی خوب کافی نیست!

برای موفقیت یک کسب و کار اینترنتی، مرحله‌ی اجرا قطعا خیلی اهمیت دارد، ایده هم از اهمیت بالایی برخوردار است، اما اهمیت زمانبندی حتی از آنها هم بیشتر است. بهترین روش برای ارزیابی واقعی زمانبندی این است که آمادگی بازار و مخاطب برای پذیرش آنچه پیشنهاد می کنیم را بسنجیم.

امنیت

امنیت اولین عامل برای کسب موفقیت در این زمینه است.امنیت عبارت است از محرمانه بودن، بی‌نقص بودن، رواسازی و فسخ نشدن تراکنش الكترونیكی و داده‌های اینترنتی، به طور مثال: وجود یک حساب کاربری شخصی که نام کاربری و رمز عبور داشته باشد، می‌تواند از ترس مشتری بكاهد. علاوه بر این، با وجود احساس امنیت تقاضای ایجاد حساب‌های کاربری افزون می گردد و این حساب‌های کاربری در ایمیل مارکتینگ نقش مهمی ایفا می کند. فروشگاه‌هایی موفق ترند که انجام تراکنش‌ها در آنها به سهولت انجام می‌شود و بعد از اتمام تراکنش، پنجره‌های تأئید نمایش می‌دهد و مشتری می‌تواند از صحت تراکنش اطمینان حاصل کند.

جلب اعتماد مخاطب

اعتماد برای توسعه روابط بلندمدت اینترنتی میان صاحبان فروشگاه و مشتریان اهمیت دارد. یک زیرساخت فناوری اطلاعات امن برای کاهش ریسک و افزایش اعتماد مشتریان در حوزه تجارت الكترونیک حیاتی است. مشاوران برای مقابله با بی‌اعتمادی در حوزه‌ی تجارت الكترونیک، بیشتر اوقات به فروشندگان الكترونیكی توصیه می‌كنند تا سیاست‌های امنیتی صریح و قابل استناد ارائه کنند؛ برای مثال: کدگذاری و استفاده از هو‌لوگرام‌های الكترونیكی برای تأئید فروشگاه الكترونیكی داشته باشند. گواهی‌های الكترونیكی، یكی از روش‌های کدگذاری در تجارت الكترونیک رهیافتی پیشرفته و پیچیده برای رواسازی پایگاههای خرید اینترنتی و مشتریان ماست. گواهی اعتماد الكترونیكی می‌تواند از بی اعتمادی مشتری بكاهد.

زیرساخت‌های با کیفیت را دست کم نگیرید!

فضایی که اطلاعات سایت شامل کدهای برنامه نویسی سیستم مدیریت محتوا، تصاویر، بانک‌های اطلاعاتی و … بر روی آن قرار می‌گیرند باید پایداری بالایی داشته باشد و سایت را در تمام ساعات شبانه روز در دسترس مشتریان قرار دهد، عموما فروشگاه‌های اینترنتی مصرف زیادی از منابع سرور دارند و می‌بایست سرویسی برای آنها تهیه شود که پاسخگوی این نیاز باشد. یک هاست کم منبع جز کلافگی برای شما حاصلی نخواهد داشت و باعث می‌شوند که نتوانید بر روی هدف فروشگاه خود تمرکز کنید.

 

بررسی-عملکرد-وب-سایت-بر-اساس-KPI

 

 

با تمرکز بر محصول و خدمت خاص شروع کنید!

 برای شروع کار، تمرکز را بر فروش کالاها یا خدماتی که تخصص اصلی شما است و با کیفیت بالا ارائه می شود، بگذارید. حتی فروشگاه های بزرگ که هم اکنون تنوع بسیاری زیادی در دسته‌بندی محصولاتشان دارند، شروع کارشان با تمرکز بر یک گروه از محصولات بوده است.

طراحی قالب سایت و امکانات سایت

طراحی کلی فروشگاه اینترنتی و استفاده راحت از آن در جذب مشتری تاثیر به سزایی دارد چنانچه به طراحی و محتویات فروشگاه و کارکردهای آن بخوبی توجه شود، می‌تواند رضایت مشتری را افزایش داده، در نتیجه نرخ بازدید مجدد مشتری را بیشتر می‌کند. سیستم کاربردی و سازوکارهای تعاملی، جستجوی سریع و اطلاعات محصول ، نمودار قیمت و مقایسه با دیگر محصولات، نشان دادن هزینه کالا و هزینه اضافی در صورت ارسال، ویرایش کارت و سبد خرید، اطلاعات کاربردی از محصول و نظرات سایر کاربران همگی قابلیت‌هایی هستند باعث ماندگاری فروشگاه می‌شوند.

 

محتوا پادشاه است!

تولید محتوا و اطلاعاتی که در خصوص یک محصول درج می‌شود، باید محتوای جدید و غیر تکراری  باشد. کپی اطلاعات از سایر سایت‌ها باعث افزایش رتبه سایت در صفحه نتایج موتورهای جستجو یا اصطلاحاً افت رنک سایت خواهد شد. در نظر داشته باشید که محتوا علاوه بر متن شامل عكس‌های محصولات نیز می‌باشد. بهتر است از محصولات از زاویه های مشخص و تصاویر با کیفیت تهیه شود. ترجیحاً از یک پس زمینه مشخص برای تمامی محصولات استفاده شود. عكس دقیقاً از همان محصول باشد؛ طبیعتاً اینكه مشتری تصویر یک محصول را ببیند و محصولی با ظاهر دیگری دریافت کند، اصلا خوشایند نخواهد بود.

 دیگر راهکارها

  •  گزینه‌های مختلف پرداخت می‌تواند از میزان تلاشی که مشتری صرف انجام خرید می‌كند کاسته، قصد خرید را افزایش دهد. در مواجهه با عدم اطمینان نسبت به محصول که یكی از معضلات اصلی خرید اینترنتی است می‌توان خدماتی مانند تعویض و یا عودت دادن کالا را در نظر گرفت.
  • عملكرد صحیح و بدون نقص فنی در پایگاه موجب اعتماد مشتری به سامانه فروش میشود . پیشرفت‌ها در فناوری اطلاعات، پایگاه‌های خرید اینترنتی را قادر ساخته تا به مشتریان راهنمایی‌های فوری و پشتیبانی آنلاین ارائه کنند که موجب ارتقای حس اعتماد در مشتریان می‌شود حفاظت از حریم خصوصی دلیل بر درستی مدیران فروشگاه بوده، درنتیجه بر تصمیمات در تراکنشها تأثیر می‌گذارد.
  • تحویل به موقع و قابل اطمینان کالا را برای رضایت مشتری ضروری ست، بهتر است زمان تحویل کالا به حداقل برسد. بازه زمانی ارسال به صورت کاملا دقیق مشخص باشد و حتی از سامانه‌های رهگیری مرسوله برای کاهش اضطراب مشتریان استفاده شود. اطلاع رسانی هرگونه تأخیر احتمالی در تحویل کالا به مشتری از سوی فروشنده نیز دیگر خدمت ممكن فروشگاه در ویژگی تحویل است.
  • معمولا فروشندگانی که محصولات اختصاصی و پیشنهادهای فروش ویژه یا فروش فصلی ارائه میکنند در جذب مشتریان موفق‌تر هستند.
  • در پایان باید اذعان داشت که تبلیغات جزو عوامل موثر در موفقیت یک فروشگاه اینترنتی است، علاوه بر فعالیت تبلیغات معمول، در فضای دیجیتال هم می‌توان با استفاده از امکاناتی که موجود است همچون تبلیغات بنری، بازاریابی اینترنتی، شبكه‌های اجتماعی، ایمیل مارکتینگ و … به دنبال جذب مشتری بود.

اگر به موضوعات مرتبط با وب‌سایت علاقه دارید، برای خواندن مقالات می‌توانید از اینجا وارد شوید. برای دیدن همه‌ی مقالات از اینجا وارد شوید.

نویسنده : وستا کانتنت تاریخ انتشار : دو شنبه ۲۲ دی ۱۳۹۹
   همه مقالات   
 
 
 

درباره وستا


شرکت دانش بنیان وستا از سال 1390 فعالیت خود را در قالب یک تیم فنی با همکاری عده‌ای از جوانان خلاق و مصمم شروع کرد، جوانانی که به دنبال فردایی روشن روی خط تکنولوژی آنچه آموخته بودند را تبدیل به کدهای برنامه نویسی سایت یا اپلیکیشن می‌کردند. به منظور حضور در رقابت‌های بزرگتر تصمیم بر آن داشتیم که بعنوان یک شرکت فعالیت وسیع‌تری دنبال کنیم و این شد که شرکت وستا سیستم در قالب یک مجموعه فنی و مهندسی شکل گرفت و باعث شد حضور ما در جامعه فناوری ایران پر رنگ‌تر شود، با پیشرفت تکنولوژی و دسترسی بیشتر به اینترنت وستا توانست با ارائه تکنولوژی‌ها و فناوری‌های به‌روز بعنوان یک شرکت دانش‌بنیان شناخته شود و خود را در لیست برترین شرکت‌های ایران قرار دهد. ما در خانواده‌ی بزرگ وستا متشکل از چندین تیم از لاین‌های خدماتی برای تحقق رویاهایمان تلاش می‌کنیم و در کنار یکدیگر از تماشای آنچه روزی تصور کرده بودیم و حالا به آن تجسم بخشیده‌ایم لذت می‌بریم. اکنون آماده‌ایم تا با ارائه دانش و تخصص خود بر پایه تکنولوژی‌های مدرن به مشتریان و کارفرمایان عزیز خدمت‌رسانی کنیم.

از وستا بیشتر بدانید

نمادها و مجوزهای وستا


  • اینستاگرام وستا
  • لینکدین وستا
  • توئیتر وستا
  • فیسبوک وستا
  • آپارات وستا


Hello[at]Vestateam.net

تمام حقوق این سامانه برای شرکت وستا رهاورد طاها محفوظ بوده و هر گونه کپی برداری پیگرد قانونی دارد © 2011-