تبلیغات گوگل یا گوگل ادوردز چیست؟ اصطلاحات گوگل ادوردز

 
 




مقالات وستا

چگونه بوسیله گوگل ادز تبلیغ کنیم؟

احتمالا همه‌ی افرادی که با گوگل سرچ می‌کنند، با این صحنه روبه رو شده‌اند که در هنگام جست‌و‌جوی یک عبارت در موتور جستجو گوگل  با نتیجه‌های تبلیغاتی متفاوت برخورد نمایند. همچنین از دید ادمین سایت، زمانی که کاربر اقدام به کلیک بر روی تبلیغ شما داشته‌باشد و وارد سایت شما شود از مقدار و اعتبار شارژی که برای ایجاد تبلیغ در گوگل ادز پرداخت کرده‌اید هزینه‌ای به عنوان هزینه‌ی کلیک کم می‌شود. البته به دلیل این که تعداد تبلیغات در گوگل ادوردز خیلی زیاد است، تبلیغات شما به صورت مستمر و دائمی به نمایش در نمی‌آید. برای این که مانع این کار شوید باید در مزایده شرکت نمایید؛ به این صورت که هرچقدر پیشنهادی که شما برای هر کلیک ارائه می‌دهید بیشتر باشد، به آن اندازه نمایش تبلیغ شما هم بیشتر می‌شود. به همین دلیل به صورت کلی می‌توان گفت که گوگل ادز به عنوان یکی از سرویس‌هایی می‌باشد که توسط شرکت گوگل ارائه شده و به شما این امکان را می‌دهد تا با پرداخت هزینه بتوانید در نتیجه‌های جستجو با توجه به کلمه کلیدی که ارائه داده اید، ظاهر‌شوید.

گوگل ادوردز چیست؟

 


گوگل ادوردز چیست؟

یکی از ابزارهای مهم در دیجیتال مارکتینگ گوگل ادوردز می‌باشد. گوگل ادز که متعلق به شرکت گوگل می‌باشد به عنوان یک سیستم تبلیغاتی است که در آن تبلیغ کننده‌ها، تبلیغات خود را از طریق ابزارهای مختلف موجود در گوگل به نمایش مشتریان خود در می‌آورند. معروف‌ترین و معتبرترین تبلیغات ادوردز، در تبلیغات گوگل می‌باشد؛ به این صورت که تبلیغ کننده کلمه‌ی کلیدی مورد نظر خود را در گوگل ادوردز وارد می‌نماید و این تبلیغات برای کسانی که در موتور جستجوی گوگل این عبارت را وارد می‌کنند به نمایش در می‌آورد. البته کسی که قصد‌دارد در این فضا تبلیغ نماید، برای هر کلیک هزینه‌ی مشخصی را متقبل می‌شود که موتور جست و جوی گوگل بر اساس الگوریتم‌های خاص خود، از بین کلمات کلیدی ارائه‌شده به اختیار یکی را انتخاب نموده و آن را برای نمایش و تبلیغ به رویت مشتریان و کاربران می‌رساند و در صفحه‌ی نتایج جستجو به عنوان یکی ار نتایج نمایش می‌دهد.

چرا باید از گوگل ادوردز استفاده‌کنیم؟

تفاوتی که در بین انواع بازدید‌کنندگان موجود در سایت‌ها وجود دارد کاملا واضح و مشخص است. رفتار بازدیدکنندگانی که از طریق گوگل ادز وارد سایت می‌شوند خیلی متفاوت از آن بازدیدکنندگانی است که در با جستجو‌ی ارگانیک گوگل وارد سایت می‌شوند. به این دلیل که ترافیک ایجاد‌شده به دلیل سئو برای بازدید‌کنندگانی مناسب است که به دنبال کسب اطلاعات می‌باشند ولی بازدیدکنندگان برای خرید محصول و یا سایر خدمات این موضوع را به خوبی می‌دانند که تبلیغ‌ها به صورت پولی بوده و بر روی آن کلیک می‌کنند. به همین خاطر است که شما نیازی به بازدید‌های میلیونی ندارید و فقط نیاز به بازدیدکننده‌های هدفمند که از طریق ادوردز وارد سایت شما می‌شوند، دارید.

اهمیت تبلیغات در گوگل ادوردز چیست؟

محبوب‌ترین و بزرگ‌ترین موتور جستجو موجود در جهان گوگل نام دارد که با استفاده از تبلیغات به وسیله‌ی گوگل (گوگل ادز) درج آگهی و ایجاد تبلیغ‌ها و درج آن در بالاترین رتبه برای شما فراهم می‌شود. تبلیغ‌های شما در پنل گوگل ادوردز با توجه به کلمه‌های کلیدی که تعریف نموده‌اید بدون هیچ هزینه‌ای در صفحه‌‌‌ی اول گوگل برای جست و جوی افراد به نمایش در‌می‌آید و تنها زمانی که کاربر برای ورود به سایت شما کلیک می‌کند، در آن زمان هزینه معینی از اعتبار شارژ اکانت کاربری گوگل ادز شما کم می‌شود. اهمیت‌ تبلیغات به وسیله‌ی گوگل ادز این است که مشتری‌های هدف در گوگل می‌باشد، کاربران در همان لحظه به مطالب شما نیاز دارند و شروع به جست و جو می‌کنند.

تبلیغات به کمک گوگل ادز

آیا گوگل ادوردز موثر و کارا است؟

زمانی که مدیریت و راه‌اندازی برای تبلیغ‌های گوگل ادوردز به صورت صحیح و منظم برنامه‌ریزی‌شده و تنظیم گردد می‌تواند در اکثر کسب و کارها مفید و موثر واقع شود. از جمله موارد و گزینه‌هایی که می‌تواند تاثیر مستقیم و نتیجه‌‌بخش برای تاثیرگذاری تبلیغات ادوردز باشد عبارت است از تنظیم هزینه مناسب برای کلمه‌ها، انتخاب‌نمودن کلمه‌های کلیدی مناسب و درست، انتقال‌دادن درست کاربران به صفحات سایت، به کاربردن استراتژیهای هدفمند و درست در سایت برای جذب نمودن کاربر هدف. بعضی از افراد متاسفانه به دلیل اطلاعات ناکافی و غلط در مورد گوگل ادوردز فکر می‌کنند که تبلیغات در این سایت با صرفه نمی‌باشد ولی با کسب اطلاعات بیشتر به نتیجه‌ی اثربخشی و تاثیرگذاری گوگل ادوردز خواهید‌رسید.

چگونه می توان در گوگل ادوردز تبلیغ کرد؟

بعد از یادگیری کار با سیستم گوگل ادوردز می‌توانید با ایجاد یک حساب کاربری در ادوردز و با استفاده از خدمات شارژ ادوردز اقدام به تبلیغات نمایید، ولی اگر چه شما تمایلی برای فراگرفتن گوگل ادز ندارید به راحتی می‌توانید مدیریت تبلیغات گوگل را با سفارش اکانت مدیریت‌شده‌ی خود برون‌سپاری نمایید و شما فقط نظاره‌گر عملکرد تبلیغات خود با دسترسی مستقیم باشد. و از آنجایی که در حال حاضر تاثیرگذارترین و بهترین نوع تبلیغات دیجیتال مارکتینگ می باشد؛ شما می‌توانید با هدف‌گذاری تمامی مشتریان و مخاطب‌های خود در گوگل ادوردز تبلیغات خود را هدف‌گذاری نموده و هزینه‌ی پرداختی را فقط برای به‌دست آوردن مشتریان خاص خود انجام‌دهید. در هر لحظه می‌توانید با دریافت گزارش آنلاین و یا با استفاده از ابزار‌های مربوط به آنالیتیکس ورودی‌های سایت خود را آنالیز نموده و مدیریت داشته‌باشید. در تبلیغات گوگل شما می‌توانید سایت خود را در زمینه‌های زمان نمایش تبلیغ‌های خود، تعیین محدوده جغرافیایی، مدیریت بودجه برای هزینه‌نمودن در یک روز، متوقف‌نمودن تبلیغ‌ها در بازه‌های زمانی معین و مختلف، تعیین میزان هزینه‌های هر کلیک نسبت به سایر کلمات کلیدی درج شده را مدیریت کنید.

اصطلاحات اصلی گوگل ادوردز

در ادامه پرکاربرد‌ترین و مهم‌ترین اصلاحات و مفاهیم اصلی در گوگل ادوردز برای شما شرح داده ‌شده‌است:

 

  • Actual cost-per-click: این عبارت به معنای این است که شارژ حساب شما، به ازای هر کلیکی که بازدید کننده به سایت شما وارد می‌شود، کم می‌شود.
  • Ad relevance: این عبارت نشان‌دهنده‌ی امتیاز‌دهی نسبت مرتبط ‌بودن متن تبلیغ با کلمه‌های کلیدی می‌باشد. که به سه صورت برای کلمات کلیدی مختص‌شده‌است.
  • Ad extensions: این عبارت به منظور افزودن اطلاعات بیشتر موجب جذابیت و افزایش کیفیت تبلیغ شما می‌شود.
  • Ad formats: تبلیغی که در اختیار کاربران خود قرار می‌دهید، از دو قسمت تشکیل شده‌است: بخش اولیه و قسمت افزونه، فرمت تبلیغ مربوط به قسمتی می‌باشد که کاربر مشاهده می‌کند.
  • Ad preview and diagnosis tool: با استفاده از این ابزار که در گوگل ادوردز شما می‌باشد، می‌توانید برای برطرف نمودن مشکل عدم نمایش تبلیغات خود اقدام‌نمایید.
  • Ad rank: این عبارت رتبه‌ی نمایش شما را نشان می‌دهد که این رتبه با توجه به امتیاز کیفی، هزینه‌های پرداختی، زمینه‌های سرچ و جستجو، میزان استفاده از فرمت تبلیغ و افزونه‌ها متغیر می‌باشد.
  • Advertising policies: این ابزار عبارت است از مجموعه ای از چارچوب و قوانینی که برای شما تعیین‌شده و در صورت عدم رعایت آن، تبلیغ شما به نمایش درنمی‌آید. و احتمالا در صورت عدم رعایت موجب مسدود‌شدن حساب کاربری شما می‌شود.
  • Approved: این ابزار موجب ایجاد وضعیت خاص برای تبلیغ شما شده که موجب عدم محدودیت و مشکل برای نمایش تبلیغ شما در کمپین ها می شود.
  • Auction: این ابزار به عنوان مزایده در گوگل ادوردز مورد استفاده قرار می گیرد که مواقعی که کاربر کلمه کلیدی را جست و جو می نماید تمامی تبلیغات را با عبارت جست و جو پیدا می کند.
  • Automatic payment: این ابزار به عنوان گزینه ای برای پرداخت شارژ در گوگل ادز می باشد که با استفاده از آن می توانید به صورت اتوماتیک در صورت اتمام موجودی شارژ اکانت شما دوباره مبلغ مشخصی از حساب شما کم شده و شارژ شما پرداخت شود.
  • Average cpa: این عبارت جهت پرداخت هزینه ای می باشد که شما در ازای هر تبدیل انجام می دهید.
  • Average position: جایگاه نمایش برای تبلیغ شما در روی کلمات متفاوت ثابت نمی باشد. چون بازار شما کاملا یک بازار متفاوتی بوده و دائما در حال تغییر می باشد.

رقابت در گوگل ادز

نحوه‌ی رقابت در گوگل ادوردز:

برای رقابت در گوگل ادوردز باید روی انتخاب کلمات کلیدی تمرکز‌کرده یا با همان کلمه‌ها در محل‌هایی که رقابتی کمتر با برپا‌کردن کمپین‌هایی موجب دیده‌شدن تبلیغ خود شوید. برای این که از سایر رقبا پیشی بگیرید روی چند کلمه کلیدی پافشاری نداشته‌باشید و همواره به دنبال کلمه‌هایی با اثر‌پذیری زیاد باشید با قرار‌دادن لیستی از کلمات جذاب در پرسونای مشتریان موجب گسترش آن شده و نتایج خوبی به دست می‌آورید. البته کلمات کلیدی گران قیمت و با رقابت بالا نیز جزء تکنیک‌های رقابت می‌باشد که با مشخص‌نمودن سقف هزینه موجب افزایش بازدهی آن می‌شوید.

 

 

نویسنده : وستا کانتنت تاریخ انتشار : شنبه ۳ خرداد ۱۳۹۹
   همه مقالات   
 
 
 

درباره وستا


شرکت دانش بنیان وستا از سال 1390 فعالیت خود را در قالب یک تیم فنی با همکاری عده‌ای از جوانان خلاق و مصمم شروع کرد، جوانانی که به دنبال فردایی روشن روی خط تکنولوژی آنچه آموخته بودند را تبدیل به کدهای برنامه نویسی سایت یا اپلیکیشن می‌کردند. به منظور حضور در رقابت‌های بزرگتر تصمیم بر آن داشتیم که بعنوان یک شرکت فعالیت وسیع‌تری دنبال کنیم و این شد که شرکت وستا سیستم در قالب یک مجموعه فنی و مهندسی شکل گرفت و باعث شد حضور ما در جامعه فناوری ایران پر رنگ‌تر شود، با پیشرفت تکنولوژی و دسترسی بیشتر به اینترنت وستا توانست با ارائه تکنولوژی‌ها و فناوری‌های به‌روز بعنوان یک شرکت دانش‌بنیان شناخته شود و خود را در لیست برترین شرکت‌های ایران قرار دهد. ما در خانواده‌ی بزرگ وستا متشکل از چندین تیم از لاین‌های خدماتی برای تحقق رویاهایمان تلاش می‌کنیم و در کنار یکدیگر از تماشای آنچه روزی تصور کرده بودیم و حالا به آن تجسم بخشیده‌ایم لذت می‌بریم. اکنون آماده‌ایم تا با ارائه دانش و تخصص خود بر پایه تکنولوژی‌های مدرن به مشتریان و کارفرمایان عزیز خدمت‌رسانی کنیم.

از وستا بیشتر بدانید

نمادها و مجوزهای وستا


  • اینستاگرام وستا
  • لینکدین وستا
  • توئیتر وستا
  • فیسبوک وستا
  • آپارات وستا


Hello[at]Vestateam.net

تمام حقوق این سامانه برای شرکت وستا رهاورد طاها محفوظ بوده و هر گونه کپی برداری پیگرد قانونی دارد © 2011-