طراحی اپلیکیشن خدماتی چگونه است؟ طراحی اپلیکیشن خدماتی مشابه آچاره

 
 




مقالات وستا

طراحی اپلیکیشن خدماتی مشابه آچاره

تفاوت اصلی بین طراحی اپلیکیشن خدماتی و طراحی اپلیکیشن محصولات این است که خدمات نامشهود هستند. اما طراحی اپلیکیشن خدماتی مشابه آچاره چگونه است؟ احتمالاً اپلیکیشن‌های خدماتی دیگری وجود‌دارند که می‌توانید به آنها مراجعه کنید؛ ولی چه چیزی باعث می شود تا این اپلیکیشن خدماتی را انتخاب‌کنید؟ در مقاله حاضر سعی‌شده تا با تکیه بر این اپلیکیشن، روش‌های طراحی فنی و حتی رابط کاربری آن مورد کنکاش قرار گیرد. تحلیل این مقاله کاملا موشکافانه و کاربردی است. 

طراحی اپلیکیشن خدماتی

 


ویکی‌پدیا درباره‌ی طراحی اپلیکیشن خدماتی این چنین توضیح می‌دهد: طراحی اپلیکیشن خدماتی شامل تدوین برنامه و مدیریت اشخاص، زیرساخت‌‌ها، کانال‌های ارتباطی و ساختارهای مادی یک خدمت است. کارکرد طراحی اپلیکیشن خدماتی ممکن است به عنوان روشی برای آگاهی از تغییرات یک خدمت موجود یا ارائه یک خدمت جدید از صفر تا صد باشد. رشد باورنکردنی تبلت‌ها، تلفن‌های هوشمند، گجت‌ها، استقرار برنامه‌های کاربردی موبایل را به ابزاری اساسی به بازاری بزرگ و قدرتمند تبدیل کرده‌است. برای ادغام یک اپلیکیشن در مدل کسب و کار، باید بهترین برنامه‌های تلفن همراه به دقت مورد توجه واقع شود. طراحی اپلیکیشن خدماتی مشابه آچاره نکته‌ای است که در ادامه این مقاله به شرح آن خواهیم‌پرداخت.


مقاله مرتبط: چرا کسب و کارشما به اپ نیاز دارد؟


ویژگی‌های طراحی اپلیکیشن خدماتی مشابه آچاره:طراحی اپلیکیشن خدماتی

ویژگی‌های مهم توسعه برنامه تلفن همراه در طراحی اپلیکیشن خدماتی می‌تواند کمک شایانی را به شما نماید.

  1. قابلیت استفاده: ایجاد برنامه با کیفیت بالا بسیار مهم است. برنامه باید ابتکاری، آموزنده و قابل حمل باشد. در طراحی اپلیکیشن خدماتی باید بر تعامل و سادگی تمرکز شود، پیچیده نباشد و مواردی را که انتظار می‌رود را شامل شود.
  2. اعلانها: استفاده از اعلان‌ها و پیام‌های ساده، مهم‌ترین نکته‌ی ارتباطی با مشتریان، با کمک طراحی اپلیکیشن خدماتی است. به‌علاوه از اعلان‌ها برای گزارش در مورد خدمات جدید، ارسال پیشنهادات و تبلیغاتی که باعث تعامل با مشتری و کسب درآمد می‌شود؛ استفاده می‌شود.
  3. سیستم بازخورد: ارائه بازخورد جهت برندینگ خدمات ارائه شده در طراحی اپلیکیشن خدماتی، اقدامی راهبردی است. به کاربران اجازه‌دهید تا مشکلات، شکایات و یا پیشنهادات خود را گزارش‌دهند؛ سپس با استفاده از انجمن‌های گفتگو، بازخورد خود را در مورد اقدامات بعدی و رفع مشکلات به آنها ارائه دهید.
  4. شبکه‌های اجتماعی: هم اکنون شبکه‌های اجتماعی به عنوان ضرورتی در برندسازی و تعامل با مصرف‌‌‌کنندگان است. شبکه‌های اجتماعی فرایند ثبت نام را با بازیابی اطلاعات موجود، ساده‌کرده و به شما این قابلیت را می‌دهد تا پست‌هایی را برای درگیر نمودن کاربران با رویدادهای مختلف، به اشتراک بگذارید.
  5. سفارشی سازی: با شخصی‌سازی محتوا و عملکرد سیستم، می‌توان میزان پاسخگویی به نیازهای کاربران را تنظیم‌کرد. برای اولویت بندی سلیقه کاربری، موارد را می‌توان موضوعات جالب را انتخاب‌کرد و رنگ‌ها، قلم‌ها و سایر عوامل مرتبط با طراحی بصری، را تغییر داد و تنظیم‌کرد.
  6. تجزیه و تحلیل پیشرفته: تجزیه و تحلیل پیشرفته، عنصر کلیدی است که برای پیگیری عمیق‌تر رفتارهای کاربر، ردیابی و اندازه‌گیری فعالیت آنها در برنامه استفاده می‌شود. این موضوع در شناسایی و تهیه استراتژی بازاریابی شرکت در راستای بهبود تجربه کاربر مفید است که در نهایت به نفع کسب و کار سازمان خواهد‌بود.
  7. تماس با یک کلیک: هر شرکتی باید گزینه تماس با ما را داشته‌باشد که هر کاربر بتواند با یک کلیک به سرعت با دفتر شما ارتباط برقرار‌کند.
  8. اسکنر QR / بارکد: اسکنر QR و بارکد در طراحی اپلیکیشن خدماتی، به مشتریان امکان می‌دهد تا مستقیماً از خدمات استفاده‌کنند. کد QR به منظور هدایت کاربر به یک صفحه و به منظور صرفه‌جویی در وقت، ارائه بهترین تجربه کاربری یا UX اسکن‌ می شود.
  9. امنیت: برای حفظ اطلاعات خصوصی و افزایش امنیت، باید قابلیت‌های امنیتی به برنامه اضافه شود. این مطلب به افزایش و بهبود ضریب اعتماد برنامه تلفن همراه کمک می‌کند.

طراحی اپلیکیشن خدماتی

 

متدولوژی اپلیکیشن خدماتی مشابه آچاره

متدولوژی یا یک روش طراحی اپلیکیشن خدماتی شامل مراحلی است که در ادامه آمده است:

  • خوشه بندی: اهداف و نتایج خود را برای پروژه دسته بندی‌کرده و تعیین‌کنید که چگونه موفقیت خود را می‌سنجید.

  • سنجش بینش کاربر: برای این کار، از نظرسنجی‌ها و مصاحبه‌ها گرفته تا مشاهده مستقیم کاربر، باید داده‌های کیفی لازم را از افراد دریافت‌کنید. نکته اصلی این امر پرسیدن سؤالاتی بی طرفانه و رسیدن به چالش های طراحی اپلیکیشن خدماتی است.
  • پرسونای مخاطب: اطلاعات پرسونا یا شخصیت مخاطبان، از تحقیقات مبتنی بر نظرات کاربران و داده‌های مربوط به اطلاعات مشتری شما استخراج می‌گردد. با کمک شخصیت‌شناسی کاربران، تشخیص می‌دهید که افراد مختلف مطالبات، رفتارها و فرضیات متفاوتی دارند.
  • طرح خدمات: در طراحی اپلیکیشن خدماتی و استراتژی کسب و کار، ابتدا بر طراحی و پیشرفت خدمات تاکید شود.
  • نمونه اولیه و آزمایش: نمونه اولیه طراحی اپلیکیشن خدماتی انجام شده را مورد آزمون قرارداده و از تعصباتی که ممکن است در این قسمت از پروژه به آن داشته‌باشید، اجتناب‌کنید. عوامل مختلف بر نمونه‌های اولیه طراحی اپلیکیشن خدماتی تأثیر می گذارد: افراد (مشتری، شما، صاحبان کسب و کار و کارمندان)، مکان، زمان‌بندی و... .

طراحی اپلیکیشن خدماتی

 

عملکرد اپلیکیشن خدماتی مانند آچاره به چه صورت است؟

برای شناخت عملکرد اپلیکیشن خدماتی مثل آچاره، لازم است تا با منوهای این اپلیکیشن آشنا شویم:

حساب کاربری:

1. حساب کاربری شما

2. اعتبار و پرداخت

3. متخصصین منتخب

4. معرفی به دوستان و کسب درآمد

5.  پشتیبانی

6.  قوانین و شرایط استفاده

کلوپ آچاره:

1. برترین‌ها: رتبه، شماره تلفن، چاره

2. درباره چاره‌ها: چاره‌های هر کاربر، جایگاه کاربر را در باشگاه مشتریان مشخص می‌کند. جالب این است که هر کاربر با انجام یکسری از کارها در اپلیکیشن آچاره، می‌تواند چاره‌هایش را بیشتر‌کند و یا از چاره‌هایش کم شود. البته در این منو چاره‌های مثبت و منفی آمده است. (در طراحی اپلیکیشن خدماتی آچاره، رتبه‌ها و چارهها ساعت 12 هر شب به روز رسانی می‌شوند.)

سفارش‌های من

1. لیست سفارشات: جاری

2. لیست سفارشات: گذشته

 

ثبت سفارش آچاره

1. شهر محل سکونت

2. منوی سرچ

3. خدمات ویژه آچاره

4. فراتر از تخفیف

5. خدمات سرمایشی

6. خدمات جدید

7. خدمات نظافت

8. خدمات اسباب کشی

9. خدمات تعمیرات

10.خدمات ویژه ساختمانی

11.بازسازی و دکوراسیون

12.خدمات زیبایی بانوان

13.تعمیرات موبایل و کامپیوتر

14.نصب و تعمیر لوازم منزل

 

همه خدمات آچاره:

A. شستشو

B. برقکاری

C. تعمیرات خودرو

D. پیرایش آقایان

E. پزشکی و پرستاری

F. حیوانات خانگی

G. باربری و جابجایی

H. سیستم های خنک کنندگی و گرمایشی

I.  زیبایی بانوان

J. مشاوره حقوقی

K. دکوراسیون و بازسازی

L. لوله کشی

M. نصب و تعمیر لوازم خانگی

N. نظافت و پذیرایی

O. کارواش

P.  آزمایش در محل

Q. مجالس و رویدادها

R. باغبانی و فضای سبز

S. خیاطی و تعمیرات لباس

T. تندرستی و ورزش

U. خدمات بیمه

V. خدمات آتش نشانی و ایمنی

W. تعمیرات موبایل و تبلت

X. خدمات کامپیوتری

Y. مشاوره روانشناسی

Z. خدمات فوری آچاره: شامل امداد درمان، بازکردن در خودرو، کلیدسازی، جک و ریموت درب پارکینگ، تشخیص ترکیدگی لوله، تخلیه چاه و لوله بازکنی، رفع اتصالی و قطعی برق.

AA.تامین نیروی انسانی: قسمتی از طراحی اپلیکیشن خدماتی آچاره، شامل تامین نیرو و استخدام نیروهای خدماتی مثل نگهبان، منشی، سرایدار، راننده، تحصیلدار، خدمتکار منزل، ظرف شور، دادزن، حسابدار، فروشنده و... است.

BB.کارپردازی: ارائه خدماتی مانند مراجعه به ادارات و سازمان‌ها، خرید و امور شخصی، نوبت گیری و ثبت درخواست های اینترنتی می‌باشد.


جهت دیدن نمونه کارهای طراحی اپلیکیشن وستا کلیک کنید.


ویژگی‌های پنل اپلیکیشن ارائه‌دهنده خدمات:

در این قسمت از مقاله، بر ویژگی‌های فنی طراحی اپلیکیشن خدماتی، تاکید می‌ورزیم:

  1. حاوی چندین زبان و چارچوب: طراحی اپلیکیشن خدماتی، کلاس اول را برایASP.NET ، ASP.NET Core ، Java ، Ruby ، ​​Node.js ، PHP یا Python دارد. به علاوه PowerShell و اسکریپت‌های دیگر یا اجرایی را به عنوان خدمات پس زمینه اجرا‌کنید.

  2. محیط مدیریت شده: طراحی اپلیکیشن خدماتی باید به گونه‌ای باشد که به طور خودکار سیستم عامل و چارچوب‌های زبانی را برای شما حفظ و نگه دارد.
  3. بهینه‌سازی DevOps: ادغام و استقرار مداوم با Azure DevOps ، GitHub ، BitBucket ، Docker Hub یا Registry Container Azure را تنظیم کنید. همچنین به روزرسانی‌ها را از طریق محیط‌های آزمایش و مرحله بندی انجام دهید.
  4. در نظر گرفتن مقیاس جهانی: به صورت دستی یا خودکار نسبت‌های جهانی را تنظیم کنید. برنامه های خود را در هر کجای زیرساخت های دیتاسنتر جهانی مایکروسافت، میزبان کنید. البته طراحی اپلیکیشن خدماتی SLA  قول دسترسی بالا را می‌دهد. اتصال به سیستم عامل‌های SaaS و داده‌های مربوط به محل را از بین بیش از 50 کانکتور برای سیستم‌های سازمانی (مانند SAP)، خدمات SaaS (مانند Salesforce) و خدمات اینترنتی (مانند Facebook) انتخاب کنید.
  5. امنیت و انطباق پذیری: سرویس برنامه باید سازگار با ISO ، SOC و PCI باشد.
  6. ادغام در ویژوال استودیو: ابزارهای اختصاصی در ویژوال استودیو عملیاتی مانند ایجاد، استقرار و اشکال زدایی را ساده می‌کنند.
  7. API و ویژگی‌های تلفن همراه: سرویس برنامه پشتیبانی CORS باید به نوبه‌ی خود کلیدی برای سناریوهای RESTful API را در طراحی اپلیکیشن خدماتی، فراهم کرده و با فعال کردن احراز هویت، همگام سازی داده های آفلاین، اعلان های متنوع و موارد دیگر، سناریوهای برنامه موبایل را ساده کند.
  8. کد بدون سرور: بدون نیاز به ارائه صریح یا مدیریت زیرساخت، یک قطعه کد یا اسکریپت را به صورت تقاضا اجرا کنید.

ظاهر اپلیکیشن خدماتی

ظاهر اپلیکیشن خدماتی چگونه باید باشد؟

اما ظاهر اپلیکیشن خدماتی باید مبتنی بر دنیای واقعی و فناوری های نوین باشد. مهم‌ترین نکته توجه به رابط کاربری و کاربر پسند بودن اپلیکیشن خدماتی است و هم چنین خوانایی نوشته‌ها و وضوح تصاویر باید در بهترین حد ممکن باشند. همچنین انواع جزئیات فنی و ظاهری که در طراحی اپلیکیشن خدماتی طور خاص به دنبال آن هستیم؛ عبارتند از:

1. نقطه اتصال فیزیکی عملکرد خاص. (به عبارت دیگر ، چه مؤلفه هایی باید مورد استناد قرار گیرند؛ کدام توابع API باید فراخوانی شوند یا کدام آداپتورها باید فعال شوند؟)

2. محدودیت‌های امنیتی مربوط به هر قسمتی از پردازش.

3. زمان پاسخگویی به هر پردازش عملکرد.

4. در دسترس بودن سیستم اصلی پردازش عملکرد.

5. عوامل محیطی مربوط به محل استقرار سرویس.

6. محدودیت های فنی و منطق کاربردهای اصلی طراحی اپلیکیشن خدماتی.

7. الزامات مدیریتی که توسط سرویس در طراحی اپلیکیشن خدماتی، اعمال می‌شود.

8. الزامات بالقوه SLA

مخاطبان اپلیکیشن خدماتی چه کسانی هستند؟

امروزه به دلیل پیشرفت تکنولوژی اکثر افراد خدمات خود را از طریق تلفن هوشمند سفارش می‌دهند. در حال حاضر اپلیکیشن‌های خدماتی زیادی همچون آچاره طراحی شده و مخاطبان این اپلیکیشن‌ها عموم مردم هستند، اما مخاطب هدف تمامی اپلیکیشن‌های خدماتی متفاوت بوده و برخی از برنامه‌های موبایل برای افراد دارای تخصص طراحی می‌شوند، از جمله می‌توان اپلیکیشن‌های خدمات دانشگاهی ، خدمات صنعتی و شرکت‌ها و ... نام برد. برای بازاریابی و معرفی اپلیکیشن، مخاطب هدف بسیار مهم است، که می‌توان گروه شغلی و یا فقط رده سنی خاصی باشد.

 


چنانچه نیاز به مشاوره تخصصی در زمینه طراحی اپلیکیشن دارید، کلیک کنید. 


 

نویسنده : وستا کانتنت تاریخ انتشار : چهار شنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۹
   همه مقالات   
 
 
 

درباره وستا


شرکت دانش بنیان وستا از سال 1390 فعالیت خود را در قالب یک تیم فنی با همکاری عده‌ای از جوانان خلاق و مصمم شروع کرد، جوانانی که به دنبال فردایی روشن روی خط تکنولوژی آنچه آموخته بودند را تبدیل به کدهای برنامه نویسی سایت یا اپلیکیشن می‌کردند. به منظور حضور در رقابت‌های بزرگتر تصمیم بر آن داشتیم که بعنوان یک شرکت فعالیت وسیع‌تری دنبال کنیم و این شد که شرکت وستا سیستم در قالب یک مجموعه فنی و مهندسی شکل گرفت و باعث شد حضور ما در جامعه فناوری ایران پر رنگ‌تر شود، با پیشرفت تکنولوژی و دسترسی بیشتر به اینترنت وستا توانست با ارائه تکنولوژی‌ها و فناوری‌های به‌روز بعنوان یک شرکت دانش‌بنیان شناخته شود و خود را در لیست برترین شرکت‌های ایران قرار دهد. ما در خانواده‌ی بزرگ وستا متشکل از چندین تیم از لاین‌های خدماتی برای تحقق رویاهایمان تلاش می‌کنیم و در کنار یکدیگر از تماشای آنچه روزی تصور کرده بودیم و حالا به آن تجسم بخشیده‌ایم لذت می‌بریم. اکنون آماده‌ایم تا با ارائه دانش و تخصص خود بر پایه تکنولوژی‌های مدرن به مشتریان و کارفرمایان عزیز خدمت‌رسانی کنیم.

از وستا بیشتر بدانید

نمادها و مجوزهای وستا


  • اینستاگرام وستا
  • لینکدین وستا
  • توئیتر وستا
  • فیسبوک وستا
  • آپارات وستا


Hello[at]Vestateam.net

تمام حقوق این سامانه برای شرکت وستا رهاورد طاها محفوظ بوده و هر گونه کپی برداری پیگرد قانونی دارد © 2011-