وب سایت های پرکاربرد, سایت های فروشگاهی, سایت های خبری, سایت های آموزشی, سایت های بیزینسی, سایت های پرتال, سایت های مدیا, سایت فروشگاهی,

 
 




مقالات وستا

10 نوع وب سایت پر کاربرد

در این مقاله قصد داریم، به صورت مختصر شما را با انواع وب‌سایت پرکاربرد و ماهیت هر کدام از آن‌ها آشنا کنیم. بعد از خواندن این مقاله در می‌یابید چه نوع سایتی با حوزه فعالیت و کسب‌وکارتان متناسب است و می‌تواند جوابگویی نیازها و خواسته‌های شما در دنیای دیجیتال باشد. در مقالات بعدی، خصوصیات کامل هر نوع سایت به‌صورت جداگانه و به تفصیل بیان خواهد شد.

برای خواندن همه‌ی مقالات از اینجا می‌توانید وارد شوید.

انواع وب سایت

 


در ابتدا به زبان ساده تعریفی از وب‌سایت داشته باشیم:

وب‌سایت مجموعه‌ای از صفحات وب با دامنه مشترک می‌باشد؛ که می‌توان انواع محتوا از جمله متن، تصویر، صدا و فیلم را بر روی آن صفحات قرار داد.

در حال حاضر بیلیون‌ها سایت در سطح جهان مشغول به فعالیت هستند که از نظر ماهیت و کاربرد با یکدیگر متفاوتند. وب‌سایت‌ها بر مبنای اهداف مختلفی  طراحی می‌شوند. در ادامه با ده نوع وب‌سایت پر کاربرد آشنا خواهید شد.

 

1) سایت‌های فروشگاهی:

سایت فروشگاهی، سایتی است که کاربران بتوانند بصورت مستقیم محصولات مورد نظرشان را خریداری کنند. صاحبان این گروه از وب‌سایت‌ها، می‌توانند هر نوع محصولی را در سایت‌شان ارائه کنند و میزان فروش خود را نسبت به گذشته افزایش دهند. از آنجایی که خرید اینترنتی برای کاربران نیز راحتی و رفاه را در پی دارد عموم مردم به این نوع خرید روی آوردند. لازم به‌ذکر است که طراحی این نوع وب‌سایت متقاضیان زیادی دارد.

 

2) سایت‌های آموزشی:

هدف اصلی از طراحی سایت آموزشی، فراهم آوردن بستری آنلاین برای آموزش و افزایش تعداد بازدیدکنندگان جهت معرفی هر چه بهتر آموزشگاه‌ها و مدرسین آنها است.

سایت‌های آموزشگاهی و سایت‌هایی که آموزش آنلاین ارائه می‌دهند، مثالی از این دسته می‌باشد.

برخی از این سایت‌ها شیوه تدریس یک آموزشگاه را تبلیغ می‌کنند  و برخی دیگر دوره‌های آموزشی آنلاین را به فروش می‌رسانند.

 

3) سایت‌های کسب‌وکار( سایت‌های بیزینسی) :

ماهیت اصلی این دسته از سایت‌ها، برند کردن یک بیزینس است. اگر شما صاحب کسب‌وکاری هستید، قطعا مشتریان بالقوه نام برند شما را در گوگل سرچ خواهند کرد. حال اگر شما رد و نشانی از خود در فضای اینترنت نداشته باشید، به‌طور حتم نزد مشتری، حرفه‌ای به نظر نمی‌رسید و به عبارت دیگر در مقایسه با رقبایتان از اعتبار کمتری برخوردار خواهید بود.

 

4) سایت‌های شخصی:

همه وب‌سایت‌ها با هدف کسب درآمد طراحی نمی‌شوند. وب‌سایت‌های شخصی از جمله وب‌سایت‌هایی هستند که هدفی بجز کسب درآمد دارند.

این دسته از وب‌سایت‌ها بستری برای بیان افکار و عقاید صاحبان سایت می‌باشد. هر نوع محتوایی را می‌توان بر روی این نوع سایت قرار داد. از مهم‌ترین قسمت‌های سایت شخصی می‌توان به قسمت وبلاگ نویسی آن اشاره کرد.

 

5) سایت‌های پرتفیلو:

سایت پرتفیلو به جهت نشان دادن نمونه کارهای موفق یک شخص، یک سازمان یا یک آژانس تبلیغاتی و.. طراحی می‌شود. مشتریان بالقوه می‌توانند با مراجعه به سایت پرتفیلو، اطلاعات کاملی در زمینه حوزه کاریتان بدست آورند.


می‌توانید از اینجا وارد شده و مقاله‌ی "یک سایت خوب چه ویژگی‌هایی دارد؟" را بخوانید.

6) سایت‌های بروشوری (کاتالوگی):

وب‌سایت بروشوری تقریبا شبیه به سایت‌های بیزنسی است. با این تفاوت که صفحات کمتری نسبت به سایت بیزنسی دارد. در این گونه وب‌سایت‌ها می‌توان به معرفی کامل محصول پرداخت و همچنین اطلاعات تماس را در اختیار کاربران قرار داد.

 

7) سایت‌های پرتال:

 ارگان‌ها، موسسات و برخی از کسب‌وکارها متقاضی طراحی این نوع وب‌سایت هستند. اطلاعات مرتبط در مورد یک موضوع در فرمت‌های مختلف و از منابع گوناگون جمع‌آوری می‌شود و در اختیار کاربران سایت قرار می‌گیرد.

 

8) سایت‌های سرگرمی:

  این گروه از سایت‌ها، دارای محتوای طنزمانند و خنده‌دار هستند، و در کل هدف از قرار دادن هر نوع  محتوایی در این سایت‌ها، سرگرم کردن مخاطب است. منبع درآمد این نوع وب‌سایت‌ها، تبلیغات می باشد.

از مشهور ترین سایت‌های سرگرمی در دنیا سایت the Onion و سایت Buzzfeed می‌توان نام برد.

 

9) سایت‌های مدیا:

در این نوع سایت‌ها فیلم، ویدیو و موزیک به اشتراک گذاشته می‌شود. وب‌سایت‌های مدیا از جمله سایت‌های پر بازدیدی می‌باشد که کاربران زیادی را به خود جذب می‌کنند. این گروه از سایت‌ها معمولا به علت داشتن ترافیک بالا، درآمد خود را از تبلیغاتی که بر روی سایت نمایش داده می‌شود کسب می‌کنند.

 

10) سایت‌های خبری:

هدف از طراحی این گروه از وب‌سایت‌ها منتشر کردن جدیدترین اخبار در حوزه‌های مختلف است. در صورت به‌روز بودن اخبار منتشر شده، کاربران زیادی برای خواندن خبر آنلاین به این گونه سایت‌ها مراجعه می‌کنند. دارندگان سایت‌های خبری نیز می‌توانند از طریق تبلیغات کسب در آمد کنند.

 


 


 

 

نویسنده : سرور نگاری تاریخ انتشار : یک شنبه ۷ اردیبهشت ۱۳۹۹
   همه مقالات   
 
 
 

درباره وستا


شرکت دانش بنیان وستا از سال 1390 فعالیت خود را در قالب یک تیم فنی با همکاری عده‌ای از جوانان خلاق و مصمم شروع کرد، جوانانی که به دنبال فردایی روشن روی خط تکنولوژی آنچه آموخته بودند را تبدیل به کدهای برنامه نویسی سایت یا اپلیکیشن می‌کردند. به منظور حضور در رقابت‌های بزرگتر تصمیم بر آن داشتیم که بعنوان یک شرکت فعالیت وسیع‌تری دنبال کنیم و این شد که شرکت وستا سیستم در قالب یک مجموعه فنی و مهندسی شکل گرفت و باعث شد حضور ما در جامعه فناوری ایران پر رنگ‌تر شود، با پیشرفت تکنولوژی و دسترسی بیشتر به اینترنت وستا توانست با ارائه تکنولوژی‌ها و فناوری‌های به‌روز بعنوان یک شرکت دانش‌بنیان شناخته شود و خود را در لیست برترین شرکت‌های ایران قرار دهد. ما در خانواده‌ی بزرگ وستا متشکل از چندین تیم از لاین‌های خدماتی برای تحقق رویاهایمان تلاش می‌کنیم و در کنار یکدیگر از تماشای آنچه روزی تصور کرده بودیم و حالا به آن تجسم بخشیده‌ایم لذت می‌بریم. اکنون آماده‌ایم تا با ارائه دانش و تخصص خود بر پایه تکنولوژی‌های مدرن به مشتریان و کارفرمایان عزیز خدمت‌رسانی کنیم.

از وستا بیشتر بدانید

نمادها و مجوزهای وستا


  • اینستاگرام وستا
  • لینکدین وستا
  • توئیتر وستا
  • فیسبوک وستا
  • آپارات وستا


Hello[at]Vestateam.net

تمام حقوق این سامانه برای شرکت وستا رهاورد طاها محفوظ بوده و هر گونه کپی برداری پیگرد قانونی دارد © 2011-