باز طراحی , وستا سیستم , وستا سیستم رهاورد طاها , طراحی , طراحی سایت در شیراز , طراحی وب سایت , طراحی اپلیکیشن , سئو , باز طراحی وب سایت , باز طراحی سایت , فروش , وستا

 
 




مقالات وستا

باز طراحی و افزایش فروش

باز طراحی سایت چیست؟ باز طراحی به معنی به‌روز کردن است که در تمامی کسب‌وکارها نیز می‌توان انجام داد برای مثال کسانی که کار بوتیک انجام می‌دهند، ماهانه یا حتی به صورت هفتگی ویترین مغازه خود را عوض می‌کنند؛ در واقع باز طراحی انجام می‌دهند. اینکار اگر با اصول و علم انجام شود، باعث جلب توجه مشتریان بیشتری می‌شود. مقاله امروز ما در مورد باز طراحی وب‌سایت شما است که از اهمیت فوق‌العاده‌ای برخوردار است چرا که وب‌سایت شما، ویترین کسب‌وکار شما در فضای مجازی است.

باز طراحی و افزایش فروش

در کسب‌وکارهای اینترنتی، ویترین مغازه شما همان طراحی ظاهری سایت، و اجناس داخل فروشگاه، در اصل محتوای داخلی وب‌سایت شماست.

در دنیای مجازی زمانی که کاربر وارد وب‌سایت شما می‌شود، در واقع وارد مغازه شما شده است و اگر ظاهر وب‌سایت شما کاربر را جذب کند موفق شده‌اید؛ در غیر این صورت شما فروشی انجام نداده‌اید.

در مرحله بعد باز طراحی، اول خدمت، اجناس یا محتوایی است که در وب سایت شما است و مشتری را جذب خود می‌کند و سرانجام باعث فروش می‌شود.

بسیاری از مشتریان وستا سیستم سابقه راه اندازی و مدیریت یک سایت اینترنتی را داشته‌اند ولی با گذشت زمان متوجه می‌شوند که طراحی انجام شده در ابتدا نمی‌تواند پاسخ‌گوی نیاز کاربران و تبدیل آنها به مشتری شود، درنتیجه تصمیم می‌گیرند با شناخت دقیقی که از مشتریان خود به دست آورده‌اند، هویت جدید و جذابی برای سایت خود ایجاد کنند. نمونه‌هایی از این سایت‌ها را می‌توانید در بخش نمونه طراحی وب‌سایت مشاهده کنید. برای دیدن نمونه طراحی‌های وب‌سایت از اینجا وارد شوید.

چرا به باز طراحی وب سایت نیاز داریم؟

برند شما به خوبی به کاربر منتقل  نمی‌شود؟!

آیا زمانی که کاربر وارد وب‌سایت شما می‌شود به خوبی اهداف، محتوا، ارزش‌ها و برتری شما را نسبت به وب‌سایت‌های دیگر درک می‌کند؟

اگر پاسخ شما به این سوالات منفی است، یعنی سایت شما در انتقال لحن برند (Brand Voice)، که یکی از مهم‌ترین عوامل در موفقیت سایت است، ضعف دارد.

 کاربران در سایت شما سردرگم میشوند؟!

در زمان طراحی و بخش‌بندی وب‌سایت باید تمامی کاربران را در نظر بگیرید؛ کسانی که حتی کار کردن با اینترنت و سرچ کردن را درست بلد نیستند و شما باید خودتان را جای کاربر قرار دهید تا بهتر درک کنید. در واقع این کار تخصص افرادی است که تجربه کاربری (Ux) را خوب بلد هستند.

با یک مثال ساده به شما می‌گوییم منظور از تجربه کاربری چیست؟

اگر کاربری در صفحۀ خرید لپ تاپ باشد و بخواهد بعد از آن وارد صفحۀ خرید گوشی موبایل شود، از چه راه‌هایی می‌تواند به این صفحات وارد شود؟

  • راه اول اینکه به صفحۀ قبلی برگردد و به جای خرید لپ تاپ، خرید گوشی را انتخاب کند.
  • راه دوم اینکه کاربر می‌تواند از منوی کشویی موجود در بالای صفحه مستقیماً وارد بخش لوازم جانبی شود.
  • و راه سوم اینکه با جستجوی کلمۀ مدنظرش (مثلاً iphone-xs) به نتایج دلخواهش برسد.

شما فکر می‌کنید کدام راه بهتر است؟

طبیعتاً راه‌های دوم و سوم راه‌حل‌های بهتری هستند.

به طور کلی هرگاه که شروع به طراحی یا بازطراحی سایت خود می‌کنید، باید رضایت کاربر خود را در بالاترین اولویت خود قرار دهید.

از استانداردهای روز طراحی سایت فاصله گرفته اید؟!

در طراحی صفحات و یا نحوه نمایش عکس‌ها متدهای خاصی در فضای وب همه‌گیر می‌شود که طراحان وب از آنها استفاده می‌کنند. اگر وب‌سایت‌ شما برپایه پلتفرم‌های قدیمی و از رده‌خارج بنا شده است، باید آن را با متد‌های به‌روز بازطراحی کنید.

شرکت وستا سیستم برای افزایش کیفیت پروژه در ابتدا طراحی UX  یا همان رابط کاربری را به وسیله متخصصین رابط کاربری انجام می‌دهد و بعد از نمایش و تست اولیه شروع به طراحی صفحات وب سایت می کند.

تجربه کاربری

از استانداردهای دیگر می‌توان مثال طراحی سایت با بوت استرپرا گفت که  بسیار رایج شده است ولی همین فریم ورک در طول چند سال گذشته تغییرات فراوانی داشته و نسخه 4 آن طراحی شده و امکانات کاملا متفاوتی با نسخه‌های پیشین داشته‌است. در حال حاضر عمر مفید یک سایت اینترنتی حداکثر دو سال است و پس از این مدت شما نیازمند ارتقا یا باز طراحی اساسی آن خواهید بود.

سایت شما ریسپانیو نیست یا نمایش درستی در موبایل ندارد؟!

زمانی که گوشی‌های هوشمند و تبلت‌ها به جهان معرفی شدند، یک راه جدید و جذاب برای گشت‌وگذار در اینترنت را نشان ما دادند. اما مساله اینجا بود که سایت‌ها برای دیده‌شدن در صفحات مانیتور طراحی شده بودند و بنابراین در گوشی‌های موبایل که صفحه کوچکی داشتند، کار با آنها چندان ساده نبود.

اینجا بود که طراحی سایت ریسپانسیو اهمیت بسیار زیادی پیدا کرد. به عبارت ساده تر، یعنی اینکه یک وب سایت بتواند خودش را با صفحه‌های گوناگون تطبیق دهد تا هر کاربری، با هر دستگاهی بتواند به راحتی هرچه تمام‌تر از همه صفحات سایت بازدید کند. شاید این سوال برایتان پیش بیاید که واکنش گرایی در طراحی سایت چرا از اهمیت بالایی برخوردار است؟

به اطراف خود نگاهی بیاندازید. آدم‌ها معمولاً از چه دستگاهی برای وصل شدن به اینترنت استفاده می‌کنند؟ کامپیوتر، لپ تاپ، تبلت یا موبایل؟ اگر جواب شما موبایل است، پس درست فکر کرده‌اید. با توجه به اینکه که افراد بیشتری از موبایل برای بازدید از اینترنت استفاده می‌کنند، اگر شما هم می‌خواهید بازدید کننده‌ای که وارد سایت شما می‌شود، تجربه خوبی از ورود به سایت شما کسب کند، به ریسپانسیو بودن سایت خود اهمیت دهید.

برای درک بهتر از طرح های ریسپانسیو می توانید نمونه کارهای وستا سیستم را ببینید.

نرخ تبدیل مشتری (Conversion Rate) سایت شما پایین است.

منظور از نرخ تبدیل یا Conversion Rate این است که وقتی کاربری از وب‌سایت شما بازدید می‌کند، همان اقدامی را انجام دهد که شما از او می‌خواهید. این هدف‌گذاری می‌تواند برای هر وب‌سایتی متفاوت باشد. مثلاً در یک وب‌سایت، شما از بازدیدکنندگان می‌خواهید در خبرنامه ایمیلی عضو شوند، یا در وب‌سایت شما اکانت بسازند. شاید این اقدام در وب‌سایتی دیگر به منزله وارد کردن شماره خود، دانلود اپلیکیشن یا اقدامی کاملاً متفاوت باشد.

اگر سایت شما در تبدیل بازدیدکننده به مشتری عملکرد خوبی ندارد، می‌توانید به صورت رایگان از مشاوران وستا سیستم برای نرخ تبدیل مشتری سایت مشورت بگیرید.

سخن پایانی

وب‌سایت شما ابزاری برای کسب‌وکار شماست. اگر نتوانید یک سایت خوب داشته باشید، یعنی نتوانسته‌اید نیاز کاربران خود را برآورده کنید و این به معنی عدم موفقیت تجارت شماست. اما زمان آن رسیده تا بتوانید با یک بررسی کامل، سایت خود را به صورت حرفه‌ای و کارآمدتری بازطراحی کنید.

 

نویسنده : علی ژیان پور تاریخ انتشار : جمعه ۵ اردیبهشت ۱۳۹۹
   همه مقالات   
 
 
 

درباره وستا


شرکت دانش بنیان وستا از سال 1390 فعالیت خود را در قالب یک تیم فنی با همکاری عده‌ای از جوانان خلاق و مصمم شروع کرد، جوانانی که به دنبال فردایی روشن روی خط تکنولوژی آنچه آموخته بودند را تبدیل به کدهای برنامه نویسی سایت یا اپلیکیشن می‌کردند. به منظور حضور در رقابت‌های بزرگتر تصمیم بر آن داشتیم که بعنوان یک شرکت فعالیت وسیع‌تری دنبال کنیم و این شد که شرکت وستا سیستم در قالب یک مجموعه فنی و مهندسی شکل گرفت و باعث شد حضور ما در جامعه فناوری ایران پر رنگ‌تر شود، با پیشرفت تکنولوژی و دسترسی بیشتر به اینترنت وستا توانست با ارائه تکنولوژی‌ها و فناوری‌های به‌روز بعنوان یک شرکت دانش‌بنیان شناخته شود و خود را در لیست برترین شرکت‌های ایران قرار دهد. ما در خانواده‌ی بزرگ وستا متشکل از چندین تیم از لاین‌های خدماتی برای تحقق رویاهایمان تلاش می‌کنیم و در کنار یکدیگر از تماشای آنچه روزی تصور کرده بودیم و حالا به آن تجسم بخشیده‌ایم لذت می‌بریم. اکنون آماده‌ایم تا با ارائه دانش و تخصص خود بر پایه تکنولوژی‌های مدرن به مشتریان و کارفرمایان عزیز خدمت‌رسانی کنیم.

از وستا بیشتر بدانید

نمادها و مجوزهای وستا


  • اینستاگرام وستا
  • لینکدین وستا
  • توئیتر وستا
  • فیسبوک وستا
  • آپارات وستا


Hello[at]Vestateam.net

تمام حقوق این سامانه برای شرکت وستا رهاورد طاها محفوظ بوده و هر گونه کپی برداری پیگرد قانونی دارد © 2011-